.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

(coupe 2,3 NG) Jak zwiększyć moc silnika
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=48343
Strona 1 z 3

Autor:  bielaś [ 24.paź.2006 22:06:57 ]
Tytuł:  (coupe 2,3 NG) Jak zwiększyć moc silnika

Posiadam Audi coupe 2,3 v10. Trochę te moje autko jest mulaste tzn. słabo przyspiesza. Myślę że powinien mieć lepszego kopa. Proszę o poradę co mogę zrobić aby ten silnik był bardziej żwawszy?

Autor:  bubu05 [ 24.paź.2006 22:19:53 ]
Tytuł: 

wyrzuc katalizator ,zalorz dobry tlumnik ,wymien olej z filtrami i zalorz czipa :) juz nie wspomne o gazie....

Autor:  qubi 2.2T [ 24.paź.2006 22:57:11 ]
Tytuł: 

bubu05, a jak sobie wyobrażasz czipa w mechanicznym wtrysku jeśli można spytać??

A co do zwiększenia mocy, to najlepiej zrób swapa na 2.2T :peace:

Autor:  Szymk [ 25.paź.2006 06:02:56 ]
Tytuł: 

Po pierwsze chyba bym zaczal od sprawdzenia silnika czy wszystko masz OK bo nie mozliwe zeby 2,3 slabo szly>Tez mam akurat takiego samego i wciska w siedzenia na kazdym biegu.Sprawdz przyspieszacz zaplonu bo nie wierze zeby slabo szedl :|

Autor:  bielaś [ 25.paź.2006 15:37:51 ]
Tytuł: 

Zapłon to ja już sprawdziłem jest ok. Zobaczę co jest z katalizatorem? Wyrzucę go i zobacze wtedy jakie będą efekty. Zamiast katalizatora lepiej jest wstawić stumienicę czy zwykłą rurę? Czy końcowy tłumik (chodzi mi o jakiś sportowy) może coś pomóc w odmuleniu mojej kupejki? Jak tak to jaki najlepiej jest wstawić, żeby auto nie było zabardzo głośne?

Autor:  kuki23 [ 25.paź.2006 16:28:52 ]
Tytuł: 

[panowie jaki chip ,co was pogieło do mechanicznego nie mozliwe ,a tak powaznie to kata mozesz wybebeszyc ale to wiele nic nie da ,gdzies słyszałem na forum o wałku rozrządy do 2,3 jakis z wiekszymi krzywkami ktos miał do sprzedania musisz poszukac to napewno porawi osiągi ,ale ogulnie 2,3 mają kopniecie na kazdym biegu cos musisz miec nie tak w swoim motorku

Autor:  rafidoc [ 25.paź.2006 17:12:02 ]
Tytuł: 

Sorry ,że się wtrące ale moje audi 2.3 ng + lpg które mam od miesiąca też rusza sie jak wóz z weglem. Wymieniłem filtr powietrza , przeczyściłem kopółkę i palęc (mechanik mówi że niedługo powinienem wymienić) , sprawdziłem świece(BRISK silver) . Są ładnie wypalone i mają dobrą przerwę ( 0,8mm).Miałem wcześniej seicento 1.1 które miało podobną dynamikę. Chyba nie możliwe żeby audi 2,3 zbierało się jak sej. Zimny i nagrzany pali dobrze.Do 3500 obrotów idzie normalnie a później pszyspiesza tak jak bym mu ujął gazu. Myślałem że to pompa paliwa niewyrabia ale na gazie jest podobnie. Podzielcie się doświaczeniem w tym temacie. Pozdro !

Autor:  Monster [ 25.paź.2006 17:22:37 ]
Tytuł: 

2,3 10V to nie jest taka rakieta jak 20V, ale:
-rusza z jedynki może słabo, ale jak ciągniesz 2jkę do 6tysiecy to nie ma mocnych, a...
-trzeci bieg to mistrzostwo świata, masz wyprzedzanie przy prawie wszystkich sensownych prędkościach
-może i ze świateł nie wygrasz z jakimiś DOHC, 16v itepe, ale powyżej 100km/h większość odpada
-bardzo ważne: GAZ TO ZŁO!!! Nawet nie wiecie jak objeżdżam ze świateł zagazowane AAR (w zasadzie to to samo co NG). Pojeździsz na gazie i będzie niestety coraz gorzej
-silnik jest niezwykle elastyczny - 50 na piątym biegu nie szarpie
-nie uwierzę, że to wół. Może 10-11 sekund do setki to nie sprint, ale pozwala poruszać się bardzo swobodnie. Ponadto, podobno (podkreślam, nie znam tego z autopsji) 2,3 na benzynie z dobrym kierownikiem spokojnie objedzie 2,8 w automacie

Tak więc - te silniki niezagazowane i zadbane śmigają aż miło, oczywiście kręcą się w pełnym zakresie obrotów. A co do seicenta - mam takie w firmie. Z silnikiem 1.1 i jego masą (Van z pustą paką) przez pierwsze 10-20 metrów nie mam szans w równoległym starcie :diabel: No ale co to za wynik :):

Zwiększanie mocy w tym silniku, na mechanicznym wtrysku, to trudna i w zasadzie nieruszana kwestia. Żadnego lpg, totalne odchwaszczenie silnika i maksymalne dbanie o niego - to odwdzięcza się zauważalnym poprawieniem osiągów. A jeżeli szukasz rajdowego auta, to tylko sprzedaż aktualnego i zakup innego z większym silnikiem wchodzi w grę.

Autor:  Lukasik [ 25.paź.2006 18:01:29 ]
Tytuł: 

jak 2,3NG ma gaz 1 lub 2giej gen to zostaje mu ze 100km. najwiekszy tuning to wywalic to lub udroznic np blosem. mozna sprobowac zmienic walek od swiatka 850zl i jak sie gdzies znajdzie jakiegos czipsa z przyspieszonym zaplonem pod benz 98 lub przyspieszyc aparatem ;) moze ze 20kuni przybedzie

Autor:  rafidoc [ 25.paź.2006 18:18:18 ]
Tytuł: 

Pojeździsz na gazie i będzie niestety coraz gorzej
Co to znaczy że będzie gorzej. Czy wtryski pracują na gazie?

Autor:  Monster [ 25.paź.2006 18:21:00 ]
Tytuł: 

rafidoc napisał(a):
Co to znaczy że będzie gorzej. Czy wtryski pracują na gazie?

Była 2,3 mojego Ojca zrobiła kilkanaście tysięcy na gazie II gen. Obecny właściciel to nasz znajomy, więc miewam kontakt z tym autem. W porównaniu do mojego, nie jeździ to teraz ani na gazie ani na benzynie :(

Autor:  bielaś [ 25.paź.2006 18:28:40 ]
Tytuł: 

A co z tym tłumikiem i strumienicą o które wcześniej pytałem? Jaki tłumik by najlepiej pasił do Audi coupe 2,3 NG? Chodzi mi o niezbyt głośny. Rura czy strumieniaca zamiast katka?

Autor:  Szymk [ 25.paź.2006 18:38:27 ]
Tytuł: 

Ja np. w swoim mam strumienice i koncowy tlumik KM i glosu za wiele on i tak nie da bo sam wiesz jaki masz wielki tlumik srodkowy ale wedlug mnie taki wystarcza, ladny i nie wyjacy dzwiek.

Autor:  foxbat [ 25.paź.2006 19:07:32 ]
Tytuł: 

Jak powyżej 3500rpm masz wrażenie jakbyś zdjął nogę z gazu to myślę że kłopot leży w układzie wtryskowym - może od jazdy na gazie zapiekły się wtryski paliwa i nie ma odpowiedniej dawki przy tych obrotach.

Ja mam NG bez gazu i właśnie od 3500 to ma strasznego kopa - to co Monster napisał całkowicie się zgadza. Na trzecim biegu można spokojnie do 140km/h wyprzedzac. Starty mogą byc rzeczywiscie słabe, ale ten silnik to nie jest jednostka do streetracingu. Za to na trasie przyspieszanie 140km/h - 190km/h to bajka...

Autor:  Byk [ 25.paź.2006 19:31:13 ]
Tytuł: 

Jeśli masz I lub II generację gazu to co się dziwisz ? Przecież tam jest zwężka która ogranicza dopływ powietrza na gazie i benzynie. Albo osiągi albo oszczędności, niestety :/
Poza tym mając nawet III gen. zazwyczaj odłączana jest pompa paliwa i rozdzielacz/przepływomierz chodzi na sucho :( i się zaciera.

Autor:  bielaś [ 25.paź.2006 19:36:56 ]
Tytuł: 

Z tym to zgodzę się od 3500 ma kopnięcie. Ale z miejsca cienko

Autor:  Szymk [ 25.paź.2006 19:42:14 ]
Tytuł: 

Chyba Bielaś musisz odwiedziec mechanika :| na poczatku na twoim miejscu sprawdzilbym i zlikwidowal bledy komputera u dobrego fachury co sie zna na Audi.i daje rece ciac ze bedzie roznica. :peace: Nie wiem jak u ciebie ale moja z miejsca jak ruszam to rwie rowno. az przod sie unosi :D

Autor:  kuki23 [ 25.paź.2006 19:54:06 ]
Tytuł: 

a moja na blosie od 3000 rpn to tak ciągnie ze asz miło od dołu tez ale jak wejdzie na 3000rpn to az miło i ten dziek i to wszystko na gazie :D

Autor:  Byk [ 25.paź.2006 19:55:02 ]
Tytuł: 

Przód się unosi bo dziadowskie zawieszenie Audi ma :peace: Mój rusza dobrze z jedynki (no czasami nie). Jak jezdnia wilgotna trudno mi ruszyć bez poslizgu (mam już stare opony ~3mm). Ostatnio jechałem służbową Toyotą Yaris (przebieg ~ 60tys) coś koło chyba 90 koni. Niewiem ile ona waży, ale jedzie się tragicznie nie ważne od jakiej prędkości, a czym szybciej tym gorzej. Mój to istny pocisk :peace:

Autor:  bielaś [ 25.paź.2006 22:51:11 ]
Tytuł: 

Byłem u mechanika aby podłączyć cupejke pod komputer i nic z tego nie wyszło. Poprostu nie można było. Może komputre do końca nie jest sprawny (audi coupe 2,3 NG 92 r.)

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/