.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Swap 2.0 (ABK) na 1.8T(AMB) https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=66579 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | okonionen [ 04.paź.2007 21:43:12 ] |
Tytuł: | Swap 2.0 (ABK) na 1.8T(AMB) |
Witam, mam Coupe ABK z 1992 roku i denerwuje mnie te 115 kucy, po przeczytaniu kilku postów zorientowałem sie ze idzie włożyc tanim kosztem motor od A4 1.8T. Dobrze sie składa bo pracuje na szrocie i wczoraj sprawdziłem że mamy na półce AMB od audi A4 z 2001 roku. Leży z komputerem i wiązką z małym przebiegiem w dodatku jeżdżony na automacie:-).Rozmawiałem z szefem i dostał bym ten motor za 1800zł to taka cena dla mnie bo normalnie chce za niego 3000. Zastanawiam sie czy nie wziąść tego silnika i nie wrzucic go do mojej Coupety tylko nie mam doświadczenia z taką kombinowaną przekładka. Jestem w dobrej sytuacji bo mamy na szrocie dużo cześci do róznych modeli wiec moge eksperymentować. Dodam że w coupe mam włożoną skrzynie od audi A4 1.6 bo wcześniej miałem automata i przekładałem na manual. Skrzynia jest krótsza ale nie szkodzi bo ja mam założone 17 cali felgi wiec i obwód koła jest troche wiekszy jak w orginale. Chciałem was zapytac co potrzebowałbym dokładnie żeby ten silnik zaadoptowac w audiku czy pod tą skrzynie go podepne bo powiem szczerze ze nie chciałbym eksperymentowac z półosiami i piastami no i co musiałbym ewentualnie przerobic? Dodam że AMB ma w serii 170 kucy |
Autor: | Maridk [ 05.paź.2007 09:32:33 ] |
Tytuł: | |
Jaki to dla Ciebie "tani koszt"? Pogadaj z Frano F1 on coś takiego ma u siebie. |
Autor: | okonionen [ 05.paź.2007 11:07:35 ] |
Tytuł: | |
mysle zeby sie zamknąć w 3000zł. ![]() |
Autor: | DeS [ 05.paź.2007 11:42:50 ] |
Tytuł: | |
Zapomnij.. zawsze wyjdą jakieś sprawy, których nie weźmiesz pod uwagę.. a wtedy koszty rosną i to baaardzo. Zastanawiałeś się jak podłączysz elektronikę?? |
Autor: | FranoF1 [ 05.paź.2007 13:00:46 ] |
Tytuł: | |
chciałeś chyba napisać 13 000 ![]() |
Autor: | okonionen [ 05.paź.2007 13:35:13 ] |
Tytuł: | |
silnik z osprzetem kompletnym komputerem i instalacją 1800zł zrobienie wydechu i elektronik pochłonie kase no wiadomo ze cos tam jeszcze wyjdzie ale pare złoty odzyskam ze starego silnika przepływka ABK jest droga za silnik wezme z 600zł mysle ze z 1000zł wyciągne .Nadwozie mam ok! a reszta czesci lezy na półkach:-) tylko sie dogadac z szefem . |
Autor: | Nosb [ 05.paź.2007 20:21:59 ] |
Tytuł: | |
Ile silnik ? Z turbosprezarka moze ? Ale to sprawne czy zatarty ? ![]() |
Autor: | okonionen [ 05.paź.2007 21:29:41 ] |
Tytuł: | |
nosb a jak myslisz ??? pewnie bez turbiny a juz napewno zatarty ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Nosb [ 05.paź.2007 21:32:23 ] |
Tytuł: | |
No to faktycznie mi gula zrobiłes... Az sie popłakalem ![]() Skoro wiesz ile silnik itp to o co pytasz ? Przekładaj... Wystarczy przejrzec temat FranoF1 i bedziesz widziałe co i jak... Aktualna skrzynie ewidentnie OUT i zmiana na jakąs dłuzszą... Pozdro i nie goraczkuj sie : mi na byle co gul nie skacze... I tak jak pisze DeS : najgorzej z elektonika ... W 1,8 T jest tego od cholery ... Nie wiem czy zdajesz sobie sprawe z tego ... Na start : skoro miałes silnik w automacie to sterownik do przeprogramowania albo szukanie pod ten silnik w manualu ... juz masz koszt którego nie przewidziałes ... Itd itp ... PS : znajdz mi tam na szrocie zdrową turbawe K16/24 (Calibra turbo np) to wtedy mi skoczy i chetnie odkupie ![]() |
Autor: | okonionen [ 05.paź.2007 21:47:18 ] |
Tytuł: | |
dzieki za rade ![]() PS.a z tym kompem to masz racje nie przewidziałem ale wiesz co ,sam mam w swoim ABK komp od automata, przełożyłem skrzynie na manuala od A4 i chodzi bez zarzutów no ale w A4 może być inaczej dlatego założyłem ten wątek żeby w miare możliwości jak najwiecej informacji zebrac przed przystąpieniem do przeróbki, byc może jak sie dowiem o wszystkich przeciwnosciach to zrezygnuje, chyba od tego jest te forum żeby uświadamiac takich jak ja no nie? Graba ![]() ![]() |
Autor: | Nosb [ 05.paź.2007 21:52:05 ] |
Tytuł: | |
Siadlem w temacie i musze sprostowac : wystarzy w ECU tym od automata z 1.8 T zmienic kodowanie i bedzie ok ... Najgorsze w tym wszystkim to bedzie połaczenie elektroniki .... Watpie ze sam to zrobisz... A połączenie starej elektryki z coupe z elektyka od 1,8 T bedzie wtmagało spoooro pracy i zapłacenia komus za nią ![]() ![]() ![]() ![]() Silnik cena swietna ... Ale dojdzie od cholery gratów jeszcze... mysle ze koszt MINIMALNY to 5 tys ale to minimum kompletne... |
Autor: | okonionen [ 05.paź.2007 21:56:35 ] |
Tytuł: | |
No po tej wypowiedzi widze że jestes w temacie... co prawda nie rozkrecam samochodów ,siedze w biurze i przyjmuje ludzi ale wiedze o mechanice i elektryce samochodowej jako taką mam bo jestem blisko rajdów samochodowych i to juz dosc długo,mamy dział sportu i tam siedzą chłopaki co cały czas grzebia przy wyczynowych subaru i mitsubischi wiec mysle ze jak cos to pomoga w końcu kiedys składali rajdówki Hołkowi ![]() |
Autor: | Nosb [ 05.paź.2007 22:00:20 ] |
Tytuł: | |
Ogólnie polecam poczytac posty FranoF1 ... Dokładnie opisywal co i jak. JAk widac samo połączenie mechaniczne nie jest straszne ---> w koncu sam blok to jest praktycznie identyczny jak w starym 1,8 z b3 ![]() Zobacz ile Frana to kosztowało nerwów... |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |