.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Swap z 2.3 NG na 20V lub 2.2T
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=51937
Strona 1 z 1

Autor:  patryks [ 25.gru.2006 19:47:36 ]
Tytuł:  Swap z 2.3 NG na 20V lub 2.2T

Witam! sporo już poczytałem po użyciu szukajki, ale nie udało mi się znaleźć dokładnie takiego samego tematu, a mam kilka pytań, dot. zmiany silnika (lub jego części) 2.3 NG. Z tego tytułu że mam cabrio (w b.fajnym stanie), no ale troszkę mało mu mocy to pomyślałem o zmianie z 10V na 20V?, czy sporo trzeba będzie zrobić?, bo teoretycznie to silniki powinny się różnić tylko głowicami, dolotem, wydechem, no i może elektroniką (chociaż jej chyba nie jest sporo), a że teraz te części można dostać za niewielkie pieniądze to może warto coś takiego zrobić? Pomyślałem o 2.3 20V dlatego, że cabrio ma tylko napęd na przód, a przy silniku 2.2T to może stanowić problem, a poza tym aby wstawić silnik 2.2T pewnie będzie o wiele więcej pracy do wykonania (cały silnik, osprzęt, skrzynia, chłodnice, intercoolery, elektronika, itp,) zresztą kupić taki silnik w dobrym stanie to pewnie jak szukać igły w stogu siana, mam Suprę turbo i wiem co to znaczy :) Z góry dzięki za jakieś info... zwłaszcza na temat 2.3 20V! Pozdr!

Autor:  GreenGreen [ 25.gru.2006 19:56:32 ]
Tytuł: 

2.3 ng ma też inne tłoki w porównaniu z 2.3 7A 20V i tego nie przeskoczysz bez wymiany, już lepiej kupić całe 20V z osprzętem i wymienić a swój sprzedać

Autor:  patryks [ 25.gru.2006 20:03:55 ]
Tytuł: 

a co jeszcze różni się w 20V, czy skrzynia będzie pasowała ta sama, jak i osprzęt, no i ta elektronika?

Autor:  Mauzer [ 25.gru.2006 21:26:20 ]
Tytuł: 

skrzynia pasuje ale będzie krócej. Imo zabieg trochu bez sensu, ładuj 2.2T nawet proste 10V najlepiej KG.

Autor:  patryks [ 25.gru.2006 22:00:12 ]
Tytuł: 

a przy 2.2T to jakie tak z grubsza elementy bym potrzebowal, zeby wiedziec co kupic i mniej wiecej ile to wyniesie? i ktory wymagalby mniej zmian (wiecej takich samych elementow co przy NG) 10V czy 20V?, poza tym to chyba by bylo raczej nieliczne cabrio z moca okolo 200 kucy :)!, przy swapie poradzilbym sobie z kumplem z przekladkami, itp, gorzej z zestrojeniem, itp

Autor:  Mauzer [ 25.gru.2006 22:29:00 ]
Tytuł: 

- silnik kompletny (reg. ciśnienia paliwa, osprzęt cały typu czujniki, aparat zapłonowy, czujniki stukowe, czujniki obrotów wału, s. krokowy może być z NG, kolektor wydechowy, portki, kol. dolotowy)
- przepływka, puszka filtra (ale zrób sobie stożek zabudowany w miejscu filtra - ale tak by nie ciągnął syfu z komory silnika)
- chłodnica mała - możesz odpuścić, chłodnica główna z helikopterem pozostaje z NG.
- pompa wspomagania zostaje z NG (będziesz musiał trochu porezać z mocowaniem)
- wiązka kompletna z ecu BoshMPI
- pompa paliwa 4 bary
- układ pochłaniania oparów benzyny zostaje z NG
- układ wydechowy od drugiego tłumika - NG (kat wytnij wstaw rure nierdzewną)
- sonda l. może byc z NG

to tak z grubsza.

10v turbo - odejdzie ci dużo bzdetów, bo to też k-jet, prawie jak NG z trurbinką.

Autor:  patryks [ 25.gru.2006 22:56:13 ]
Tytuł: 

widzę, że tak z grubsza nie jest źle jeśli chodzi o silnik, tylko nabyć silnik, może warto poszukać coś jeszcze jeżdżącego, np bez prawa rejestracji (angol, itp), aby wstwić silnik w miarę przyzwoitym stanie, będę myślał o tym temacie... może na wiosnę pobawić się w takie coś... a z tym napędem nie będzie chyba tak strasznie jeśli będzie się rozsądnie ruszało, użytkowało, itp... zaś przyrost przyspieszenia będzie konkretny! a te 10V mają ten sam rodzaj wtrysku, tj da sie go pozostawić?, aha! a czy wszystkie alternatory, pompy wspomagania, itp mogą pozostać?

Autor:  Mauzer [ 26.gru.2006 11:03:10 ]
Tytuł: 

wtrysk tylko od turbo!, osprzęt typu altek pompa wsp. może pozostać z NG.

Autor:  ClNEK [ 26.gru.2006 13:57:10 ]
Tytuł: 

co do napedu na przod i sporej mocy to ja w cabrio mam ok 200 KM i pewnie jakies 350 Nm momentu, skrzynie krotka bo 180 km/h max i jakos daje rade, wprawdzie w zimie jezdzic nie bede bo wystarczy ze deszcz spadnie i na 5 biegu zrywa przyczepnosc

Autor:  patryks [ 26.gru.2006 14:46:03 ]
Tytuł: 

Cinek a u Ciebie max 180 ale tylko dlatego, że diesel się kręci o jakieś 2 tyś obrotów mniej, tak?, czyli jakbym wsadził silnik z turbo to tylko prędkość max spadnie, ale i tak pewnie większa niż w standardowym 2.3?, zresztą 200 to i tak sporo, poza tym nie kręci mnie Vmax a zdecydowanie przyspieszenie!, a czy mocowanie takiego silnika 2.2T będą podchodziły tak samo, czy trzeba będzie robić jakieś przeróbki?

Autor:  DeS [ 26.gru.2006 14:49:11 ]
Tytuł: 

Masz Cabrio ?? To zapomnij o przyśpieszaniu 20VT w ośce :peace:

Autor:  wariatquattro [ 26.gru.2006 15:35:20 ]
Tytuł: 

patryks napisał(a):
czy mocowanie takiego silnika 2.2T będą podchodziły tak samo, czy trzeba będzie robić jakieś przeróbki?


-> http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... c&start=60

Autor:  patryks [ 27.gru.2006 13:47:26 ]
Tytuł: 

Wariat - super projekt... dzięki za link! i powiem tak... chyba będzie 2.2T...:), może macie namiary na kogoś kto posiada silniczek na zbyciu w dobrym stanie, a może ktoś z Was ma? Pozdr!

Autor:  ClNEK [ 27.gru.2006 19:56:11 ]
Tytuł: 

ja mam diesla ze skrzynia od bezyny dlatego max taka niska, teraz cabrio osce mam 7 sek do 100 wiec troche poszalec mozna. jak zrobie skrzynie i zawias powinno byc lepiej

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/