.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 00:25:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Swap z 2.3 NG na 20V lub 2.2T
PostNapisane: 25.gru.2006 19:47:36 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.gru.2006 23:07:27
Posty: 31
Lokalizacja: Sosnowiec
Witam! sporo już poczytałem po użyciu szukajki, ale nie udało mi się znaleźć dokładnie takiego samego tematu, a mam kilka pytań, dot. zmiany silnika (lub jego części) 2.3 NG. Z tego tytułu że mam cabrio (w b.fajnym stanie), no ale troszkę mało mu mocy to pomyślałem o zmianie z 10V na 20V?, czy sporo trzeba będzie zrobić?, bo teoretycznie to silniki powinny się różnić tylko głowicami, dolotem, wydechem, no i może elektroniką (chociaż jej chyba nie jest sporo), a że teraz te części można dostać za niewielkie pieniądze to może warto coś takiego zrobić? Pomyślałem o 2.3 20V dlatego, że cabrio ma tylko napęd na przód, a przy silniku 2.2T to może stanowić problem, a poza tym aby wstawić silnik 2.2T pewnie będzie o wiele więcej pracy do wykonania (cały silnik, osprzęt, skrzynia, chłodnice, intercoolery, elektronika, itp,) zresztą kupić taki silnik w dobrym stanie to pewnie jak szukać igły w stogu siana, mam Suprę turbo i wiem co to znaczy :) Z góry dzięki za jakieś info... zwłaszcza na temat 2.3 20V! Pozdr!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.gru.2006 19:56:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.paź.2006 22:11:31
Posty: 469
2.3 ng ma też inne tłoki w porównaniu z 2.3 7A 20V i tego nie przeskoczysz bez wymiany, już lepiej kupić całe 20V z osprzętem i wymienić a swój sprzedać


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.gru.2006 20:03:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.gru.2006 23:07:27
Posty: 31
Lokalizacja: Sosnowiec
a co jeszcze różni się w 20V, czy skrzynia będzie pasowała ta sama, jak i osprzęt, no i ta elektronika?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.gru.2006 21:26:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
skrzynia pasuje ale będzie krócej. Imo zabieg trochu bez sensu, ładuj 2.2T nawet proste 10V najlepiej KG.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.gru.2006 22:00:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.gru.2006 23:07:27
Posty: 31
Lokalizacja: Sosnowiec
a przy 2.2T to jakie tak z grubsza elementy bym potrzebowal, zeby wiedziec co kupic i mniej wiecej ile to wyniesie? i ktory wymagalby mniej zmian (wiecej takich samych elementow co przy NG) 10V czy 20V?, poza tym to chyba by bylo raczej nieliczne cabrio z moca okolo 200 kucy :)!, przy swapie poradzilbym sobie z kumplem z przekladkami, itp, gorzej z zestrojeniem, itp


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.gru.2006 22:29:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
- silnik kompletny (reg. ciśnienia paliwa, osprzęt cały typu czujniki, aparat zapłonowy, czujniki stukowe, czujniki obrotów wału, s. krokowy może być z NG, kolektor wydechowy, portki, kol. dolotowy)
- przepływka, puszka filtra (ale zrób sobie stożek zabudowany w miejscu filtra - ale tak by nie ciągnął syfu z komory silnika)
- chłodnica mała - możesz odpuścić, chłodnica główna z helikopterem pozostaje z NG.
- pompa wspomagania zostaje z NG (będziesz musiał trochu porezać z mocowaniem)
- wiązka kompletna z ecu BoshMPI
- pompa paliwa 4 bary
- układ pochłaniania oparów benzyny zostaje z NG
- układ wydechowy od drugiego tłumika - NG (kat wytnij wstaw rure nierdzewną)
- sonda l. może byc z NG

to tak z grubsza.

10v turbo - odejdzie ci dużo bzdetów, bo to też k-jet, prawie jak NG z trurbinką.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.gru.2006 22:56:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.gru.2006 23:07:27
Posty: 31
Lokalizacja: Sosnowiec
widzę, że tak z grubsza nie jest źle jeśli chodzi o silnik, tylko nabyć silnik, może warto poszukać coś jeszcze jeżdżącego, np bez prawa rejestracji (angol, itp), aby wstwić silnik w miarę przyzwoitym stanie, będę myślał o tym temacie... może na wiosnę pobawić się w takie coś... a z tym napędem nie będzie chyba tak strasznie jeśli będzie się rozsądnie ruszało, użytkowało, itp... zaś przyrost przyspieszenia będzie konkretny! a te 10V mają ten sam rodzaj wtrysku, tj da sie go pozostawić?, aha! a czy wszystkie alternatory, pompy wspomagania, itp mogą pozostać?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2006 11:03:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
wtrysk tylko od turbo!, osprzęt typu altek pompa wsp. może pozostać z NG.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2006 13:57:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.kwi.2005 14:15:02
Posty: 269
Lokalizacja: tarnów
co do napedu na przod i sporej mocy to ja w cabrio mam ok 200 KM i pewnie jakies 350 Nm momentu, skrzynie krotka bo 180 km/h max i jakos daje rade, wprawdzie w zimie jezdzic nie bede bo wystarczy ze deszcz spadnie i na 5 biegu zrywa przyczepnosc

_________________
sprzedam BC - komp pokladowy VDO do B4 - 350zl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2006 14:46:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.gru.2006 23:07:27
Posty: 31
Lokalizacja: Sosnowiec
Cinek a u Ciebie max 180 ale tylko dlatego, że diesel się kręci o jakieś 2 tyś obrotów mniej, tak?, czyli jakbym wsadził silnik z turbo to tylko prędkość max spadnie, ale i tak pewnie większa niż w standardowym 2.3?, zresztą 200 to i tak sporo, poza tym nie kręci mnie Vmax a zdecydowanie przyspieszenie!, a czy mocowanie takiego silnika 2.2T będą podchodziły tak samo, czy trzeba będzie robić jakieś przeróbki?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2006 14:49:11 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Masz Cabrio ?? To zapomnij o przyśpieszaniu 20VT w ośce :peace:

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.gru.2006 15:35:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.sie.2005 18:04:27
Posty: 579
Lokalizacja: Białystok
patryks napisał(a):
czy mocowanie takiego silnika 2.2T będą podchodziły tak samo, czy trzeba będzie robić jakieś przeróbki?


-> http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... c&start=60

_________________
A8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2006 13:47:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.gru.2006 23:07:27
Posty: 31
Lokalizacja: Sosnowiec
Wariat - super projekt... dzięki za link! i powiem tak... chyba będzie 2.2T...:), może macie namiary na kogoś kto posiada silniczek na zbyciu w dobrym stanie, a może ktoś z Was ma? Pozdr!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.gru.2006 19:56:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.kwi.2005 14:15:02
Posty: 269
Lokalizacja: tarnów
ja mam diesla ze skrzynia od bezyny dlatego max taka niska, teraz cabrio osce mam 7 sek do 100 wiec troche poszalec mozna. jak zrobie skrzynie i zawias powinno byc lepiej

_________________
sprzedam BC - komp pokladowy VDO do B4 - 350zl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: