.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Odchudzenie auta + pytanie o wydech
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=41441
Strona 1 z 1

Autor:  Combi [ 17.cze.2006 21:20:44 ]
Tytuł:  Odchudzenie auta + pytanie o wydech

Witam. Zamierzam odchudzić swoje B3 Coupe 2.3 i uzyskać przez to lepsze przyspieszenie. Szukałem trochę informacji na ten temat jednak ...nie wiem co się z reguły wyrzuca/zamienia z auta? Macie jakieś pomysły?

Mam jeszcze pytanie w sprawie wydechu. Czy zrobienie przelotowego układu wydechowego tzn. wyrzucenie katalizatora, tłumika środkowego i końcowego i wstawienie rury o prawidłowej średnicy coś da oprócz dźwięku? Słyszałem, że przelotowy układ wydechowy SuperSprinta dodaje około 15KM, to kolejny mit a la magnetyzery?

Autor:  Bilo [ 17.cze.2006 21:22:07 ]
Tytuł: 

czyli chcesz auto popsuc..... :zly:

Autor:  Adx [ 17.cze.2006 21:27:40 ]
Tytuł: 

Musiał bys sie pozbyc tapicerki tylnej kanapy zmiana maski błotników i wszystkiego co da sie wymienic na plastik wtedy to cos da ale raczej nie o to Ci chodzi.

Autor:  Combi [ 17.cze.2006 21:32:07 ]
Tytuł: 

Niekoniecznie popsuć, jednak zastanawiam sie nad sprzedażą auta z powodu małej mocy (136KM), brakuje mi choćby tych 10 KM. Jeśli dałoby radę to osiągnąć jakimś normalnym kosztem (coś a la chiptunning) to byłoby fajnie. Jednak podobno w tym silniku bez zwiększenia ilości podawanego powietrza nic się nie zrobi, a bardzo szkoda mi sprzedawać autko. Chip też chyba nie wchodzi w grę, przynajmniej taki mi powiedziano w jednym z zakładów, nie pamiętam czy ze względu na wtrysk mechaniczny czy coś innego.

Autor:  Heveliusz [ 17.cze.2006 21:39:57 ]
Tytuł:  Re: Odchudzenie auta + pytanie o wydech

Combi napisał(a):
Szukałem trochę informacji na ten temat jednak ...nie wiem co się z reguły wyrzuca/zamienia z auta? Macie jakieś pomysły?


Daj soobie spokój, bo urwiesz 0,5sek z 17 jakie ma twoje auto na 1/4. Nic Ci to nie da, narobisz sobie i innym podróżującym tym samochodem kłopotu. Będzie głośno, zimą zimno, latem gorąco i w ogóle do d... Odchudzanie to temat bardzo szeroki. Rakietowego przyspieszenia po wywaleniu tapicerki i jeździe na "wiaderku" raczej nie uzyskasz...


Combi napisał(a):
Mam jeszcze pytanie w sprawie wydechu. Czy zrobienie przelotowego układu wydechowego tzn. wyrzucenie katalizatora, tłumika środkowego i końcowego i wstawienie rury o prawidłowej średnicy coś da oprócz dźwięku? Słyszałem, że przelotowy układ wydechowy SuperSprinta dodaje około 15KM, to kolejny mit a la magnetyzery?


To zależy, czy wydech będzie Ci robił Pan Kaziu z Monster Garage ;) czy firma się tym zajmująca. Wstawienie rury może odrobinę odetkać silnik. Jednak to nie o rurę chodzi, a o dokładnie wyliczony kolektor wydechowy. To on w głównej mierze podnosi osiągi, a tego żaden Pan Kaziu nie zrobi. Pełny wydech kosztuje niemałe pieniądze i jest to zabawa dla fachowców...

Jeśli chcesz za pół roku biegać z aparatem słuchowym to wywal wszytkie katy, tłumiki, tapicerę i leć w trasę... (tylko weź stopery do uszu)...


Podsumowując. Jeśli chcesz w miarę tanio uzyskać rakietowe przyspieszenie, to sprzedaj swoje auto i kup sobie 2.2T 10 lub 20V... A 10 KM spowoduje, że jak je uzyskasz będziesz chciał kolejne 10 i tak bez końca. Więc zmień bazę...
Albo pozostaje SWAP ;-)

Autor:  wowo [ 18.cze.2006 19:24:28 ]
Tytuł: 

Jeśli chodzi o masę, to najprostszy przelicznik jest taki:
w aucie o wadze 1000kg każde wywalone 100kg jest równowartością 10KM.
Teraz dobierz sobie proporcje i policz ile kg musisz wywalić.

Autor:  Combi [ 19.cze.2006 01:00:36 ]
Tytuł: 

Sam siebie mógłbym wyrzucić, bo ważę około 100 kg :D Ale tak na poważnie to chyba bez kosztownych ingerencji w strukturę auta się nie obejdzie. Gdzieś czytałem jak koleś wymieniał płytę podłogową w Coupe z metalowej na aluminiową i dzięki temu masa auta spadła o około 150 kg. Jednak jaki jest tego koszt to nie wiem, taniej wyszłoby zapewne kupno 2.3 20V albo 2.8 :)

Autor:  martab99 [ 19.cze.2006 01:12:41 ]
Tytuł: 

W kupejce sama kmpl tylna klapa z szyba wazy w cholere, do tego mozesz kombinowac z kevlarowymi drzwiami itd, ale finalnie wydasz fortune i dalej bedziesz mial 136 koni ( oczywiscie jesli doprowadzisz silnik chociaz do serii...)

Sprzedaj to co masz i szukaj 2.3 20V lub 2.8

Autor:  Combi [ 19.cze.2006 01:23:21 ]
Tytuł: 

Nie sprzedam, ponieważ w ciągu ostatniego pół roku władowałem blisko 4 tys. złotych w nową zawiechę, felgi, zderzaki, soczewki i musiałbym upaść na głowę, żeby się go teraz pozbywać. :) Auto wygląda bardzo fajnie jednak cały czas chodzi mi po głowie jakiś mocniejszy silnik w połączeniu z quattro i klimą i właśnie dlatego ciekawiło mnie czy nie można za jakieś rozsądne pieniądze coś z tymi osiągami zrobić, ale najwyraźniej nie ;)

A jak to jest z tym katalizatorem, czy zastąpienie go kwasową rurą daje jakieś efekty oprócz dźwiękowych? Słyszałem, że można nieznacznie podnieść moc przy wysokich obrotach, przy niskich natomiast odejmuje Nm, przynajmniej wyciągnąłem taki wniosek po przewertowaniu Forum.

Z auta wyrzuciłem już koło zapasowe (zastąpiłem sprayem), tylną półkę i blokadę na pedały, co dało łącznie jakieś -15 kg :)

Autor:  Leo [ 19.cze.2006 06:31:27 ]
Tytuł: 

współćzuję, bo Twoje działania za dużo nie dadzą. Żeby poczuć zauważalnie lepsze przyspieszenie do setki, trzebaby wywalić z 200 kg wagi...

Autor:  martab99 [ 19.cze.2006 10:16:27 ]
Tytuł: 

Wiec zdemontuj upgrade'y, doprowadz auto do wygladu seryjnego, sprzedaj, kup 2.8 q i zamontuj soczewki i cala reszte. Wybebeszanie auta i liczenie kazdego kilograma to chyba nie tedy droga...
Swoja droga mozesz zajac sie obróbka glowicy. Kosztem 1-1,5 tys PLN bedziesz mial napewno kilka km wiecej, lepszy dół i przyspieszenie jesli zostanie zrobiona porzadnie. Na forum był ktos ( nie pamietam nicka) kto mial zrobiona glowice u Chojnackiego- poszukaj

Autor:  K@mil [ 19.cze.2006 10:31:00 ]
Tytuł: 

Wymiana kata na tłumik przelotowy dodaje mocy,ale tylko wtedy gdy kat jest zapchany.A i tak ciekawe czy w tym wieku masz serię...Miałem 2.3 10v,rzeczywiście za słaby motorek przynajmniej do 100C4,a w automacie to już wogóle porażka totalna. Choć pięknie brzmiący,ładniej jak 2.8 V6.
Najlepszym i najtańszym wyjściem dla ciebie będzie rzeczywiście zmiana auta .

Autor:  Leo [ 19.cze.2006 11:01:40 ]
Tytuł: 

martab99 napisał(a):
Wiec zdemontuj upgrade'y, doprowadz auto do wygladu seryjnego, sprzedaj, kup 2.8 q i zamontuj soczewki i cala reszte. Wybebeszanie auta i liczenie kazdego kilograma to chyba nie tedy droga...
Swoja droga mozesz zajac sie obróbka glowicy. Kosztem 1-1,5 tys PLN bedziesz mial napewno kilka km wiecej, lepszy dół i przyspieszenie jesli zostanie zrobiona porzadnie. Na forum był ktos ( nie pamietam nicka) kto mial zrobiona glowice u Chojnackiego- poszukaj


ten kolega to MARTINI , miał zrobioną , ale tez miał gaz niestety.

Autor:  Combi [ 20.cze.2006 00:30:33 ]
Tytuł: 

martab99 napisał(a):
Wiec zdemontuj upgrade'y, doprowadz auto do wygladu seryjnego, sprzedaj, kup 2.8 q i zamontuj soczewki i cala reszte. Wybebeszanie auta i liczenie kazdego kilograma to chyba nie tedy droga...
Swoja droga mozesz zajac sie obróbka glowicy. Kosztem 1-1,5 tys PLN bedziesz mial napewno kilka km wiecej, lepszy dół i przyspieszenie jesli zostanie zrobiona porzadnie. Na forum był ktos ( nie pamietam nicka) kto mial zrobiona glowice u Chojnackiego- poszukaj


Po zamianie jeśli byłoby to Audi to już C4 z 2.8 q ,nie chcem robić repleyu w zamienianiu serii Coupetki na sportowy styl z powodów finansowych i pracochłonnych :) Cóż dzięki WIELKIE za podpowiedzi czas pokaże co się stanie z autem :) Pozdro!

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/