.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 11.sty.2025 23:49:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [2.8 AAH]zmiana kąta zapłonu - doładowanie kompresorem
PostNapisane: 09.wrz.2007 16:47:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.cze.2006 17:38:51
Posty: 25
Lokalizacja: lublin
na której hamowni moga to zrobić po kablu w ecu?
potzrebuje zestroic kompresor aeton. HAmownia musi obsłużyc quattro.
Mam piggy backa ale bez możliwosci strojenia kątów, zreszta nie chce mi się kabli przecinac żeby kąty podłaczyć


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.wrz.2007 10:31:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
Możesz u Masters'a w Wawie spróbować. On ma 4x4

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.wrz.2007 13:43:15 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sie.2003 15:06:44
Posty: 27
Lokalizacja: Swarzędz
hukers - czy możesz napisać więcej o tym co robisz z kompresorem, jaki to kompresor itd ?

_________________
**** QUATTRO 4EVER ****

B4 AAH Q Limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.lis.2007 10:05:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.cze.2006 17:38:51
Posty: 25
Lokalizacja: lublin
ktos sie mnie pytał o problemy przy instalacji, ponizej co o tym wszystkim mysle

wstrzymaj się , problem jest nawet nie techniczny ale komfortu, przy zastosowanoi zaworu recyrkulujacego ten kompresor tak hałasuje że słyszysz wycie, zarówno przy przyspieszaniu jak i zwalnianiu. wszyscy na ulicyu sie za toba ogladaja, moja żona powiedziała zebym to wymontował bo nie zniesie takiego obciachu. Zrobiłem długo dolot , mam filtr powietrza stożkowy w obudowie simota pod zderzakiem a i tak hałasuje, to nawet nie jest hałas machaniki tylko ryk zasysanego powietrza , halas najwiekszy tu gdzie zasysa powietrze do dolotu. nie wytłumisz tego zadnymi tłumikami.
Problem jest znany wsród tunerów tyle że ja na poczatku nie wiedziałem tego a nawet jak ktos mówił to nie zdawałem se sprawy ze to takie głośne.
Jedynym rozwiazaniem tego problemu jest przesuniecie przepustnicy na ssanie kompresora, wtedy hałas jest mniejszy bo kompresor kiedy nie przyspieszasz pracuje w podcisnieniu i nie słychac takiego ryku, nad takims czyms teraz pracuje, kupiłem przepustnice od vw vr6 2.8 i musze ja jakoś zamontowac, intercoolera nie ma bo nie ma go gdzie wsadzić, problem z tym jest taki ze powietrze podgrxzewa sie nawet o jakies 80 stopni, efekt wysokie egt, u mnie przez założeniem kompresora jest 900 stopni, po jest 1000, wzrost o 100 stopni to norma jak nie ma intercollera tyle ze 1000 stopni to dużo za dużo. Zeby to zredukowac to bys musiał zalac wiecej benzyny , ja te 1000 stopni mam przy afr=14,5 czyli przy optymalnej mieszance, w silnikach turbo stosuje sie nawet afr=12 po to własnie żeby schłodzic tłoki benzyna.
Tyle że nahamowni nie powiedzieli mi o ile sa w stranie zredukowac te temperature zwiekszając afr do 12.
U mnie ładuje 0,7 bara, jakbys załadowal 0,5 bara to moze nie byloby az takiego problemu, ale przyrost mocy byłby mniejszy , powiedzałbym nie warto sie w to wszystko bawic dla mniejszego doładowania niz 0,5 bara.
Przy moim doiładowaniu pojawia sie stukowe powyzej 3 tys obrotów i trzebaby zienic zaplon żeby sie tego pozbyc ,poza tym lepiej by jechało bo teraz jak czujniki wykrywaja stukowe to cofaja bardzo zapłon i a uto nie jedzie jak powinno.
Zeby zmienić zapłon to trzeba przeprogramowac ecu, nie znalazłem formy która robi to po kablu, tam masz ecu firmy hitachi z obd1 i nie ma takiego interfejsu na swiecie zeby po kablu, czyli trzeba odlutowac scalak przeprogramowac i wlutowac, iles tam razy bo nie wierze ze znajdziesz po dwóch razach otymalny zapłon, afr to se mozesz zmieniac piggy backiem ale zapłonu nie zmienisz bo w wiekszosci piggy backów odbywa si e to na zasadzie modyfikacji sygnału polozenia korby a hitachi wsawiło taki czujnik że np smt7 nie umie go odczytać, to samo bedzie z innymi piggy backami.
Tak że jest duzy problem. Gdyby był intercooler to mniejszy problem z zapłonem bo stukowego moze by nie było, bo stuki sa od podwyzszonej temperatury na tłokach i ciśnienia w komorze.
Jest jeszce możliwosć zastosowania małego watercoolera, bo taki wszedłby ponmiedzy kompresor a kolektpor dolotowy gdyby wywalic przepustnice i silnik regulacji wolnych obrotów w inne miejsce, ale taki watercoller trzebaby samemu zrobic bo zeden oryginalny tam nie wejdzie, przy tym rozwiazaniu misisz dac drugi watercooler pod zderzak i pompe wody wydajna jak np. subaru. wtedy to ma rece i nogi. i z tego co już zrobiłem to odradzam kombinowanie z aah bo to jest beznadziejny silnik a jak jeszcze masz go w audi 80 czy 90 gdzie nie mam miejsca na intercooler to już wogóle odpusc temat, mnie to tyle kosztowało że taniej wyszłoby kupic s4 z 2,7 biturbo gdzie możesz stosując chipa wykrecic pewnie z 300 km. U mnie 250 to bedzie max jak to wogóle zestrije bo na razie jest bez stroijenia które sporo kosztuje i dopóki nie zakoncze mechaniki kompletnie to nigdzie nie pojade na strojenie bo po kazdym modzie musiałnbym znowu jezdzić i kase tracic.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.gru.2007 23:31:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.cze.2006 17:38:51
Posty: 25
Lokalizacja: lublin
UZUPEŁNIAM DO MOJEGO OSTATNIEGO POSTU.
przepustnica przed kompresorem, auto cichutkie, żona chwali, jeżeli nieprzyspieszam to nie słychac komporresora , jak przyspieszam słychac lekki gwizd ale nie to co było przedtem.
Przepustnica przed kompresorem to jedyna słuszna koncepcja.
Po przełożeniu doładowanie się zmieniło, teraz ładuję gdzies 0,5 do 0,6 bara. Auto pieknie lata, czasami stuknie ale sporadycznie, potrzebuje zmienić zapłony, afr sam robie i sztukę opanowałem na swince z vtechu. Egt spadło do 950 przy czym afr jest 12,5 żeby tyle było.
Niedługo beda zdjęcia.
Musze zrobic foty ecu w srodku i porozsyłac , moze się ktoś znajdzie co zapłon w chipe przestawi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2007 18:56:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.lut.2006 00:44:54
Posty: 192
Lokalizacja: Legnica
Auto: B6 AVF
masz kolego zacięcie.... podziwiam Twój upór
chyba masz duuuużo czasu na takie eksperymenty :?:
przecież ten silnik nie jest stworzony do takiego tuningu. no właśnie nie lepiej było kupić coś z turbo np. 2,2 lub 2,7? za te pieniądze i czas które poświęciłeś dla AAH i kompresor w silniku z fabryczną turbosprężarką osiągnąłbyś +100% mocy i momentu. a'propos momentu obrotowego to chyba max. przesunął się wysoko do górną strefę obrotów? mógłbyś podać aktualne parametry i tak z ciekawości ile złociszy na to wydałeś?
pozdro

_________________
B6 AVF
B4 AAH
C4 ABC


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2007 21:36:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.sty.2006 20:52:21
Posty: 1000
Lokalizacja: Warszawa
Auto: A6 C7 3.0 biTDI
Fakt podziwiam za upór :laola:

_________________
90 2.2 bylo
80 2.6 bylo
80 2.0 16v avant bylo
A4 2.8 bylo
A4 1.9 TDI avant baaardzo krótko było
A4 2.5 TDI avant Tip... :( było
S4 2.7 T 321KM 477Nm było minęło
RS4 2.7T 413KM 525Nm
S4 B8 475KM 550Nm
A6 C7 3.0 biTDI 397KM 795Nm obecnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2007 15:51:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.maja.2006 09:34:24
Posty: 24
Lokalizacja: Legionowo
hukers Gratulacje!! Swietnie, ze udalo ci sie ogarnac silnik. Ja sie caly czas przymierzam, czyt. czekam na wolniejsza chwile mojego mechaniora.
Mam nadzieje, ze tez mi sie uda zrezac. Odprezales silnik? Czy to tak bez odprezania?

pozdro,


Martti

_________________
Audi 80 cabrio 2,8 AAH


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.gru.2007 16:22:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
950 stopni to zdecydowanie za dużo, powinno być w granicach 850 st. max i afr przy maksymalnym obciążeniu w okolicach 11.5
mam nadzieję, że olej jest dobry...

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2008 19:56:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.cze.2006 17:38:51
Posty: 25
Lokalizacja: lublin
co z tym olejem , nalany mam katalogowy, wskażniki temperatury i ciśnienia nie pokazuja nic niepokojącego, odnosnie temperatury to 900 stopni było bez doładowania, to nie wiem jak chcesz zrobić 850 po doładowaniu, bez odprezania sie nie da,
co do odprezania to myślałem o tym , albo zbierasz warstwe z tłoka ale sie nie da tutaj , obejrzyj kształt góry tłoka to bedziesz wiedział dlaczego, tylko uszczelka, tyle że przy moim doładowaniu 0,6 bar to tyllko minimalne odprezenie bo trzeba pamietać że jak za dużo odpreżymy to mocy ubedzie i żeby ją spowrotem mieć to trzeba wiecej powietrza doładować, tyle że mój kompresor wiecej nie doładuje bo taka jego charakterystyka, jeżeli odpreżanie to minimalne w celu wyeliminowania stukowego.
Jal zamontuje wtrysk wody i nie pomoże to na stukowe to wtedy zostaje uszczelka. Woda obniży temperature ale ciśnienie zostanie tak że jeden z czynników wywołujących stukowe cały czas bedzie. Na dwoje babka wrózyła, zobaczymy co sie stanie , póki co to wtrysk wody jest tani i dziecinnie prostyw montażu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.sty.2008 20:01:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
daj fotki lub jakiś filmik tego zamieszania :D

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sty.2008 01:51:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12008
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
hukers napisał(a):
co z tym olejem , nalany mam katalogowy, wskażniki temperatury i ciśnienia nie pokazuja nic niepokojącego, odnosnie temperatury to 900 stopni było bez doładowania, to nie wiem jak chcesz zrobić 850 po doładowaniu, bez odprezania sie nie da,
co do odprezania to myślałem o tym , albo zbierasz warstwe z tłoka ale sie nie da tutaj , obejrzyj kształt góry tłoka to bedziesz wiedział dlaczego, tylko uszczelka, tyle że przy moim doładowaniu 0,6 bar to tyllko minimalne odprezenie bo trzeba pamietać że jak za dużo odpreżymy to mocy ubedzie i żeby ją spowrotem mieć to trzeba wiecej powietrza doładować, tyle że mój kompresor wiecej nie doładuje bo taka jego charakterystyka, jeżeli odpreżanie to minimalne w celu wyeliminowania stukowego.
Jal zamontuje wtrysk wody i nie pomoże to na stukowe to wtedy zostaje uszczelka. Woda obniży temperature ale ciśnienie zostanie tak że jeden z czynników wywołujących stukowe cały czas bedzie. Na dwoje babka wrózyła, zobaczymy co sie stanie , póki co to wtrysk wody jest tani i dziecinnie prostyw montażu.


ha, a widzisz, po to się dodaje paliwa, żeby temperatura spalin byla poniżej 900 stopni. Może i silnik wytrzyma (przypominam, że silnik 2.7bit jak i inne turbo benzyny Audi są testowane na wytrzymałość 10 minut przy temperaturze spalin 1200 stopni).
Co do odprężania - zamów sobie inne tłoki, a najlepiej zrob strokera jak Ci się nudzi. Możesz też zapodac intercooler wodny jak w doładowanych hondach, np. mojego kolegi Wojtka. Pomogło i dodalo ponad 20 KM. I dobrze radzę, spróbuj ten zapłon ruszyć, to prostsze niż wtrysk wody. Niech Ci się chce te kable poprzecinać.
Co do odprężania - nie bój się, że mocy ucieknie, nie ucieknie jej aż tyle, żeby bolało, ale za to zapłon! pozwoli na więcej.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: nie lepiej wsadzic cos takiego
PostNapisane: 19.sty.2008 16:31:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sty.2008 01:34:45
Posty: 218
Lokalizacja: Skołyszyn,Biecz,Londyn East
http://cgi.ebay.co.uk/AUDI-RS6-V8-TWIN- ... dZViewItem :)

_________________
była Dacia 1.3 :-)
była B3 2.0 91' :-) :-)
byla A8 2.8 96' :-) :-) :-) :-)
jest A8 4.2 04' :-) :-) :-) :-) :-)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: