.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

TURBINA DO 2,0 ABT B4
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=62823
Strona 1 z 2

Autor:  ME110 [ 18.lip.2007 19:48:50 ]
Tytuł:  TURBINA DO 2,0 ABT B4

Witam !
Mam pomysła na zarezanie turbiny do silnika 2 l abt czy któryś z zacnych kolegów rezaczy może podzielić się wiedzą i przemyśleniami na ten temat zaznaczam że bladego pojęcia niemam jak tego "jeża" podejść
Czekam na wieści i Pozdrawiam

Autor:  marwins [ 18.lip.2007 19:51:34 ]
Tytuł: 

hmmm... tak na dobra sprawe to lepiej chyba zmienic auto bo 2.0 abt nie jest nie jak przygotowane pod turbine i koszta moga przewyzszyc kupienie szyszego auta...

Autor:  FranoF1 [ 18.lip.2007 19:53:36 ]
Tytuł: 

masz 15 tys zł :): to problemu niema :peace:

Autor:  BiLu [ 18.lip.2007 19:57:52 ]
Tytuł: 

zadanie z serii "jak potroic wartosc auta" :D

Autor:  Bilo [ 18.lip.2007 20:23:36 ]
Tytuł: 

No i mamy kolejnego ....... a nie mowilem ;)

Autor:  marwins [ 18.lip.2007 20:25:30 ]
Tytuł: 

Kup moze 2.8 i wloz turbo to mogloby byc ciekawe.

Autor:  Dred [ 18.lip.2007 20:26:05 ]
Tytuł: 

jak zwykle się naśmiewacie zamist pomóc :(

nie nikt nie przerabiał wrzucania Turbiny do ABT
przynajmniej ja nic nie wiem na ten temat
co innego NG
ewentualnie swapy na 1.8 T , bądź 2.2 T
ps użyj opcji szukaj to możesz poczytać jak ludzie się naśmiewają z takich jak Ty (mającego zamysł , ale nie mającego pojęcia o tym) :(

Autor:  Bilo [ 18.lip.2007 20:47:03 ]
Tytuł: 

Tu nie ma w czym pomagac ;) To sie samo rypnie

Autor:  ME110 [ 19.lip.2007 21:43:13 ]
Tytuł: 

Bilo napisał(a):
No i mamy kolejnego ....... a nie mowilem ;)

i bardzo śmieszne i zdziwisz sie koleś mondrala :569:

Autor:  Bilo [ 19.lip.2007 21:49:22 ]
Tytuł: 

ME110 napisał(a):
Bilo napisał(a):
No i mamy kolejnego ....... a nie mowilem ;)

i bardzo śmieszne i zdziwisz sie koleś mondrala :569:


dawj dawaj....... :): Podnies ta rekawice i do dziela daje ci na to 3 miesiace ;) jak nie dasz rady to juz cie tu nie zobaczymy..... tak wiec napieraj

Autor:  Simpson [ 19.lip.2007 21:53:20 ]
Tytuł: 

ME110 napisał(a):
Bilo napisał(a):
No i mamy kolejnego ....... a nie mowilem ;)

i bardzo śmieszne i zdziwisz sie koleś mondrala :569:

Powodzenia w zapakowaniu turbiny do ABT. Operacja wybitnie nieopłacalna, typowa sztuka dla sztuki.
W podobnych kosztach można by wrzucić 1.8T które będzie o niebo mniej awaryjnym rozwiązaniem, do tego silnik z większym potencjałem, a w efekcie można liczyć na 180KM bez większych problemów.

Jeśli masz 7-10 tyś zł na początek to życzę powodzenia.
Równie dobrze mógłbyś sprzedać ABT i kupić A4 1.8T :peace:
Zaoszczędzisz pieniądze, nerwy, czas i będziesz jeździł fabrycznie uturbionym autem.

PS. nie zrozum mnie źle, nikt Cie tu nie chce zniechęcić do czegokolwiek. Jednakże racjonalne podejście do tematu, jeśli już chcesz mieć turbo, sugerowałoby zmianę silnika na 1.8T. :peace:

Autor:  KORU [ 19.lip.2007 23:00:15 ]
Tytuł: 

W silniku 2.0 ABT co najwyzej mozna zapodac swiece trojelektrodowe i zmodyfikowac dolot powietrza, a konkretnie montujac taki jaki jest w Golfie III z silnikiem 1.8 (ABC) 90 KM. Mozna jeszcze kombinowac z kolektorem ssącym od ABK ale tam mamy juz wtrysk wielopunktowy (Digifant) Teoretycznie moc powinna byc ok. 110 KM :D ;) Innego sposobu nie ma. Chodzil mi wlasnie taki pomysl po glowie. Po takim zabiegu wartosc B4 zostanie wtedy na poziomie gieldowym :) Ogolnie nie ma sensu sie w to bawic. Lepiej kupic inna wersje silnikowa.

