.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 18.kwi.2025 10:16:41

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4] 2,3 NG i fele
PostNapisane: 04.sie.2006 13:17:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.mar.2005 08:24:09
Posty: 23
Lokalizacja: Stare Pole
No i mam zagwozdke. Co lepiej felgi 16" czy tez 17"? Zaznacze, ze zalezy mi na w miare wygodnej jezdzie. No i wtedy jaki najlepiej rozmiar opony. Tu takze wazna jest w miare wygodne podrozowanie na odleglosc 200km, ale nie zaprzecze, ze i wyglad tez sie liczy. Jak to wszystko pospinac zeby to wszystko wyposrodkowac?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2006 13:38:13 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
ja bym bral 17" (duzo leszy wyglad niz 16" jak rowniez prowadzenie) jak kupisz 16" to i tak po pewnym czasie zmienisz na 17" a moze i na 18".
Jezdzi sie dobrze jezeli zwracasz uwage na dziury, jak podrozuje na dlugich trasach i mam poprostu oczy otwarte.
Polcam oponki 205/50/17 profil nie za niski, jak dla mnie daja rade.

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2006 17:29:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2006 23:30:51
Posty: 788
Według mnie zdecydowanie 17-calowe. Najlepiej na 215/45/17, profil jest optymalny (kompromis pomiędzy 50 i 40), szerokość opony połączony z ciężarem felgi nie wpływa jakoś niesamowicie negatywnie (w sedanie z 9,8 do setki zrobi się gdzieś z 10,3) na osiągi auta przy NG (jak np. na 225 które są już za szerokie do tego silnika) i ładnie wygląda. Według mnie 205/50/17 ma za duży balon i cała opona jest zbyt szczupła, lecz komfort i osiągi (zapewne o 0,1 lub 0,2 lepsze do setki) lepsze. Kwestia wyboru. Ja mam w tej chwili 215/40/17, ale to jest Coupe i w ogóle hardcorowe zawieszenie itd.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2006 22:15:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.maja.2006 13:26:07
Posty: 540
Lokalizacja: WG
Kliku napisał(a):
ja bym bral 17" (duzo leszy wyglad niz 16" jak rowniez prowadzenie) jak kupisz 16" to i tak po pewnym czasie zmienisz na 17" a moze i na 18".
Jezdzi sie dobrze jezeli zwracasz uwage na dziury, jak podrozuje na dlugich trasach i mam poprostu oczy otwarte.
Polcam oponki 205/50/17 profil nie za niski, jak dla mnie daja rade.


popieram :D

_________________
oooo A4 1.8 20V TQ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.sie.2006 22:19:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.maja.2005 13:54:06
Posty: 1122
Auto: A4B8 2.0TDI, B420vt, A4B8 tfsi
polecam tak jak u mnie... 205/55/16 :peace: jeździ się bardzo dobrze :D

_________________
B4 2.0 20vt EFR quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2006 13:05:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
miałem w swojej b4 17 i teraz wiem że nigdy w zyciu bym ich nie załozył, po 2 miesiącach śmigania auto miało zawieszke do remonciku. A jak miałem smigać i uwazać na kazdą dziure co w poslce i tak nie jest mozliwe to mnie szlak trafiał. Odradzam B4 ma za słabe zawieszenie na take felgi. Chyba że używasz auta na 5 km dziennie i znasz idelanie drogi to 17 nie bedzie przeszkadzała.

Pozdrawiam

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2006 13:13:46 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
3 lata smigalem na niskim zawieszeniu na 17" po wroclawiu (kto zna tu drogi to wie o czym mowie) i zwieszenie robilem 2 razy.
nie jest az tak zle ;-)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2006 13:25:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sie.2003 17:13:24
Posty: 547
Lokalizacja: Warszawa
spokojnie zakladaj 17. trzeba faktycznie troche uwazac w porównaniu do 15 ale wyglad Ci to zrekompencuje.
opony to juz inna kwestia. 205 albo 215. 225 sobie odpusc.

_________________
quattro...znowu odżyłem...
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2006 13:48:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.kwi.2006 22:22:18
Posty: 2434
Lokalizacja: Radomsko
Auto: AUDI
Ja mam 16' na 205/50 i jest ekstra... ale na dziury trzeba uważać. Zawiechę robiłem dwa miesiące temu i założyłem te fele więc o efektach ubocznych nie mogę się jeszcze wypowiadać. Ale jazda jest spoko...

_________________
AUDI a6 C5 2,8 QUATTRO Avant
AUDI A6 C5 2,4 QUATTRO - SWAP na 1,8T ->poszło w dobre ręce
AUDI B3 QUATTRO 2.3 NG - było...
AUDI C4 AVANT QUATTRO 2.8 AAH - sprzedane...
AUDI 80 Cabrio 1Z :-)
AUDI A4 B6 1,8TQ OETTINGER


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2006 01:14:00 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:27:10
Posty: 2502
Lokalizacja: Gdynia
Auto: ACQ 4.2 AHC
-> posiadam co posiadam - oto moje slowo
;-) tak na powaznie powiem tak jezdzilem na 15'' 195/65/15 bardzo dlugo oczywiscie stalowki opony kormoran heheh bylo cicho i balonowato

jezdzilem na 16'' 225/50/16 bylo pewnie w zakretach nie balem sie o felgi minimalne poslizgi przy podwojonej dopuszczalnej predkosci

jezdze na 17'' 215/40/17 idealne polaczenie walorow trakcyjnych i bezpieczenstwa felgi przed skrzywieniem

testowalem przez 700km 19'' 215/35/19 zamierzam do nich powrocic na stale...

wszystko przezylem osobiscie na standartowych amorach i krotkich sprezynach weitec 60/40...poszczegolne elementy zawieszenia wymieniam mniej wiecej raz w roku mowie tu o met-gum pierdolach i lacznkach oraz koncowkach. rocznie robie okolo 15tys km (od kiedy jezdze na zloty akpi rezaczy)

dla ciebie polecam opcje 215/45/17 aczkolwiek zalezy to od czlowieka. :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.sie.2006 07:48:02 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
jeszcze dodam ze jak kupilem fure to wymienilem wszystko potrzebne na org. czesciach tule, wah, drazki, amorki Bilstein itp.
po ponad roku zawieszenie sprawdzone, jest w stanie idealnym.
nic nie puka, nie stuka, nie trzeszczy. Amorki nadal sa w b.db. stanie.

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: