.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.gru.2024 12:36:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: firma Vtech - czego sie nie robi zeby zarobic pare zloch
PostNapisane: 26.sty.2008 11:08:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2005 18:44:35
Posty: 41
Ja myślę, że każdy kto choć trochę interesował się chip tunningiem potraktuje ten artykul tak samo jak ja.

przeczytajcie o tym superboxie to pekniecie ze śmiechu :
http://www.vtech.pl/powerboxy/ecobox/ecobox-zmniejsza-zuzycie-paliwa-283-115.html

takich bzdur to dawno nie czytałem jak w tym artykule
jak można tak naciągać ludzi ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2008 11:14:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2005 12:33:54
Posty: 2803
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Cabrio V6
Konkurencja? ;)

_________________
C4 od 2005...

Audi 100 C4 AAR 1991 sedan zyclam pearl (2005 - 2012)
Audi A6 C4 AEL quattro 1996 Avant aluminium silver (2007 - 2015)
Audi Cabrio 8G ABC 1997 kabriolet brilliant black (2014 - ...) [.: TERAZ MY :.]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: firma Vtech - czego sie nie robi zeby zarobic pare zloch
PostNapisane: 26.sty.2008 11:17:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
fuen napisał(a):
Ja myślę, że każdy kto choć trochę interesował się chip tunningiem potraktuje ten artykul tak samo jak ja.

przeczytajcie o tym superboxie to pekniecie ze śmiechu :
http://www.vtech.pl/powerboxy/ecobox/ecobox-zmniejsza-zuzycie-paliwa-283-115.html

takich bzdur to dawno nie czytałem jak w tym artykule
jak można tak naciągać ludzi ?

Powiedz konkretnie o co ci chodzi?
Ja widze ze ty masz jakis wiekszy problem bo jedziesz kazdego kto wypowiada sie pozytywnie o wirusowaniu silnikow


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2008 12:04:51 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Wszyscy znamy dziwne historie V-techu.
Wszyscy wiemy, że BOX to zło.
Wszyscy wiemy, że na chipy jeździmy do Rogala.
Wszyscy to wiemy... prawie wszyscy...

PRAWIE - robi wielką różnicę





Teraz czekam na uzasadnienie tego wątku i czemu ma on służyć - konkretne argumenty - inaczej leci do kosza.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2008 13:51:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2005 18:44:35
Posty: 41
obserwuje te grupę już naprawdę sporo czasu
i naprawdę nie rozumiem dlaczego tak wszyscy zachwycają sie tuningiem
elektronicznym , magia liczb? czy o co tu chodzi?

nikt nie rozumie, ze chip tunerzy to naprawdę nieźli naciagacze
Widział ktoś rozbudowany watek na anty ? raczej NIE

cos takiego sie pojawia i co - od razu do śmietnika !!!

nie obrazajac rogala(teraz gdybam) ale przerabial mapy np.

5 silnikow HDI w 3 odmianach pojemnościowych
3 silniki DCI
120 silnikow TDI 1,9 w 12 wersjach na roznych pompach i pompowtryskach
ale silnikow od audi a2 1,4 juz tylko 1 sztuke
tdci fordowskie moze z 10 sztuk
ale juz tddi 1 sztuke
czy wie ze np w silnik AAT 2,5 tdi w A6 jest inny od tego AAT w 100

i tych odmien silnikowych jest nieskonczenie wiele
nawet dla silnika o danym oznaczeniu, ktory byl produkowany pare lat, czesto stosowano wiele roznych modyfikacji co pociągało za sobą zmianę ecu

i co? moze sam rogal sie wypowie ! przyjezdza do niego jakies dziwne auto
nie tdi bo to juz oklepane

bierze, sciaga mape z komputera,i teraz ja modyfikuje - tu troche podciaga, tam troche dolozy

i co? czy z tego cos dobrego moze wyjsc - na pewno nie !

Ha, to moze jeszcze lepiej ale zapytam sie ktory tuner zrobi dla mnie dobry soft
na komputerze(mikrokontrolerze) typu Stand-alone ?

odpowiedz - malo który, a jak sie ktos znajdzie to poswieci temu miasiac.

dlaczego naiwni ludzie dają sie na chiptuning naciągać, panu zenkowi ze srubokretem i lutownica ? a nie ufaja producentowi, czyli rzeszy inzynierow pracujacych miesiacami w laboratoriach badawczych? druciarstwo ma byc lepsze ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2008 16:33:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2005 18:38:44
Posty: 3228
Lokalizacja: Pomorze
Auto: C7
GrzesB napisał(a):
Wszyscy znamy dziwne historie V-techu.
Wszyscy wiemy, że BOX to zło.
Wszyscy wiemy, że na chipy jeździmy do Rogala.
Wszyscy to wiemy... prawie wszyscy...

PRAWIE - robi wielką różnicę





Teraz czekam na uzasadnienie tego wątku i czemu ma on służyć - konkretne argumenty - inaczej leci do kosza.
Szkoda,że rogal nie robi benzyn :/ Bo musze swojego podkręcić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2008 17:13:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sie.2007 11:51:19
Posty: 135
Lokalizacja: Gdynia
fuen napisał(a):
obserwuje te grupę już naprawdę sporo czasu
i naprawdę nie rozumiem dlaczego tak wszyscy zachwycają sie tuningiem
elektronicznym , magia liczb? czy o co tu chodzi?

nikt nie rozumie, ze chip tunerzy to naprawdę nieźli naciagacze
Widział ktoś rozbudowany watek na anty ? raczej NIE

cos takiego sie pojawia i co - od razu do śmietnika !!!

nie obrazajac rogala(teraz gdybam) ale przerabial mapy np.

5 silnikow HDI w 3 odmianach pojemnościowych
3 silniki DCI
120 silnikow TDI 1,9 w 12 wersjach na roznych pompach i pompowtryskach
ale silnikow od audi a2 1,4 juz tylko 1 sztuke
tdci fordowskie moze z 10 sztuk
ale juz tddi 1 sztuke
czy wie ze np w silnik AAT 2,5 tdi w A6 jest inny od tego AAT w 100

i tych odmien silnikowych jest nieskonczenie wiele
nawet dla silnika o danym oznaczeniu, ktory byl produkowany pare lat, czesto stosowano wiele roznych modyfikacji co pociągało za sobą zmianę ecu

i co? moze sam rogal sie wypowie ! przyjezdza do niego jakies dziwne auto
nie tdi bo to juz oklepane

bierze, sciaga mape z komputera,i teraz ja modyfikuje - tu troche podciaga, tam troche dolozy

i co? czy z tego cos dobrego moze wyjsc - na pewno nie !

Ha, to moze jeszcze lepiej ale zapytam sie ktory tuner zrobi dla mnie dobry soft
na komputerze(mikrokontrolerze) typu Stand-alone ?

odpowiedz - malo który, a jak sie ktos znajdzie to poswieci temu miasiac.

dlaczego naiwni ludzie dają sie na chiptuning naciągać, panu zenkowi ze srubokretem i lutownica ? a nie ufaja producentowi, czyli rzeszy inzynierow pracujacych miesiacami w laboratoriach badawczych? druciarstwo ma byc lepsze ?


nie no to paranoja jakas jest...

gdyby ludzie mysleli tak jak Ty to nadal nie wiedzieliby co to jest KOLO!\\
Swiat stalby w miejscu, bo po co, cos zmieniac... jest dobrze


A co myslisz o ludziach ktorzy zmieniaja felgi, obnizaja zawieszenia, czasem zmieniaja zderzaki itd. Przerabiaja lampy na xenon i MODYFIKUJA SILNIK?

Bo chca. Nie wiem po co w ogole ten temat. Nie masz zamiaru bawic sie w te rzeczy, to ok. Skoro istnieje mozliwosc stosunkowo niedrogim srodkiem podniesc moc swojego silnika, to czemu nie skorzystac? Co z tego, ze inzynierowie siedzieli i zrobili silnik na taka moc jak ma w katalogo, skoro kazdy z tych motorow ma olbrzymi zapas, zeby moc zwiekszyc? Co do Pana Zenka, ktory zmienia mapy... uwazasz, ze to takie proste?
Zrobilbys taka mape do silnika? Bo ja nie. Podejrzewam, ze nigdy na oczy nie widziales jak sie to robi, a gadasz, ze to takie prosciutkie

_________________
Audi s4 B5
Audi 4000Q-bedzie A4000TQ----> sie buduje :)))


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2008 19:33:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
fuen napisał(a):
obserwuje te grupę już naprawdę sporo czasu
i naprawdę nie rozumiem dlaczego tak wszyscy zachwycają sie tuningiem
elektronicznym , magia liczb? czy o co tu chodzi?

nikt nie rozumie, ze chip tunerzy to naprawdę nieźli naciagacze
Widział ktoś rozbudowany watek na anty ? raczej NIE

cos takiego sie pojawia i co - od razu do śmietnika !!!

nie obrazajac rogala(teraz gdybam) ale przerabial mapy np.

5 silnikow HDI w 3 odmianach pojemnościowych
3 silniki DCI
120 silnikow TDI 1,9 w 12 wersjach na roznych pompach i pompowtryskach
ale silnikow od audi a2 1,4 juz tylko 1 sztuke
tdci fordowskie moze z 10 sztuk
ale juz tddi 1 sztuke
czy wie ze np w silnik AAT 2,5 tdi w A6 jest inny od tego AAT w 100

i tych odmien silnikowych jest nieskonczenie wiele
nawet dla silnika o danym oznaczeniu, ktory byl produkowany pare lat, czesto stosowano wiele roznych modyfikacji co pociągało za sobą zmianę ecu

i co? moze sam rogal sie wypowie ! przyjezdza do niego jakies dziwne auto
nie tdi bo to juz oklepane

bierze, sciaga mape z komputera,i teraz ja modyfikuje - tu troche podciaga, tam troche dolozy

i co? czy z tego cos dobrego moze wyjsc - na pewno nie !

Ha, to moze jeszcze lepiej ale zapytam sie ktory tuner zrobi dla mnie dobry soft
na komputerze(mikrokontrolerze) typu Stand-alone ?

odpowiedz - malo który, a jak sie ktos znajdzie to poswieci temu miasiac.

dlaczego naiwni ludzie dają sie na chiptuning naciągać, panu zenkowi ze srubokretem i lutownica ? a nie ufaja producentowi, czyli rzeszy inzynierow pracujacych miesiacami w laboratoriach badawczych? druciarstwo ma byc lepsze ?


Straszny bełkot bez składu...

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2008 23:10:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.gru.2003 01:33:16
Posty: 1704
mi sie wydaje ze to jakas prowokacja jest.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2008 11:10:53 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Oczywiście, że prowokacja. Jestem np. przeciwnikiem przerabiania lamp na xenony, ale jeśli ktoś założyłby kompletny kit z poziomowaniem (spryski jak nie chce to niech nie zakłada, byle reszta funkcjonowała bez zarzutu), z lampami od xenonu a nie przeróbkami to jestem na tak. Z mapami to jest tak, że są silniki lepiej złożone i gorzej - później jest selekcja: najlepsze do Audi, gorsze do VW a najgorsze do Skody (po pomiarach). Audiczki można więc podciągać bo mechanicznie są najlepiej złożone i nie ma tutaj mowy o druciarstwie jeśli ktoś to robi z głową!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2008 12:15:45 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
Grzesiu - czy powyzsza wypowiedz podszyta jest ironia i zapomniales dodac buzki, czy faktycznie tak myslisz?
przypomina mi sie ideologia, ktora mowila ze NRD to "dobre" niemcy, ktory nie wywolaly wojny, a RFN to te "zle" niemcy, ktore wywolaly wojne... :):

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2008 21:43:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2003 09:38:34
Posty: 2106
Lokalizacja: Warszawa
BiLu napisał(a):
Grzesiu - czy powyzsza wypowiedz podszyta jest ironia i zapomniales dodac buzki, czy faktycznie tak myslisz?
przypomina mi sie ideologia, ktora mowila ze NRD to "dobre" niemcy, ktory nie wywolaly wojny, a RFN to te "zle" niemcy, ktore wywolaly wojne... :):


Żeby nie Niemcy to jeździli byśmy Daewoo albo klono pochodnymi ze slonecznej Italii ;)

_________________
diesel - silnik z duchem :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2008 22:05:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2005 12:33:54
Posty: 2803
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Cabrio V6
Ja czegoś nie rozumiem. Czemu po podnoszeniu mocy auta tak jeździ osoba, która własnymi rękami, kombinowaniem, pracą, opornikiem i lutownicą poprawiła osiągi swojego traktorka?
Coś zepsułeś?

_________________
C4 od 2005...

Audi 100 C4 AAR 1991 sedan zyclam pearl (2005 - 2012)
Audi A6 C4 AEL quattro 1996 Avant aluminium silver (2007 - 2015)
Audi Cabrio 8G ABC 1997 kabriolet brilliant black (2014 - ...) [.: TERAZ MY :.]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2008 01:57:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.paź.2005 18:44:35
Posty: 41
niczego nie zepsułem..., chyba, bo może jestem czegoś ciagle nieświadomy :D
Wszystkie zabawy z boxem odbywały sie na moim aucie, a nie na cudzym.
a wszytko to co robiłem służyło celom dydaktycznym.

a tak właściwie o co mi chodzi ... może trochę zrozumiałem i sie w moim przypadku okazało , ze jednak wiedza(nawet mała) bardziej boli niż niewiedza

a odnośnie traktorka to w sensie dosłownym masz racje ten silnik to traktorek.
silnik prosty jak budowa cepa z cccp, albo wtryskuje paliwo albo nie, a sterowanie jest stosunkowo proste no i silnik wiele wybacza.
choć musiałem zatkać erg/agr bo w zauważalnym tępie smola zaczęła oblepiać kolektor dolotowy i nie chciałem żeby to wszystko trafiało z powrotem do cylindrów bądź tez osadziło sie na gniezdzie zaworowym uszkadzając zawór.
czyli jak widzicie ten wzrost mocy odbywa ci jakimś kosztem, ale to moj koszt i ryzyko

tylko ze w większości przypadków ludzie udający sie do tunera nie zdają sobie sprawy z konsekwencji tuningu a tuner wciska im takie farmazony jakie przytoczyłem powyżej. RACZEJ NIE FER prawda ?


u mnie prosty system wtryskowy na pompie vp37 ale..... na przykład
sytuacja drastycznie sie zmienia w przypadku CR drugiej generacji gdzie opracowanie tego systemu inżynierom zajęło 20 lat. cale sterowanie jest już bardzo skomplikowane i w sumie mała zmiana jakiegoś parametru pociąga za sobą nieodwracalne zmiany innych a całości domowym czy tez warsztatowym sposobem nie da sie skalibrowac. wtrysk paliwa w cr cechuje go wielofazowosc
, czyli w czasie 1 obrotu walu wtryskiwacz wykonuje nawet do 7 malych wtrysniec paliwa. takiego ecu latwo sie juz nie przeskoczy.

Dlatego odradzam wszelki tuning - bo stare proste auta sa już zajeżdżone i ledwo zipią a nowe sa za skomplikowane.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2008 02:11:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2005 12:33:54
Posty: 2803
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Cabrio V6
fuen napisał(a):
(...)
NIE DA SIE POPRAWIĆ FABRYKI, da sie co najwyżej zwiększyć moc silnika , a przy tym psujac wszystko inne :
trwalosc silnika, spalanie, no i ekologie !

No, zaślepienie EGR to zbrodnia na środowisku ;) Ale nie czepiam się Ciebie, tak po prostu zwróciłem uwagę :peace:

Teraz troszkę lepiej wygląda dyskusja, bo piszesz, że odradzasz, a to już nie jest fanatyczne wykrzykiwanie, że chip tuning to ZUO!!!
No ale nie zabronisz nikomu ingerować w ich własne auta. Jak kogoś stać to niech sobie "psuje" :diabel: Ale przecież każdy silnik i podzespoły mają swój zapas mocy blokowany normami ekologicznymi, celowo zmniejszonym spalaniem etc.

_________________
C4 od 2005...

Audi 100 C4 AAR 1991 sedan zyclam pearl (2005 - 2012)
Audi A6 C4 AEL quattro 1996 Avant aluminium silver (2007 - 2015)
Audi Cabrio 8G ABC 1997 kabriolet brilliant black (2014 - ...) [.: TERAZ MY :.]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2008 03:24:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12006
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
fuen napisał(a):
<cut>
Dlatego odradzam wszelki tuning - bo stare proste auta sa już zajeżdżone i ledwo zipią a nowe sa za skomplikowane.


obawiam się, że to tylko półprawda - a jak wiemy półprawdy to całe kłamstwo.
Jak wiadomo - gdzie dwóch Polaków tam trzy opinie, także wiesz... Twoje teksty to wołanie głuchego na puszczy.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2008 09:02:16 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8301
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Ja uważam że każdy jak chce to może sobie tuningować/psuć swój silnik - w końcu to jego silnik i jak zepsuje to jego problem - wolny kraj....

PS: szkoda że Rogal nie podkręca wolnossących V8-ek :)

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2008 21:57:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
fuen napisał(a):
.......
wtrysk paliwa w cr cechuje go wielofazowosc
, czyli w czasie 1 obrotu walu wtryskiwacz wykonuje nawet do 7 malych wtrysniec paliwa. takiego ecu latwo sie juz nie przeskoczy.
.......
.

A ja tylko dodam, że powyżej bodajże 3000 rpm nie ma juz tych 7 wtrysków. Zostaje zredukowana liczba do 1.
A wtedy lać możemy strumieniem. ;)

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2008 18:08:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.cze.2007 17:02:38
Posty: 249
Lokalizacja: Żyrardów
jaki LOL :)
Chłopie, sa w Polsce osoby które maja o silnikach diesla z bezposrednim wtryskiem paliwa zdecydowanie wieksze pojecie niz ty, ja czy jakis inny forumowicz. One tez zajmują chiptuningiem - gdzy rozumieja jak działa silnika, wiedza jak zmienic dawke paliwa i moment wtrysku aby działało to optymalniej.
Gdyby chiptuning był złem to własciciele firm nie mieli by wogole ruchu, nie powstawały by nowe projekty. Wiele tych silników po remapie mniej pali (a ma wieszka moc) - nie powiesz mi że dzieje sie wtedy silnikowi cos złego - pracuje wtedy optymalniej.


PS. Apropo wystrojenia jakiegos Stand-Alone-a - na forum streetracing.pl jest gosc o nicku "berkut" który ci to zrobi. Obecnie reza sierre z silnikiem od escorta, wszystko robi sam, sam równiez napisał cały program do SA i auto jezdzi i sie nie rozpada. Obecnie pracuje nad Escortem 2,0 TwinTurbo (ale nie takie klasyczne, tylko kombinowane - 2 identyczne turbiny, jedna pracuje w singu na niskich obrotach, na wyzszych, otwiera sie cos w stylu westgate-a i puszcza spaliny na drugą. Dosc kombinowane ale bedzie działac. I koles sam to wszystko wystroi.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: