.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Swap z 2.3 NG na 20V lub 2.2T https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=51937 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | patryks [ 25.gru.2006 19:47:36 ] |
Tytuł: | Swap z 2.3 NG na 20V lub 2.2T |
Witam! sporo już poczytałem po użyciu szukajki, ale nie udało mi się znaleźć dokładnie takiego samego tematu, a mam kilka pytań, dot. zmiany silnika (lub jego części) 2.3 NG. Z tego tytułu że mam cabrio (w b.fajnym stanie), no ale troszkę mało mu mocy to pomyślałem o zmianie z 10V na 20V?, czy sporo trzeba będzie zrobić?, bo teoretycznie to silniki powinny się różnić tylko głowicami, dolotem, wydechem, no i może elektroniką (chociaż jej chyba nie jest sporo), a że teraz te części można dostać za niewielkie pieniądze to może warto coś takiego zrobić? Pomyślałem o 2.3 20V dlatego, że cabrio ma tylko napęd na przód, a przy silniku 2.2T to może stanowić problem, a poza tym aby wstawić silnik 2.2T pewnie będzie o wiele więcej pracy do wykonania (cały silnik, osprzęt, skrzynia, chłodnice, intercoolery, elektronika, itp,) zresztą kupić taki silnik w dobrym stanie to pewnie jak szukać igły w stogu siana, mam Suprę turbo i wiem co to znaczy ![]() |
Autor: | GreenGreen [ 25.gru.2006 19:56:32 ] |
Tytuł: | |
2.3 ng ma też inne tłoki w porównaniu z 2.3 7A 20V i tego nie przeskoczysz bez wymiany, już lepiej kupić całe 20V z osprzętem i wymienić a swój sprzedać |
Autor: | patryks [ 25.gru.2006 20:03:55 ] |
Tytuł: | |
a co jeszcze różni się w 20V, czy skrzynia będzie pasowała ta sama, jak i osprzęt, no i ta elektronika? |
Autor: | Mauzer [ 25.gru.2006 21:26:20 ] |
Tytuł: | |
skrzynia pasuje ale będzie krócej. Imo zabieg trochu bez sensu, ładuj 2.2T nawet proste 10V najlepiej KG. |
Autor: | patryks [ 25.gru.2006 22:00:12 ] |
Tytuł: | |
a przy 2.2T to jakie tak z grubsza elementy bym potrzebowal, zeby wiedziec co kupic i mniej wiecej ile to wyniesie? i ktory wymagalby mniej zmian (wiecej takich samych elementow co przy NG) 10V czy 20V?, poza tym to chyba by bylo raczej nieliczne cabrio z moca okolo 200 kucy ![]() |
Autor: | Mauzer [ 25.gru.2006 22:29:00 ] |
Tytuł: | |
- silnik kompletny (reg. ciśnienia paliwa, osprzęt cały typu czujniki, aparat zapłonowy, czujniki stukowe, czujniki obrotów wału, s. krokowy może być z NG, kolektor wydechowy, portki, kol. dolotowy) - przepływka, puszka filtra (ale zrób sobie stożek zabudowany w miejscu filtra - ale tak by nie ciągnął syfu z komory silnika) - chłodnica mała - możesz odpuścić, chłodnica główna z helikopterem pozostaje z NG. - pompa wspomagania zostaje z NG (będziesz musiał trochu porezać z mocowaniem) - wiązka kompletna z ecu BoshMPI - pompa paliwa 4 bary - układ pochłaniania oparów benzyny zostaje z NG - układ wydechowy od drugiego tłumika - NG (kat wytnij wstaw rure nierdzewną) - sonda l. może byc z NG to tak z grubsza. 10v turbo - odejdzie ci dużo bzdetów, bo to też k-jet, prawie jak NG z trurbinką. |
Autor: | patryks [ 25.gru.2006 22:56:13 ] |
Tytuł: | |
widzę, że tak z grubsza nie jest źle jeśli chodzi o silnik, tylko nabyć silnik, może warto poszukać coś jeszcze jeżdżącego, np bez prawa rejestracji (angol, itp), aby wstwić silnik w miarę przyzwoitym stanie, będę myślał o tym temacie... może na wiosnę pobawić się w takie coś... a z tym napędem nie będzie chyba tak strasznie jeśli będzie się rozsądnie ruszało, użytkowało, itp... zaś przyrost przyspieszenia będzie konkretny! a te 10V mają ten sam rodzaj wtrysku, tj da sie go pozostawić?, aha! a czy wszystkie alternatory, pompy wspomagania, itp mogą pozostać? |
Autor: | Mauzer [ 26.gru.2006 11:03:10 ] |
Tytuł: | |
wtrysk tylko od turbo!, osprzęt typu altek pompa wsp. może pozostać z NG. |
Autor: | ClNEK [ 26.gru.2006 13:57:10 ] |
Tytuł: | |
co do napedu na przod i sporej mocy to ja w cabrio mam ok 200 KM i pewnie jakies 350 Nm momentu, skrzynie krotka bo 180 km/h max i jakos daje rade, wprawdzie w zimie jezdzic nie bede bo wystarczy ze deszcz spadnie i na 5 biegu zrywa przyczepnosc |
Autor: | patryks [ 26.gru.2006 14:46:03 ] |
Tytuł: | |
Cinek a u Ciebie max 180 ale tylko dlatego, że diesel się kręci o jakieś 2 tyś obrotów mniej, tak?, czyli jakbym wsadził silnik z turbo to tylko prędkość max spadnie, ale i tak pewnie większa niż w standardowym 2.3?, zresztą 200 to i tak sporo, poza tym nie kręci mnie Vmax a zdecydowanie przyspieszenie!, a czy mocowanie takiego silnika 2.2T będą podchodziły tak samo, czy trzeba będzie robić jakieś przeróbki? |
Autor: | DeS [ 26.gru.2006 14:49:11 ] |
Tytuł: | |
Masz Cabrio ?? To zapomnij o przyśpieszaniu 20VT w ośce ![]() |
Autor: | wariatquattro [ 26.gru.2006 15:35:20 ] |
Tytuł: | |
patryks napisał(a): czy mocowanie takiego silnika 2.2T będą podchodziły tak samo, czy trzeba będzie robić jakieś przeróbki?
![]() |
Autor: | patryks [ 27.gru.2006 13:47:26 ] |
Tytuł: | |
Wariat - super projekt... dzięki za link! i powiem tak... chyba będzie 2.2T... ![]() |
Autor: | ClNEK [ 27.gru.2006 19:56:11 ] |
Tytuł: | |
ja mam diesla ze skrzynia od bezyny dlatego max taka niska, teraz cabrio osce mam 7 sek do 100 wiec troche poszalec mozna. jak zrobie skrzynie i zawias powinno byc lepiej |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |