.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Tuning Vag`iem w AFN
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=51540
Strona 1 z 1

Autor:  Bertos [ 17.gru.2006 13:48:19 ]
Tytuł:  Tuning Vag`iem w AFN

Witam,
Znalazłem trochę informacj na forum o "tuningu" przez Vag`a.
Mam pytanko czy ktoś to robił i jakie parametry są "bezpieczne"?
pozdro all.

Autor:  Mauzer [ 17.gru.2006 20:30:17 ]
Tytuł: 

weź sobie tylko ustaw mniejszy czas dawki i tyle - a najlepiej nie kombinuj ;)

Autor:  Bertos [ 18.gru.2006 22:04:22 ]
Tytuł: 

Taaak,
Zmniejszyłem czas dawki bo miałem ustawiony parametr 9 */*
jest lepiej, teraz mam 4*/*.
Czy może ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?
pozdr.

Autor:  Mauzer [ 18.gru.2006 22:26:28 ]
Tytuł: 

wywal kata, udrożnij dolot ze sadzy piecowej :): zaślep egr'a przynajmniej będzie to dobra droga do ...chipsa.
możesz 3.8 nawet ale po co, zbieraj na chrupki + może suszarka asz pd.

Autor:  Bertos [ 19.gru.2006 16:44:33 ]
Tytuł: 

Kata wywaliłem tydzień temu i zbieram na chipa. :D
Masz jakiś patent na zaślepienie EGR? :?:
pozdro. :diabel:

Autor:  Mauzer [ 19.gru.2006 19:02:13 ]
Tytuł: 

mam ale poszukaj na google.pl a może na forum też znajdziesz ;)

Autor:  Bertos [ 19.gru.2006 20:59:54 ]
Tytuł: 

Znalazłem trochę info. na temat zaślepienia EGR.
Może coś pokombinuje ale nie z puszką po Coli. :D
pozdro. :peace:

Autor:  spanky [ 19.gru.2006 21:38:27 ]
Tytuł: 

tutaj nie ma co kombinowac ... doprowadz autko do serii a potem dzialaj ..... na poczatek proponuje maly wirusik .... :diabel:

Autor:  Rogal [ 20.gru.2006 10:02:17 ]
Tytuł: 

Witaj. W sprawnym seryjnym aucie nie zaślepiaj EGR, ma to swoje minusy.

Dawkę którą ustawiłeś jest bardzo dobra i nawepno czujesz sporą różnicę.

Jeżeli chodzi o kolejne modyfikacje to turbo od ASZ nie będzie pasować do Twojego auta.

VAG-COMem już nic tam nie zdziałasz więcej...


Pozdrawiam.

Autor:  Bertos [ 20.gru.2006 16:51:03 ]
Tytuł: 

W Styczniu już nie wytrzymam i chyba wymienię chipy. :>
Nie mogę się doczekać jak będzie wciskać w fotel. :galy:
Bez Kata i poprawioną dawką jest nieźle ale apetyt rośnie w miarę jedzenia. :diabel:
pozdro. :D

Autor:  flavios [ 20.gru.2006 18:13:34 ]
Tytuł: 

Bertos napisał(a):
W Styczniu już nie wytrzymam i chyba wymienię chipy. :>
Nie mogę się doczekać jak będzie wciskać w fotel. :galy:
Bez Kata i poprawioną dawką jest nieźle ale apetyt rośnie w miarę jedzenia. :diabel:
pozdro. :D

W fotel wciskaja dopiero ESKI
poniżej nic nie wciska. :peace:
ale usmiech na twarzy murowany

Autor:  Chance [ 21.gru.2006 09:44:00 ]
Tytuł: 

Ale przeciez zeby dorbze wgrac wirusa to wsyztsko musi dzialac cacy i nie wolno zaslepieac EGR'a - z tego co wiem.

Autor:  Rogal [ 21.gru.2006 14:09:02 ]
Tytuł: 

EGr można zaślepić, zdiąć, odłączyć albo jego prace zmienić poprzez modyfikację mapy w sterowniku. Bo ma on swoją mape która nim steruje w zależności od żądanej dawki i obrotów silnika.

Pozdrawiam.

PS. Tylko sprawny silnik po chipie będzie pokazywał założone parametry

Autor:  Bertos [ 21.gru.2006 18:44:54 ]
Tytuł: 

Rogal napisał(a):
EGr można zaślepić, zdiąć, odłączyć albo jego prace zmienić poprzez modyfikację mapy w sterowniku. Bo ma on swoją mape która nim steruje w zależności od żądanej dawki i obrotów silnika.


To po co wymyślili ten EGR :?:
Rogal napisał(a):
PS. Tylko sprawny silnik po chipie będzie pokazywał założone parametry

Ale po czym poznać czy silniczek jest sprawny np: w 98% :?: i jeżeli:
Vag nie pokazuje błędów, silnik nie kopci, leci około 200km/h, do setki raczej w normie, brak wycieków, odpala bez problemów, pali 6l/100km- to czy wszystko jest ok? Czy może są jakieś ukryte wady tych silników, które występują po zaszczepieniu softu. :?: :/
pozdro :peace:

Autor:  Sprinter [ 21.gru.2006 18:58:38 ]
Tytuł: 

Bertos napisał(a):
To po co wymyślili ten EGR :?:


Ekologia kolego, ekologia.

Autor:  Bertos [ 21.gru.2006 19:58:35 ]
Tytuł: 

Sprinter napisał(a):
Bertos napisał(a):
To po co wymyślili ten EGR :?:


Ekologia kolego, ekologia.

Kolego ja rozumiem działanie EGR`a i wiem z czym to jest związane.
Pytanie było retoryczne :D - Egr jest raczej pseudo ekologiczny (niemieckie myślenie).
Nie bym miał zastrzeżenia do niemieckiej inżynierii :)

Autor:  Rogal [ 21.gru.2006 20:05:26 ]
Tytuł: 

EGR jest także po to żeby studzić komore spalania kiedy silnik pracuje bez obciążenia. Ja zawsze przez chip tuningiem sprawdzam stan elementów wykonawczych VAGiem oraz wykonuje testy pod obciążeniem. Jeżeli wszystko jest w normie, silnik na ucho pracuje dobrze a klient nie skarży się na jego prace robie program. W innej sytuacji żeby mieć 100% potwierdzenia należało by cały motor rozebrać i badać strukture elementów ;)

Pozdrawiam.

Autor:  Bertos [ 21.gru.2006 22:48:47 ]
Tytuł: 

Rogal napisał(a):
EGR jest także po to żeby studzić komore spalania kiedy silnik pracuje bez obciążenia. Ja zawsze przez chip tuningiem sprawdzam stan elementów wykonawczych VAGiem oraz wykonuje testy pod obciążeniem. Jeżeli wszystko jest w normie, silnik na ucho pracuje dobrze a klient nie skarży się na jego prace robie program. W innej sytuacji żeby mieć 100% potwierdzenia należało by cały motor rozebrać i badać strukture elementów ;)


I tu się zgadzam w 100% :D
Dzięki za porady :peace:
I pozdrawiam

Autor:  111lisu [ 27.gru.2006 00:57:37 ]
Tytuł: 

W nowszych motorkach jest dodatkowo domykany dolot aby EGR pracował
bardziej wydajnie. Ciekawe czy znajdą się tacy, którzy też będą chcieli go zaślepić.
Prościej jest powyłączać zasilanie od zaworów lub podciśnienie.
Modyfikacja mapki jest znacznie lepszym rozwiązaniem niż blaszka. :diabel:
Prawdę mówiąc samo zaślepienie EGRa w AFN praktycznie niewiele
daje oprócz zmiany głosu silnika. Podobnie jest z wycinaniem niezabitego katalizatora. :diabel:

Co do testów samochodu/silnika, przed modyfikacja to w interesie tunera jest
sprawdzenie wszystkiego co się da, aby później za frajer nie naprawiać
klientowi bryki, który będzie robił cielęce oczy.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/