.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
RNS-E w A8 bez wymiany konsoli FOTOSTORY! Sposób II (str.3) https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=66914 |
Strona 1 z 4 |
Autor: | Heveliusz [ 12.paź.2007 15:00:50 ] |
Tytuł: | RNS-E w A8 bez wymiany konsoli FOTOSTORY! Sposób II (str.3) |
A więc dziś pękło kolejne grube rezanko... Jak powszechnie wiadomo, do A8 '95 nie można założyć dużej navi bez wymiany konsoli... Znaczy można , ale to co proponują "instalatorzy" nie dość, że jest drogie, to jeszcze nie wygląda ładnie (zwłaszcza podcięta od dołu konsola z wystającym klimatronikiem)... Dlatego poszedłem własną drogą i odkryłem nowy sposób na zainstalowanie RNS-E (bądź DX)tak, żeby wyglądało "prawie jak z fabryki"... Do rzeczy: Cały projekt rozpocząłem od siedzienia i patrzenia na konsolę. Próbowałem sobie wyobrazić jak to może zostać zrobione, żeby nic nie wystawało, a deska nie straciła uroku... Siedziałem i siedziałem, aż wpadł mi do głowy szatański plan :twisted: Wydawał się niemożliwy, ale jak to bywa u mnie w garażu "jeśli coś nie pasuje, weź większy młotek" i zabrałem się do roboty... Na początek trzeba rozebrać Panienkę do zabiegu Żeby tego dokonać, trzeba zdjęć półkę pod nogami kierowcy, wyjąć kratki nawiewu (siedzą na wcisk), zdjąć boczne tapicerki tuneku i odkręcić 6 śrub (gwaizdkowych). Potem cały panel wychodzi na zewnątrz... Bierzemy potrzebny fragment pacjentki i idziemy na stół operacyjny: Rozbieramy konsolę na części pierwsze... Jest to łatwe - najpierw wykręcamy panel klimy, a potem odkręcamu sześć nakrętek od spodu drewnianego wykończenia. Teraz wszedłem w fazę pomiarów i realizacji szatańskiego planu... Zrobiłem szablon, odpowiadający wnęce klimy i sprawdziłem, czy wejdzie w założone wcześniej miejsce. Jak się okazało, wchodzi "prawie" idelanie (jak wszystko w rezankach), ale nic nie było stracone. W stelarzu też było dość miejsca, żeby wszystko zmieścić... Jak zapewne zauważyliście, plan obejmował pozbycie się rzędu przełączników i umiejscowieniu tam panela od klimy... Niby niemożliwe, a jednak Żeby sięupewnić, czy wszystko będzie OK, rozebrałem panel na częsci pierwsze i zdjąłem z niego sam front, żeby łatwiej się dopasowywało... Pierwsze próby LIVE pokazały, że może sięudać, ale łatwo nie będzie To mnie nie przerażało, więc postanowiłem zrealizować ten szatański plan. Tak to wyglądało na przymiarkach: Bez ociągania zabrałem się więc do roboty, która polegała, na usunięciu poprzeczek z Frontu. Szlifierka w dłoń, i jazda.. Od tego momentu odwrotu nie było, więc z drżącymi rękami przyłożyłem panel... Jak się okazało panel na wysokość pasuje idealnie, ale na szerokość jest za duży i do tego z tył okładziny mamy jakieś metalowe ramki (cały front jest zbudowany na metalowej płycie, która potem jest pokryta drewnem i zalana jakimś plastikiem)... Skoro i tak odwrotu nie było, to musiałem jakoś ten panel zmieścić. Znów szlifierka w dłoń i po prostu musiałem zeszlifować te ramki, żeby panel przylegał do okładziny... Byłoby pięknie, ale tu nastąpił zgrzyt... Otóż ramka jak wspomniałem jest na metalowej płycie. Podczas szlifowania strasznie się rozgrzewa i niestety doszło do odparzenia. Na zewnątrz lakier po prostu popękał i pojawiły się bąble. Mało mnie krew nie zalała, ale niestety, w pionierskich wojnach, musi być miejsce na ofiary Nie jest to wielki problem, bo na dniach będę miał nowiutką rameczkę, której już nie przypalę (jak widać przypalona jest tylko w tym miejscu, gdzie zacząłem, a potem jest już ładnie, więc się da )... Wygląda koszmarnie i nadaje się do kosza, ale stała się moją ćwiczebną ramką: Panel zaczął ładnie przylegać, jednak nadal był odrobinę za szeroki. Radą na to (jak na większość spraw w tym rezaniu ) była szlifierka. Należy podciąć brzegi ramki Klimatronika do półkolistego elementu, oraz zaokrąglić rogi pilnikiem, żeby pasowały do wycięcia w ramce... Po tej operacji panel siedzi w ramce bardzo ładnie - IMHO nie widać, żeby był przerezany Skoro panel pasuje do ramki, trzeba się wziąć za konsolę, żeby cały komputer się zmieścił. Proces ten polega na dewastacji szlifierką zbędnych kawałków plastiku Wycinamy, jak na zdjęciu: Składamy Klimę do kupy, i wkładamy w konsolę. Wygląda pięknie: Skoro mamy już miejsce na RNS'a możemy się wziąć za jego montaż. Jak zwykle w ruch idzie szlifierka i ramka. Wycinamy po liniach, jak na zdjęciu (czyli w przedłużeniu wnęki na radio): Ramka wycięta, więc dewastujemy tunel również jak na zdjęciu (po prostu wycinamy podstawę starego radia): Pamiętając, że mamy jeszcze 2 miejsca na przełączniki, musimy oddzielić ich metalowe stelarze od całego ciągu: Przymierzamy, czy wszystko pasuje, a pasować musi i możemy składać auto do kupy... Co najciekawsze, panela klimy nie musimy w żaden sposób mocować. Siedzi on ciasno w ramce i pasuje idealnie na wymiar w konsolę tak, że przewody bardzo mocno zapierają sieo tylnąściankę, co powoduje, że panel ani drgnie, nawet pod silnym naciskiem... Po zamontowaniu w aucie całość prezentuje się nienagannie, konsola nabrała czystego charakteru, nie jest powycinana, nie ma ostrych brzegów. Jedyne co się zmieniło, to układ przyrządów, ale OMHO wygląda 1000 razy lepiej niż docięta na dole ramka... Do podłączenia RNS-E w aucie bez CAN musimy kupić emulator szyny CAN, przejściówkę anteny radiowej, oraz antenę GPS z wtyczką FAKRA - całość to 380zł, ale są to rzeczy niezbędne... Podłączenie jest bajecznie proste i po wykonaniu tej operacji mamy pięknie działające RNS-E w swoim aucie... Podsumowując najwięcej czasu zajęło wymyślanie tego, jak to wszystko umieścić, więc robota trwała 3 wieczory. Jednak cała operacja jest do wykonania w 3h łącznie z rozebraniem i złożeniem auta... Gdyby nie zgrzyt z przypaleniem ramki byłbym w 100% zadowolony, a tak, niestety muszę zrobić jeszcze jedną, żeby wszystko było cacy (jednak wymyślanie prochu od nowa musi kosztować i ofiary muszą być), dlatego przestrzegam, przed zbyt agresywnym szlifowaniem ramki... Na desce zostawiłem najbardziej potrzebne przełączniki, a pozostałe np. roleta, i przeciwmgielne zostaną wykonane w formie micorswitch\y w półce po lewej stronie - w zasadzie i tak nigdy nie są używane, więc nie będzie z tym problemu. To by było na tyle. Kolejne rezanie uważam za skończone i co najważniejsze udane. Nie wiem, czy bardziej Wam się podoba klasyczny układ i wyciętą na dole ramką i wystającym panelem, czy umiejscowienie takie, jak proponuję. Ocenicie sami. Ja myśle, że tak jest oryginalniej i czyściej... Dziękuję za uwagę |
Autor: | BiLu [ 12.paź.2007 15:18:06 ] |
Tytuł: | |
ja pitole - zle z ciebie krejzol kiedys ze swoim przyszlym A8 wpadne do Ciebie na takie wlasnie rezanko chyba - koncept i wykonanie na celujacy z plusem |
Autor: | Leo [ 12.paź.2007 15:19:55 ] |
Tytuł: | |
pięknie! |
Autor: | elmlody [ 12.paź.2007 15:29:27 ] |
Tytuł: | |
Ja Jebie masakra... jesteś chyba najwiekszym rezaczem ostatnich 3 kadencji.... nie no gratuluje i możesz zakladać warsztat.. "Jak sie nie da jak sie da"... MISTRZ |
Autor: | Kliku [ 12.paź.2007 15:46:05 ] |
Tytuł: | |
mistrzostwo, a takie cudo dalo by sie zalozyc np. do A3, da sie przerobic ta magistare. |
Autor: | GrzesB [ 12.paź.2007 16:06:57 ] |
Tytuł: | |
Jak zawsze Hev - wielkie uznanie! Jakbyś potrzebował map to wal na PW |
Autor: | FranoF1 [ 12.paź.2007 18:10:45 ] |
Tytuł: | |
nie mam pytan jednym słowem: Mistrzostwo p.s. wiedziałem, że nie wytrzymasz i będziesz cos rezac jak nie swoje to ojca |
Autor: | marcys_s [ 12.paź.2007 20:40:32 ] |
Tytuł: | |
OMG!!! Jak widze rozne twoje rezania to za kazdym razemi mi kopara opada ale teraz to juz przegiales.... Cos pieknego!!!! |
Autor: | Kobra7 [ 12.paź.2007 21:06:42 ] |
Tytuł: | |
Jednak się zdecydowałeś, mimo pewnych problemów. Gratulacje za pomysł, obawiam się że na allegro pojawią się twoje zdjęcia, jak możesz to nanieś na nie swoje znaki. Szkoda, że spytałeś o szlifowanie tego panelu, bo znam temat przypalania. Jeszcze raz Gratulacje. |
Autor: | Danon [ 12.paź.2007 21:20:21 ] |
Tytuł: | |
Jestem pelen podziwu za pomysl i wykonanie. Jak zwykle bardzo dobra robota gratuluje |
Autor: | ferguson [ 12.paź.2007 21:27:22 ] |
Tytuł: | |
Hmmm... już jak opowiadałeś byłem pod wrażeniem ale teraz po fotach szczeka opadła |
Autor: | GrzesB [ 12.paź.2007 23:43:56 ] |
Tytuł: | |
Ja mam jeszcze pytanie - RNS pochodzi z A6? |
Autor: | KORU [ 13.paź.2007 00:08:56 ] |
Tytuł: | |
Wyglada na to ze nie ma rzeczy niemozliwych fabryka z Ingolstadt bylaby zadowolona z takich modyfikacji |
Autor: | Heveliusz [ 13.paź.2007 00:15:17 ] |
Tytuł: | |
Wielkie dzięki chłopaki za miłe słowa. Pomysł zrodził się dawno, ale realizacja i plan wpadły nagle. Udało się i jestem zadowolony z efektu i cieszę się, że wam też się podoba... Żałuję Kobra7, że nie spytałem o ramkę, ale coż, stało się, i się nie odstanie, a ja się czegoś nauczyłem. Poprawię na dniach i będzie cacy... Co do zdjęć, długo myślałem nad tym, czy umieszczać całe to fotostory, bo zaoszczędziłem pewnie wielu instalatorom rozmyślań, dając jak na tacy kolejne rozwiązanie. Ja robiłem dla siebie i chciałem ułatwić i pomóc Wam, a nie darmozjadkom z Allegro, ale zawsze może się tak zdarzyć. Jednak za namową naniosłem znaki, żeby nie było kradzieży Wykorzystując miejsce na reklamę gdyby ktoś chciał coś takiego, to służę pomocną ręką Grześ - nawigacja pochodzi z A6, bo ma kanciate ramiki, a nie zaokrąglone... Mam jeszcze 3 pytania: 1. Co i jak przekodować, żeby śmigała mi fabryczna zmieniarka?? Najprawdopodobniej w aucie, w którym siedziała Navi jej w ogóle nie było, bo teraz nie widzi mojej... 2. Czy w RNS-E jest wzmak antenowy?? Bo kupiłem dodatkowy i nadal słabo ściąga... 3. Czy jest możliwość skalibrowania Navi tak, żeby nie wyprzedzała mnie na skrzyżowaniach?? W DX był jakiś patent ze średnicą koła. Czy w RNS też tak jest?? Navi pokazuje, że pojechałem prosto i każe zawracać, a ja dopiero wpadam na skrzyżowanie. Problem jest tylko w mieście, bo na trasie pięknie widzi i pokazuje... Będę wdzięczny za pomoc, bo to mnie na razie przerosło... |
Autor: | Dred [ 13.paź.2007 09:55:56 ] |
Tytuł: | |
Heveliusz masz po prostu za wolne auto i musisz nadążyć za navigacją mi się prawie wszystko podoba, wykonanie, dopasowanie , rozplanowanie no tutaj mi nie pasuje to że reszta przełączników poszła gdzieś tam sobie jak masz awaryjki, podgrzewane fotele, tylna szyba, roleta to qre wybierzesz?? nad tym trzeba by pomysleć i wtedy będzie celująco pozdro i gratki za prace ps masz płytę na PL?? |
Autor: | Heveliusz [ 13.paź.2007 11:52:45 ] |
Tytuł: | |
Płytę PL mam. Oryginał 2007 Disc 2, więc Polska jest. Wszystko chodzi bez problemu. Przełączniki niestety musiały wywędrowac, ale... (też wolałbym żeby były na swoim miejscu)... Podgrzewanie foteli właśnie montuję na bocznej tapicerce tunelu, także każdy z przodu ma przełącznik po swojej stronie. Pozostała roleta i halogeny i przeciwmgielne. Wszystkie 3 w formie mikroswitch;y powędrują zaraz do schowka po lewej stronie kierowcy, na jego górną ściankę tak, że nie będzie ich widać, ale będą łatwo dostępne i działające. Zdecydowałem się wywalić je dlatego, że rolety ojciec i tak nie używa bo ma ciemne szyby. Halogeny z przodu są zbędne, bo zrezałem mu bixenon i w ogóle nie robią różnicy. Pozostaje przeciwmgielne tylne. Pomimo, że przełączniki nie będą już oryginalne, to jednak wszystkie funkcje samochodu zostaną zachowane, a o to przecież w rezankach chodzi... Ostatecznego wyboru dokonał ojciec stwierdzając, że woli mieć porządną Navi, zamiast oryginalnych przycisków, a jeżeli będą działać i nie będą szpecić, to mogą być gdziekolwiek. Dlatego będą niewidoczne, ale funkcjonalne i działające... ps. Niestety nie można pogodzić wszystkiego ps. Jako ciekawostkę dodam, że zanim zabrałem siędo realizacji planu zrobiłem małe VT... VT: Real: Chyba się zmieściłem w projekcie |
Autor: | L.I.O.N [ 13.paź.2007 13:12:27 ] |
Tytuł: | |
Zmieściłeś się maksymalnie.......Estetycznie i praktycznie ,czyli kwintesencja rezania przez gigantyczne R Gratulacje. |
Autor: | TymoOon [ 13.paź.2007 15:35:52 ] |
Tytuł: | |
Zajebiste Rezanie pełen Podziw za sprawne ręce hehehe wygląda świetnie |
Autor: | Pablo200 [ 13.paź.2007 15:58:09 ] |
Tytuł: | |
Szacunek dobra robota |
Autor: | GrzesB [ 13.paź.2007 20:29:20 ] |
Tytuł: | |
Hev napisał(a): Mam jeszcze 3 pytania:
1. Co i jak przekodować, żeby śmigała mi fabryczna zmieniarka?? Najprawdopodobniej w aucie, w którym siedziała Navi jej w ogóle nie było, bo teraz nie widzi mojej... 2. Czy w RNS-E jest wzmak antenowy?? Bo kupiłem dodatkowy i nadal słabo ściąga... 3. Czy jest możliwość skalibrowania Navi tak, żeby nie wyprzedzała mnie na skrzyżowaniach?? W DX był jakiś patent ze średnicą koła. Czy w RNS też tak jest?? Navi pokazuje, że pojechałem prosto i każe zawracać, a ja dopiero wpadam na skrzyżowanie. Problem jest tylko w mieście, bo na trasie pięknie widzi i pokazuje... Będę wdzięczny za pomoc, bo to mnie na razie przerosło... 1. Oczywiście VAGiem (Navigation System) Coding Function 07 0?xxxxx: Model 1 - Lamborghini 2 - Audi A3 (8P) 3 - Audi A4 (> 2004) 4 - Audi A4 Cabriolet (> 2004) 5 - Audi A6 (<2004> 2007) (sw US 0150+, EU 0500+) 7 - Audi R8 (sw US 0150+, EU 0500+) 0x?xxxx: Diagnostics for front speakers 0 - activ 1 - inactiv 0xx?xxx: Sound characteristics 0 - linear 1 - Audi A4 (> 2004) 2 - Audi A6 (<2004> 2004) 4 - Audi TT (> 2004) 5 - Audi A3 (8P) 9 - Bose Soundsystem 0xxx?xx: Telephone/telematics 1 - no telephone (supply voltage for microphone actively) 2 - Mobile phone preparation (Temic - Speisesp. Microphone inactively) 3 - Mobile phone preparation (Cullmann - Speisesp. Microphone inactively) 4 - Mobile phone preparation (Nokia - Speisesp. Microphone inactively) 5 - Telematics Europe (supply voltage microphone inactively) 6 - Telematics US (supply voltage microphone inactively) 7 - Base plate diagnostic capable with comfort control 0xxxx?x: Options I 1 - default 2 - Digital-Radio 3 - Satelite-Radio 4 - Satelite- and Digital-Radio 0xxxxx?: Options II 1 - default 2 - TV-Tuner 3 - CD-Changer 4 - TV-Tuner and CD-Changer 5 - Multifunction Steering Wheel 6 - TV-Tuner and Multifunction Steering Wheel 7 - CD-Changer and Multifunction Steering Wheel 8 - TV-Tuner, CD-Changer und Multifunction Steering Wheel Jeśli coś nie jasne to pisz 2. U mnie po wymianie z DXa na RNS-E też kiepsko radio działa Sam nie wiem co z tym zrobić - kupiłem nawet drugą przejściówkę i też nic... Chętnie będę drążył temat razem z Tobą 3. Tutaj też się ustawia rozmiar koła Pierwsza sprawa - jeśli masz kodowanie na A6 to zarówo sygnał wstecznego jak i prędkość masz pobierane analogowo - nie po CANie. Sygnałem prędkości kół jest GALA a wsteczny to RFSL (czy jakoś tak podobnie) w kostce ISO2. Wówczas musisz ustawić VAGiem w kanale 01 Adaptacji (ale sprawdź co tam jest teraz - nie mogę znaleźc potwierdzenia na 100% tej informacji). 1790 - 145/80 R14 (Sommerreifen) 1815 - 165/65 R15 (Sommerreifen) 1803 - 175/60 R15 (Sommerreifen) 1806 - 185/50 R16 (Sommerreifen) 1935 - 195/65 R15 (Sommerreifen) 1910 - 205/60 R15 (Sommerreifen) 1930 - 205/55 R16 (Sommerreifen) 1818 - 205/40 ZR17 (Sommerreifen) 1960 - 215/55 R16 (Sommerreifen) 2060 - 225/60 R16 (Sommerreifen) 1930 - 225/45 R17 (Sommerreifen) 2074 - 225/55 R17 (Sommerreifen) 1943 - 225/40 ZR18 (Sommerreifen) 1960 - 235/50 R16 (Sommerreifen) 1964 - 235/45 R17 (Sommerreifen) 1967 - 235/40 ZR18 (Sommerreifen) 2065 - 245/45 R18 (Sommerreifen) 2065 - 245/45 ZR18 (Sommerreifen) 1940 - 255/40 R17 (Sommerreifen) 1937 - 255/35 R18 (Sommerreifen) 1937 - 255/35 ZR18 (Sommerreifen) 2016 - 255/40 ZR18 (Sommerreifen) 2016 - 255/35 ZR19 (Sommerreifen) 2092 - 255/35 ZR20 (Sommerreifen) 1775 - 155/65 R15 (Winterreifen) 1895 - 185/65 R15 (Winterreifen) 1935 - 195/65 R15 (Winterreifen) 1930 - 205/55 R16 (Winterreifen) 1960 - 215/55 R16 (Winterreifen) 2092 - 215/65 R16 (Winterreifen) 2060 - 225/60 R16 (Winterreifen) 1930 - 225/45 R17 (Winterreifen) 2070 - 225/55 R17 (Winterreifen) 1940 - 225/40 R18 (Winterreifen) 2010 - 225/45 R18 (Winterreifen) 2040 - 235/45 R18 (Winterreifen) 2114 - 235/50 R18 (Winterreifenn) 1940 - 255/40 R17 (Winterreifen) |
Strona 1 z 4 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |