.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
[2.0 16V ACE] uturbienie https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=64192 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Darek B [ 17.sie.2007 11:00:25 ] |
Tytuł: | [2.0 16V ACE] uturbienie |
Witam Czy ktoś z szanownych kolegów zastanawiał się nad montażem turbiny do tego silnika? Wiem jak wyprowadzić z silnika olej do turbin, ew chłodzenie nie wiem dokładnie jak zrobić sterowanie silnika głównie chodzi o wtrysk jak zmienić go z pracy podciśnieniowej na nadciśnienie w kolektorze? Czy może nie trzeba go zmieniać tylko powietrze zaciągać przez klapę i dopiero do turbinki? Nie piszcie że sie nie opłaca bo nie o to w tym chodzi ![]() |
Autor: | zuru [ 19.sie.2007 17:08:05 ] |
Tytuł: | |
Zapodaj wtrysk z 2.2 turbo 10V z jakiejs starej 200/100. Ale to bedzie ciezko wystroic, najlepiej jakbys dopadl jakis elektroniczny wtrysk - np. od corrado G60, tego kompa remapuja bez problemu. Ale mozesz tez zlowic inny wtrysk elektroniczny do 4 garowki i pobawic sie w wystrojenie tego swinka. Ja bym raczej szedl w tym kierunku. K-Jety sa ciezke do opanowania, leciwe i w wiekszosci niesprawne...ale z K-Jetem byloby najtaniej, natomiast z wtryskiem elektronicznym mialoby szanse na pozadne osiagi i w miare bezawaryjna prace. Byc moze udaloby sie wysterowac to wtryskiem, ktory masz, ale dobrze sie na tych struclach nie znam i nie wiem czy to potrafi dostarczyc wiecej paliwa i w jakim zakresie. W kazdym razie pod czy nadcisnienie w kolektorze chyba nie ma takiego znacznie. Najwazniejsza czesc wtrysku czyli rozdzielacz (przeplywka defakto) miesci sie w czesci ssącej dolotu wiec zawsze bedziesz tam mial podcisnienie. Kwestia tylko polega na odpowiednim zwiekszeniu dawki w momencie pojawienia sie doladowania, a to sie powinno dac zrealizowac bo jak turbo zacznie dmuchac, klapa pojdzie wyzej bo bedzie wiecej wciagal powietrza...tylko moze sie okazac, ze seryjna przeplywka niestety sie "zamknie" przy doladowaniu...dlatego pisalem o rozdzielaczu z silnikow MC/KG. Wtryski tez by sie przydalo od tych silnikow zapodac, natomiast pompa K-Jetowa to dobry kombajn i da rade ![]() Cisnienie doladowania moze byc sterowane mechanicznie poprzez jakis WG/MBC, albo tez za pomoca swinki i elektrozaworku ![]() Ile chcesz tam dmuchnac ? Bedziez odprezal ? Projekt dosc ciekawy. Koszt tez ciekawy wyjdzie, mysle ze chcac zrobic to po bozemu ledwo styknie 5 klockow. Dlatego nie wiem, czy nie lepiej byloby zapodac jednak jakies 1.8T. Twoj silnik prawdopodobnie wymagalby malego rebuildu zeby tak naprawde uturbianie mialo sens. |
Autor: | Darek B [ 19.sie.2007 20:24:32 ] |
Tytuł: | |
w chwili obecnej jeszcze rozważam zmianę silnika na 2,2 T z jakiejś audi 200. Jesli zdecyduje sie na turbo do 2,0 16v to będzie odprężone (wstępnie stalowa uszczelka pod głowicę) ciśnienie doładowania myślę że 0,6 do 0,8 bara nie wiem czy ten silnik wytrzyma większe ciśnienie. Jeśli chodzi o układ wtryskowy to chyba najlepiej byłoby założyć digifanta II (chyba taki był też montowany w G60) Wydaje mi się że przy takim doładowaniu silnik powinien mieć ok 200 KM i być w miarę trwały. Może ktoś się oriętuje czy ten silnik ma kute tłoki i korby (podobna jesnostka 1,8 VW symbol KR takie tłoki miała) |
Autor: | malcik441 [ 19.sie.2007 20:46:19 ] |
Tytuł: | |
Kiedys było takie srebrne uturbione Competition na allegro, z tego co pamiętam miało elektroniczny wtrysk i moc coś ok 200KM Mam gdzieś zdjęcia, ![]() |
Autor: | Dygu [ 19.sie.2007 20:50:01 ] |
Tytuł: | |
lol uturbione 2.0 16V z gazem ![]() |
Autor: | zuru [ 19.sie.2007 22:29:08 ] |
Tytuł: | |
Powiem Ci, ze jesli decydujesz sie na 2.2T to musisz jednak przygotowac sie na remoncik, tych silnikow jest bardzo malo w nalezytym stanie, zwlaszcza 10V. To tez koszta, ale tak by sie po bozemy wypadalo za to zabrac (zreszta pewnie w Twoim motorku tez). Napewno bedzie to trwalsze rozwiazanie niz uturbianie Twojego, ale znowu w 10V turbo masz cudownego K-Jeta....do tego piec garow wiec ilosc elektronicznych ukladow wtryskowych mozliwych do zastosowania maleje ![]() ![]() Moznaby sie wysilis i uzyc megasquirta do sterowania takiego potwora. Ciekawe czy ACE ma chociaz pluje na tloki ? W kute korby i tloki jakos nie moge uwierzyc, zwlaszcza w seryjnym wolnossaku, ale napewno silnik jest dosc mocny. Zreszta nasz nadworny mecher ma doswiadczenie w uturbianiu golfiorow z roznymi motorami i takie stanowisko mial w tej sprawie ![]() |
Autor: | uki [ 19.sie.2007 22:43:22 ] |
Tytuł: | |
co do natrysku oleju na denka to ten silnik posiada. Nawet ABK 8V ma kraniki. Mam taki silnik rozebrany na części - doprowadzam go do porządku , tylko jak można poznać czy to są kute takie tłoki?? Znalazłem na nich oznaczenie NORAL, ale to jest pewnie oznaczenie stopu z jakiego są wykonane. Co do znalezienia kompletnej instalacji z G60 (oznaczenie silnika to PG o ile sie nie myle) myśle że nie będzie łatwe. ![]() A kto jest tym nadwornym mechaniorem?? |
Autor: | Route 66 [ 20.sie.2007 00:58:08 ] |
Tytuł: | |
Ja sie zastanawialem po zakupie,ale poniewaz nie mam pojecia zielonego o silnikach,wiec przeczytalem chyba milion postow dotyczacych uturbiania wszelakich silnikow.I zaczalem sie zastanawiac,po co mi turbo w osce,skoro przy czystym standarcie i tak nie mam przyczepnosci,ktorej bym pragnal ![]() http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=24363 p.s. jest nas tu paru z 16V,i mysle,ze kazdy ma podobna opinie.Nie chce Cie zniechecac,ale w/g mnie,to nie ma sensu.Pozdrawiam i powodzenia |
Autor: | Mathieus [ 20.sie.2007 01:18:43 ] |
Tytuł: | |
Route 66 napisał(a): Ja sie zastanawialem po zakupie,ale poniewaz nie mam pojecia zielonego o silnikach,wiec przeczytalem chyba milion postow dotyczacych uturbiania wszelakich silnikow.I zaczalem sie zastanawiac,po co mi turbo w osce,skoro przy czystym standarcie i tak nie mam przyczepnosci,ktorej bym pragnal
![]() http://www.vwzone.pl/forum/viewtopic.php?t=24363 p.s. jest nas tu paru z 16V,i mysle,ze kazdy ma podobna opinie.Nie chce Cie zniechecac,ale w/g mnie,to nie ma sensu.Pozdrawiam i powodzenia a teraz popatrz co ma Darek B w podpisie ![]() |
Autor: | Darek B [ 20.sie.2007 06:45:42 ] |
Tytuł: | |
tak defakto to już mam quattro i na światłach nie każde TDI daje mi radę ale ostatnio byłem w Krynicy Zdrój i śmigałem troszkę po Tatrach z bulem serca muszę stwierdzić że mocy mi troszkę brakowało (co prawda nie do normalnej jazdy ale .....) Zmiany silnika chciałbym uniknąć ponieważ komora silnika ma inne ustawienie i tak np w miejscu gdzie przy 5 garówce jest chłodnica u mnie jest akumulator, nie jestem pewny czy wzmocnienie czołowe też nie jest inne a wycinania i spawania karoseri chciałbym uniknąć |
Autor: | zuru [ 20.sie.2007 07:16:43 ] |
Tytuł: | |
Nawet mocny wolnossak zawsze bedzie slaby pod gore, auta z turbo ciagna jak szalone i pagorki im nie przeszkadzaja ![]() Zeby wstawic piatke, nie ma tak duzo spawania. Trzeba przyspawac mocowania silnika do podluznic, zmienic cale wzmocnienei przednie z 5 garow i najlepiej kolyske przednia, aku do bagaznika coby miejsca wiecej bylo, troszke rezania przy FMICu itp.. Mocowania na chlodnice itp. to juz maly pikus, no ale zawsze to jakies wydatki. Dlatego Ci pisalem, zebys sie zastanowil nad 1.8T bo to wstawic byloby najlatwiej, natomiast piatke turbo w konfiguracji z elektronicznym wytryskiem - najfajniej ![]() Nie sluchaj, ze sie nie oplaca - bo to juz wiesz i pewnie bys nie wpadl na ten pomysl gdybys chcial zaoszczedzic. Jesli Twoja buda jest ladna to mozna z tego zrobic ciekawy woz wprawiajacy w zaklopotanie poczipowane turbo gnojki, ktorym posmigasz pare latek ![]() |
Autor: | bubu05 [ 20.sie.2007 09:31:44 ] |
Tytuł: | |
1.8t chyba nie jest glupia sprawa ,bo malym nakladalemmozna osiagnac ponad 200 km |
Autor: | sebolec [ 20.sie.2007 15:29:36 ] |
Tytuł: | |
bubu05 napisał(a): 1.8t chyba nie jest glupia sprawa ,bo malym nakladalemmozna osiagnac ponad 200 km
Mając silnik 150 KM: wtryski 380cc, k04-15, plus jeszcze strojenie. W kieszeni 4-5k zł mniej. ![]() |
Autor: | ruti [ 22.sie.2007 19:04:08 ] |
Tytuł: | |
witam. nawiazujac do tego uturbione ACE z allegro to auto faktycznie bylo ale ze mialo 200Km to nie uwierze nigdy bo nim jechalem. zrobil to koles odemnie z miasta. troche tak na pale troche jak przyszlo mu do glowy. generalnie na poczatku zalozyl turbo przy zalozonym seryjnym rozdzielaczu i jak zapalil i dodal gazu to rozdarlo caly rozdzielacz tak ze paliwo lalo sie na prawo i lewo. aha silnika nie odprezyl wiec zaraz polecialy dwa zawory i jeden tlok. wymienil odprezyl troche nie wiadomo ile. i zalozyl digifanta I z G60. zaczelo nawet to jakos jezdzic tylko ze nic w kompie nie grzebnal. wiec jak turbo sie wlaczalo to nie bylo wogole czuc ze auto dostaje kopa tak o sobie jechalo. zakladajac digifanta niewazne czy I czy II trzeba do silnika 16V go troche ze tak powiem zwirusowac bo 16V potrzebuje znacznie wiecej paliwa powyzej 4000 obr niz 8V. nie mowiac o turbo. komputery wirusuja goscie z forum Vw mam nawet namiar na typa z bielska. chlopaki po zalozeniu tylko digifanta i zrobieniu dobrze kompa na hamowni wydzieraja z silnika 1.8 16V KR nawet 168 koni. ten silnik w serii ma 136 km. sam interesowalem sie jak na razie zalozenie samego digifanta ale znalesc calosc i w dobrych pieniadzach to nie lada wyzwanie. ceny digi I z wirusem w kompie pod 16V to granice 1300-1500 PLN + zalozenie. najlepiej ponoc zakladac digifanta albo I albo II z 38 pinami w kompie czyli z silnikow 2E VW albo audi ABK. ja mysle ze jedank sterownik z ABK chyba bo wszystkie wyjscia do audi typu predkosciomierz klima itp. a VW nie maja predkosciomierza przez komputer. |
Autor: | uki [ 22.sie.2007 22:05:53 ] |
Tytuł: | |
ja zamierzam podłączyć ACE do instalacji ABK. Zobaczymy co z tego wyjdzie ![]() Narazie składa się silnik ![]() |
Autor: | Darek B [ 27.sie.2007 11:41:27 ] |
Tytuł: | |
Czy w przypadku uturbienia silnika ACE nie lepiej byłoby założyc wtrysk od silnika 1,8 20v T (AGU, AEB)? |
Autor: | uki [ 27.sie.2007 14:16:46 ] |
Tytuł: | |
Ja tam sie nie zagłębiałem w ten temat, ale myśle że problemem było by zamocowanie co niektórych czujników jak np czujnik położenia wału lub wałka rozrządu, . W AGU lub AEB nie ma rozdzielacza zapłonu tylko są cewki które korzystają z powyższych czujników. ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |