.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
[80 B3 1.9D 1991r] Wymiana silnika - na 1.9 TDI 130 KM ? https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=77285 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Wodek [ 29.kwi.2008 08:05:26 ] |
Tytuł: | [80 B3 1.9D 1991r] Wymiana silnika - na 1.9 TDI 130 KM ? |
Witam Wszystkich. W sumie nie wiedziałem, do którego działu dać moje pytanie, bo problem jest raczej pośerdni... Mianowicie.. Silnik w moim audi ma 17 lat, przebył blisko 600 tyś km i nadaje się do kompletnego remontu (olej pożera w ogromnych ilościach - jak wdepnę w podłogę, to wychodzi nawet powyżej 2litrów na 1000 km), pali blisko 9 litrów ropy na 100 km, bardzo słabo się zbiera, tłucze się itp.. No ogólnie jeden z "mecherów" zakwalifikował go do generalnego remontu. Ale tak sobie pomyślałem, że może zamiast remontować i tak już bardzo stary silnik może po prostu bardziej opłacałoby się kupić inny, nowszy silnik i wsadzić zamiast tego starego. Nie bardzo znam się na temacie wymiany silników, dlatego chciałem zapytać, jakie są techniczne możliwości wsadzenia innego silnika do A80 B3. Myślałem o silniku VW 1.9 TDI po 2001 roku (te silniki mają 130 KM, ewentualnie do 2001 roku - 115 KM).. Czy w ogóle jest możliwa taka podmiana? Czy pod maską jest miejsce na taki silnik? Jak jest z jego kompatybilnością - mocowania, podłączenia, elektryka? Czy konieczna jest wymiana skrzyni biegów (moja jest 5biegowa, swoją drogą to sprzęgło też jest do zrobienia..). Jeśli ten silnik jest niemożliwy do użycia, to może ktoś poleci jakiś inny mogel, z którego montażem nie będzie problemu? (pojemność wolałbym zostawić taką samą żeby nie komplikować sprawy z rejestracją i ubezpieczeniem). A może w mojej sytuacji faktycznie najrozsądniej jest zrobić generalny remont? Z góry dziękuję za rady i opinie. Pozdrawiam Grzegorz |
Autor: | godzio [ 29.kwi.2008 11:28:45 ] |
Tytuł: | |
kolego powiem tak... tez się do takiego czegoś przymierzałem i to sie nie opłaca chyba, że naprawde jest zakochany w swoim audi aż po grób... ;p koszt wsadzenia 1,9 tdi koni napewno nie mniej niż 10000zł ;p trzeba wymienić prawie wszystko... najlepiej mieć jakieś drugie autko z którego się przełoży wszystkie częsci... Dużo prościec zamontować 1.9 tdi 1z z audi 80 ![]() ![]() powodzenia życze ![]() |
Autor: | Wodek [ 29.kwi.2008 12:00:26 ] |
Tytuł: | |
Ja nie nalegam na ten konkretny model silnika. Po prostu mój obecny silnik wymaga totalnego remontu.. Wymiana na identyczny model silnika też mija się z celem, bo wymieniać 17-letni silnik na choćby 15-letni większego sensu chyba nie ma..? Za cenę remontu powiększoną o ok 50% można kupić nowszy i lepszy silnik, stąd pomysł wymiany.. Chodzi mi o rozwiązanie w miarę tanie, ale również w miarę wydajne i rozsądne. Moc mocą, ale chodzi również o opłacalność - tak wymiany (bądź remontu) jak i późniejszej eksploatacji... (co z tego, że zrobię remont, jak za pół roku silnik znów będzie pożerał olej..) Jak powiedziałem, w temacie nie jestem obeznany, dlatego też nie wiem które rozwiązanie będzie dla mnie najlepsze i dlatego proszę o pomoc i opinię... Jakkolwiek 10 tyś na "remont" silnika na pewno nie jestem w stanie poświęcić! ![]() Jeśli chodzi o koszty, które moge ponieść - remont mojego silnika (1Y) to ok 1.5 - 2 tyś. Jeśli z całą zabawą (wymiana) zamknąłbym się w 3 tysiącach byłoby super! Grzegorz |
Autor: | Morgi [ 29.kwi.2008 12:42:00 ] |
Tytuł: | |
zapomnij o TDI w takim razie |
Autor: | Bobo [ 29.kwi.2008 13:27:58 ] |
Tytuł: | |
3 tys to możesz zacząć, po wydaniu 2,5 tys stwierdzisz że nei masz nawet połowy potrzebnych rzeczy i Cię krew zaleje. Potrzebujesz: -kompletny silnik z osprzętem ( kolektory, turbina, etc) -wszystkie pierdoły typu czujniki, obudowy filtrów etc -ecu z wiązką -wydech ( przynajmniej downpipe) -nie wiadomo jak ze szkrzynią i łapami silnika -jakiegoś dobrego specjalistę, który CI to przełoży Jedyna szanse że za 3 tys znajdziesz jakąś bitą B4 i wszystko z niej przełożysz. Warunki: nie bita w przód i nie po dachowaniu. I sam musiał byś to sobie przekładać wszystko. Moim zdaniem szanse są zerowe. |
Autor: | Wodek [ 29.kwi.2008 14:17:58 ] |
Tytuł: | |
Czyli jednak raczej zwykły remont, bez kombinacji? |
Autor: | Bobo [ 29.kwi.2008 16:22:49 ] |
Tytuł: | |
Ew może 1.9 td plus jakieś mody i ze 100 km może się uda wyciągnąć |
Autor: | Rafaello24 [ 29.kwi.2008 20:22:12 ] |
Tytuł: | |
bobaskgb napisał(a): Ew może 1.9 td plus jakieś mody i ze 100 km może się uda wyciągnąć
ja mam taki silniczek (bez modów /i chodzi super) ale pytanie toszkę z innej beczki: otóż czym się różni silnik TD od TDI (ja w swoim TD mam intercooler ale nie jest TDI) no i ma "zaledwie" 75 kucyków (55 KW wg katalogu "AAZ") a TDI ma już 90 bądź TDI już chyba około 110KM |
Autor: | Mathieus [ 29.kwi.2008 20:31:13 ] |
Tytuł: | |
Rafaello24 napisał(a): czym się różni silnik TD od TDI (ja w swoim TD mam intercooler ale nie jest TDI) no i ma "zaledwie" 75 kucyków (55 KW wg katalogu "AAZ") a TDI ma już 90 bądź TDI już chyba około 110KM
TDI nie znaczy Turbo Diesel Intercooler tylko Turbocharged Direct Injection - jest to całkiem nowy silnik z bezpośrednim wtryskiem, nie znam dokładnych różnic ale z pewnością AAZ nie przerobisz na 1Z |
Autor: | spanky [ 29.kwi.2008 20:50:29 ] |
Tytuł: | |
Mathieus napisał(a): Rafaello24 napisał(a): czym się różni silnik TD od TDI (ja w swoim TD mam intercooler ale nie jest TDI) no i ma "zaledwie" 75 kucyków (55 KW wg katalogu "AAZ") a TDI ma już 90 bądź TDI już chyba około 110KM TDI nie znaczy Turbo Diesel Intercooler tylko Turbocharged Direct Injection - jest to całkiem nowy silnik z bezpośrednim wtryskiem, nie znam dokładnych różnic ale z pewnością AAZ nie przerobisz na 1Z AAZ to satry kondon na komorach wstepnych z mechanicznie sterowana pompa wtryskowa [czyt.linka gazu ![]() |
Autor: | Wodek [ 30.kwi.2008 01:29:59 ] |
Tytuł: | |
Czyli podsumowując - zamiast remontu lepiej poszukać w miarę nowego silnika 1.9 td. Z jego montażem nie powinno być problemów? |
Autor: | Wodek [ 05.maja.2008 15:37:08 ] |
Tytuł: | |
I jeszcze jedno pytanko - czy silnik z Audi 80 B-4 pasuje bo B-3? Konkretnie chodzi o silnik 1Z... Z tego co wiem, z tym silnikiem wychodziły dopiero B-4ki. Znalazlem kilka ofert sprzedaży.. Tyle tylko, że oni piszą, że jest to silnik TDI a cena wraz z osprzętem czasami mieści się w ów 3 tysiącach zł.. czy to nie za tanio? Czy w ogóle ma sens wymiany na ten model silnika? Pozdrawiam G. |
Autor: | Morgi [ 06.maja.2008 12:22:39 ] |
Tytuł: | |
Cena przekładki to cena silnika + cena osprzętu + cena porzeróbek + robocizna, jak ktoś za 1Z woła 3000PLN to moim zdaniem nie tanio a droooogo! |
Autor: | silolo [ 17.maja.2008 08:50:11 ] |
Tytuł: | |
Mathieus napisał(a): Rafaello24 napisał(a): czym się różni silnik TD od TDI (ja w swoim TD mam intercooler ale nie jest TDI) no i ma "zaledwie" 75 kucyków (55 KW wg katalogu "AAZ") a TDI ma już 90 bądź TDI już chyba około 110KM TDI nie znaczy Turbo Diesel Intercooler tylko Turbocharged Direct Injection - jest to całkiem nowy silnik z bezpośrednim wtryskiem, nie znam dokładnych różnic ale z pewnością AAZ nie przerobisz na 1Z |
Autor: | silolo [ 17.maja.2008 08:56:17 ] |
Tytuł: | |
Rafaello24 napisał(a): bobaskgb napisał(a): Ew może 1.9 td plus jakieś mody i ze 100 km może się uda wyciągnąć ja mam taki silniczek (bez modów /i chodzi super) ale pytanie toszkę z innej beczki: otóż czym się różni silnik TD od TDI (ja w swoim TD mam intercooler ale nie jest TDI) no i ma "zaledwie" 75 kucyków (55 KW wg katalogu "AAZ") a TDI ma już 90 bądź TD[co ja tez mam AAZ i mam do ciebie takie pytanie jak włożyłeś intrkuler to dodalło ci wiecej mocy czy bezróżnicy jest? Pozdrawiam |
Autor: | Rafaello24 [ 17.maja.2008 12:56:24 ] |
Tytuł: | |
silolo napisał(a): ja tez mam AAZ i mam do ciebie takie pytanie jak włożyłeś intrkuler to dodalło ci wiecej mocy czy bezróżnicy jest?
Pozdrawiam witaj, nie wiem czy była różnica bo ja kupiłem tego już z intercoolerem, więc nie mam porównania ![]() pozdro |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |