.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

TUNING 4,2 TDI
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=72934
Strona 1 z 1

Autor:  pepe1 [ 08.lut.2008 17:04:20 ]
Tytuł:  TUNING 4,2 TDI

Mam pytanie , czy ktoś z klubowiczów poprawiał ten motor
chodzi o chipa. słyszałem ze motory z filtrem czastek stałych
nie nadaja się ze względu na więszą ilość sadzy.
Co o tym sądzicie , pozdro
Piotr.

Autor:  a4v6 [ 08.lut.2008 18:06:00 ]
Tytuł: 

te silniki też można chipować, ale trochę to kosztuje:

1. w ABT podniesienie mocy do 365KM i prędkości max. do 275km/h kosztuje ok. 2500E: http://www.abt-sportsline.de/uploads/tx ... VN_DPF.pdf

2. w SKN wychodzi dużo taniej:
-podniesienie mocy na 356KM 1400E: http://www.skn-tuning.de/product.aspx?p ... TabID=3331
-podniesienie mocy na 372KM 1550E: http://www.skn-tuning.de/product.aspx?p ... TabID=3331

Autor:  pepe1 [ 09.lut.2008 07:17:34 ]
Tytuł: 

Duże dzięki ! poznański KOCAR napisał mi że może to zrobić ale nie wiem co o nich sądzić bo nic u nich nie robiłem , mój motor to całkiem nowa konstrukcja
plus ten pieprzony filtr cząstek i za bardzo bym nie chciał słuzyć za królika
obiecują ponad 270 KM i 800NM . więc jest dreszczyk bo teraz ciagnie jak wół , jak wyprzedzam kolumne tirów to dwie paki są z niczego i szczerze mówiac przydały by się ceramiczne tarcze. A na marginesie nigdy nie wróce do benzyny ,
V 8 brzmi jak benzyna , ciagnie jak wół a w mieście pali połowe mniej.
Pozdrawiam, Piotr.

Autor:  Simpson [ 09.lut.2008 08:45:27 ]
Tytuł: 

Przejedź sie do warszawy do Mastersa albo CompSportu, tam zrobią to jak trzeba.

Autor:  a4v6 [ 09.lut.2008 12:38:11 ]
Tytuł: 

nie uważam, że polskie firmy są złe, ale w przypadku tego silnika do wzmocnienia wybrałbym chyba niemiecką firmę....

Autor:  Gustav [ 09.lut.2008 20:21:21 ]
Tytuł: 

Ciekawe co by Rogal powiedzial :D ?

Autor:  Rogal [ 15.lut.2008 16:21:24 ]
Tytuł: 

Witam

Silnik ten ma dwa sterowniki (ECU) EDC16. Żeby dokonać modyfikacji trzeba przeprogramować oba (sterownik master oraz slave). Nie da sie wykonać tego przez złącze OBD, tylko po przez port BDM.

Czyli nalezy sterowniki wymontować z auta, rozebrać i dzięki urządzeniu BDM100 odczytać (a później zapisać) zawartość przez port BDM. Wtedy na bazie oryginalnego softu wykonać modyfikację.

U Nas WSZYSTKIE AUTA wyjeźdzają z coustomowymi modyfikacjami bo każde zachowuje się inaczej na seryjnym programie a tym bardziej po modyfikacji !.

Więc aby uzyskać optymalny przyrost, ładny przebieg linii PS/Nm oraz poprawność w wysterowaniu składu mieszanki (tak aby FAP "zapełniał" się w optymalnym tempie) należałby wykonać kilka korekt czyt. kilka przeprogramowań sterowników.

NIKT (w rozumieniu żadna firma tuningowa) o zdrowych zmysłach nie wykona takiej modyfikacji za pół darmo. Mało takich samochodów jeździ wogóle po naszych drogach wiec małe doświadczenie będzie miał każdy z Polskich tunerów. Te auta (oraz ich posiadacze) to inny segment rynku niź statystyczny właściciel 1.9TDi więc większość z tych ludzi wogóle nie myśli o tuningu silników.

Przykładowo 3.0TDi w nadwoziu A4 przyjeźdzają na modyfikacje a dokładnie ten sam silnik w A6 zrobiłem 1 (jeden) !!. Przecież to ten sam motor i ten sam sterownik silnika i ten sam soft ;)

Jeżeli chcesz wykonać modyfikację nie widzę problemu, po szczegóły zapraszam na PW.

Pozdrawiam

Autor:  J@RO [ 16.lut.2008 08:17:48 ]
Tytuł: 

Rogal, jakbym mial diesla i bylbym w polsce to bys mnie mial za czestego goscia :D

Hehehe z duuuzym dieslem :D

Autor:  mammoth [ 20.lut.2008 09:59:03 ]
Tytuł:  Re: TUNING 4,2 TDI

pepe1 napisał(a):
Mam pytanie , czy ktoś z klubowiczów poprawiał ten motor
chodzi o chipa. słyszałem ze motory z filtrem czastek stałych
nie nadaja się ze względu na więszą ilość sadzy.
Co o tym sądzicie , pozdro
Piotr.


we wrocku w firmie Jetronik obili juz takie silniczki z pomiarami na hamownii i z tego co pamietam to wyniki byly calkiem ciekawe...

Autor:  mammoth [ 22.lut.2008 12:47:53 ]
Tytuł: 

znalazlem wykres z tej operacji...

niuton calkiem calkiem hyhy... mozna ciezarowki na parkingu przestawiac...

Obrazek

Autor:  Morgi [ 22.lut.2008 13:41:40 ]
Tytuł: 

Ostra jazda bez trzymanki :peace:

Autor:  spanky [ 22.lut.2008 13:53:44 ]
Tytuł: 

moment jest zabojczy .. szkoda ze tak krotko ... :D

[mozna juz jechac i zaorac pole ] :):

Autor:  pepe1 [ 22.lut.2008 14:00:35 ]
Tytuł: 

morgothdbma napisał(a):
Ostra jazda bez trzymanki :peace:


wszysko ładnie ale skąd manual ?
nie montują.

Autor:  Gustav [ 22.lut.2008 14:06:32 ]
Tytuł: 

pepe1 napisał(a):
morgothdbma napisał(a):
Ostra jazda bez trzymanki :peace:


wszysko ładnie ale skąd manual ?
nie montują.


błąd w wpisie :)

Autor:  Maxxx [ 22.lut.2008 14:46:50 ]
Tytuł: 

Ja polecam Unitronic, Andrzej ma w chwili obecnej najnowszą MAHĘ 4X4 w PL :D

Autor:  ecutronic [ 24.lut.2008 21:39:39 ]
Tytuł: 

A jaki procent ma wpływ hamownia na umiejętności tunera ????

Autor:  GrzesB [ 24.lut.2008 22:06:54 ]
Tytuł: 

Maxxx napisał(a):
Ja polecam Unitronic, Andrzej ma w chwili obecnej najnowszą MAHĘ 4X4 w PL :D


No właśnie - ale gdzie?? :D Bo coś mi się o uszy obiło, że będzie ją robił tam gdzie mieszka czyli u mnie na osiedlu... a ja nawet do tej pory gościa na oczy nie widziałem...

Google sugerują, że jednak nie u mnie...

Autor:  spanky [ 25.lut.2008 08:15:29 ]
Tytuł: 

GrzesB napisał(a):
Maxxx napisał(a):
Ja polecam Unitronic, Andrzej ma w chwili obecnej najnowszą MAHĘ 4X4 w PL :D


No właśnie - ale gdzie?? :D Bo coś mi się o uszy obiło, że będzie ją robił tam gdzie mieszka czyli u mnie na osiedlu... a ja nawet do tej pory gościa na oczy nie widziałem...

Google sugerują, że jednak nie u mnie...


w Piasecznie .... :peace:

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/