.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
kto jezdzi na 17" ?? jak to jest 0 komfortu ?? https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=75095 |
Strona 1 z 4 |
Autor: | alukard [ 18.mar.2008 09:40:03 ] |
Tytuł: | kto jezdzi na 17" ?? jak to jest 0 komfortu ?? |
zawieszenie szybko pada ?? chce kupic 17 i do tego oponki 245 / 45 / 17 do a6 c5 kombi podzielcie sie doswiadczeniami |
Autor: | emcior [ 18.mar.2008 09:59:23 ] |
Tytuł: | |
zycze szerokosci na koleinach Takie gumy srednio nadaja sie na nasze drogi Przy 17, szerokosc 215 to juz za duzo |
Autor: | lenoks [ 18.mar.2008 10:04:06 ] |
Tytuł: | |
Ja latam na 17 235/40/17 już trzeci sezon i jest spoko. Samochód mój już 6 latek lata na 17 i jeszcze na fabrycznym zawiasie. Nie ma problemu na naszych pięknych drogach. Koleiny też nie są problemem może dlatego, że to quattro Jak dla mnie optymalny rozmiar to 225/45/17. P.S. Nawet na torze w Toruniu dały radę |
Autor: | alukard [ 18.mar.2008 10:51:14 ] |
Tytuł: | |
lenoks no ok ale jakie sa w okolicach u ciebie drogi ?? bo u mnie porazka;/ i jaki masz silnik 205 koni a ja tylko 110 w tdi i boje sie ze nie bedzie to auto chcialo jedzic na takich felach ;/ a wlasnie powiedz mi jeszcze jakie masz wymiary felg 7j ?? i jakie ET?? pozdro |
Autor: | Morgi [ 18.mar.2008 11:03:43 ] |
Tytuł: | |
Ej no co wy z tym 215 za szerokie ja mam 225/55 R17 (seria tak miała z fabryki) |
Autor: | hans [ 18.mar.2008 15:24:10 ] |
Tytuł: | |
moze uslislmy jedna kwestie. dla A6 standardem jest 205mm szerokosci opony , 60%z 205mm to wysokosc opony i 15" to srednica felgi analogicznym rozmiarem dla felgi 17" bedzie 205/50 druga kwestia to popularnosc rozmiarow. i tak 205/60R15 jest popylarny nastepny to dla felgi 16 i 17 " to szrokosc 225 i odpowiednio wysokosc profila 50 i 45 sam jezdze na 225/50R16 i nie narzekam na koleiny. napewno narzekac beda Ci ktorzy dobiora zbyt szerokie ogumienie w stosunku do masy auta. do C5 1.9 TDI proponuje conajwyzej 225/45R17 w innym wypadku bedziesz klal na naszych drogach a kiere bedziesz trzymal oburacz tak mocno ze po 50 km beda lapaly Cie skurcze istotne jest tez jakiej marki opone zalozysz. jezeli opona bedzie miala mieka konsystencje i nieusbrojona scianke boczna czyli nizsze wspolczynniki predkosci to nie odczujesz utraty komfortu. natomiast jezeli dobierzesz opony o twardszej konsystencji czyli cala nizsza polka cenowa i/lub indeks predkosci bedzie W lub ZR to bedziesz czul ze jezdziesz na 17tkach. zawiasu raczej nie powinienes wybic ale wedlug mnie na to ma glownie wplyw ogumienie. ja osobiscie jezdze na dunlopach sp 9000 i jestem zadowolony |
Autor: | Sprinter [ 18.mar.2008 15:36:46 ] |
Tytuł: | |
hans napisał(a): do C5 1.9 TDI proponuje conajwyzej 225/45R17 w innym wypadku bedziesz klal na naszych drogach a kiere bedziesz trzymal oburacz tak mocno ze po 50 km beda lapaly Cie skurcze
Przesadzasz... Latałem w poprzednim B5 na 235/40/18 i wcale nie było tragedii, po prostu czuć bardziej koleinę, ale żadnego szaleństwa na kierownicy. Teraz latem latam na 225/40/18 i też jest spoko... Wielowahacz ma tą zaletę, że całkiem nieźle sobie radzi z szerokimi, niskoprofilowymi kołami, nie bałbym się tego zupełnie, poza tym wspomaganie też jest dość precyzyjne. Jeden kłopot widzę, jak nie zawirusujesz tego pudła, to będzie toczenie się, a nie jazda... |
Autor: | alukard [ 18.mar.2008 15:37:36 ] |
Tytuł: | |
cos mi nie pasuje bo tamten koles pisal od ktorego chce kupic ze: felgi pasuja do audi a6 ale jak zapytalem go o et felgi napisal ze ET = 50 to nibyu jakim cudem taka felga moze byc w audi a6 przy szerokosci 245/45/17 ?? |
Autor: | Sprinter [ 18.mar.2008 15:40:02 ] |
Tytuł: | |
myszeczka88 napisał(a): cos mi nie pasuje bo tamten koles pisal od ktorego chce kupic ze:
felgi pasuja do audi a6 ale jak zapytalem go o et felgi napisal ze ET = 50 to nibyu jakim cudem taka felga moze byc w audi a6 przy szerokosci 245/45/17 ?? To za szeroka opona, jedyna jej zaleta to większa ochrona rantu felgi, nic więcej... A czy wejdzie ? Pewnie, że tak, wystarczy dać dystans 15-25 i będzie cacy. |
Autor: | hans [ 18.mar.2008 15:48:16 ] |
Tytuł: | |
Sprinter napisał(a): Przesadzasz... Latałem w poprzednim B5 na 235/40/18 i wcale nie było tragedii, po prostu czuć bardziej koleinę, ale żadnego szaleństwa na kierownicy.
Teraz latem latam na 225/40/18 i też jest spoko... Wielowahacz ma tą zaletę, że całkiem nieźle sobie radzi z szerokimi, niskoprofilowymi kołami, nie bałbym się tego zupełnie, poza tym wspomaganie też jest dość precyzyjne. Jeden kłopot widzę, jak nie zawirusujesz tego pudła, to będzie toczenie się, a nie jazda... ale kolega chce 245 wsadzic a Ty teraz nie masz 1.9 tylko 2.5 i jeszcze z tylu zebatki w "kroku" |
Autor: | alukard [ 18.mar.2008 15:58:19 ] |
Tytuł: | |
tylko ze ja zadnych dystansow nie chce wkladac a on twierdzi ze normalnie pasowaly qrde nie wiem no ;/ |
Autor: | Sprinter [ 18.mar.2008 15:59:58 ] |
Tytuł: | |
hans napisał(a): Sprinter napisał(a): Przesadzasz... Latałem w poprzednim B5 na 235/40/18 i wcale nie było tragedii, po prostu czuć bardziej koleinę, ale żadnego szaleństwa na kierownicy. Teraz latem latam na 225/40/18 i też jest spoko... Wielowahacz ma tą zaletę, że całkiem nieźle sobie radzi z szerokimi, niskoprofilowymi kołami, nie bałbym się tego zupełnie, poza tym wspomaganie też jest dość precyzyjne. Jeden kłopot widzę, jak nie zawirusujesz tego pudła, to będzie toczenie się, a nie jazda... ale kolega chce 245 wsadzic a Ty teraz nie masz 1.9 tylko 2.5 i jeszcze z tylu zebatki w "kroku" Dlatego napisałem o butach granatowej ośki 1.9, która miała szersze laki niż obecna (235) Poza tym odniosłem się też do Twojej opowieści o walce z kierownicą, w korelacji z wielowahaczem i wspomaganiem nowszych audi. myszeczka88 napisał(a): tylko ze ja zadnych dystansow nie chce wkladac
a on twierdzi ze normalnie pasowaly qrde nie wiem no ;/ Bez dystansów nie ma szans, będą obcierać o zwrotnicę i górne wahacze. |
Autor: | Kliku [ 18.mar.2008 20:38:53 ] |
Tytuł: | |
mialem 205/50/17, teraz 215/45/17 i calkiem znosnie sie jezdzi. Tylko trzeba uwazac na dziurki. Jak sie skoncza to zaloze 225/45/17. |
Autor: | alukard [ 19.mar.2008 15:15:09 ] |
Tytuł: | |
kupiłem http://moto.allegro.pl/item331426861_su ... bacz_.html zobacze jak sie bedzie prezentowal |
Autor: | krzycho0110 [ 19.mar.2008 16:19:28 ] |
Tytuł: | |
Sprinter ma racje / ja mam 235/45/17 et45 i luzu jest tak mało ze nie można włożyć palucha miedzy koło a wahacz ,ale zobaczymy w praniu czekam na info |
Autor: | sebamac-kg [ 19.mar.2008 19:53:53 ] |
Tytuł: | |
Opor oponek lekki bedzie czuc, a 245 za szeroko wg mnie. Ciekawe jaka szerokosc feli. |
Autor: | hubos21 [ 22.mar.2008 15:05:38 ] |
Tytuł: | |
jakbyś miał 205/40 i progrsywne zawiesznie to by było zero komfortu, 225/45 to w miare znośny rozmiar ja zawsze i wszędzie polecam 215/50 niby mała różnica ale odczuwalna a co do kolein to już przy 205/50 troche auto pływa, dużo zależy tez od szerokości auta rozstawu kół, im mniejsze ET tym gorzej, na niskim profilu zawsze bedzie problem z koleinami bo pompujesz więcej powietrza jest twardsza opona i nie układa sie całą szerokością, za to jak sie przejdziesz na równej drodze wybaczyć można wszytsko nawet te koleiny... |
Autor: | zwykły $ [ 22.mar.2008 19:35:52 ] |
Tytuł: | |
ja mam 225/40/17 i obniżone zawieszenie fabrycznie -20mm. Jeździ mi się super |
Autor: | Timo [ 22.mar.2008 20:54:42 ] |
Tytuł: | |
Ja latam na 19 calach, oponki 235/35/19 do tego Eibach-30 i jest znośnie |
Autor: | Esperak [ 23.mar.2008 11:23:03 ] |
Tytuł: | |
NO to ja swoje 3 grosze też dorzuce z doświadczeń. Jako że A8 wazy porównywalnie do A6 wiec i zachowanie powinno być podobne. U mnie 18" opony 245/45/18 do tego niestety zawieszenie S8 czyli -40mm od seryjnego A8. Wspólnik nabył niedawno równiez A8 tyle ze stoi na 225/??/16" stal fabryczna do tego standardowe zawieszenie A8. różnica w jezdzie kolosalna. I teraz piersze co nalezy sobie odpowiedzieć gdzie głównie jezdzisz??? moje żelasko jest nie do pobicia na 4 pasmowych równych odcinkach drogi wspólnik przy 200km/h mósiał scinać łuki po 2 pasach ja bez najmniejszych problemów trzymalem się ciągle mojego on walczył z siłą odśrodkową w swojej A8:):. Natomiast ja wieżdzany w nasze tzw drogi krajowe gdzie łata łate pogania to on jedzie 100 i tylko słyszy dziury pod kołami ja jade 100 i czuje że auto zaczyna powoli tracić kontakt z podłożem przy 120 u mnie jest już lewitacja nad drogą jedym słowem tragedia on dalej może czytać ksiaze bo tylko słyszy łaty ale ich nie czuje (sam sprawdziłem na kilku trasach). Generalnie składniam się jednak do odczucia że zawias ma tu główne znaczenie nie tyle profil opon. co do szerokości i ściagania to umnie przynajmniej takowe zjawisko niewystępuje bardziej to odczuwam w B4 na oponach 205 niż w A8. Co do profilu to jedynie co stanowi problem to znacznie większe prawdopodobieństwo uszkodzenia felgi na dziurze jeśli tylko będziemy mieli zaniskie ciśnienie w oponie (sam tego doświadczyłem). Co do komfortu to same opony drastycznie go niezmienią. |
Strona 1 z 4 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |