.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

A6 c5 2.5 tdi v6 zmiana turbo
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=76480
Strona 1 z 1

Autor:  maly1987 [ 13.kwi.2008 10:10:41 ]
Tytuł:  A6 c5 2.5 tdi v6 zmiana turbo

Witam chciałem sie was poradzic poniewaz w nieublaganym tempie zbliza sie koniec mojej turbinki wiec postanowilem sie od was dowiedziec czy jest sens zmieniac turbine na wieksza?? autko jest po chipie i ma okolo 200km i 400 Nm jednak z tego co mowil mi miszcz Rogalotii moja turbina pompuje juz praktycznie w 100% swoich mozliwosci wiec moze cos wiekszego a zeby sie tak nie meczyla :)

Dodam ze jesli bedzie potrzeba zmienic intercoller na wiekszy to nie jest to problem a calosc bedzie i tak wykonana przez warsztat niestety teraz nie ma mnie w PL i chcialbym wiedziec na jakie koszty i jakie modyfikacje sie przygotowac.


Pozdrawiam cale AKP
Piotr

Autor:  wowo [ 13.kwi.2008 19:55:08 ]
Tytuł: 

Pytania kieruj do Rogala :)

Autor:  maly1987 [ 13.kwi.2008 21:37:07 ]
Tytuł: 

wiesz Rogall jest w PL pozatym ma swoj warsztat i kupe roboty nie chce mu zawracac glowy czysta teoria. Pozatym jestem ciekaw waszej opini pozatym nie chodzi mi o sciganie sie ze swiatel z kims poprostu robie ladne kawalki trasy po 2 tys km i potrzebuje czegos co przy pelbym zaladowaniu autka bedzie jechalo i nie meczylo sie obecnie przy prawie 240 km/h koncza sie jego mozliwosci wiem ze nie ma nic turbo do tego ale i tak sie konczy bynajmniej tak wynika z logow wiec dlaczego nie wcisnac tam wiekszego.
Mam do was jeszcze jedno pytanie czy znacie jakis sposob zwiekszenia Vmax poniewaz wiem ze przy 220km/h obroty silnika w okolicach ponad 4 tys nie sa zbyt pozadane jak na diesla.

Autor:  Mauzer [ 13.kwi.2008 21:46:29 ]
Tytuł: 

Nie żądasz zbyt wiele z tych 200ps? ;)

Autor:  maly1987 [ 13.kwi.2008 21:54:31 ]
Tytuł: 

chetnie bym kupil cos wiekszego ale strasznie przywiazalem sie do tego samochodu i jestem jego pewny. wiem ze moze duzo kiedys jechalem nim 250 licznikowe ale pusty i sam tylko w celu zobaczenia ile moze :) jednak chcialbym jezdzic kolo 200km/h bez zadnych konsekwencji w stosunku co do silnika :)

Autor:  wowo [ 14.kwi.2008 08:29:05 ]
Tytuł: 

Jaką masz skrzynie biegów i przy jakich obrotach moc max? U mnie prędkośc max jest ograniczona 5 przełożeniem. Kończy się skrzynia, choć auto nadal przyspiesza.
jJakie masz wartości doładowania?
Sama dmuchawka za wiele Ci nie poprawi. Będziesz miał tylko większego laga. Do poprawnej konfiguracji potrzebne są większe końcowki wtrysków (z których dostępnościa jest ogromny kłopot - sam na nie czekam) Do tego wtedy większa dmuchawka i korkta softu.

Autor:  maly1987 [ 14.kwi.2008 20:43:03 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Jaką masz skrzynie biegów


manualna 6 biegowa

Cytuj:
przy jakich obrotach moc max

4134Obr/min

Cytuj:
Jakie masz wartości doładowania


nie mam pojecia jesli cos ci pomoze to mam cos takiego:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fc615130c475537c.html


Cytuj:
Sama dmuchawka za wiele Ci nie poprawi. Będziesz miał tylko większego laga.


Chodzi mi tylko o to zeby ten silnik sie tak nie meczyl przy wyzszych predkosciach czytalem ze dluga jazda z obrotami rzedu 4 tys obr nie jest zbyt dobra dla niego


Cytuj:
Do poprawnej konfiguracji potrzebne są większe końcowki wtrysków (z których dostępnościa jest ogromny kłopot - sam na nie czekam)


hmmm a z jakiego samochodu pasuja ? co z intercoolerem ?? standardowy ?

Autor:  Gustav [ 14.kwi.2008 21:13:34 ]
Tytuł: 

Nie wiem czy dobrze mówie ale masz chyba Turbospęzarke GT20(seryjne Turbo) , i tak własnie patrzac na twoje logi ... ja w swoim AWX'ie posiadam Turbo GT17(seryjne Turbo) i ta spreżarka generuje cisnienie rzedu 2300 mbar na seryjnym sofcie (131Km i 285Nm) , natomiast twoje turbo - 2200mbar i to na innym sofcie (200KM i 400Nm) , myslałem ze GT20 będzie bić na głowe GT17 ale jednak się myliłem , a może źle coś rozumuję ... zawsze na V6 patrze przez pryzmat R4 PD , ciekawe czy Turbo kkk 04 podpasowało by pod twoje V6 ... wiem ze kkk 04 jest dosc wytrzymala i i bardziej znos duze obciazenia i EGT

Autor:  wowo [ 15.kwi.2008 07:27:13 ]
Tytuł: 

Te doładowanie można jeszcze podnieść o jakieś 200mbar w pewnym zakresie obrotów :) (bynajmniej u mnie dmucha więcej :D )

Autor:  maly1987 [ 15.kwi.2008 14:10:21 ]
Tytuł: 

wiem ze mozna bo rogal mi mowil lecz mowil tez ze nie ma to sensu uzyska sie z tego pare konikow a turbo bedzie pomalu odlatywalo z maska do gory ;) Jak juz pisalem nie koniecznie chce zwiekszyc moc lecz miec zapas mozliwosci na przyszlosc ;)

Autor:  spanky [ 15.kwi.2008 16:17:21 ]
Tytuł: 

maly1987 napisał(a):
wiem ze mozna bo rogal mi mowil lecz mowil tez ze nie ma to sensu uzyska sie z tego pare konikow a turbo bedzie pomalu odlatywalo z maska do gory ;) Jak juz pisalem nie koniecznie chce zwiekszyc moc lecz miec zapas mozliwosci na przyszlosc ;)


najlepiej zwiekszyc i miec zapas na przyszlosc .. to jest idealna konfiguracja .... :):

Autor:  maly1987 [ 15.kwi.2008 17:23:51 ]
Tytuł: 

ale czy silnik podola pozatym co miesiac nowe polosie ?? :)

Autor:  Sprinter [ 15.kwi.2008 17:31:26 ]
Tytuł: 

Chcesz latać z bezpiecznymi obrotami przy prędkościach 200km/h ?? Przecież to jakiś bzdet, kup sobie silnik o pojemności >4000ccm i nie ma problemu... Tu już nie chodzi o samo obciążenie jakiejś tam turbiny mniejszej lub większej, tylko o wytrzymałość samego silnika i jego smarowanie przy granicznych prędkościach obrotowych...

Chesz latać V6 TDI z takimi prędkościami ? Podnieś moment obrotowy i zmień zestopniowanie skrzyni żeby trzymała 3000-3500RPM przy 200kmh/ i nie ma sprawy...

Tymczasem lej jakiś bardzo dobry syntetyk i trzymaj 180-190 maks marszowo na długim dystansie, to nic mu nie będzie.

P.S. O te półosie to ja bym się nie martwił, do 500Nm wytrzymają na pewno.

Autor:  maly1987 [ 16.kwi.2008 10:06:07 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Chesz latać V6 TDI z takimi prędkościami ? Podnieś moment obrotowy i zmień zestopniowanie skrzyni żeby trzymała 3000-3500RPM przy 200kmh/ i nie ma sprawy...

Mozesz rozwinąc ten temat ?? :)

Cytuj:
Tymczasem lej jakiś bardzo dobry syntetyk i trzymaj 180-190 maks marszowo na długim dystansie, to nic mu nie będzie.


Leje Castrola 10w40

Cytuj:
P.S. O te półosie to ja bym się nie martwił, do 500Nm wytrzymają na pewno.


To juz nie tak daleko tylko 9xNm :)

Pozdrawiam
Piotr

Autor:  Sprinter [ 16.kwi.2008 12:50:10 ]
Tytuł: 

Musiałbyś znaleźć pasującą inną skrzynię, która wydłużyłaby biegi (ciężka sprawa) albo rozebrać obecną i zmienić u jakiegoś fachowca zestopniowanie. Pierwsza opcja tańsza, ale pewnie nie ma nic pasującego, druga opcja droga i wymaga bardzo dobrego fachowca, który wszystko przeliczy, stworzy i zmontuje. Nie pytaj gdzie to wykonać, nie znam takiego kogoś, to już musiałbyś sobie sam robić rozeznanie rynku...

Oleju używasz wybitnie nędznego jak do takich obciążeń (zresztą w ogóle do V6 TDI). Temp. oleju masz na poziomie około 110 stopni przy jeździe non-stop 180-200, więc poszukaj pełnego syntetyka 5W50 lub nawet coś 10W60, ja bym poszedł w takim kierunku...

A co do tych 500Nm, to baaardzo daleko masz do nich i nie widziałem jeszcze AKN/AFB, które by przekroczyło chociażby 450Nm...

Autor:  maly1987 [ 16.kwi.2008 20:51:56 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Oleju używasz wybitnie nędznego jak do takich obciążeń (zresztą w ogóle do V6 TDI). Temp. oleju masz na poziomie około 110 stopni przy jeździe non-stop 180-200, więc poszukaj pełnego syntetyka 5W50 lub nawet coś 10W60, ja bym poszedł w takim kierunku...


Pomyłka jest to 5w40 wczesniej lalem polsyntetyk takiego mialem niby fachowca:/

Cytuj:
A co do tych 500Nm, to baaardzo daleko masz do nich i nie widziałem jeszcze AKN/AFB, które by przekroczyło chociażby 450Nm...


Wiesz chetnie bym zainwestował w ten samochod w modernzacje ale ktos madry powiedzial mi ze zwiekszac mozna ale z moim napedem na jedna os mija sie to z celem. W obecnej konfiguracji na mokrej nawierzchni na 2 biegu kola traca przyczepnosc. Myslalem nad zmiana na nowsza bude c6 ale nie wiem jak sie ma tuning tamtejszych silnikow diesla.

Autor:  przemekk74 [ 18.kwi.2008 23:20:53 ]
Tytuł: 

Twoje logi???
dawki http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5be ... a70b3.html
ladowanie http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fc6 ... 5537c.html

Gneralnie to
- ladowanie i tak masz troche wyzsze niz 2.5v6 180km (okolo 2200 przy 4200)...
- dawki paliwa mimo sciecia przez ogranicznik MAF i tak pozostaja wyzsze niz w 180km

w sumie to po logach widze, ze masz do okolo 3800 z grubsza podobnie dobrane mapy ladowania i wtrysku jak u mnie. Po ok. 3800 ogranicznik dymienia (MAF) zaczyna przycinac Ci dawki (tak to sobie tuner wymyslij a moze przeplywomierz pada?),ladowanie idzie takze troche w dol z 2346 -> 2274 (u mnie spadek mniejszy)

Turbinie "latwiej" utrzymac wyzsze cisnienie przy mniejszych obrotach (mniej powietrza silnik przejada w tym samym czasie) wiec taki spadek ladowania z obrotami jest ok.

Ja bym nie kombinowal wiecej.. o dziwo w 1,9 praktykuje sie zakladanie wiekszych turbin (np GT20) a w 2,5 jakos nie spotkalem sie, zeby ktos np GT22 zakladal...no i to jednak koszt wiekszy niz czipsy

Poszukaj na forum logow wowo "po chipie na 200".. on ma ladowanie tak srednio "o 100" wieksze od Ciebie, jednak w 003 (MAF) ma w pewnym zakresie wartosci dokladnie takie same chyba 1000... zbieg okolicznosci a moze czujnik MAF "czujnik" dobil do zakresu odczytu? -> wniosek: wiec moze wymiana turbiny na wieksza pociagalaby kolejne modyfikacje?

Skad masz moc (te 200 koni)? - wykres czy "zapewnienie tunera"?

Ta GT20 z 2,5V6 byla pozniej oznaczana w mocniejszych odmianach (180 napewno.. moze posrednie tez)jako S2 chyba. moze mimo, ze to Gt20 tez to lepiej bedzie sobie radzila? Moze to operacja plug&play a moze nie (warto temat chyba rozpoznac)


Przemek

Autor:  maly1987 [ 19.kwi.2008 06:47:35 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Poszukaj na forum logow wowo "po chipie na 200".. on ma ladowanie tak srednio "o 100" wieksze od Ciebie, jednak w 003 (MAF) ma w pewnym zakresie wartosci dokladnie takie same chyba 1000... zbieg okolicznosci a moze czujnik MAF "czujnik" dobil do zakresu odczytu? n wniosek: wiec moze wymiana turbiny na wieksza pociagalaby kolejne modyfikacje?


Z tego co sie nie myle Ten sam tuner ;)

Cytuj:
Skad masz moc (te 200 koni)? - wykres czy "zapewnienie tunera"?


Wykres 192hp i i bodajże 402Nm Troszke bylo jeszcze podkrecone wiec mysle ze w okolo 200 nie wiem ile dokladnie ale 192 jest na 10000%

Cytuj:
Ta GT20 z 2,5V6 byla pozniej oznaczana w mocniejszych odmianach (180 napewno.. moze posrednie tez)jako S2 chyba. moze mimo, ze to Gt20 tez to lepiej bedzie sobie radzila? Moze to operacja plug&play a moze nie (warto temat chyba rozpoznac)


Ja sie na tym nie znam dlatego chciałem waszej opinie zaczerpnąć.

[/quote]

Cytuj:
wiec moze wymiana turbiny na wieksza pociagalaby kolejne modyfikacje?


Mysłe ze to nie problem ale jakie modyfikacje?

Autor:  wowo [ 19.kwi.2008 08:06:57 ]
Tytuł: 

Zarzuć wykres to raz.
Po drugie powyżej 3600 obr/min lmm niedomaga.

Autor:  przemekk74 [ 19.kwi.2008 11:07:19 ]
Tytuł: 

przemekk74 napisał(a):
Skad masz moc (te 200 koni)? - wykres czy "zapewnienie tunera"?
Przemek

maly1987 napisał(a):
Wykres 192hp i i bodajże 402Nm Troszke bylo jeszcze podkrecone wiec mysle ze w okolo 200 nie wiem ile dokladnie ale 192 jest na 10000%

az mi sie na klawiature pchalo, ze to auto ma pewnie okolo 190koni ale wolalem zapytac:)
generalnie w dalsze modyfikacje bym sie nie pchal bo jakos w tym silniku nie robia tego ludzie (w przeciwienstwie do 1,9)... podniesienie ogranicznikow i dawek paliwa to popularny i tani zabieg "upiekszajacy" i sam tez swojemu autku taki zafundowalem i na tym stopuje. Jak Ci nie wystarcza to zmien auto (wyjdzie najtaniej pewnie)
gustav200 napisał(a):
ja w swoim AWX'ie posiadam Turbo GT17(seryjne Turbo) i ta spreżarka generuje cisnienie rzedu 2300 mbar na seryjnym sofcie (131Km i 285Nm) , natomiast twoje turbo - 2200mbar i to na innym sofcie (200KM i 400Nm) , myslałem ze GT20 będzie bić na głowe GT17 ale jednak się myliłem , a może źle coś rozumuję

kup chinska reczna pompe z marketu i sprawdz ile zajmie Ci uzyskanie zadanego cisnienia w kole rowerowym a ile w kole od traktoru:)
Przemek

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/