Autor:  zuru [ 20.lip.2007 11:55:47 ]
Tytuł: 

Da sie zaturbic wszystko, ale trzeba miec na to kase i srodki w postaci kogos, kto to zrealizuje z glowa i nie spartoli polowy auta, a w PL to latwe nie jest znalezienie takiego osobnika zwanego mechanikiem.
Dziwny wszystkim sie wydaje ten pomysl, bo chociaz rozumiem, ze mozna miec zajawke i sobie dokladac kase do starego auta (jesli ja masz, sam zreszta tak robie) ale nie rozumiem, po co robic to na takiej bazie jak b4 ABT. Jest to totalny dupowoz, z maciupkimi hamulcami i kompletnie nie przygotowany do wiekszych mocy, nie mowiac juz o tym, ze jest to model wszedobylski - zaden rarytasik, do ktorego warto dokladac bo wiadomo, ze jest to cos wyjatkowego. Gdyby chociaz Twoje B4 mialo naped quattro...to jeszcze jasne, mozna by bylo cos z czasem i duza kasa z tego zrobic, ale do zwyklej oski pakowac jeszzce turbo to juz naprawde sensu brak...
Faktycznie jak KORU pisze, jesli chcesz cos tam grzebnac to pozalatwiaj wtrysk Digifant z ABK + pare dupereli, a wzrost mocy bedzie odczuwalny bo ABK jezdzi juz dosc normalnie w porownaniu z rekordem zamulenia zwanym ABT :)

Autor:  MorajB4 [ 30.sie.2007 13:01:23 ]
Tytuł: 

KORU napisał(a):
zmodyfikowac dolot powietrza, a konkretnie montujac taki jaki jest w Golfie III z silnikiem 1.8 (ABC) 90 KM.


Mozesz pokazac jak to wyglada taki dolot ?? bo chetnie bym to zamontowal. Pozdrawiam

Autor:  wordeck [ 07.wrz.2007 09:22:33 ]
Tytuł: 

Nawet jeśli przy sporych kosztach uturbisz ABT, to silnik się rozsypie przy pierwszym mocniejszym pałowaniu - nie te materiały, nie te części - jest obliczony na 90 KM, wytrzyma 120. Ale turbo go zabije...

Pozdrawiam

Autor:  MarekB [ 07.wrz.2007 09:42:43 ]
Tytuł: 

ME110
Miałem ABT, poznałem silnik bardzo dokładnie, gdyż rozłożylem go w swoim aucie na części pierwsze i złożyłem, jego budowę znam prawie perfect, wytrzymałość też. Mój ABT miał nalatane 1 160 000 km (tak milion) i był całkiem OK, dopóki nie dostał po dupsku na zlocie w toruniu.
Zakładanie do niego turbo jest totalnie bez sensu.
osób które tak jak ty się nad tym zastanawiały, było wiele, i jeszcze wiele będzie,
jeśli chcesz to zrobić, nikt Ci nie broni, ale to nie ma sensu.
Silnik może to wytrzymać, ale koszty będą kosmiczne.
Lepiej kupić kompletny silnik 1.8T z A3 AGU (150KM), lub AUM (180KM) i zrobić przekładkę, koszty niższe a efekt megazadowalający

Autor:  FranoF1 [ 07.wrz.2007 18:29:29 ]
Tytuł: 

MarekB napisał(a):
ME110
Miałem ABT, poznałem silnik bardzo dokładnie, gdyż rozłożylem go w swoim aucie na części pierwsze i złożyłem, jego budowę znam prawie perfect, wytrzymałość też. Mój ABT miał nalatane 1 160 000 km (tak milion) i był całkiem OK, dopóki nie dostał po dupsku na zlocie w toruniu.
Zakładanie do niego turbo jest totalnie bez sensu.
osób które tak jak ty się nad tym zastanawiały, było wiele, i jeszcze wiele będzie,
jeśli chcesz to zrobić, nikt Ci nie broni, ale to nie ma sensu.
Silnik może to wytrzymać, ale koszty będą kosmiczne.
Lepiej kupić kompletny silnik 1.8T z A3 AGU (150KM), lub AUM (180KM) i zrobić przekładkę, koszty niższe a efekt megazadowalający


silniki w a-trójka są poprzeczne... chyba lepsze rozwiązanie to silnik z A4 ;)

Autor:  myszon90 [ 08.wrz.2007 15:44:01 ]
Tytuł: 

Autor topicu zrobił jeden podstawowy błąd: najpierw kupił samochód, potem zagląda na forum, bo się okazuje że samochód nie jedzie..........
Ja powiem szczerze, tak jak większość wyżej -> całkowity brak sensu :!: :!:
Lepiej i prościej zmienić albo samochód, albo zmienić silnik.......

Autor:  Bilo [ 08.wrz.2007 16:24:42 ]
Tytuł: 

Autor topicu to ma jeszcze 1.5 miecha na zakonczenie projektu. Spokojnie poczekam i zobacze jak bardzo udalo sie wszystkich zadziwic ......... jak na razie zero postow wiec widac ostro pracuje :peace:

Autor:  MiKev [ 08.wrz.2007 17:32:57 ]
Tytuł: 

FranoF1 napisał(a):

silniki w a-trójka są poprzeczne... chyba lepsze rozwiązanie to silnik z A4 ;)

a za niby czemu nie ma wejsc? a czym sie tak rozni?
moze problem lezy w skrzyni biegow i lapach silnika a nie w samym silniku co?

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/