.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

[A6 C5 2.5TDI AKE] Chipowanie
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=51914
Strona 1 z 2

Autor:  Sebastian88 [ 25.gru.2006 11:48:52 ]
Tytuł:  [A6 C5 2.5TDI AKE] Chipowanie

Witam.
Od kilku dni jestem posiadaczem A6 QUATTRO 2.5 tdi 180PS.2002 Tiptronic. Nie znam przeszlosci auta, nie wiem w jakim stanie jest silnik i nie mam pojecia jak to sprawdzic, gdyz sie na tym nie znam. Czytalem tutaj, ze zanim zacznie sie jezdzic takim autem to nalezy wymienic walki rozrzadu i wtryskiwacze. Prosze o rady w tej kwestii, gdyz nie ukrywam, ze sie ostro wypompowalem z kasy na ta bryke i taka wymiane odczula by moja kieszen. Druga kwestia dotyczy tuningu. Chce wstawic chipa, ale boje sie o zywotnosc silnika i skrzyni. Czytalem, ze przy odpowiedniej eksploatacji samochodu nie powinno byc problemow, ale nie mam nadal co do tego pewnosci, zwlaszcza iz poderzewam ze wskazanie przebiegu auta przez licznik moze byc zafalszowane w mojej bryce. Znalazlem tez wzmianke o tuningu skrzyni, ale byly to malostkowe informacje, wiec prosilbym o wyjasnienie co to jest i co daje. I na koniec chcialbym sie dowiedziec ile po zachipowaniu moge wyciagnac PS, tak aby to bylo bezpieczne dla silnika.

Pozdrawiam milosnikow AUDI
Sebastian

Autor:  Bielak [ 25.gru.2006 22:18:42 ]
Tytuł: 

witam.
co do tuningu to sie nie wypowiem bo nie jestem znawca wiem ze niewielkie zwiekszenie mocy na pewno nie zaszkodzi ale zeby nie przesadzac i nic wiecej niewiem,ale wymiana walkow rozrzadu i wtryskiwaczy w aucie ktore zapala na zimnym jak i na rozgrzanym silniku bez zadnych problemow i silnik pracuje rowno mija sie z celem.posiadasz auto z 2002 roku a wiec nie masz sie co obawiac o walki poniewaz akurat w tym roku usunieto ta wade za miekkich walkow.
pozdrawiam.
tomek

Autor:  lenoks [ 26.gru.2006 10:32:53 ]
Tytuł: 

Spokojnie do 205 PS możesz wyciągnąc bez żadnych obaw o ten silnik. Mój z chipem śmiga już ponad 4 lataNie wiem jak tiptrtonic to znosi, ponieważ mój jest w manualu. Wymiana wałków to spory koszt więc jeżeli nic się nie dzieje i nie ma spadku mocy ani innych niepokojących objawów to po co je wymieniac. Najlepiej podepnij pod VAGA i się sporo dowiesz na temat kondycji twojego silnika.

Autor:  Piotruś [ 26.gru.2006 11:44:00 ]
Tytuł: 

Bielak napisał(a):
witam.
co do tuningu to sie nie wypowiem bo nie jestem znawca wiem ze niewielkie zwiekszenie mocy na pewno nie zaszkodzi ale zeby nie przesadzac i nic wiecej niewiem,


Fachowy tuning rzeczywiście nie zaszkodzi ale w tiptronicu wiąże się to z koniecznością chipowania skrzyni biegów. Co do reszty - polecam opcję "szukaj", bo napisano o tym chyba już wszystko ... .

Bielak napisał(a):
ale wymiana walkow rozrzadu i wtryskiwaczy w aucie ktore zapala na zimnym jak i na rozgrzanym silniku bez zadnych problemow i silnik pracuje rowno mija sie z celem.posiadasz auto z 2002 roku a wiec nie masz sie co obawiac o walki poniewaz akurat w tym roku usunieto ta wade za miekkich walkow.
pozdrawiam.
tomek


A to już Kolego Bielak - bez urazy - bzdury ktoś Ci okropne nagadał.
1. Zużycie wałków i hydrauliki baaardzo długo nie wpływa (odczuwalnie dla użytkownika) na "odpalanie" i pracę silnika.
2. Chociaż na przestrzeni lat 97 - 02 dwukrotnie modyfikowano głowice i "system olejowy" V6-tek TDi, to problem skutecznie usunieto dopiero od rocznika modelowego >2004 (poprzez wprowadzenie ułożyskowanych dźwigni zaworowych).

Autor:  bezduszny [ 26.gru.2006 17:37:32 ]
Tytuł: 

Cytuj:
I na koniec chcialbym sie dowiedziec ile po zachipowaniu moge wyciagnac PS, tak aby to bylo bezpieczne dla silnika.


Dla tego silnika 200-205 KM to wszystko..

Te silniki nie są podatne na duże zwiększanie mocy ...

Autor:  Piotruś [ 26.gru.2006 18:58:24 ]
Tytuł: 

bezduszny napisał(a):
Cytuj:
I na koniec chcialbym sie dowiedziec ile po zachipowaniu moge wyciagnac PS, tak aby to bylo bezpieczne dla silnika.


Dla tego silnika 200-205 KM to wszystko..

Te silniki nie są podatne na duże zwiększanie mocy ...


To obiegowa opinia, rozpowszechniana nawet przez renomowanych tunerów. Niestety - (już) nie do końca prawdziwa. Gdyby produkcja V6 2.5TDi była kontynuowana, to dzisiaj fabrykę opuszczałyby silniki o mocy ok. 215PS i 435Nm bez poważnych modyfikacji mechanicznych i "przed tuningiem" (czyli seryjne). Na dodatek spełniające normę czystości "4".
Info jest 101% pewne ale ja nie czuję się wystarczająco kompetentny, żeby bezbłędnie objaśnić szczegóły (poprostu jestem na to za krótki :diabel: ).

Autor:  Rogal [ 27.gru.2006 03:38:48 ]
Tytuł: 

Z modyfikowaniem 180tek jest taki problem, że niektóre mają blokade w pompie wtryskowej. Objawia się to tym, że pompa obcina dawke na pewnym poziomie i moc po chip tuningu wzrasta o około 10-12KM max. Ale to mówie niektóre tak mają a niektóre nie...

Druga kwestia czyli przebieg to rzecz którą można sprawdzić. Twój sterownik silnika to EDC 15 i posiada on funkcje zapisu. Więc przebieg zapisywany jest w pamięci licznika i w pamięci sterownika silnika. Zmiana wartości w liczniku powoduje tylko zmianę wskazań na wyświetlaczu (w sterowniku zostaje dalej oryginalny przebieg).

Szkoda, że mieszkasz tak daleko u mnie mógłbyś wykonać obie czynności :)

Autor:  111lisu [ 27.gru.2006 05:06:06 ]
Tytuł: 

:diabel: Nie liczyłbym na to ;)
Ktoś, kto modyfikował licznik, zapewne i w ECU zmienił przebieg!

A tak na marginesie, jeśli to VP44 lub podobna to nie znasz dnia ani godziny
i oby tylko tranzystor był problemem.

Autor:  Rogal [ 27.gru.2006 07:59:05 ]
Tytuł: 

Nie widziałem jeszcze takiego który by sterownik zrobił. Po pierwsze to kolejna robota a po drugie oni tego jeszcze nie wiedzą. A z tymi przebiegami to pańskie jaja. TDi 2-3 letnie z nadwoziami kombi nie mają mniej niż 200kkm :!:

Autor:  Piotruś [ 27.gru.2006 08:42:56 ]
Tytuł: 

Rogal napisał(a):
Nie widziałem jeszcze takiego który by sterownik zrobił. Po pierwsze to kolejna robota a po drugie oni tego jeszcze nie wiedzą.


Kto i czego nie wie ?! W 60-tysięcznym mieście na południu PL robią to 3 zakłady ( NIESTETY :!: :!: :!: ). Z czego jeden pod blokiem (oczywiście sterownik zabiera "na warsztat" w mieszkaniu). Ceny tych "usług" :/ spadają lawinowo. NIESTETY ...

Autor:  Rabi [ 27.gru.2006 18:58:27 ]
Tytuł:  Re: [A6 C5 2.5TDI AKE] Chipowanie

Sebastian88 napisał(a):
Witam.
Od kilku dni jestem posiadaczem A6 QUATTRO 2.5 tdi 180PS.2002 Tiptronic. Nie znam przeszlosci auta, nie wiem w jakim stanie jest silnik i nie mam pojecia jak to sprawdzic, gdyz sie na tym nie znam. Sebastian



Nie chce byc zlosliwy, ale jak mozna kupowac auto "na pale"??? Ot, podobalo mi sie, mialem wolne 50tysi, to sobie kupilem? ;)

Autor:  wowo [ 27.gru.2006 20:13:46 ]
Tytuł: 

TAK :peace:

Autor:  Sebastian88 [ 28.gru.2006 22:54:49 ]
Tytuł:  Re: [A6 C5 2.5TDI AKE] Chipowanie

Rabi napisał(a):
Sebastian88 napisał(a):
Witam.
Od kilku dni jestem posiadaczem A6 QUATTRO 2.5 tdi 180PS.2002 Tiptronic. Nie znam przeszlosci auta, nie wiem w jakim stanie jest silnik i nie mam pojecia jak to sprawdzic, gdyz sie na tym nie znam. Sebastian



Nie chce byc zlosliwy, ale jak mozna kupowac auto "na pale"??? Ot, podobalo mi sie, mialem wolne 50tysi, to sobie kupilem? ;)




Auto mi sie podobalo i uwazam, ze warto bylo za nie tyle zaplacic, nawet doliczajac do ceny auta kupno drugiego silnika. Nie wiem co cie w tym az tak dziwi :galy:

Autor:  Rogal [ 28.gru.2006 23:11:41 ]
Tytuł: 

Polityka jest różna w zależności od ceny auta i podejścia do sprawy.

Autor:  Rogal [ 28.gru.2006 23:29:25 ]
Tytuł: 

Piotruś napisał(a):
Kto i czego nie wie ?! W 60-tysięcznym mieście na południu PL robią to 3 zakłady ( NIESTETY :!: :!: :!: ). Z czego jeden pod blokiem (oczywiście sterownik zabiera "na warsztat" w mieszkaniu). Ceny tych "usług" :/ spadają lawinowo. NIESTETY ...


Pierwsze urządzenie do odczytu oryginalnego przebiegu ze sterownika wypuścił niemiecki DashBoard i było to jak sie nie myle jekoś z rok temu. Kolejny był Ross Tech wprowadząc tą funkcje do swoich interfejsów (ja mam taki). W warszawie znam jednego gościa ktory robi liczniki ale gereralnie kogo nie spytasz to o nim słyszał i do niego kieruje - gość jest obcykany. Generalnie on o tym wie z tego co z nim rozmawiałem ale od niedawna ale jeszcze nikomu tego nie robił. Bo wystarczy zrobić samą szafe. Nawet jak pojedziesz z autem do ASO to Panowie sprawdzają historie auta w Bazach...

ale już tak bywa że człowiek ciągle czegoś nowego się dowiaduje ;)

Autor:  Rabi [ 29.gru.2006 15:39:50 ]
Tytuł:  Re: [A6 C5 2.5TDI AKE] Chipowanie

Sebastian88 napisał(a):
Rabi napisał(a):
Sebastian88 napisał(a):
Witam.
Od kilku dni jestem posiadaczem A6 QUATTRO 2.5 tdi 180PS.2002 Tiptronic. Nie znam przeszlosci auta, nie wiem w jakim stanie jest silnik i nie mam pojecia jak to sprawdzic, gdyz sie na tym nie znam. Sebastian



Nie chce byc zlosliwy, ale jak mozna kupowac auto "na pale"??? Ot, podobalo mi sie, mialem wolne 50tysi, to sobie kupilem? ;)




Auto mi sie podobalo i uwazam, ze warto bylo za nie tyle zaplacic, nawet doliczajac do ceny auta kupno drugiego silnika. Nie wiem co cie w tym az tak dziwi :galy:


Nic mnie nie dziwi. W koncu to Twoje pieniadze :peace:
Ja bym nigdy nie kupil auta bez sprawdzenia, ot co, a juz na pewno jesli to auto z niewiadomego zrodla...

Autor:  Bilo [ 29.gru.2006 17:40:54 ]
Tytuł: 

Ja tez kupilem auto bez VAGa bo gdzie go podpiac w niedziele a szmat drogi zrobilem wiec nie chcialo mi sie dwa razy jezdzic. Pierwszy raz w czasie poszukiwan trafilem na auto z ladnym pachnacym wnetrzem z niepalacym wlascicielem, kolor mialo piekny no i ten smaczek w postaci xenonu co w tym roczniku bylo rzadkoscia ( oczywiscie dolozony od S4). Ladnie ubilem z ceny 2 kafle no i w droge do domu. Po roku moge powiedziec ze mozna bylo kupic lepiej ale tak na prawde bylo to dobre posuniecie :peace:

Autor:  Rabi [ 29.gru.2006 17:43:06 ]
Tytuł: 

Bilo napisał(a):
Ja tez kupilem auto bez VAGa bo gdzie go podpiac w niedziele a szmat drogi zrobilem wiec nie chcialo mi sie dwa razy jezdzic. Pierwszy raz w czasie poszukiwan trafilem na auto z ladnym pachnacym wnetrzem z niepalacym wlascicielem, kolor mialo piekny no i ten smaczek w postaci xenonu co w tym roczniku bylo rzadkoscia ( oczywiscie dolozony od S4). Ladnie ubilem z ceny 2 kafle no i w droge do domu. Po roku moge powiedziec ze mozna bylo kupic lepiej ale tak na prawde bylo dobre posuniecie :peace:


No widzisz, skoro Ci specjalnie na tym nie zalezalo to ok ;) ja akurat czesto zmieniam auta, i jestem bardzo uczulony na punkcie tego co kupuje. Kupujac swoja A6 priorytem bylo, aby auto bylo bezwypdkowe i z ori przebiegiem :P

Autor:  Bilo [ 29.gru.2006 18:02:11 ]
Tytuł: 

Mialem podobne priorytety ale przebieg z licznika mozna sobie darowac, trzeba obejzec wnetrze pod tym katem a co do drugiej sprawy to niestety poprzedni wlasciciel mojego auta wprowdzil mnie w blad bo auto mialo z czyms kontakt lewa strona ale bylo to tylko przycierka (sam to ustalilem organoleptycznie). Po krotkim spieciu znalazly sie zdjecia auta przed robota i cena tez poszla w dol. trudno jednak nazwac wypadkiem wymiane botnika i drzwi kiewrowcy. Taki wypadek moze mi zafundowac kazdego dnia zona lub jakis szumacher na parkingu :peace:

Autor:  Rabi [ 29.gru.2006 21:37:06 ]
Tytuł: 

Bilo napisał(a):
Mialem podobne priorytety ale przebieg z licznika mozna sobie darowac, trzeba obejzec wnetrze pod tym katem a co do drugiej sprawy to niestety poprzedni wlasciciel mojego auta wprowdzil mnie w blad bo auto mialo z czyms kontakt lewa strona ale bylo to tylko przycierka (sam to ustalilem organoleptycznie). Po krotkim spieciu znalazly sie zdjecia auta przed robota i cena tez poszla w dol. trudno jednak nazwac wypadkiem wymiane botnika i drzwi kiewrowcy. Taki wypadek moze mi zafundowac kazdego dnia zona lub jakis szumacher na parkingu :peace:


No a ten przedni zderzak? Rozumiem, ze to zielone audi w podpisie to Twoje?

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/