.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Zwiekszenie mocy autka
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=71026
Strona 1 z 1

Autor:  mendrus8 [ 03.sty.2008 19:14:31 ]
Tytuł:  Zwiekszenie mocy autka

Witam wszystkich Użytkowników chciałbym zadać takie nieskomplikowane pytanie w którym myślę ze mi pomożecie. Nie dawno zakupiłem okazyjnie audi 80 2.0 16v quattro, które ma niby seryjnie około 140 koni i momentu 185Nm. Chciałbym sie zapytać czy w tym silniku da sie wstawić turbo lub kompresor który by podniósl by mi moc do 200koni na poczatek. Potem bym juz sie zastanawiam nad zakuciem jednostki napedowej. Wszystko sprawne i elegancko smiga. Przeróbke bede robil sam tylko strojenie komus bym zlecil. Co by trzeba bylo zmienic w aucie zeby wstawic kompresor bo bardziej mnie on interesuje, a mianowicie chodzi mi tu o eatona z mercedesa m62 bodajże. Silnik bym odprezyl dal wieksze wtryski, duze ic pod zdezak jak najwiekszy, wieksza pompe paliwa np od v6 wtryski tez od v6 by moze podeszly. Ale co z wystrojeniem jest tu wtrysk mechaniczny i czy on moze pozostac czy go wymienic na jakis inny. Do tego dam zawór upustowy na wszelki wypadek. Doladowanie max 0.7 bara bedzie. Co zrobic z tym mechanicznym wtryskiem wymienic go na cos innego , a na jaki. Mozecie mi podradzic z tym wtryskiem co zrobic i od czego wziasc wtryski i pompe. Zawsze mazylem o aucie z doladowaniem ale sa drogie wiec sam chce zrobc takie sobie. Nie za mocne ale zeby ladnie smigalo. Prosze o porady co z wtryskiem i wystrojeniem auta. Bo montaz podzespolów nie bedzie robil mi klopotów. Pozdrawiam

Autor:  Buba [ 03.sty.2008 20:19:42 ]
Tytuł: 

nie chce zabijać Twojego entuzjazmu więc powiem to jak najdelikatniej :
ZAPOMNIJ !!
piszesz, że nie stać Cię na uturbione fabrycznie auto a chce robić przeróbki całego motoru wstawiać kompresory, turbinę, IC pod zderzak .....
kolego piszesz o gruntownej przebudowie całego motoru w dodatku chcesz to zrobić sam a wybrałeś jednostkę napędową z KJ-etem.
Koszty przeróbek które chcesz wprowadzić będą GIGANTYCZNE daje Ci 0 % szans na udany mod.
Tak więc przemyśl jeszcze raz swoje zamiary i albo Cię stać i kupujesz np eSkę i masz materiał do dalszych modyfikacji, albo Cię nie stać i kupujesz sobie 1,8 na gaziku
Brawo za marzenia ale z tego po prostu nie będzie nic. No chyba, że masz pięknie wyposażony warsztat gdzie będziesz w stanie np. zbudować kolektory i sakiewkę pełną srebrników :peace:
Z ciekawości zapytam jeszcze ile masz lat i jakie masz doświadczenie w budowaniu jakichkolwiek projektów motoryzacyjnych

Autor:  wariatquattro [ 03.sty.2008 21:23:33 ]
Tytuł: 

Buba napisał(a):
Z ciekawości zapytam jakie masz doświadczenie w budowaniu jakichkolwiek projektów motoryzacyjnych

z tego co widać to parę lat w chyba Dahlback Racing :peace: :diabel:
mendrus8 napisał(a):
Do tego dam zawór upustowy na wszelki wypadek. Doladowanie max 0.7 bara bedzie.

mendrus8 napisał(a):
duze ic pod zdezak jak najwiekszy

Autor:  enduroboy [ 03.sty.2008 21:35:31 ]
Tytuł: 

i mamy nowy dzial----
"wies tuning" :diabel:

Autor:  jobu [ 03.sty.2008 22:08:18 ]
Tytuł: 

witam.
poczytaj to:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=
to są mody silników 5 cylindrowych ale nie w tym rzecz, wszystkie mody poza moim zostały zastąpione silnikami 2,2 20vt bo tak naprawdę nie opłaca się modyfikować wolnossącej jednostki audi pod turbo, powstają chore koszty. Piszesz o odprężaniu zakładaniu wtrysków od V6 (nie nadają się), zmianie układu zasilania w paliwo, pompach srompach i innych duperelach, policz tak na sucho co ile kosztuje to wyjdzie Ci, ze lepiej sprzedać wolnossaka i kupić np S2, które ma potencjał do przeróbek. Lepiej pooddychaj i odpuść sobie aż tak zaawansowane modyfikacje. Moje auto zostało zaturbione bez żadnych modyfikacji układu zasilania, bez odprężania, cudem po długim strojeniu k-jeta jeździ i to nieźle, ale nie pompuję więcej jak 0,5 bara, cała modyfikacja nie licząc pracy wyszła jakieś 2 - 2,5 tyś. Aby zrobić to tak jak być powinno zabrakło by 10tyś więc lepiej było by władować silnik od eski. Jeżeli nie masz kupy kasy proponuję instalację tzw soft turbo i dmuchanie 0,4 bar, seryjny wtrysk i pompka wydoli i da się to zestroić (ale łatwo nie będzie)
pozdrawiam :peace:

Autor:  mendrus8 [ 04.sty.2008 15:03:55 ]
Tytuł: 

NIe pisalem ze nie mam kasy ale i sie zapytalem czy to ma sens. Wiec sobie odpuszcze i bede jezdzil tym co mam.

Autor:  krzycho0110 [ 04.sty.2008 15:41:23 ]
Tytuł: 

Odpuść i jeździj tym co masz :!!: możesz co najwyżej pomarzyć .......... ;)

inna rada sprzedaj to i kup s2 ,s4,s6 i możesz porobić mody na ponad 300ps,
ale siano trza mieć,inaczej będzie stało na kołkach

Autor:  oliwer78 [ 04.sty.2008 19:23:28 ]
Tytuł: 

krzycho0110 napisał(a):
......inaczej będzie stało na kołkach


na klockach :)..

Autor:  Buba [ 04.sty.2008 22:28:19 ]
Tytuł: 

mendrus8 napisał(a):
NIe pisalem ze nie mam kasy ale i sie zapytalem czy to ma sens. Wiec sobie odpuszcze i bede jezdzil tym co mam.


spoko kolego
marzenia to fajna rzecz. Po protu jeszcze nie nadszedł czas na Twoją bryczkę. Jak kaska będzie większa i życie poukładane to przyjdzie czas na nową zabawkę.
W końcu my mężczyźni zawsze zostajemy dziećmi tylko mamy coraz droższe zabawki :peace:

Autor:  sstach [ 12.sty.2008 16:12:39 ]
Tytuł: 

Przechodziłem przez takie wizje, jednak porządna instalacja ze sprężarką rootsa to ok 12 tys - bez sensu. Lepiej kupić V8...

Autor:  sstach [ 12.sty.2008 16:27:02 ]
Tytuł: 

Tylko oczywiście musisz się liczyć z tym, że np tarcze hamulcowe do v8 kosztują prawie tyle co cała 80. Jedzie za to kosmicznie.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/