.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

[100 C4 AAT] opornikowy tuning na pompie vp37 - rezultat
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=59129
Strona 1 z 1

Autor:  fuen [ 05.maja.2007 09:55:55 ]
Tytuł:  [100 C4 AAT] opornikowy tuning na pompie vp37 - rezultat

pochwale sie...

tydzien wolnego i tydzien zaglebienia sie w istote dzialania
pompy zaowocowal w moim przypadku zasadniczym przyrostem mocy/momentu mojego auta

dodatkowa moc uzyskalem przez ingerancje opornikowa w
czyjnik polozenia dzwigni przyspieszenia pompy, ktora jak wiadomo jest
miara dawki wtrysku paliwa

w moim przypadku najlepszy efekt daly 2 oporniki wpiete dodatokowo w pompe

auto jezdzilo tak (przyklad na 3 biegu) :
http://www.sklep.master.pl/3b.avi
60-100 km/h okolo 6,4-6,5 sek

w tej chwili z malym zadymieniem (prawie oryginalnym) jezdzi tak :
http://www.sklep.master.pl/3d.avi
60-100 kmh okolo 5,3-5,4 sek

przy agresywnych nastawach ( takich ze srednio dymilo )

60-100 km/h na 3biegu ze starych 6,5sek spadlo do 5,0 sek
60-100 km/h na 4biegu :-))) ze starych 9,2 na 6,8-7,0 sek
teraz na obecnych nastawach w 7,5 sek

Autor:  BiLu [ 05.maja.2007 10:12:41 ]
Tytuł: 

a znasz powiedzenie, ze "box to zlo" :?:

Autor:  Mauzer [ 05.maja.2007 10:16:06 ]
Tytuł: 

dopuki zachowasz odpowiednie proporcje paliwa do powietrza to takie zabiegi są bezpieczne gorzej jak latasz na ubogim ale koledze to niegrozi, teraz tylko ożeń to z powietrzem i powinno być wporządku.

Autor:  fuen [ 05.maja.2007 10:21:12 ]
Tytuł: 

z powietrzem to juz seryjnie ozeniono
w AEL jest mala sprezarka KKK K14
u mnie w AAT jest nieco wieksza KKK K16

Autor:  BiLu [ 05.maja.2007 10:23:29 ]
Tytuł: 

fuen napisał(a):
z powietrzem to juz seryjnie ozeniono
w AEL jest mala sprezarka KKK K14
u mnie w AAT jest nieco wieksza KKK K16

tak tylko ci sie wydaje (wieksza z nazwy).
porownaj charakterystyki, k16 ma wiekszego laga

Autor:  fuen [ 05.maja.2007 10:28:49 ]
Tytuł: 

bilu masz racje z wykresu K16 wynika,ze dol jest gorszy ale za to gora ho ho

to co ? sugerujesz ze mam przejsc na jakas mikro turbine zebym mial dol lepszy ?

Autor:  BiLu [ 05.maja.2007 10:44:36 ]
Tytuł: 

fuen napisał(a):
bilu masz racje z wykresu K16 wynika,ze dol jest gorszy ale za to gora ho ho

to co ? sugerujesz ze mam przejsc na jakas mikro turbine zebym mial dol lepszy ?

k14 i k16 maja podobna "gore" ale dol ma lepszy k14.
przy modyfikacjach na poziomie dawka/wtryski zmiana turbiny na wieksze wiadro jest nie na miejscu. pierw podkrec ta turbine, ktora masz bo jest ona poki co z potencjalem. opornikami zmodyfikowales dawki, ale sensownie byloby zmodyfikowac dawke i cisnienie (optymalna modyfikacja -> chiptuning).

Autor:  fuen [ 12.maja.2007 12:46:16 ]
Tytuł: 

jeszcze dodam czasy przyspieszen:
0-100 km/h przyspiesza wokolo 10 sek
0-140 km/h w niecale 20 sek

auto ze startu zatrzymanego przyspiesza identycznie z BMW 520i
ktore ma podobna mase i moc 150 km ???

czyli, jak dla mnie moze byc :-)


jeszcze zaobserwowane przeze mnie spalanie
jadac delikatnie 90-110 km/h po trasie wyszlo 5,3l/100km
wychodzi podobnie jak przed wlozeniem opornikow

srednie spalanie w normalnych warunkach jazdy 70/30% trasa/miasto
oscyluje wokol 6,6l/100km :diabel:

hmmm ciekawi mnie tylko co mozna by bylo osiagnac po chipie

Autor:  spanky [ 14.maja.2007 08:29:16 ]
Tytuł: 

kolejny amator kwaśnych jabłek ..... ;)

Autor:  fuen [ 20.sty.2008 18:51:21 ]
Tytuł: 

jak sie maja osiągi mojego AAT po boxie do waszych aut

proszę, żeby sie ktoś pokosił o porównanie do swojego auta
najlepiej żeby to był AEL lub AAT, ale moga to być inne TDI

Autor:  flavios [ 20.sty.2008 19:49:56 ]
Tytuł: 

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... przyby%2Aa

Autor:  zuru [ 25.sty.2008 15:36:14 ]
Tytuł: 

Mauzer napisał(a):
dopuki zachowasz odpowiednie proporcje paliwa do powietrza to takie zabiegi są bezpieczne gorzej jak latasz na ubogim ale koledze to niegrozi, teraz tylko ożeń to z powietrzem i powinno być wporządku.



hmmm a ja slyszec, aczkolwiek sie nie znac, wiec pytac, ze diesla mozna latwo zabic za bogata mieszanka...odwrotnie niz benzynowca.

Autor:  szogun0 [ 25.sty.2008 20:05:35 ]
Tytuł: 

Zgadza się Zuru, jak się leje w wtryskiwacza, to wypala dziurę w tłoku.

Autor:  fuen [ 22.maja.2008 09:14:25 ]
Tytuł: 

cd. modyfikacji

calkiem przez przypadek w poniedzialek wpadły mi w łapki całkiem sprawne wtryskiwacze
od 150 konnego R5 vw t4 za cale 850 zł - utargowane az z 1000 zł :D
cyżby nieświadomość sprzedającego ?

żebyście widzieli jak szybko je montowałem ;)

moj mod czyli boxowe opornikowe druciarstwo tez oczywiscie zmodyfikowalem.
Efekt zmiany piorunujący - bazowe AAT zaczęło jechać!!!choć sporo poddymiając na końcu obrotów (turbinka zrobiła sie za mała, no i na szczęście pompa całkiem dobrze sie sprawuje podając większe ilości paliwa)

teraz do rzeczy - pomierzone osiagi

III bieg 60-100 km/h 4,4 sek
IV bieg 60-100 km/h 5,7 sek

0-100 km/h okolo 8,2 sek
0-140 km/h okolo 15 sek
0-200 km/h okolo 30 sek

400m ponizej 16 sek

teraz mam w planie podnieść lekko ciśnienie turbiny
zobacze czy sie to uda

(wszystkie pomiary odbywaly sie na lotnisku)

Autor:  Jack [ 22.maja.2008 12:38:39 ]
Tytuł: 

Cos wode zalewasz z tym przyspieszeniem bo tyle ma moj AEL 133KW ale moze zle mierzysz bo ja to robie przy pomocy gps performance do PDA i jest bardzo dokladne. Dawke mozna w ten sposob spokojnie podnosic i w sumie nic sie nie stanie jak wtryski dobrze rozpylaja ale sama wymiana wtryskiwaczy na wydajniejsze i tak nic nie da bo musisz je ustawic na 200 bar ,poniewaz te oryginalne od AXG maja 220-230 bar i pompa zaczyna w AAT glosno stukac aczkolwiek ma jeszcze zapas wydajnosci to glowiczka w niej sie grzeje. Ciezko bedzie podniesc w podobny sposob cisnienie doladowania bo nawet jak zrobisz to mechanicznie to sensor rozpozna zbyt duzy wzrost i wtedy silnik przejdzie w tryb podstawowy.

Autor:  Mauzer [ 22.maja.2008 13:48:47 ]
Tytuł: 

fuen napisał(a):
0-100 km/h okolo 8,2 sek
0-140 km/h okolo 15 sek
0-200 km/h okolo 30 sek

400m ponizej 16 sek )


jakie duże to (o)koło i czym mierzone :?: :peace:

Autor:  RESO [ 22.maja.2008 15:19:57 ]
Tytuł: 

Jack napisał(a):
C ja to robie przy pomocy gps performance do PDA i jest bardzo dokladne..


Jack, masz pełną wersje tego programu, albo kod? Bo mój zaokrągla do 0.5 sek.

Autor:  k1991 [ 22.maja.2008 16:28:23 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Jack napisał:
C ja to robie przy pomocy gps performance do PDA i jest bardzo dokladne..


Jack, masz pełną wersje tego programu, albo kod? Bo mój zaokrągla do 0.5 sek.


Możecie powiedzieć skąd wzieliście ten program, bo tez byłbym zainteresowany.

Autor:  Bobo [ 22.maja.2008 16:51:40 ]
Tytuł: 

fuen napisał(a):
cd. modyfikacji

poddymiając na końcu obrotów (turbinka zrobiła sie za mała,


A co ma turbo do tego że dymi ? W Twoim przypadku to nie turbina okazała się za mała ale dawka paliwa za duża. Turbinka robi Ci ciśnienie takie jak ma zapisane w programie, czyli dostosowane do seryjnych dawek paliwa. Zmieniłeś wtryski, podniosłeś dawki nie zwiększając ciśnienia to nie ma co się dziwić że dymi. Więc nei doszukuj się winy w turbinie, a w jej ustawieniu.
Pocieszę Cie bez ingerencji w oprogramowanie sterujące nie podniesiesz tego ciśnienia bo będziesz miał ciągłe notlaufy :diabel:

Autor:  RESO [ 22.maja.2008 17:16:13 ]
Tytuł: 

k1991 napisał(a):
Cytuj:
Jack napisał:
C ja to robie przy pomocy gps performance do PDA i jest bardzo dokladne..


Jack, masz pełną wersje tego programu, albo kod? Bo mój zaokrągla do 0.5 sek.


Możecie powiedzieć skąd wzieliście ten program, bo tez byłbym zainteresowany.


Ja wpisałem w google i ściągnąłem. Zrobiłem testy i wyszło:
Program nie jest w pełnej wersji więc wszystko ponad pełną sekundę zaokrągla w górę do 0.5sek

2.5Tdi AEL Q (seria na 18kach)- 0-100 10,5 sek

BMW E30 cabrio 328i- 0-100- 6.5 sek

Po próbie z BMW śmiem twierdzić że program jest raczej omylny, co prawda seria w E36 328 ma jakoś 7,3 do setki, a ja mam ciut lżejsze auto, szpere, zrobiony dolot i krótsze przełożenie ale czas poniżej 6.5 sek jest dla mnmie mocno wątpliwy.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/