.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
[B5 AVG] AVG+turbulum AWX+czips+...... https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=65124 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | spanky [ 06.wrz.2007 08:39:41 ] |
Tytuł: | [B5 AVG] AVG+turbulum AWX+czips+...... |
Modyfikacja zrobiona jakis czas temu ... ale dopiero teraz jakos mnie naszlo zeby sie pochwalic na tym forum .... ![]() Do tej pory moja audica deklarowała sie moca jak nizej: [img width=150 height=109]http://img525.imageshack.us/img525/3857/spankyurednionykp6.th.jpg[/img] jak widac dosyc delikatny program zrobiony przez naszego klubowego chipsmachera. Z biegiem czasu przyzwyczajenie do mocy bylo coraz wieksze wiec zdecydowalem sie na dalsze modyfikacje . Padło na turbulum od silnia AWX oraz korekte programu. [dosyc tanio (adekwatnie do przyrostów) i bardzo bezpiecznie co akurat dla mnie jest wazne przy zabawie w tzw.”tuning” – autko sluży do codziennego poruszania sie po miescie . Zanim dojde do meritum sprawy przedstawie w skrócie całą operacje ... moze komus sie przyda . Oto główny bohater : turbulum od silnika AWX 038 145 702 G [img width=150 height=128]http://img341.imageshack.us/img341/2310/turbulumaj7.th.jpg[/img] nastepnie do przekładki potrzebne nam sa dodatkowe graty: -uszczelka (olej powrót) 028 145 757 -sruby szt.2 M6X16 n905 927 03 -rurka olejowa (zasilajaca) 028 145 771 BF -pierścień uszczelniający 3C0 145 117 -przejsciówka (turbo/IC) wyrób do dostania u lokalnych tunerów oto cały zestaw: [img width=150 height=128]http://img154.imageshack.us/img154/6351/gratysb1.th.jpg[/img] Jako ze wiecej powietrza będzie pompowane to i przydałoby się troszke chlodniejsze powietrze. Aby sprostac tym wymaganiom zastosowalem znane już niektórym rozwiazanie a mianowicie lewe nadkole od Audi S4 (B5) o numerze 8D0 821 171 G . tak wyglada: [img width=150 height=128]http://img521.imageshack.us/img521/3760/nadkole1ho9.th.jpg[/img] A tak wyglada zamontowane na aucie: [img width=150 height=128]http://img251.imageshack.us/img251/694/nadkolesamochodsl5.th.jpg[/img] Wracajac do turbulum to sama wymiana jest dosyc czasochłonna ale nie nalezy do najtrudniejszych.[moze kiedys sklece foto-story] tak wyglada stare turbulum w porównaniu z nowym .... (duzej rożnicy nie ma ![]() [img width=150 height=128]http://img296.imageshack.us/img296/4335/starevsnowetx0.th.jpg[/img] przy okazji wymiany , jako ze odpiety był wydech wywalilem katalizator który byl juz dosc mocno zapchany: [img width=150 height=128]http://img529.imageshack.us/img529/4356/katalizatorco9.th.jpg[/img] Do tego zostało uzyte narzedzie zwane narzedziem do regeneracji katalizatorów. [img width=150 height=117]http://img251.imageshack.us/img251/7039/narzedziezu2.th.jpg[/img] Po skreceniu wszystkiego do kupy i przejechaniu kilkunastu kilometrów zrobilem logi aby sprawdzic prace nowego turbulum. Oto one: [img width=92 height=165]http://img227.imageshack.us/img227/5911/011przednh8.th.jpg[/img] Jak widac turbo ładuje troszke powyzej wymaganego przez ECU (spowodowane jest to tym ze sztanga jest wyregulowana pod silnik 130 PD oraz pod wysterowanie zaworka N75 w/w silniku. ) ...... korekta programu rozwiązała ten problem Logi mialy na celu sprawdzenie pracy żaluzji czy sie nie przycinaja i nie wystepuje przeładowanie. Jak widac praca jest wzorcowa. Kolejny etap to korekta programu u Rogala Moje wymagania wcale nie były duże ... turbulum miało pompowac jak w seryjnym AWX czyli 1350 mbar bezwzglednego i to co wyjdzie z takiego doladowania mialo zostac . Ze względu na jazde w 90% po miescie, moment obrotowy zazyczylem sobie na poziomie 300 Nm i jak najbardziej plasko. Po kilkudziesiecio minutowej konwersacji podczas której Rogal obrabial mapy podpielismy ECU do autka i oto co wyszlo: [img width=150 height=109]http://img88.imageshack.us/img88/8923/avgawxczipsly5.th.jpg[/img] Moje oczekiwania zostały spełnione w 100 %. Po powrocie do domku zapiałem lapka i zrobilem podstawowe logi dynamiczne: 003/008/011 (lmm/dawka/doładowanie) [img width=150 height=67]http://img256.imageshack.us/img256/4264/003008011so5.th.jpg[/img] 004 (kat wtrysku) [img width=116 height=165]http://img525.imageshack.us/img525/4053/004ft5.th.jpg[/img] 007 (temperatura w dolocie ) zrobiony na koncu przy temp powietrza 23.5 stopnia. [img width=112 height=165]http://img88.imageshack.us/img88/4303/007nd5.th.jpg[/img] Komentowac ich nie będę, bo po co .... Pozdrawiam. |
Autor: | Leo [ 06.wrz.2007 09:12:44 ] |
Tytuł: | |
fajna przeróbka, jednak efekty niewspółmierne do kosztów. 20 KM więcej to niewiele po takiej modyfikacji , biorąc pod uwagę fakt, że z takiego a powiedzmy podobnego setupu ludzie wyciągają pod 175 KM... napewno będzie bezawaryjne. |
Autor: | spanky [ 06.wrz.2007 09:15:52 ] |
Tytuł: | |
Leo napisał(a): fajna przeróbka, jednak efekty niewspółmierne do kosztów. 20 KM więcej to niewiele po takiej modyfikacji , biorąc pod uwagę fakt, że z takiego a powiedzmy podobnego setupu ludzie wyciągają pod 175 KM...
napewno będzie bezawaryjne. racja .... tylko zapomniales o jednym ... tutaj rzezcza wyznaczajaca moc sa wtrsyki ktorych nie zmienialem i nie mama zamiaru zmieniac ... autko słuzy do codziennej jazdy po miescie i ma byc bezawaryjne a modyfikacja miala na celu poprawic osiagi autka na wyzszych obrotach i sprawic zeby calosc byla jak najbardziej bezpieczna ..... ![]() p.s tak to juz jest w tym swiecie ze kolejne modyfikacje nie przynosza juz takich rezultatow jak pierwsze .... ![]() |
Autor: | Leo [ 06.wrz.2007 09:19:45 ] |
Tytuł: | |
nie zapomniałem ![]() Dlatego auto z takim setupem stoi tylko ciut wyżej od chipowanych AFNów. Oczywiście doskonale rozumiem, że było to na specjalne życzenie, i nie zamierzam wyśmiewać albo co gorsza nie doceniać Waszej pracy. Klient zadowolony, auto śmiga, wszystko jest OK ![]() |
Autor: | spanky [ 06.wrz.2007 09:24:01 ] |
Tytuł: | |
Leo napisał(a): nie zapomniałem
![]() Dlatego auto z takim setupem stoi tylko ciut wyżej od chipowanych AFNów. Oczywiście doskonale rozumiem, że było to na specjalne życzenie, i nie zamierzam wyśmiewać albo co gorsza nie doceniać Waszej pracy. Klient zadowolony, auto śmiga, wszystko jest OK ![]() i o to generalnie w tym wszystkim chodzi .... ![]() |
Autor: | j@cek [ 06.wrz.2007 12:11:03 ] |
Tytuł: | |
Powiedzmy sobie szczerze soft jest lightowy, gdyby Spanky chciał bardziej dorzucić koksu, przyrost byłby wiekszy ![]() ![]() Ps. Gratki Spanky- fajna robota! |
Autor: | Bilo [ 07.wrz.2007 08:33:08 ] |
Tytuł: | |
Cyferki wyszly bradzo przyjemne ![]() |
Autor: | BiLu [ 07.wrz.2007 09:56:18 ] |
Tytuł: | |
stare turbo sie wysralo? ja chyba wolalbym zmienic wtryski, a turbine dopiero przy mocniejszym ![]() ale i tak gratuluje i trakcji zycze ![]() |
Autor: | spanky [ 07.wrz.2007 10:41:40 ] |
Tytuł: | |
Bilu napisał(a): stare turbo sie wysralo?
ja chyba wolalbym zmienic wtryski, a turbine dopiero przy mocniejszym ![]() ale i tak gratuluje i trakcji zycze ![]() stare tubo jest w wysmienitej kondycji , az bylem zdziwiony ... |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |