.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
[2.8 AAH]zmiana kąta zapłonu - doładowanie kompresorem https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=65298 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | hukers [ 09.wrz.2007 16:47:24 ] |
Tytuł: | [2.8 AAH]zmiana kąta zapłonu - doładowanie kompresorem |
na której hamowni moga to zrobić po kablu w ecu? potzrebuje zestroic kompresor aeton. HAmownia musi obsłużyc quattro. Mam piggy backa ale bez możliwosci strojenia kątów, zreszta nie chce mi się kabli przecinac żeby kąty podłaczyć |
Autor: | RESO [ 10.wrz.2007 10:31:58 ] |
Tytuł: | |
Możesz u Masters'a w Wawie spróbować. On ma 4x4 |
Autor: | Miodu [ 17.wrz.2007 13:43:15 ] |
Tytuł: | |
hukers - czy możesz napisać więcej o tym co robisz z kompresorem, jaki to kompresor itd ? |
Autor: | hukers [ 11.lis.2007 10:05:23 ] |
Tytuł: | |
ktos sie mnie pytał o problemy przy instalacji, ponizej co o tym wszystkim mysle wstrzymaj się , problem jest nawet nie techniczny ale komfortu, przy zastosowanoi zaworu recyrkulujacego ten kompresor tak hałasuje że słyszysz wycie, zarówno przy przyspieszaniu jak i zwalnianiu. wszyscy na ulicyu sie za toba ogladaja, moja żona powiedziała zebym to wymontował bo nie zniesie takiego obciachu. Zrobiłem długo dolot , mam filtr powietrza stożkowy w obudowie simota pod zderzakiem a i tak hałasuje, to nawet nie jest hałas machaniki tylko ryk zasysanego powietrza , halas najwiekszy tu gdzie zasysa powietrze do dolotu. nie wytłumisz tego zadnymi tłumikami. Problem jest znany wsród tunerów tyle że ja na poczatku nie wiedziałem tego a nawet jak ktos mówił to nie zdawałem se sprawy ze to takie głośne. Jedynym rozwiazaniem tego problemu jest przesuniecie przepustnicy na ssanie kompresora, wtedy hałas jest mniejszy bo kompresor kiedy nie przyspieszasz pracuje w podcisnieniu i nie słychac takiego ryku, nad takims czyms teraz pracuje, kupiłem przepustnice od vw vr6 2.8 i musze ja jakoś zamontowac, intercoolera nie ma bo nie ma go gdzie wsadzić, problem z tym jest taki ze powietrze podgrxzewa sie nawet o jakies 80 stopni, efekt wysokie egt, u mnie przez założeniem kompresora jest 900 stopni, po jest 1000, wzrost o 100 stopni to norma jak nie ma intercollera tyle ze 1000 stopni to dużo za dużo. Zeby to zredukowac to bys musiał zalac wiecej benzyny , ja te 1000 stopni mam przy afr=14,5 czyli przy optymalnej mieszance, w silnikach turbo stosuje sie nawet afr=12 po to własnie żeby schłodzic tłoki benzyna. Tyle że nahamowni nie powiedzieli mi o ile sa w stranie zredukowac te temperature zwiekszając afr do 12. U mnie ładuje 0,7 bara, jakbys załadowal 0,5 bara to moze nie byloby az takiego problemu, ale przyrost mocy byłby mniejszy , powiedzałbym nie warto sie w to wszystko bawic dla mniejszego doładowania niz 0,5 bara. Przy moim doiładowaniu pojawia sie stukowe powyzej 3 tys obrotów i trzebaby zienic zaplon żeby sie tego pozbyc ,poza tym lepiej by jechało bo teraz jak czujniki wykrywaja stukowe to cofaja bardzo zapłon i a uto nie jedzie jak powinno. Zeby zmienić zapłon to trzeba przeprogramowac ecu, nie znalazłem formy która robi to po kablu, tam masz ecu firmy hitachi z obd1 i nie ma takiego interfejsu na swiecie zeby po kablu, czyli trzeba odlutowac scalak przeprogramowac i wlutowac, iles tam razy bo nie wierze ze znajdziesz po dwóch razach otymalny zapłon, afr to se mozesz zmieniac piggy backiem ale zapłonu nie zmienisz bo w wiekszosci piggy backów odbywa si e to na zasadzie modyfikacji sygnału polozenia korby a hitachi wsawiło taki czujnik że np smt7 nie umie go odczytać, to samo bedzie z innymi piggy backami. Tak że jest duzy problem. Gdyby był intercooler to mniejszy problem z zapłonem bo stukowego moze by nie było, bo stuki sa od podwyzszonej temperatury na tłokach i ciśnienia w komorze. Jest jeszce możliwosć zastosowania małego watercoolera, bo taki wszedłby ponmiedzy kompresor a kolektpor dolotowy gdyby wywalic przepustnice i silnik regulacji wolnych obrotów w inne miejsce, ale taki watercoller trzebaby samemu zrobic bo zeden oryginalny tam nie wejdzie, przy tym rozwiazaniu misisz dac drugi watercooler pod zderzak i pompe wody wydajna jak np. subaru. wtedy to ma rece i nogi. i z tego co już zrobiłem to odradzam kombinowanie z aah bo to jest beznadziejny silnik a jak jeszcze masz go w audi 80 czy 90 gdzie nie mam miejsca na intercooler to już wogóle odpusc temat, mnie to tyle kosztowało że taniej wyszłoby kupic s4 z 2,7 biturbo gdzie możesz stosując chipa wykrecic pewnie z 300 km. U mnie 250 to bedzie max jak to wogóle zestrije bo na razie jest bez stroijenia które sporo kosztuje i dopóki nie zakoncze mechaniki kompletnie to nigdzie nie pojade na strojenie bo po kazdym modzie musiałnbym znowu jezdzić i kase tracic. |
Autor: | hukers [ 07.gru.2007 23:31:06 ] |
Tytuł: | |
UZUPEŁNIAM DO MOJEGO OSTATNIEGO POSTU. przepustnica przed kompresorem, auto cichutkie, żona chwali, jeżeli nieprzyspieszam to nie słychac komporresora , jak przyspieszam słychac lekki gwizd ale nie to co było przedtem. Przepustnica przed kompresorem to jedyna słuszna koncepcja. Po przełożeniu doładowanie się zmieniło, teraz ładuję gdzies 0,5 do 0,6 bara. Auto pieknie lata, czasami stuknie ale sporadycznie, potrzebuje zmienić zapłony, afr sam robie i sztukę opanowałem na swince z vtechu. Egt spadło do 950 przy czym afr jest 12,5 żeby tyle było. Niedługo beda zdjęcia. Musze zrobic foty ecu w srodku i porozsyłac , moze się ktoś znajdzie co zapłon w chipe przestawi. |
Autor: | elmer80 [ 08.gru.2007 18:56:46 ] |
Tytuł: | |
masz kolego zacięcie.... podziwiam Twój upór chyba masz duuuużo czasu na takie eksperymenty przecież ten silnik nie jest stworzony do takiego tuningu. no właśnie nie lepiej było kupić coś z turbo np. 2,2 lub 2,7? za te pieniądze i czas które poświęciłeś dla AAH i kompresor w silniku z fabryczną turbosprężarką osiągnąłbyś +100% mocy i momentu. a'propos momentu obrotowego to chyba max. przesunął się wysoko do górną strefę obrotów? mógłbyś podać aktualne parametry i tak z ciekawości ile złociszy na to wydałeś? pozdro |
Autor: | Norbi [ 09.gru.2007 21:36:35 ] |
Tytuł: | |
Fakt podziwiam za upór |
Autor: | Martti [ 13.gru.2007 15:51:04 ] |
Tytuł: | |
hukers Gratulacje!! Swietnie, ze udalo ci sie ogarnac silnik. Ja sie caly czas przymierzam, czyt. czekam na wolniejsza chwile mojego mechaniora. Mam nadzieje, ze tez mi sie uda zrezac. Odprezales silnik? Czy to tak bez odprezania? pozdro, Martti |
Autor: | Leo [ 13.gru.2007 16:22:03 ] |
Tytuł: | |
950 stopni to zdecydowanie za dużo, powinno być w granicach 850 st. max i afr przy maksymalnym obciążeniu w okolicach 11.5 mam nadzieję, że olej jest dobry... |
Autor: | hukers [ 13.sty.2008 19:56:05 ] |
Tytuł: | |
co z tym olejem , nalany mam katalogowy, wskażniki temperatury i ciśnienia nie pokazuja nic niepokojącego, odnosnie temperatury to 900 stopni było bez doładowania, to nie wiem jak chcesz zrobić 850 po doładowaniu, bez odprezania sie nie da, co do odprezania to myślałem o tym , albo zbierasz warstwe z tłoka ale sie nie da tutaj , obejrzyj kształt góry tłoka to bedziesz wiedział dlaczego, tylko uszczelka, tyle że przy moim doładowaniu 0,6 bar to tyllko minimalne odprezenie bo trzeba pamietać że jak za dużo odpreżymy to mocy ubedzie i żeby ją spowrotem mieć to trzeba wiecej powietrza doładować, tyle że mój kompresor wiecej nie doładuje bo taka jego charakterystyka, jeżeli odpreżanie to minimalne w celu wyeliminowania stukowego. Jal zamontuje wtrysk wody i nie pomoże to na stukowe to wtedy zostaje uszczelka. Woda obniży temperature ale ciśnienie zostanie tak że jeden z czynników wywołujących stukowe cały czas bedzie. Na dwoje babka wrózyła, zobaczymy co sie stanie , póki co to wtrysk wody jest tani i dziecinnie prostyw montażu. |
Autor: | Mauzer [ 13.sty.2008 20:01:53 ] |
Tytuł: | |
daj fotki lub jakiś filmik tego zamieszania |
Autor: | Leo [ 14.sty.2008 01:51:53 ] |
Tytuł: | |
hukers napisał(a): co z tym olejem , nalany mam katalogowy, wskażniki temperatury i ciśnienia nie pokazuja nic niepokojącego, odnosnie temperatury to 900 stopni było bez doładowania, to nie wiem jak chcesz zrobić 850 po doładowaniu, bez odprezania sie nie da,
co do odprezania to myślałem o tym , albo zbierasz warstwe z tłoka ale sie nie da tutaj , obejrzyj kształt góry tłoka to bedziesz wiedział dlaczego, tylko uszczelka, tyle że przy moim doładowaniu 0,6 bar to tyllko minimalne odprezenie bo trzeba pamietać że jak za dużo odpreżymy to mocy ubedzie i żeby ją spowrotem mieć to trzeba wiecej powietrza doładować, tyle że mój kompresor wiecej nie doładuje bo taka jego charakterystyka, jeżeli odpreżanie to minimalne w celu wyeliminowania stukowego. Jal zamontuje wtrysk wody i nie pomoże to na stukowe to wtedy zostaje uszczelka. Woda obniży temperature ale ciśnienie zostanie tak że jeden z czynników wywołujących stukowe cały czas bedzie. Na dwoje babka wrózyła, zobaczymy co sie stanie , póki co to wtrysk wody jest tani i dziecinnie prostyw montażu. ha, a widzisz, po to się dodaje paliwa, żeby temperatura spalin byla poniżej 900 stopni. Może i silnik wytrzyma (przypominam, że silnik 2.7bit jak i inne turbo benzyny Audi są testowane na wytrzymałość 10 minut przy temperaturze spalin 1200 stopni). Co do odprężania - zamów sobie inne tłoki, a najlepiej zrob strokera jak Ci się nudzi. Możesz też zapodac intercooler wodny jak w doładowanych hondach, np. mojego kolegi Wojtka. Pomogło i dodalo ponad 20 KM. I dobrze radzę, spróbuj ten zapłon ruszyć, to prostsze niż wtrysk wody. Niech Ci się chce te kable poprzecinać. Co do odprężania - nie bój się, że mocy ucieknie, nie ucieknie jej aż tyle, żeby bolało, ale za to zapłon! pozwoli na więcej. |
Autor: | Saberek [ 19.sty.2008 16:31:35 ] |
Tytuł: | nie lepiej wsadzic cos takiego |
http://cgi.ebay.co.uk/AUDI-RS6-V8-TWIN- ... dZViewItem |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |