Bardzo wazne jest umieszczenie zaroweczek/diod. Jesli rozbierales licznik to na pewno zauwazyles tam taki przezroczysty plastik. W poblizu miejsc gdzie oryginalnie znajduja sie zaroweczki do podswietlenia sa takie wypustki sciete pod skosem. Wlasnie ten plastik jest odpowiedzialny za rownomierne podswietlenie. Swiatlo idace od zarowek wchodzi wlasnie poprzez te wypustki, zostaje odbite wlasnie na tych scieciach (wewnetrzne odbicie) i dalejj rozchodzi sie w plastiku odbijajac sie od krawedzi. Czesc swiatla wychodzi przez powierzchnie i podswietla zegary. Dlatgo dioda musi byc umieszczona tak, by byla skierowana wlasnie na te wypustki a swiatlo padalo na nie dokladnie prostopadle do plaszczyzny zegara. Diody w porownaniu z zarowkami maja ta wade, ze swiatlo zarowki rozchodzi sie prawie dooklolnie, natomiast z diody wychodzi dosc waski stozek swiatla. i przez to sa problemy. Mozesz to troche zniwelowac zmatawiajac powierzchnie diody (opiluj ja papierwm sciernym zeby zmatowic powierzchnie), albo kupic diody juz zmatowione i dajace jak najszerszy stozek swiatla. Zazwyczaj im jasniejsza dioda ty mwezszy stozek i tym gorzej jnadaje sie do podswietlenia.
_________________ Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum
|