.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
(coupe 2,3 NG) Jak zwiększyć moc silnika https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=48343 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | bielaś [ 24.paź.2006 22:06:57 ] |
Tytuł: | (coupe 2,3 NG) Jak zwiększyć moc silnika |
Posiadam Audi coupe 2,3 v10. Trochę te moje autko jest mulaste tzn. słabo przyspiesza. Myślę że powinien mieć lepszego kopa. Proszę o poradę co mogę zrobić aby ten silnik był bardziej żwawszy? |
Autor: | bubu05 [ 24.paź.2006 22:19:53 ] |
Tytuł: | |
wyrzuc katalizator ,zalorz dobry tlumnik ,wymien olej z filtrami i zalorz czipa ![]() |
Autor: | qubi 2.2T [ 24.paź.2006 22:57:11 ] |
Tytuł: | |
bubu05, a jak sobie wyobrażasz czipa w mechanicznym wtrysku jeśli można spytać?? A co do zwiększenia mocy, to najlepiej zrób swapa na 2.2T ![]() |
Autor: | Szymk [ 25.paź.2006 06:02:56 ] |
Tytuł: | |
Po pierwsze chyba bym zaczal od sprawdzenia silnika czy wszystko masz OK bo nie mozliwe zeby 2,3 slabo szly>Tez mam akurat takiego samego i wciska w siedzenia na kazdym biegu.Sprawdz przyspieszacz zaplonu bo nie wierze zeby slabo szedl ![]() |
Autor: | bielaś [ 25.paź.2006 15:37:51 ] |
Tytuł: | |
Zapłon to ja już sprawdziłem jest ok. Zobaczę co jest z katalizatorem? Wyrzucę go i zobacze wtedy jakie będą efekty. Zamiast katalizatora lepiej jest wstawić stumienicę czy zwykłą rurę? Czy końcowy tłumik (chodzi mi o jakiś sportowy) może coś pomóc w odmuleniu mojej kupejki? Jak tak to jaki najlepiej jest wstawić, żeby auto nie było zabardzo głośne? |
Autor: | kuki23 [ 25.paź.2006 16:28:52 ] |
Tytuł: | |
[panowie jaki chip ,co was pogieło do mechanicznego nie mozliwe ,a tak powaznie to kata mozesz wybebeszyc ale to wiele nic nie da ,gdzies słyszałem na forum o wałku rozrządy do 2,3 jakis z wiekszymi krzywkami ktos miał do sprzedania musisz poszukac to napewno porawi osiągi ,ale ogulnie 2,3 mają kopniecie na kazdym biegu cos musisz miec nie tak w swoim motorku |
Autor: | rafidoc [ 25.paź.2006 17:12:02 ] |
Tytuł: | |
Sorry ,że się wtrące ale moje audi 2.3 ng + lpg które mam od miesiąca też rusza sie jak wóz z weglem. Wymieniłem filtr powietrza , przeczyściłem kopółkę i palęc (mechanik mówi że niedługo powinienem wymienić) , sprawdziłem świece(BRISK silver) . Są ładnie wypalone i mają dobrą przerwę ( 0,8mm).Miałem wcześniej seicento 1.1 które miało podobną dynamikę. Chyba nie możliwe żeby audi 2,3 zbierało się jak sej. Zimny i nagrzany pali dobrze.Do 3500 obrotów idzie normalnie a później pszyspiesza tak jak bym mu ujął gazu. Myślałem że to pompa paliwa niewyrabia ale na gazie jest podobnie. Podzielcie się doświaczeniem w tym temacie. Pozdro ! |
Autor: | Monster [ 25.paź.2006 17:22:37 ] |
Tytuł: | |
2,3 10V to nie jest taka rakieta jak 20V, ale: -rusza z jedynki może słabo, ale jak ciągniesz 2jkę do 6tysiecy to nie ma mocnych, a... -trzeci bieg to mistrzostwo świata, masz wyprzedzanie przy prawie wszystkich sensownych prędkościach -może i ze świateł nie wygrasz z jakimiś DOHC, 16v itepe, ale powyżej 100km/h większość odpada -bardzo ważne: GAZ TO ZŁO!!! Nawet nie wiecie jak objeżdżam ze świateł zagazowane AAR (w zasadzie to to samo co NG). Pojeździsz na gazie i będzie niestety coraz gorzej -silnik jest niezwykle elastyczny - 50 na piątym biegu nie szarpie -nie uwierzę, że to wół. Może 10-11 sekund do setki to nie sprint, ale pozwala poruszać się bardzo swobodnie. Ponadto, podobno (podkreślam, nie znam tego z autopsji) 2,3 na benzynie z dobrym kierownikiem spokojnie objedzie 2,8 w automacie Tak więc - te silniki niezagazowane i zadbane śmigają aż miło, oczywiście kręcą się w pełnym zakresie obrotów. A co do seicenta - mam takie w firmie. Z silnikiem 1.1 i jego masą (Van z pustą paką) przez pierwsze 10-20 metrów nie mam szans w równoległym starcie ![]() ![]() Zwiększanie mocy w tym silniku, na mechanicznym wtrysku, to trudna i w zasadzie nieruszana kwestia. Żadnego lpg, totalne odchwaszczenie silnika i maksymalne dbanie o niego - to odwdzięcza się zauważalnym poprawieniem osiągów. A jeżeli szukasz rajdowego auta, to tylko sprzedaż aktualnego i zakup innego z większym silnikiem wchodzi w grę. |
Autor: | Lukasik [ 25.paź.2006 18:01:29 ] |
Tytuł: | |
jak 2,3NG ma gaz 1 lub 2giej gen to zostaje mu ze 100km. najwiekszy tuning to wywalic to lub udroznic np blosem. mozna sprobowac zmienic walek od swiatka 850zl i jak sie gdzies znajdzie jakiegos czipsa z przyspieszonym zaplonem pod benz 98 lub przyspieszyc aparatem ![]() |
Autor: | rafidoc [ 25.paź.2006 18:18:18 ] |
Tytuł: | |
Pojeździsz na gazie i będzie niestety coraz gorzej Co to znaczy że będzie gorzej. Czy wtryski pracują na gazie? |
Autor: | Monster [ 25.paź.2006 18:21:00 ] |
Tytuł: | |
rafidoc napisał(a): Co to znaczy że będzie gorzej. Czy wtryski pracują na gazie?
Była 2,3 mojego Ojca zrobiła kilkanaście tysięcy na gazie II gen. Obecny właściciel to nasz znajomy, więc miewam kontakt z tym autem. W porównaniu do mojego, nie jeździ to teraz ani na gazie ani na benzynie ![]() |
Autor: | bielaś [ 25.paź.2006 18:28:40 ] |
Tytuł: | |
A co z tym tłumikiem i strumienicą o które wcześniej pytałem? Jaki tłumik by najlepiej pasił do Audi coupe 2,3 NG? Chodzi mi o niezbyt głośny. Rura czy strumieniaca zamiast katka? |
Autor: | Szymk [ 25.paź.2006 18:38:27 ] |
Tytuł: | |
Ja np. w swoim mam strumienice i koncowy tlumik KM i glosu za wiele on i tak nie da bo sam wiesz jaki masz wielki tlumik srodkowy ale wedlug mnie taki wystarcza, ladny i nie wyjacy dzwiek. |
Autor: | foxbat [ 25.paź.2006 19:07:32 ] |
Tytuł: | |
Jak powyżej 3500rpm masz wrażenie jakbyś zdjął nogę z gazu to myślę że kłopot leży w układzie wtryskowym - może od jazdy na gazie zapiekły się wtryski paliwa i nie ma odpowiedniej dawki przy tych obrotach. Ja mam NG bez gazu i właśnie od 3500 to ma strasznego kopa - to co Monster napisał całkowicie się zgadza. Na trzecim biegu można spokojnie do 140km/h wyprzedzac. Starty mogą byc rzeczywiscie słabe, ale ten silnik to nie jest jednostka do streetracingu. Za to na trasie przyspieszanie 140km/h - 190km/h to bajka... |
Autor: | Byk [ 25.paź.2006 19:31:13 ] |
Tytuł: | |
Jeśli masz I lub II generację gazu to co się dziwisz ? Przecież tam jest zwężka która ogranicza dopływ powietrza na gazie i benzynie. Albo osiągi albo oszczędności, niestety ![]() Poza tym mając nawet III gen. zazwyczaj odłączana jest pompa paliwa i rozdzielacz/przepływomierz chodzi na sucho ![]() |
Autor: | bielaś [ 25.paź.2006 19:36:56 ] |
Tytuł: | |
Z tym to zgodzę się od 3500 ma kopnięcie. Ale z miejsca cienko |
Autor: | Szymk [ 25.paź.2006 19:42:14 ] |
Tytuł: | |
Chyba Bielaś musisz odwiedziec mechanika ![]() ![]() ![]() |
Autor: | kuki23 [ 25.paź.2006 19:54:06 ] |
Tytuł: | |
a moja na blosie od 3000 rpn to tak ciągnie ze asz miło od dołu tez ale jak wejdzie na 3000rpn to az miło i ten dziek i to wszystko na gazie ![]() |
Autor: | Byk [ 25.paź.2006 19:55:02 ] |
Tytuł: | |
Przód się unosi bo dziadowskie zawieszenie Audi ma ![]() ![]() |
Autor: | bielaś [ 25.paź.2006 22:51:11 ] |
Tytuł: | |
Byłem u mechanika aby podłączyć cupejke pod komputer i nic z tego nie wyszło. Poprostu nie można było. Może komputre do końca nie jest sprawny (audi coupe 2,3 NG 92 r.) |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |