.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
1.9 tdi ile mozna wyciągnąć mocy?? https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=54093 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | leon [ 02.lut.2007 14:25:37 ] |
Tytuł: | 1.9 tdi ile mozna wyciągnąć mocy?? |
zakładając że bedzie to silnik 130PS w serii ile można z niego wyziągnąć samym programem a do ilu i przy jakich modach mechanicznych? |
Autor: | Megster [ 02.lut.2007 18:58:30 ] |
Tytuł: | |
Temat rzeka. Polecam www.streetracing.pl . |
Autor: | Jack [ 02.lut.2007 22:25:07 ] |
Tytuł: | |
Zalezy w jakim stanie motorek ale 155 konikow bez zmian mechanicznych , tylko softem. Okolo 180 konikow po wymiania wtryskow , wiekszego intercoolera oraz dolozeniu chlodnicy olejowej . Turbina moze zostac ta sama |
Autor: | Sprinter [ 03.lut.2007 00:08:30 ] |
Tytuł: | |
Jack napisał(a): Zalezy w jakim stanie motorek ale 155 konikow bez zmian mechanicznych , tylko softem. Okolo 180 konikow po wymiania wtryskow , wiekszego intercoolera oraz dolozeniu chlodnicy olejowej . Turbina moze zostac ta sama
170-175KM wyciągasz bez jakichkolwiek zmian mechanicznych i to wcale żaden niebezpieczny soft... One w serii zazwyczaj już mają po 140-150KM... |
Autor: | leon [ 03.lut.2007 08:09:55 ] |
Tytuł: | |
no seria teoretycznie 130PS stan silnika ok 70tys km wiec raczej ok. myslałem że sofcik intercooler, dolot, wylot, chłodnica oleju, wtryski i starczy to na ok 220 (eska w wersji ekonomicznej hehheheh) |
Autor: | martab99 [ 03.lut.2007 08:59:03 ] |
Tytuł: | |
220 km jak najbardziej, ale wtedy juz napewno inna turbina, plus oczywiscie to co piszesz powyżej. P.S. Zadaj pytanko na http://forum.quattro-team.krakow.pl/index.php , mamy tu dwóch zuchów którzy dokonali takiego rezańska z powodzeniem. |
Autor: | ClNEK [ 03.lut.2007 09:06:27 ] |
Tytuł: | |
chlodnica oleju nie wydaje mi sie taka konieczna, ja mam ok 200 KM i jeszcze ani raz jakos specjalnie sie nie zagrzal a w zimie by temp nie dalo sie utrzymac na przyzwoitym poziomie |
Autor: | spanky [ 03.lut.2007 12:55:50 ] |
Tytuł: | |
tutaj masz wszystko .... |
Autor: | Baskecior [ 04.lut.2007 02:25:30 ] |
Tytuł: | |
170 KM tylko z ingerencją w Windows. Dalsze rezanko uwarunkwoane jest tylko orgraniczeniem grubości portfela zeleceniodawcy. Ten silnik wytrzyma bardzo dużo ... bardzo 220 KM nie jest dużym wyczynem ... |
Autor: | Zygi [ 04.lut.2007 09:52:27 ] |
Tytuł: | |
Panowie jaka zaleta jest dokladnie chiptuningu? tez posiada A4B6 130 i zastanawiam sie nad chiptuningiem. Zastanawia mnie jedna sprawa zalet i wad i taki <soft>? szkodzi silnikowi itd na ile mozna wlasnie 130 podkrecic zeby bylo wszystko dobrze:) i jaki koszt |
Autor: | Chance [ 04.lut.2007 11:15:50 ] |
Tytuł: | |
90 konnego wykrecisz softem na 180 nawet ale do domu bys tym nie dojechal hehe Poczytaj najpierw na stornach poswieconych chiptunningowi a potem pytaj na forum o takie rzeczy. Troche wlasnej inwencji |
Autor: | Megster [ 04.lut.2007 14:55:45 ] |
Tytuł: | |
Zygi napisał(a): Panowie jaka zaleta jest dokladnie chiptuningu?
tez posiada A4B6 130 i zastanawiam sie nad chiptuningiem. Zastanawia mnie jedna sprawa zalet i wad i taki <soft>? szkodzi silnikowi itd na ile mozna wlasnie 130 podkrecic zeby bylo wszystko dobrze:) i jaki koszt Pare postów wyżej Sprinter napisał ile masz samym chipem z takiego silnika. Jeśli zależy Ci na długiej i bezproblemowej eksploatacji, to pozostań na chipowaniu. |
Autor: | Zygi [ 05.lut.2007 18:38:43 ] |
Tytuł: | |
Megster napisał(a): Zygi napisał(a): Panowie jaka zaleta jest dokladnie chiptuningu? tez posiada A4B6 130 i zastanawiam sie nad chiptuningiem. Zastanawia mnie jedna sprawa zalet i wad i taki <soft>? szkodzi silnikowi itd na ile mozna wlasnie 130 podkrecic zeby bylo wszystko dobrze:) i jaki koszt Pare postów wyżej Sprinter napisał ile masz samym chipem z takiego silnika. Jeśli zależy Ci na długiej i bezproblemowej eksploatacji, to pozostań na chipowaniu. Co masz na mysli mowiac pozostan na chipowaniu? |
Autor: | Megster [ 05.lut.2007 18:49:14 ] |
Tytuł: | |
Miałem to na myśli, żebyś wsadził chipa i nie bawił się w dokładanie sprężarek IC i innych diabłów. Zapodajac dobrze zmapowany sofcik, uzyskujesz zauważalną poprawę w bardzo dobrym stosunku przyrostu KM i NM do poniesionych kosztów. Zmieniajac inne rzeczy zyskujesz większą moc, ale skracasz już żywotność silnika. A jeśli dodatkowo masz "ośkę" to te przyrosty są psu na budę. Uwierz mi. Do normalnej jazdy samo chipowanie w zupełności wystarczy. |
Autor: | maxtdi [ 05.lut.2007 18:54:55 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: 90 konnego wykrecisz softem na 180 nawet ale do domu bys tym nie dojechal hehe
Octavia 1.9 AGR 90ps rok.98 przebieg ponad 200tkm , silnik przegrzany nie wiele po tym jak wyjechał z salonu, w tej chwili 2 cylindry mają problemy z ciśnieniem a auto legitymuje się mocą od 225 do 230ps i 410nm trakcję łapie od 4biegu. Oczywiście seryjny jest tylko silnik |
Autor: | Masmo [ 07.mar.2007 12:35:47 ] |
Tytuł: | Re: 1.9 tdi ile mozna wyciągnąć mocy?? |
leon napisał(a): zakładając że bedzie to silnik 130PS w serii ile można z niego wyziągnąć samym programem a do ilu i przy jakich modach mechanicznych?
W Octaviach ASZ-ty są tuningowane samym programem na ok. 165 KM Po wymianie Turbo i IC dochodzą pod 200 KM i to wydaje się nalepsza opcja. Nie wiem jak w Audi jest z IC. W Octavi jest to niezła kotwica do uzyskiwania dobrych przyrostów. |
Autor: | Masmo [ 07.mar.2007 12:41:57 ] |
Tytuł: | |
Megster napisał(a): Miałem to na myśli, żebyś wsadził chipa i nie bawił się w dokładanie sprężarek IC i innych diabłów. Zapodajac dobrze zmapowany sofcik, uzyskujesz zauważalną poprawę w bardzo dobrym stosunku przyrostu KM i NM do poniesionych kosztów. Zmieniajac inne rzeczy zyskujesz większą moc, ale skracasz już żywotność silnika. A jeśli dodatkowo masz "ośkę" to te przyrosty są psu na budę. Uwierz mi. Do normalnej jazdy samo chipowanie w zupełności wystarczy.
Kolego nie masz racji. Wymiana turbiny na wiekszą wydatnie podnosi bezpieczeństwo turbiny, podobnie założenie wiekszego IC powoduje że nie gotujemy dolotu. Sam chiptuning powoduje że turbina pracuje na wyższych ciśnieniach niż fabryczne a powietrze w dolocie osiąga dość znaczne temperatury. Ja mam u siebie turbo z ASZ-ta i customowego IC. Uważam że wymiana turbo była najlepszym krokiem. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |