.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
[A8 d2]pytanie o kola do quattro https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=58689 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | thomas022 [ 26.kwi.2007 11:39:03 ] |
Tytuł: | [A8 d2]pytanie o kola do quattro |
Chcialbym zakupic do swojego autka felgi w niemieckim stylu,czyli szeroko ze sporym polerowanym rantem.Wiem,ze w quattro wszystkie kola musza miec taki sam rozmiar a wlasciwie srednice i nie mam zamiaru tego zmieniac .Kołka ktore znalazlem to 9,5 cala z przodu i az 11 na tyle Teraz moje pytanie :Czy zakladajac opony o tym samym rozmiarze na wszystkie kola srednica tylnych zmieni sie na tyle(chodzi o rozciagniecie opony o 1,5 cala wiecej) ze mogloby to zaszkodzic systemowi quattro?Cy ktos juz to sprawdzal? |
Autor: | Heveliusz [ 26.kwi.2007 12:24:31 ] |
Tytuł: | |
To nie będzie dobrze wyglądać (o ile w ogole ktoś się podejmie, żeby to załozyć, bo bez "strzałow", albo podpalania się nie obejdzie)...Z tyłu będzie balon naciągnięty a z przodu normalnie... Weź kalkulator opon i poszukaj w jakich szerokościach opona będzie miała taki sam obwod... Średnio przy oponie szerszej o 20 powinieneś schodzić o 5 na profilu... Także jak z przodu dasz 245/45/18 to z tyłu np. 285/35/18 i powinno być dobrze. Myślę, że rożnica 1-2mm nie wiele zrobi, bo przecież tyle to może mieć rożnicy bieżnik... |
Autor: | thomas022 [ 26.kwi.2007 12:58:29 ] |
Tytuł: | |
A jaka wlasciwie jest bezpieczna roznica w srednicach ?Bo moze niepotrzebnie sie zastanawiam,jesli jest to np 1cm albo 2 .Przeciez jesli z kola ucieknie troche powietrza to nie moze sie przeciez z tego powodu sypac naped |
Autor: | thomas022 [ 26.kwi.2007 13:08:00 ] |
Tytuł: | |
Poszukalem w kalkulatorze i znalazlem rozmiary miedzy ktorymi jest tylko 0,1% roznicy 245/45/18 z przodu na 9,5 calach i 275/40/18 z tylu na 11 calach. Ale poprzednie pytanie ciagle aktualne |
Autor: | SJake [ 04.kwi.2009 00:10:25 ] |
Tytuł: | |
Podpięcie, co by nie zakładać nowego tematu. Mam zgryz. Kupiłem 4 sztuki nóweczki 20cali 10J ET40... RH NAJa - takie jak zawsze chciałem. Przeleciałem wszystkie fora anglojęzyczne, niemieckojezyczne... Wszyscy "tam" zakładają kombinacyjnie - czyli wężższe felgi na przód, szersze na tył... Pytanie: Co daje taka kombinacja oprocz walorów estetycznych? Szkodzi napędowi quattro? (szerszy laczek, wiekszy opor - bo w gre wchodzi rowniez roznica w szerokosciach gumy, średnica kół zachowana) Co z walorami trakcyjnymi pojazdu - zaszkodzi? Czy nie lepiej faktycznie bedzie założyc 9J ET35 na przód i 10J ET40 na tył... P.s moze ktoś też bedzie zakładał NAJe - to sie ewentualnie mozna dogadac, zeby zakupił 9J... |
Autor: | Heveliusz [ 04.kwi.2009 08:28:35 ] |
Tytuł: | |
Nie ma żadnej różnicy. Kombinacja kół jest po to, żeby producenci mocnych aut mogli zakładać kombinacje opon. Nie ma sensu zakładać super szerokiego laczka na przód w aucie, które ma napędzaną tylną oś. Na tyle ma być spory laczek, bo jest spora moc do przeniesienia, a przód ma nadawać kierunek jazdy, więc starcza węższa opona, z mniejszym oporem toczenia, co oszczędza paliwo. Spokojnie możesz zakładać wszystkie 10J zwłaszcza, że masz quattro. A w D2, nawet ET35 (nie wiem jakie masz) przy 10J szerokości wejdzie spokojnie). W felgach wieloczęściowych kombinacja szerokości pozwala zastosować szerszy rant na tylnej osi co daje doskonały efekt... |
Autor: | SJake [ 04.kwi.2009 19:13:00 ] |
Tytuł: | |
Heveliusz napisał(a): Nie ma żadnej różnicy. Dziękuje za rozjaśnienie. Heveliusz napisał(a): Spokojnie możesz zakładać wszystkie 10J zwłaszcza, że masz quattro. A w D2, nawet ET35 (nie wiem jakie masz) przy 10J szerokości wejdzie spokojnie). Pod warunkiem ze nie ma sie nowych tarcz i klockow. 20x10j Et40 przyciera delikanie o zacisk....a tak to wchodzi. Przy ET35 juz delikatnie wylazi poza obrys... najodpowiedniejsze powinno być ET37-38 |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |