.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.lut.2025 07:28:15

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: chip do 2.8 V6 Q
PostNapisane: 21.lis.2003 20:27:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2003 19:53:53
Posty: 28
Lokalizacja: Wyszków
szanowni moi koledzy powiedzcie mi jak się ma chip w silniku 2.8 V6 (AAH) do instalacji gazowej (taka tam prosta z komputerkiem) bo mi to spokoju nie daje i nie wiem czy niepotrzebnie kupie bo słyszałem że przyrost mocy będzie ale tylko przy jeżdzie na PB a nie na gazie?
pozdrówka

_________________
AUDI 100 C4 2.8 V6 QUATTRO AVANT
--- CIĄGLE MAŁO MOCY !!! ---


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2003 20:44:45 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
trzeba ustalic jedna bardzo istotna sprawe ... jak jest zbudowany i jak dziala silnik spalinowy ( mozna poszukac w internecie) tak wiec majac juz za soba studiowanie zasady dzialania silnika 4 suwowego wiemy ze w silnikach niedoladowachych (atmosferycznych) orprogramowanie steroenika silnika musi byc scisle dobrane do elementow wykonawczych tak aby warunki pracy byly jak najbardziej zblizone do idealnych .... czyli , reasumujac ... jezeli nie przebudujesz silnika to chip da ci tyle co zakup nowego zapachu na lusterko .... a co do gazu .... hmmmmmmmmm ... umowmy sie ze masz wersje oszczednosciowa ktora(odpukac) kiedys zamieni sie w wersje kosztowna ( jak wybuchnie)

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2003 20:58:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2003 19:53:53
Posty: 28
Lokalizacja: Wyszków
na pewno ale nie miałem wyboru bo jak go kupowałem gaz już tam siedział a podejrzewam że ok 6 lat w stecz ludzie nie mieli jeszce pojęcia o wtrysku gazu a ja na swój i tak nie narzekam a nie strzelił mi jeszcze ani razu(i oby tak dalej)
idąc dalej twierdzisz że chip przy zwykłym silniku nic nie da a zresztą sam nie wiem co o tym sądzić gość sprzedaje na allegro jak do mojego za 600 zł i twierdzi że dojdzie jakieś 16KM i trochę wzrośnie moment....
a możę zainwestować w NOSSSSSSSS?
..... ale wtedy co z gazem?

_________________
AUDI 100 C4 2.8 V6 QUATTRO AVANT
--- CIĄGLE MAŁO MOCY !!! ---


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2003 21:25:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
TRAWNIK napisał(a):
na pewno ale nie miałem wyboru bo jak go kupowałem gaz już tam siedział a podejrzewam że ok 6 lat w stecz ludzie nie mieli jeszce pojęcia o wtrysku gazu a ja na swój i tak nie narzekam a nie strzelił mi jeszcze ani razu(i oby tak dalej)
idąc dalej twierdzisz że chip przy zwykłym silniku nic nie da a zresztą sam nie wiem co o tym sądzić gość sprzedaje na allegro jak do mojego za 600 zł i twierdzi że dojdzie jakieś 16KM i trochę wzrośnie moment....
a możę zainwestować w NOSSSSSSSS?
..... ale wtedy co z gazem?


16 km jak na wolnossacy ze swoim przebiegiem to byloby ekstra

polecam sie najpierw shamowac i zobaczyc czy jest w ogole mniej wiecej seria

moze lepiej zainwestowac w wydech? zreszta wolnossacy to ciezka sprawa i koszty

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2003 21:36:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2003 19:53:53
Posty: 28
Lokalizacja: Wyszków
wiesz miałem Peugeota 1.9 TD intercooler 306 (ala maxi) i wysnuje jeden wniosek diesel GÓRĄ!!!
auto miało takiego buta że nie trzeba było używać ręcznegoaby spalić gumę do wystrzału (a wyniki tego to wygranych 4-skrzynki złocistego napoju)oczywiście wtedy przerobiłem wydech i dolot powietrza
A co proponujesz aby zrobić z wydechem w moim Q?
myślisz że katy go trochę trzymają ? w prawdzie nie wiem ile auto ma przejechane bo nie nabija licznik ale jakiś 180 tyś malub 200

_________________
AUDI 100 C4 2.8 V6 QUATTRO AVANT
--- CIĄGLE MAŁO MOCY !!! ---


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2003 22:38:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
TRAWNIK napisał(a):
twierdzi że dojdzie jakieś 16KM


Nie wierzę. A żeby to zdementować, trzeba auto shamować przed i po modyfikacji, a znaleźć u nas hamownię AWD nie tak prosto. ZTCW, taki chip nie da ci więcej niż jakies 5KM. Nie warto, IMO.

Instalując jakiś bardziej otwarty wydech (nie sam tłumik oczywiście), może się okazać, że przyrosty mocy/momentu będą większe niż to, co oferuje ten chip.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lis.2003 23:09:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 22:13:52
Posty: 124
Lokalizacja: Otwock
TRAWNIK napisał(a):
wiesz miałem Peugeota 1.9 TD intercooler 306 (ala maxi) i wysnuje jeden wniosek diesel GÓRĄ!!!
auto miało takiego buta że nie trzeba było używać ręcznegoaby spalić gumę do wystrzału (a wyniki tego to wygranych 4-skrzynki złocistego napoju)oczywiście wtedy przerobiłem wydech i dolot powietrza
A co proponujesz aby zrobić z wydechem w moim Q?
myślisz że katy go trochę trzymają ? w prawdzie nie wiem ile auto ma przejechane bo nie nabija licznik ale jakiś 180 tyś malub 200


na razie jest malo DOBRYCH DIESLI - i wiekszosc ( tak jak ten w twojej 306) nie moze sie rownac z zapalem v6 ktora jest jednym z b udanych silnikow na tamten czas... jak chcesz palic gume to zlikwiduj quattro :P

A wracajac do chipu -kumpel w a4 2.8 12v mial chipa -jaki nie wiem ale ponoc mu mniej palila - no i kopa miala zdrowszego- oprocz tego wklad filttra , i przelot z wydechu.. :diabel:

_________________
TTQ,b4 2.8Q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2003 00:09:38 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
a moze mi ktos wytlumaczyc jak dziala wydech w wolnossacym i dlaczego jego zmiana mialaby dac przyrost mocy a nie spadek ? .... jeszcze jedno ... nie dizle tylko TURBO ... TURBO daje pole do popisu ... 2.2T , 2.2T 20V , 1.8T , 2.7BiT, 4.2 BiT ... to nie sa dizle ... jak chcesz miec wiecej mocy PANIE to kupuj Audi z turbina ... jeden z powyzszych silnikow

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2003 19:10:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2003 19:53:53
Posty: 28
Lokalizacja: Wyszków
chmyyy .... no i jestem po próbie wyjęcia zawartości katów i co?
ktoś już mnie ubiegł w tym i zostały się pojemniki po katalizatorach, jakież zdenerwowanie mnie ogarneło żę już nic nie da rady zrobić aby zwiękrzyć moc w mojej niuni a swoją drogą czy nioe wiecie jak sprawdzić czy auto chodzi w trybie awaryjnym (silnik ) bo ponieważ mój niedobór mocy z wskazań kolegi na to wskazuje i polecił mi aby ponownie wgrać fabryczne ustawienia?
co o tym sądzicie ?
a co do benzynek z TURBAMI to masz w 100% rację tylko że mój wybór na autko z silnikiem bez turbka spowodowany był niezwykłą okazją więc nie miałem i tak się co zastanawiać a myślę że i tak nie jest i tak żle leprze 2.8 v6 bez turbka niż 2.0 też bez turbka ...
.... a zresztą podczas przyspieszenia wystarczy a przy ruszaniu i tak quattro nie pozwoli zerwać

_________________
AUDI 100 C4 2.8 V6 QUATTRO AVANT
--- CIĄGLE MAŁO MOCY !!! ---


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2003 19:53:09 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
jedyne co moze miec wplyw na moc w tym silniku ..a raczej na jej nioedobor to uszlodzone elementy elektryczne typu czujniki , niesprawne podcisnienia , uszkodzony kolektor ssacy ... czyli wadliwy osprzet .. tutaj szukaj przyczyny ...znajdz sobie najlepiej inne 2.8 dla porownania

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2003 16:09:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.paź.2003 19:53:53
Posty: 28
Lokalizacja: Wyszków
ok

_________________
AUDI 100 C4 2.8 V6 QUATTRO AVANT
--- CIĄGLE MAŁO MOCY !!! ---


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.gru.2003 18:46:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 21:01:47
Posty: 600
Lokalizacja: zachodniopomorskie
TRAWNIK napisał(a):
i a swoją drogą czy nioe wiecie jak sprawdzić czy auto chodzi w trybie awaryjnym (silnik ) bo ponieważ mój niedobór mocy z wskazań kolegi na to wskazuje i polecił mi aby ponownie wgrać fabryczne ustawienia?
co o tym sądzicie ?

może koledze chodzi o to że podczas długiego użytkowania na gazie elektronika silnika dokonała samoadaptacji do jazdy na gazie - wtedy pomaga zdjęcie klem z akumulatora na około 10 min i ponowne podłączenie
;)

_________________
AUDI = The lord of the four rings
B2 1.6 CY [1998-2000]
C3 2.0 NC [2000-2003]
C4 2.8 AAH [2003-2006]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2006 23:14:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
pozwolę sobie wtrącić swoje 3 grosze i powiem, że w moim przypadku wymiana katalizatorów na strumienice dała i to nawet sporo w moim odczuciu i moich kolegów którzy ze mną jeździli przed i po wymianie. Było trochę rezania żeby to dobrze spasować ale było warto :D jedyne co nie fajne to to że nie mam gdzie z hamować autka bo mieszkam w takiej miejscowości że nawet nie mam gdzie pojechać się z VAG'ować albo dolać oleju do skrzyni bo trzeba łapę odkręcać :) co dopiero hamowania AWD :]

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2006 23:45:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2006 17:28:18
Posty: 896
Lokalizacja: Olsztyn
Proponuję koledze wywalić gaz i doprowadzić wszystko do serii i myślę że to da więcej niż chip!

_________________
C3 KP było C4 AAH było S4 AAN jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2006 23:51:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sty.2006 23:30:51
Posty: 788
sero c4 napisał(a):
Proponuję koledze wywalić gaz i doprowadzić wszystko do serii i myślę że to da więcej niż chip!


Święte słowa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2006 02:42:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
rozmawiałem z kolesiem co sprzedaje chipy i mówił że w przypadku AAH jest to około +15KM i +20Nm jeśli to prawda to byłoby zajefajnie ale coś mi sie wydaje ze sprzedawca trochę przekoloryzował. Niestety w takich przypadkach tylko hamownia powie prawdę bo same odczucia kierowcy są często subiektywne. Ale jeśli by się potwierdziło ze taki chip za 600 czy tam 700zł daje +20Nm to ja bym odrazu montował takiego chipa. Ma ktoś jakieś doświadczenia z chipem w wolnossącej Vce? 2.6 , 2.8 cokolwiek? Bo też mnie interesuje taki wirusik o ile daje + około 20Nm bo +20Nm to na pewno już czuć jak przybędzie.

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2006 05:28:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2005 09:45:18
Posty: 158
Lokalizacja: Lodz/Dublin/3Miasto
Sa jakies nowosci w sprawie chipa..? Ktos go ma, ktos mierzyl autko na hamowni przed i po zalozeniu..?

_________________
Audi Coupe 2.8 AAH ('05 - '12)
Golf VI 1.6 BSE ('12 - '14)
Golf VII Variant 1,4 tsi CompSport ('19 -...)
TD(R)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2006 05:43:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.gru.2005 20:09:30
Posty: 491
Lokalizacja: Poznań
Auto: A6 C6 i 80 B4 q
No właśnie nikt nic się nie wychyla ja miałem zakładać na chybił trafił ale tak sie stało jak się stało pieniążki przeznaczone na chipa idą na sprzęgło nowe :) także na razie się nie przekonam jak działa chip w AAH. Ale chętnie poczytam jak działa u innych :D

_________________
---===Otwierając Przepustnicę Doznaję Wrażeń NIESAMOWITYCH===---
Audi 80 B4 AAH 2.8 quattro <- Bo ja KOCHAM to Autko..... te zakręty na gazie :D.. po szosie ten skracany dolocik na 4100
ten guziczek DIFF i Torsena w skrzyni.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.gru.2006 11:04:59 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
mAr$zx napisał(a):
No właśnie nikt nic się nie wychyla ja miałem zakładać na chybił trafił ale tak sie stało jak się stało pieniążki przeznaczone na chipa idą na sprzęgło nowe :) także na razie się nie przekonam jak działa chip w AAH. Ale chętnie poczytam jak działa u innych :D


Przypuśmy, że mamy 1. kwietnia:

Mam ten chip. Jest rewelacyjny. Przeczy wszelkim zasadom i prawom, ale co tam. Spalanie spadło o 13l/100km (teraz pali ledwie 2l/100) a do tego auto zbiera się znacznie lepiej niż S6 4.2 - rakieta! aha, i to na LPG, ale z braku laku zostało LPG podciśnieniowe, wiecie - ta pierwsza generacja. Chodzi idealnie, żadnych strzałów, żadnych problemów... no istna rewelacja. Będę tylko musiał wstawić jakąś mega płetwę na tylną klapę bo aż tył podrywa do góry jak startuję spod świateł. Hamownia powiedziała 389KM i 700Nm. Jak dla mnie rewelacja za 450 zł z VAT - bo przecież wytargowałem! :-)

Przestańcie wierzyć w takie rzeczy i patrzcie na daty postów!!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: