.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
ACOQ '89 2.3NG -> 2,8 lub 7A https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=79279 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | GreenGreen [ 09.cze.2008 21:19:25 ] |
Tytuł: | ACOQ '89 2.3NG -> 2,8 lub 7A |
Zastanawiam się nad wymianą swojego 2.3NG w coupejce quattro na 2,8 V6 wcześniej muszę zrobić rozeznanie cenowe tylko czego: Co jeszcze muszę wymienić oprócz silnika wiązki i kompa ? (szczegółowo proszę) |
Autor: | DeS [ 09.cze.2008 21:24:25 ] |
Tytuł: | |
Zmień na 20V a nie na V6. |
Autor: | yooo25 [ 09.cze.2008 21:41:26 ] |
Tytuł: | |
silnik 2.3 20v dużo droższy ale wiem gdzie lezy cały z osprzętem |
Autor: | DeS [ 09.cze.2008 21:56:45 ] |
Tytuł: | |
yooo25 napisał(a): silnik 2.3 20v dużo droższy ale wiem gdzie lezy cały z osprzętem
Dealer!! |
Autor: | GreenGreen [ 09.cze.2008 22:32:29 ] |
Tytuł: | |
w przypadku 7A musiałbym poszukać takiego z metalowym kółkiem zębatym aparatu zapłonowego aby pewnego poranka nie przekonać się iż silniczek ma dość i wziął urlop. Poza tym większość 7A jest zjechanych na maksa a 2,8 jeszcze można znaleźć w dobrej kondycji. No ale w takim razie co w przypadku 7A musiałbym zmienić ? |
Autor: | DeS [ 09.cze.2008 23:15:39 ] |
Tytuł: | |
Napewno mniej jak w stosunku do zmiany na V6. |
Autor: | yooo25 [ 10.cze.2008 15:11:36 ] |
Tytuł: | |
DeS napisał(a): yooo25 napisał(a): silnik 2.3 20v dużo droższy ale wiem gdzie lezy cały z osprzętem Dealer!! |
Autor: | DeS [ 10.cze.2008 16:34:40 ] |
Tytuł: | |
Dobre Jeszcze nie wysłałem, bo pewnie pojadą na miejsce samochodzikiem |
Autor: | cygaro-avant [ 10.cze.2008 16:48:47 ] |
Tytuł: | |
GreenGreen napisał(a): No ale w takim razie co w przypadku 7A musiałbym zmienić ?
Dochodzi Ci trochę przewodów w związku z elektronicznym wtryskiem paliwa, elektronicznym (czyli prawdziwym...) przepływomierzem. Kable od czuników temperatury, ciśnienia oleju, czujników stukowych będą OK Mocowanie silnika do skrzynie bezproblemowe, pasowanie łap do karoserii też.... aha, czytałeś to? http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=79286 gwarantuje, że NIE jest zajeżdzony |
Autor: | GreenGreen [ 10.cze.2008 18:51:25 ] |
Tytuł: | |
Czytałem - ale póki co jestem na etapie planowania i zrobienia innych rzeczy jak wymiana progów, malowanie, felgi, opony, wnętrze. Dlatego nie szukam na razie silnika bo wolę na spokojnie i zimno zaplanować wszystko i mieć 100% pewności przy wykonywaniu. Co z chłodnicą, alternatorem, zawieszeniem przednim, pompą paliwa, wężami chłodnicy ? Ogólnie interesuje mnie każda pierdóła jaką będę musiał wymienić |
Autor: | DeS [ 10.cze.2008 19:14:14 ] |
Tytuł: | |
Właśnie o to chodzi, że przy zakładaniu 5 garowca w zasadzie nie musisz zmieniać NIC z osprzętu. Jak będziesz chciał tam pchać V6 to zmianie podlegać będzie prawie wszystko. Pozdr |
Autor: | cygaro-avant [ 10.cze.2008 21:46:54 ] |
Tytuł: | |
GreenGreen napisał(a): Co z chłodnicą, alternatorem, zawieszeniem przednim, pompą paliwa, wężami chłodnicy ?
Ogólnie interesuje mnie każda pierdóła jaką będę musiał wymienić Tak jak napisał DeS powyżej - chłodnica jest też z boku, mała chłodnica za atrapą całe "ogumienie" układu chłodzenia jest IDENTYCZNE (termostat też taki sam, gdyby coś....), osprzęt silnika umieszczony jest praktycznie identycznie, ale to akurat jest bez większego znaczenia bo pompę wspomagania, alternator, ew. kompresor klimy masz tak czy owak na jakichś elastycznych rurkach czy przewodach. Zawsze dobierzesz taki pasek klinowy, że będzie OK. Żeby było łatwiej, również filtr powietrza i cały dolot masz w NG / 7A bardzo analogicznie |
Autor: | DeS [ 10.cze.2008 21:56:53 ] |
Tytuł: | |
Najwięcej problemu sprawi Ci przekładanie wiązki z kompem bo do tego trzeba wywalić kokpit... jeden dzień roboty..góra dwa |
Autor: | oliwer78 [ 12.cze.2008 15:12:28 ] |
Tytuł: | |
wloz silnik 3b. Przy swapie trudniejszy niz 7A latwiejszy niz AAH a obydwa polyka i radosc z ogromnego nakladu pracy bedzie w jakis sposob zrekompesnowana. |
Autor: | myszon90 [ 12.cze.2008 17:31:57 ] |
Tytuł: | |
Podepnę się pod temat: Co z zapłonem (aparat, cewka), pompą paliwa (wystarczy ), skrzynią biegów (przełożenia takie same ) Też mi chodzi po głowie 7A w B4 limo.. |
Autor: | GreenGreen [ 12.cze.2008 20:26:51 ] |
Tytuł: | |
z tego co wiem skrzynia jest taka sama ale przełożenia w NG są krótsze niż w 7A. Aparat zapłonowy i cewka do wymiany - zupełnie inne 3B ? jeśli dobrze kojarzę to silnik z turbinką - wybacz ale nie należę do entuzjastów turbo w benzynie bardziej fascynuje mnie moc z pojemności i konstrukcji niż z odkurzaczy. Innymi słowy 4.2 V8 w C4 wywołuje u mnie przyśpieszone tętno a 2,2 czy 2,3 turbo hmm prędzej zniechęcenia. Ot takie uwielbienie dla "czystej mocy" |
Autor: | Mauzer [ 12.cze.2008 23:50:07 ] |
Tytuł: | |
sprzedaj i kup to co ci pasuje nie baw się w przerzutki w takich starych wozach . Teraz auta są tanie jak barszcz niedużo uszkodzone (przykład z otmoto) s6 man. 4.2 kupisz za 6.500pln - na gotowo wyjdzie cie 12.000 a jesli będziesz chciał oddać komuś auto na swapa to dolicz drugie tyle jak zabulisz za motor i wychodzi ci że dalej jeździsz tym samym starszym pudłowatym coupe z ciut mocniejszym silnikiem n/a który i tak ci się znudzi po paru miesiącach 4.2 jedzie imo dobrze nie mam mowy by jakieś śmierdzące sterydami 1.9 2.5Tdi cie objechało czego nie da się powiedzieć o przeciętnym 2.3 20v/2.8v6 |
Autor: | zuru [ 22.cze.2008 17:43:18 ] |
Tytuł: | |
Hmm...Mauzer ma racje. Ale jesli ktos poprostu lubi swoje stare coupe.... Wolalbym R5 od V6 pod wieloma wzgledami. Ale jesli mialbym planowac swapa - to tylko silnik po remoncie kapitalnym....po co sie pozniej rozczarowywac i grzebac przy tym caly czas To stare motory juz swoje dostaly u nas. A kiedy sie je odnowi - mozna sie zdziwic No chyba, ze z grubej rury walisz i....V8..... Jak juz rezac to konkretnie...AANow jak psow jest z C4 V8 stosunkowo nowe wielocewkowe sa dosc tanie rowniez... |
Autor: | GreenGreen [ 22.cze.2008 19:02:57 ] |
Tytuł: | |
zuru jak upchać takie v8 do tej małej komory Mauzer już jeździłem za V8 i oglądałem kilka ciekawych egzemplarzy które albo buda nie teges a reszta piko albo reszta nie teges a buda good. Tak więc postanowiłem odtrupić swoje stare kultowe kochane niepowtarzalne jedyne w swoim rodzaju kupee i tchnąć w niego nową antyfabrykę zuru lepiej zrobić remont w miarę dobrego silnika niż reanimować zajechanego zdechlaka |
Autor: | zuru [ 23.cze.2008 09:26:00 ] |
Tytuł: | |
GreenGreen napisał(a): zuru jak upchać takie v8 do tej małej komory
zuru lepiej zrobić remont w miarę dobrego silnika niż reanimować zajechanego zdechlaka Komora wcale nie jest taka mala A co do remontu "w miare dobrego" motora i zdechlaka - bez roznicy. Jesli nie zrobisz starannie to i tak sprawa powroci. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |