.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 17:06:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [S4 2.7T] Wykres, prosze o opinie.
PostNapisane: 13.wrz.2007 17:25:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Wrzucam oba wykresy, dwóch różnych softów.
Obecnie jestem na 297KM i 430 niutów i moje odczucia są następujące, autko wydaje sie słabsze(niższy Nm), ale dużo dłużej ciągnie,jest bardziej elastyczne. doładowanie spadło do 1.0-1.1 bara co dla eSy wydaje sie bardziej na miejscu niż poprzednie 1.27, ale zastanawia mnie jedno, dlaczego moment i moc zresztą również ,jest pofalowana(czuć b. delikatnie) wina pewnie leży po stronie softu bo inaczej tego wytłumaczyć tego nie potrafie.
Sugestie?
http://img340.imageshack.us/my.php?imag ... ipsiw4.jpg

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2007 15:35:09 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
No one? :/

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2007 15:57:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
tak, to soft, ma obcięte doładowanie w niższych obrotach, ale za to dłużej trzyma przy wysokich obrotach - co dla mnie jest zdrowsze dla silnika, i napewno auto jest szybsze, choć jest ten "kop" mniej odczuwalny, w niskich partiach obrotów, ale to nie diesel :D

aha, i naprawdę, to nie sa typowe fale na wykresie, sugerujące, że coś jest nie tak, jest wszystko ok.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2007 18:16:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Dzięki Leo, naprawde to co powiedziałeś dużo mi dało. A jest tak,że jeżeli moment byłby ostro "kopnięty" na niskich,na początku, to dalej nie można go byłoby wyżej pociągnąć?
Ten program o wiele lepiej mi pasuje, bo autko wreszcie jeźdźi jak benzyna :-) , wcześniej musiałem wachlować getribe jak w dieslu. Teraz do 7rpm naprawde chce się toczyć.

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2007 18:32:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
więc tak - jest tylko jedno zastrzeżenie - wykresy nie kończą się przy tych samych obrotach... czy możesz stwierdzić, że auto na tym silniejszym chipie wyżej się kręci czy tak samo ? jeśli wyżej - to ok, ale jeśli tak samo, oznacza, że człowiek na hamowni źle dobrał przełożenia. Pytam bo sam chip może zmienić obroty odcinki.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2007 18:43:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Na poprzednim chipie nie ciągnąłem go wyżej bo to nie miało najmniejszego sensu, poprostu już nie ciągnął, a się męczył(myślałem ,że taką eSa ma charakterystyke), przy drugim pomiarze ciągnąłem i ograniczeniem odjęcia nogi z gazu był zdrowy rozsądek, bo autko pięknie ciągnie do 7rpm i dalej, ale... no właśnie to V6 i raczej takie prędk. obrotowe nie wpływają pozytywnie na motorownie, to V-TEC :peace:
Pomiar na hamowni przenośnej. Wyniki porównywane na hamowni MAHA Masters Tuning. Wykresy i moc i Nm dosłownie pokrywają się idealnie, więc po co przepłacać. Marek S. wydał na Maha chałde kasy i teraz mocno kosi za hamowanie, a kolega który robi pomiary na urz. przenośnym praktycznie robi to za darmo. Zajmuje sie dieslami. S4 to przypadek.

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2007 20:05:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
no to tak się nie robi! podczas pomiaru na hamowni wciskasz gaz AŻ DO ODCIĘCIA, a potem wciskasz tylko sprzęgło i czekasz aż auto samo z siebie będzie zwalniać, przez jakieś 20 sekund tak czekasz z wduszonym sprzęgłem, potem można ewentualnie uznać pomiar za zakończony, dlatego potrzeba do tego długiej prostej.

doskonale znam tą hamownię, bo sam sie na takiej mierzę od 3 lat.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2007 20:22:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
No to nie trzymałem do odcinki :/ , ale potem dokładnie wszystko tak jak mówisz. I nie ma bata musiało być równiutko, bo inaczej mierniczy :D kazał powtarzać wszystko od początku.

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2007 20:26:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
do pełnego obrazu z tym wykresem powinny być nałożone jeszcze logi AFR oraz ciśnienia doładowania na wykres, wtedy wiadomo by było co i jak. Zakładam że w tym mocniejszym programie dłużej utrzymane jest ciśnienie doładowania na stałym poziomie , tam gdzie moment jest równy jak stół przy 430 Nm.

Im więcej momentu pod koniec obrotomierza , tym lepiej :) zarówno dla silnika (o dziwo) jak i dla osiągów. Morderstwem dla silnika jest moment przy niskich obrotach, między innymi dlatego diesle są mechanicznie wytrzymalsze od benzyn.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2007 20:34:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Stary przemyłeś mi oczy jak chyba nigdy nikt dotąd :): , a wydawać by się mogło,że to takie jasne.
Wielkie Dzieki :peace:

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2007 20:51:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
już nie przesadzaj, to dopiero wierzchołek góry lodowej jeśli chodzi o turbobenzyny...

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2007 22:00:04 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Ja zawsze myślałem, że wysokie doładowanie na wysokich obrotach jest zabójcze dla silnika, ale ostatnio mi wytłumaczone, że NIE bo przy wyższych obrotach masa wirująca jest mniejsza (lżejsza) - tak mniej więcej ;)

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2007 22:06:42 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
No dobra, dobra, ale masz też większą dynamikę gazów spalinowych, co de facto powoduje, że turbina ładuje więcej niż ma zadane. Dlatego "na górze" ujmuje się doładowania... Nie powiesz mi, że wytłumaczono Ci, jakoby można ustawić program lecący stałym ciśnieniem do odcinki... ?

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2007 22:47:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6614
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Po to jest sterowanie turbo żeby ustalać ile sie chce, ale...

znam taki program, który trzyma do końca tyle samo :D

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.wrz.2007 23:03:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
Sprinter napisał(a):
No dobra, dobra, ale masz też większą dynamikę gazów spalinowych, co de facto powoduje, że turbina ładuje więcej niż ma zadane. Dlatego "na górze" ujmuje się doładowania... Nie powiesz mi, że wytłumaczono Ci, jakoby można ustawić program lecący stałym ciśnieniem do odcinki... ?


oczywiście, że można, tylko trzebaby mieć SUPER HIPER turbinę, która miałaby mapę od 0 do nieskończoności ;) bez surgeline i która miałaby sprawność równą przez całą mapę. Obcina się doładowanie oczywiscie z tych powodów które des wymienił, a konkretnie, że turbina aby utrzymać wydatek przy wysokich obrotach i przy wysokim ciśnieniu doładowania MUSI kręcić się do naprawdę sporych prędkości, co odbija się na jej sprawności, i po prostu powyżej pewnej granicznej prędkosci turbiny, mieli ona powietrze tylko nagrzewając je a przepływ staje w miejscu, przez co nie ma sensu pompować więcej. to tak po krótce.

a tutaj jest to wyjaśnione: http://www.streetracing.pl/forum/viewtopic.php?p=528845

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2007 10:34:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
Nie no wszystko ok, wiadomo, idealna turbina, wysokie ciśnienie doładowania trzymamy sobie do końca, mapy wydajności turbin znam. Oczywiste, że mamy na niej ograniczoną prędkość obrotową dla danego modelu i wyżej się nie zadaje, ale... Czy nie jest też tak, że przy dużych prędkościach obrotowych silnika, dynamika gazów spalinowych powoduje, że wirniki de facto kręcą się z dużo większą prędkością ładując nadal to samo ciśnienie i gdybyśmy ustawili że np. do samego końca ma nam pompować 1,5bara (jej maksymalne możliwości), to zabilibyśmy ją na szybko, z tego względu, że taką wydajność mogłaby utrzymać w górnym zakresie tylko przy prędkości obrotowej wirników odpowiadającym np. 1,8bara w niższym zakresie (wartości rzucane ot tak dla zobrazowania sytuacji ;) ).

I to wszystko mam wrażenie, że się łączy, bo tak jak mówicie, powietrze mamy już potem nagrzane, rzadsze, stąd trzeba kręcić więcej i więcej, natomiast nic to nie daje przy turbinie określonej wydajności.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.wrz.2007 11:07:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
masz oczywiście rację, te dwie rzeczy się łączą ze sobą.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: