.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

MBC do 1z?
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=75053
Strona 1 z 1

Autor:  Bobo [ 17.mar.2008 16:59:59 ]
Tytuł:  MBC do 1z?

Co myslicie o mbc do seryjnej suszarki w 1z ? Nie zależy mi na większym booscie, ale aby szybciej sie wkręcała. Auto jest po czipsie z belgii o do 1900-2000 obrotów jest ociężale, a po przekroczeniu tych obrotów ciągnie jak wściekle.

Autor:  rob555 [ 17.mar.2008 20:40:53 ]
Tytuł:  Re: MBC do 1z?

bobaskgb napisał(a):
Co myslicie o mbc do seryjnej suszarki w 1z ? Nie zależy mi na większym booscie, ale aby szybciej sie wkręcała. Auto jest po czipsie z belgii o do 1900-2000 obrotów jest ociężale, a po przekroczeniu tych obrotów ciągnie jak wściekle.


Fizyki nie przeskoczysz...tam nie ma zmiennej geometrii wiec MBC nic nie da..zreszta w malo ktorym TDI daje to wymierne efekty ;)
Wywal katalizator, poluznij wydech powinno sie polepszyc na dole.

Autor:  Bobo [ 17.mar.2008 20:49:54 ]
Tytuł: 

W 1.6 td tez nie ma zmiennej geometrii a jednak cos daje. MBC typu pressure zapobiegalo by powolnemu uchylaniu WG otwieral by sie dopiero przy osiagnieciu max boostu wiec teoretycznie powinno to troche polepszyc dol. Ale jesli mowisz ze w tdi sie to nie sprawdza to nie bede polemizowal bo nie mam podstaw. Kat i tak idzie do wywalenia zobaczymy jak sie bedzie zachowywało autko bez niego.

Autor:  SLAWKO 83 [ 18.mar.2008 05:15:12 ]
Tytuł:  Re: MBC do 1z?

rob555 napisał(a):

Fizyki nie przeskoczysz....


troszeczkę można ;)
z innej bajki ale...
lżejsze koło zamachowe -inne albo stoczyć trochę jak jest to możliwe

Autor:  rob555 [ 18.mar.2008 07:40:29 ]
Tytuł: 

bobaskgb napisał(a):
W 1.6 td tez nie ma zmiennej geometrii a jednak cos daje. .


cisnienie w 1.6td nie jest sterowane komputerowo :) a w 1Z mozna ustawic parametry doladowania z ECU wiec ...?

Autor:  Bobo [ 18.mar.2008 10:02:16 ]
Tytuł: 

rob555 pisałem na samym początku ze nie chce zwiększać cisnienia tylko osiągnąć ja trochę szybciej niz teraz. Zatem wydaje mi sie ze samochod nie bedzie przeladowywał co za tym idzie ECu nie powinno stwarzac problemow, chyba ze zacznie kroic mocno dawki gdy cisnienei bedzie roslo bardzo szybko. A w lzejsze kolo zamachowe itd na razie wchodzić nie chce bo kasa pusta, moze jak pozbędę sie drugiego samochodu to cos zakombinuje

Autor:  rob555 [ 18.mar.2008 10:23:32 ]
Tytuł: 

bobaskgb napisał(a):
rob555 pisałem na samym początku ze nie chce zwiększać cisnienia tylko osiągnąć ja trochę szybciej niz teraz.


No ok ale jak to zamierzasz zrobic za pomoca MBC?
Przeciez w 1Z nim turbo nadmucha zadane cisnienie to 100% spalin idzie w łopatki...MBC nic nie zmieni...jak juz to poluznic wydech by sie latwiej wkrecalo.

Autor:  Bobo [ 18.mar.2008 10:33:31 ]
Tytuł: 

A WG nie jest tak skonstruowany,ze otwiera sie powoli wraz ze wzrostem ciśnienia, a nie dopiero po uzyskaniu przez turbinę ciśnienia maksymalnego ? Czytałem na sr.pl ze własne tak jest i MBC pressure niweluje te powolne uchylanie sie WG, otwiera sie on dopiero po uzyskaniu max ciśnienia w układzie. Mozliwe ze nie do końca zrozumiałem zasadę działania i będę wdzięczny jak mi ktoś dokładnie wytłumaczy.

Autor:  rob555 [ 18.mar.2008 19:47:50 ]
Tytuł: 

bobaskgb napisał(a):
A WG nie jest tak skonstruowany,ze otwiera sie powoli wraz ze wzrostem ciśnienia, a nie dopiero po uzyskaniu przez turbinę ciśnienia maksymalnego ? Czytałem na sr.pl ze własne tak jest i MBC pressure niweluje te powolne uchylanie sie WG, otwiera sie on dopiero po uzyskaniu max ciśnienia w układzie. Mozliwe ze nie do końca zrozumiałem zasadę działania i będę wdzięczny jak mi ktoś dokładnie wytłumaczy.


Zrozumiales dobrze ale w 1Z przed WG masz zaworek n75 ktory trzyma cisnienie dopuki ECU nie pozwoli ... kapewu ? :)

Autor:  Bobo [ 15.maja.2008 11:34:20 ]
Tytuł: 

Wszystko zrozumiałem :)
W każdym razie mam padnięte n75 ( duże przeładowanie 1.7 bara dmucha na 4 biegu), i zastanawiam się czy nie kupić po prostu MBC. Nie dla efektów ale z racji tego iż jest trwalsze niż wysoce zawodne n75

Autor:  Rogal [ 18.maja.2008 09:26:53 ]
Tytuł: 

Witam

Nie możesz w aucie które jest wyposażone w fabryczne elektroniczne sterowanie turbo (N75) oraz map sensor montować zewnętrznych mechanicznych urządzeń sterujących doładowaniem, bo silnik co chwila bedzie przechodził w tryby awaryjne. Powód ciśnienie realne nie bedzie podobne do ciśnienia wymaganego przez co sterownik silnika będzie odcinał (wogóle) doładowanie.

W silnikach które mają turbinę na By-passie modyfikacją ECU można jak najbadziej !! POPRAWIĆ dół tak zebyś nie czuł laga.

Kolejna rzecz to stan techniczny auta, wymień N75, sprawdz wszystkie wężyki, oraz jak pracuje sztanga do By-passu (czy pracuje ?) i jak jest ustawiona jej długość.

Pozdrawiam

Autor:  Bobo [ 18.maja.2008 14:29:51 ]
Tytuł: 

sztanga pracuje prawidłowo, ustawiona jest poprawnie, turbina 2 tygodnie po regeneracji, wężyki wszystkie nowiuśkie szczelne. N75 leży na biurku i nie mogę się w nim doszukać jakiś nieprawidłowości, po podłączeniu 12 v tłoczek się porusza. Nic się nie zacina. Dla wszystkiego rozebrałem i poczyściłem. Sprężynka była cała, tłoczek nieprzytarty. Po złożeniu zachowuje sie tak jak powinien 12v tłoczek sie przesuwa. Podłącze go jeszcze raz i zobaczę jak będzie się zachowywało ciśnienie. Jeśli dalej będzie przeładowywać postaram się podmienić.
Dziwi mnie jednak że zaworek w domu zachowuje się wzorowo, a w samochodzie już nie. Znalazłem info, że bywają softy które oszukują n75 i zaworek po prostu nie chodzi. Rogal czy to możliwe?

Przy Ciśnieniu 1.7 bara samochód nie łapał notlaufa, pewnie z racji tego iz posiada map sensor do 1 bara i ciśnienie zadane przez ecu jest równe 1bar. Co za tym idzie max zakresu .

Zmieniłem trochę priorytety i na dzień dzisiejszy rozważam MBC jedynie gdy okaże się że podmianka N75 nie daje efektu. Wszystko by ograniczyć ciśnienie do 1 bara jak jest zadane w sofcie. I tutaj moje pytanie, czy n75 działa w taki sposób że póki maksymalne ciśnienie nie zostanie osiągnięte zaworek jest zamknięty i otwiera się dopiero w okolicach 1 bara by ciśnienie więcej nie rosło ? Jeśli tak jest to nie rozumiem dla czego ograniczenie ciśnienia do 1 bara przez mbc (pomijając zupełnie n75) miało by powodować przejście auta w tryb serwisowy.
Dodam że na razie będe kombinował z N75 i to jest mój priorytet. MBC zostawiam jedynie jako alternatywę gdy nic innego nie pomoże. Na dzień dzisiejszy jeżdżę z doładowaniem 0,6 bara ( przewód do wg wzięty bezpośrednio z krocca na zimnej czesci turbo.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/