.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

1.9TDI jakie modyfikacje, żeby przerobić na 19.TDI 130KM??
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=78332
Strona 1 z 1

Autor:  2rafal7 [ 20.maja.2008 19:02:10 ]
Tytuł:  1.9TDI jakie modyfikacje, żeby przerobić na 19.TDI 130KM??

Witam kupiłem dzisiaj Golfa III (wiem, że to nie Audi, ale zadałem pytanie bo to są te same silniki co w Audi). Ma przebieg udokumentowany 180tyś km i jego stan jest PERFEKECYJNY poprostu JAK NOWY!!! (rok 96) byłem na przeglądzie i wyszło, że poprostu jak z fabryki (cała zawiecha wymieniona na nową w DE) postanowiłem nie marnować takiej okazji i kupiłem aby po mieście zaoszczędzić troche mamony na paliwie. Brakuje mu troche mocy bo to tylko 90km, ale słyszałem kiedys, że ,można go przerobic na wersje 130km. Jakie modyfikacje są do tego potrzebne?? po nich chciałbym oczywiście chipa i pewnie ok 150km by sie uzbierało.
Pozdrawiam

Autor:  Kliku [ 20.maja.2008 20:07:34 ]
Tytuł: 

inne turbo wtryski + program + Ic i powinno dac te 150 KM.
pogadal z Rogalem :D

Autor:  Gustav [ 20.maja.2008 20:12:05 ]
Tytuł: 

Kliku napisał(a):
inne turbo wtryski + program + Ic i powinno dac te 150 KM.
pogadal z Rogalem :D


myślę że przedstawiony zestaw przez "Klika" da soro więcej niż 150 Km , jezeli jest to naprawdę zdrowa jednostka [na hamowni wyjdzie prawda], ciekawe czy 1z czy AHU jet bardziej podatny na modyfikacje ...?

Autor:  2rafal7 [ 20.maja.2008 21:08:04 ]
Tytuł: 

Nie chodzi mi o tuning, tylko o ewentualne przełożenie osprzętu z wersji 130km. Słyszałem kiedys o tym na TVN TURBO, że tak można zrobić. Wiem, że mówili o turbinie i chyba innych korbowodach i to podobno tyle z różnic tego silnika a 130KM. Prawda to??

Autor:  Gustav [ 20.maja.2008 21:31:28 ]
Tytuł: 

zapewne chodzi o przekładke Turbiny Garett 1749V , kolektora ssącego od AWX

Autor:  Kliku [ 20.maja.2008 21:50:52 ]
Tytuł: 

2rafal7 napisał(a):
Nie chodzi mi o tuning, tylko o ewentualne przełożenie osprzętu z wersji 130km. Słyszałem kiedys o tym na TVN TURBO, że tak można zrobić. Wiem, że mówili o turbinie i chyba innych korbowodach i to podobno tyle z różnic tego silnika a 130KM. Prawda to??


to co rozumiesz za slowem przekladka :?:
tu tez masz przekladke np. od 130-ki turba, wtryskow itp.

Autor:  Bobo [ 20.maja.2008 22:01:33 ]
Tytuł: 

Zapewne TVN turbo jest na czasie i ma najlepsze informacje....ale abstrachując od tego to:
-przekładając turbo od awx potrzebujesz kolektor lub przejściówkę
-przekładając turbo od awx potrzebujesz zmienić jego sterowanie
-przekładając turbo od awx potrzebujesz nowe ecu bo te co masz nie wysteruje tej turbiny

O zmianie korbowodów zapomnij zupełnie niepotrzebny w tym przypadku zabieg.
Jest dużo łatwiejszych sposobów by wykrzesać te 130 koni niż to co podaje telewizja.

Wymiana wtrysków na AFN/ASV lub jak sie pokusisz na większą moc to na 216, Większe turbo na wg lub ew jakaś hybryda. FMIC, ecu 16 bit lub wlutować map sensor 2,5 bar. Potem dobre strojenie tych wszystkich gratów. A na sam koniec ostrożne obchodzenie sie z pedałem gazu i sprzęgła i ew zmiana sprzęgła na mocniejsze.

Co do różnic 1.9 tdi 90(1z) i 130(awx) koni to jest ich naprawdę dużo
miedzy innymi układ paliwowy w 90 masz pompę wtryskową i wtryskiwacze, w 130 masz pompowtryski, sterowanie turbiną w 90 masz ciśnieniowe w 130 masz podciśnieniowe i wiele wiele wiele więcej

Autor:  rob555 [ 20.maja.2008 22:02:54 ]
Tytuł: 

2rafal7 napisał(a):
Nie chodzi mi o tuning, tylko o ewentualne przełożenie osprzętu z wersji 130km. Słyszałem kiedys o tym na TVN TURBO, że tak można zrobić. Wiem, że mówili o turbinie i chyba innych korbowodach i to podobno tyle z różnic tego silnika a 130KM. Prawda to??


Jak zapodasz osprzed z turbina o zmiennej geometrii to bedzie lipa bo Twoj sterownik przyzwyczajony jest do innego typu sterowania cisnieniem.
Te silniki mozna na SERYJNYM dole smialo pod 190KM robic (a sa tacy co dawali wiecej :) ) wiec nie ma co grzebac tylko podjechac do dobrego tunera w okolicy.
Z nim sie rozmowisz ile masz $ na to odlozone a on wybierze najodpowiedniejszy setup (turbo wtryski IC itd...) oraz to zestroi.

Autor:  homer [ 20.maja.2008 22:11:05 ]
Tytuł:  Re: 1.9TDI jakie modyfikacje, żeby przerobić na 19.TDI 130KM

2rafal7 napisał(a):
Witam kupiłem dzisiaj Golfa III (wiem, że to nie Audi, ale zadałem pytanie bo to są te same silniki co w Audi). Ma przebieg udokumentowany 180tyś km i jego stan jest PERFEKECYJNY poprostu JAK NOWY!!! (rok 96) byłem na przeglądzie i wyszło, że poprostu jak z fabryki (cała zawiecha wymieniona na nową w DE) postanowiłem nie marnować takiej okazji i kupiłem aby po mieście zaoszczędzić troche mamony na paliwie. Brakuje mu troche mocy bo to tylko 90km, ale słyszałem kiedys, że ,można go przerobic na wersje 130km. Jakie modyfikacje są do tego potrzebne?? po nich chciałbym oczywiście chipa i pewnie ok 150km by sie uzbierało.
Pozdrawiam


tak na prosty chlopski rozum to z tego do mi wiadomo to
zmieniasz
+turbo i osprzet do T
+wtryski
+ Ecu
ewentualnie dostrajasz u jakiegos magika ...ale ja mlody jestem i ze wsi i sie nie znam... :D ;) :peace:

Autor:  2rafal7 [ 21.maja.2008 07:45:48 ]
Tytuł: 

Eeee to w takim razie nie będę sie bawił w takie przeróbki zamontuje chip i bedzie 110-115KM i mi wystarczy do jazdy po mieście. Najlepsze jest to ze przy prędkosci 90-100 jak wracałem po kupnie auta spliło ok 4L :peace: w mieście podobno 6L z klimą dzisiaj zobaczymy

Autor:  Kliku [ 21.maja.2008 08:21:00 ]
Tytuł: 

tak przewidywalem ze temat sie na tym skonyczy :D

Autor:  przemik [ 21.maja.2008 09:25:31 ]
Tytuł: 

Do jazdy po miescie to nie ilosc KM jest wazna a plasko ulozony wysoki moment. I tak powinienes zestroic auto.
ok. 110 kucy i ok. 270 Nm - w miare plasko i bedzie git.

Pozdr

Autor:  Bobo [ 21.maja.2008 11:19:01 ]
Tytuł: 

zgadzam sie z przemikiem, jak masz chęć do możesz dołożyć jeszcze wtryski afn koszt 400-700zł, a efekt będzie genialny. Miałem przyjemność jeździć taką III i powiem że miło zapier***

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/