.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
dywagacje nt mocnego FWD VS quattro https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=83147 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | Megster [ 07.wrz.2008 20:21:32 ] |
Tytuł: | |
Tylko mam nadzieję, że będzie to Q, bo w FWD to się mija z celem. |
Autor: | Bobo [ 07.wrz.2008 20:31:02 ] |
Tytuł: | |
myślę, że 160 koni to jeszcze nie taki potwór by quattro było niezbędne. |
Autor: | rob555 [ 09.wrz.2008 17:41:31 ] |
Tytuł: | |
Megster napisał(a): Tylko mam nadzieję, że będzie to Q, bo w FWD to się mija z celem.
To zalezy jak moment wymodelujesz ![]() Jak zrobisz mase Nm z samego dolu to po zwyklym chipsie ciezko ruszyc efektywnie (efektownie sie da:) ) Jak dasz mu max Nm na ok 3000 obr to smialo do 200KM mozna FWD robic i da sie jezdzic ![]() |
Autor: | Megster [ 10.wrz.2008 13:50:54 ] |
Tytuł: | |
rob555 napisał(a): Megster napisał(a): Tylko mam nadzieję, że będzie to Q, bo w FWD to się mija z celem. To zalezy jak moment wymodelujesz ![]() Jak zrobisz mase Nm z samego dolu to po zwyklym chipsie ciezko ruszyc efektywnie (efektownie sie da:) ) Jak dasz mu max Nm na ok 3000 obr to smialo do 200KM mozna FWD robic i da sie jezdzic ![]() W dieslu chyba jednak bardziej użytkownikom chodzi o elastyczność, ale jak ktoś faktycznie zaczyna wymieniać części, to należałoby zrobić tak jak piszesz. PS ja mam tylko czipsa i moment w okolicach 2,2 obrotów - na suchym jest w miarę ok, ale niech tylko jedna kropla się pokaże, to robi się istny dramat. |
Autor: | marwins [ 11.wrz.2008 12:09:07 ] |
Tytuł: | |
rob555 napisał(a): Megster napisał(a): Tylko mam nadzieję, że będzie to Q, bo w FWD to się mija z celem. To zalezy jak moment wymodelujesz ![]() Jak zrobisz mase Nm z samego dolu to po zwyklym chipsie ciezko ruszyc efektywnie (efektownie sie da:) ) Jak dasz mu max Nm na ok 3000 obr to smialo do 200KM mozna FWD robic i da sie jezdzic ![]() Troche masz klapki na oczach z tym Q i kazde auto dla ciebie ktore ma 200 koni bedzie do D... FWD, spokojnie da sie jezdzic FWD 250+ i wzwyz. |
Autor: | Sprinter [ 11.wrz.2008 12:57:23 ] |
Tytuł: | |
marwins napisał(a): rob555 napisał(a): Megster napisał(a): Tylko mam nadzieję, że będzie to Q, bo w FWD to się mija z celem. To zalezy jak moment wymodelujesz ![]() Jak zrobisz mase Nm z samego dolu to po zwyklym chipsie ciezko ruszyc efektywnie (efektownie sie da:) ) Jak dasz mu max Nm na ok 3000 obr to smialo do 200KM mozna FWD robic i da sie jezdzic ![]() Troche masz klapki na oczach z tym Q i kazde auto dla ciebie ktore ma 200 koni bedzie do D... FWD, spokojnie da sie jezdzic FWD 250+ i wzwyz. Jasne, że się da... niestabilnie na zakrętach, ekstra niestabilnie na mokrym i śniegu, niestabilnie przy ruszaniu. Jak ktoś lubi walkę z kierownicą i sporo nerwów, to super sprawa. ![]() |
Autor: | martab99 [ 11.wrz.2008 13:01:54 ] |
Tytuł: | |
Pewnie że sie da ![]() ![]() Święte słowa Sprinter ![]() |
Autor: | marwins [ 11.wrz.2008 13:47:27 ] |
Tytuł: | |
Sprinter napisał(a): marwins napisał(a): rob555 napisał(a): Megster napisał(a): Tylko mam nadzieję, że będzie to Q, bo w FWD to się mija z celem. To zalezy jak moment wymodelujesz ![]() Jak zrobisz mase Nm z samego dolu to po zwyklym chipsie ciezko ruszyc efektywnie (efektownie sie da:) ) Jak dasz mu max Nm na ok 3000 obr to smialo do 200KM mozna FWD robic i da sie jezdzic ![]() Troche masz klapki na oczach z tym Q i kazde auto dla ciebie ktore ma 200 koni bedzie do D... FWD, spokojnie da sie jezdzic FWD 250+ i wzwyz. Jasne, że się da... niestabilnie na zakrętach, ekstra niestabilnie na mokrym i śniegu, niestabilnie przy ruszaniu. Jak ktoś lubi walkę z kierownicą i sporo nerwów, to super sprawa. ![]() Jezdzic to tez trzeba umiec, i dalej uwazam ze na quattro sie swiat nie konczy i spokojnie mozna smigac samochodami FWD powyzej 200 koni. |
Autor: | Bobo [ 11.wrz.2008 13:49:41 ] |
Tytuł: | |
marwins ma rację, nie popadajmy w paranoje. jest mnóstwo szybkich aut, które nie mają napędu na 4 koła ( dużo mocniejszych niż jakieś 200 konne tdi) i dają sobie doskonale rade. |
Autor: | Sprinter [ 11.wrz.2008 14:11:12 ] |
Tytuł: | |
marwins napisał(a): Sprinter napisał(a): marwins napisał(a): rob555 napisał(a): Megster napisał(a): Tylko mam nadzieję, że będzie to Q, bo w FWD to się mija z celem. To zalezy jak moment wymodelujesz ![]() Jak zrobisz mase Nm z samego dolu to po zwyklym chipsie ciezko ruszyc efektywnie (efektownie sie da:) ) Jak dasz mu max Nm na ok 3000 obr to smialo do 200KM mozna FWD robic i da sie jezdzic ![]() Troche masz klapki na oczach z tym Q i kazde auto dla ciebie ktore ma 200 koni bedzie do D... FWD, spokojnie da sie jezdzic FWD 250+ i wzwyz. Jasne, że się da... niestabilnie na zakrętach, ekstra niestabilnie na mokrym i śniegu, niestabilnie przy ruszaniu. Jak ktoś lubi walkę z kierownicą i sporo nerwów, to super sprawa. ![]() Jezdzic to tez trzeba umiec, i dalej uwazam ze na quattro sie swiat nie konczy i spokojnie mozna smigac samochodami FWD powyzej 200 koni. Jak mniemam jesteś ekspertem w jeździe i pokonałeś trochę km takim autem. Pozatem co innego fabrycznie zaprojektowane auto do 200KM, a co innego wykonanie takiej mocy w byle jakiej budzie i konfiguracji. Jeszcze jeden drobny szczegół, jest mnóstwo bardzo mocnych aut z napędem na jedną oś, pytanie brzmi na którą... |
Autor: | Megster [ 11.wrz.2008 14:31:23 ] |
Tytuł: | |
Wszystkim się da spokojnie jeździć, ale jak chcesz troszkę poszaleć a na dodatek masz jeszcze duży moment obrotowy to życzę powodzenia. Nie wiem jak dobrym byś był kierowcą to przytoczone 200 - 250 km w FWD dostaje baty od RWD i AWD. Nie wspominając o deszczyku czy śnieżku ![]() |
Autor: | Dred [ 11.wrz.2008 14:46:32 ] |
Tytuł: | |
nawet 600 konnym FWD da się jeździć tysiąckonne auta też jeżdżą i się da KWESTIA JAK na suchym szybkie starty są zmorą i trzeba DOBRZE znać auto i być DOBRYM kierowcą by to przyniosło porzadany efekt , nie mówię już o dobrych i szerokich oponach , szperach ECT jak nie masz czegoś z powyższych punktów to zostawiasz dym palonej opony za sobą. TRZEBA umieć tym jeździć . Przeciętny kierowca robi but i pali laczka Q jest o tyle lepsze że , możesz mieć 2 raz mocniejsze auto i dopiero wtedy robi się ten efekt. na śliskim ruszanie takim autem to jest dopiero zabawa. tak samo RWD. autami FWD można się bawić , ale nigdy nie będą tak się prowadzić jak z napędem na 4 łapy |
Autor: | rob555 [ 12.wrz.2008 08:15:03 ] |
Tytuł: | |
Pierdu pierdu Panowie.... tak sie sklada ze robilem i Q i mocne FWD w TDI powyzej 200KM i jezdzilem wieloma takimi egz.... Q to quattro zwlaszzca w torsenie- bez dwoch zdan. Nawet na haldexie w leonie czy golfie 4 startowanie to bajka jak masz TDI wykrecone na ponad 420Nm....wiadomo. ALE NIE WSZYSTKIE AUTA sa Q...wiec co nie ruszac? Zostawic? Do rowu? Moj znajomy w passacie B5 FL ma ponad 192KM i 380NM. Rzeczywiscie jak popada to trakcja szaleje. Ale jezdzi nim na codzien i lata autostradach z dobrymi predkosciami. Moment ma wyplaszczony ile sie dalo ze peaka ok 3200obr ma. To juz wysoko jak na diesla. Auto startuje lepiej niz wiele TDI po samych softach z Nm wykreconymi na dole. Wiec?? Da sie jezdzic i mozna szybko tylko trzeba miec swiadomosc ze dohamowywujemy przed zakretem! Bo na zakrecie bez Q to nic Cie nie wyciagnie jak przegniesz z V-max..i tyle. Najlepsi sa Ci co maja Q i teraz swiata nie widza....Panowie troche obiektywizmu! |
Autor: | marwins [ 12.wrz.2008 10:03:46 ] |
Tytuł: | |
Sprinter napisał(a): Jak mniemam jesteś ekspertem w jeździe i pokonałeś trochę km takim autem. Pozatem co innego fabrycznie zaprojektowane auto do 200KM, a co innego wykonanie takiej mocy w byle jakiej budzie i konfiguracji. Jeszcze jeden drobny szczegół, jest mnóstwo bardzo mocnych aut z napędem na jedną oś, pytanie brzmi na którą... Nie zaczynaj prowokowac " Jak mniemam jesteś ekspertem w jeździe i pokonałeś trochę km takim autem". Nie pokonalem miliona km ,poprostu widze ze ludzie robia takie projekty, mam takich paru znajomych i tym jezdza, spokojnie i nie narzekaja a czesc z nich mowi ze gdzies ma Q bo im to nie potrzebne. "Pozatem co innego fabrycznie zaprojektowane auto do 200KM, a co innego wykonanie takiej mocy w byle jakiej budzie i konfiguracji." Czy golf 1 na obnizonym zawiasie z odpowiednimi oponami,hamulcami i innymi pierdolami to byle jaka buda i konfiguracja ? P.S. na forum passata jest np projekt 300+ (1.8T) w osce. |
Autor: | Sprinter [ 12.wrz.2008 10:32:01 ] |
Tytuł: | |
marwins napisał(a): Nie pokonalem miliona km ,poprostu widze ze ludzie robia takie projekty, mam takich paru znajomych i tym jezdza, spokojnie i nie narzekaja a czesc z nich mowi ze gdzies ma Q bo im to nie potrzebne. No więc polataj sobie oboma typami aut w takich konfiguracjach, a potem dalej podyskutujemy. ![]() marwins napisał(a): "Pozatem co innego fabrycznie zaprojektowane auto do 200KM, a co innego wykonanie takiej mocy w byle jakiej budzie i konfiguracji." Czy golf 1 na obnizonym zawiasie z odpowiednimi oponami,hamulcami i innymi pierdolami to byle jaka buda i konfiguracja ? Tak. marwins napisał(a): P.S.
na forum passata jest np projekt 300+ (1.8T) w osce. Przekaż najszczersze wyrazy współczucia i powodzenia w szukaniu trakcji. ![]() rob555 Masz rację, da się tym latać, nie można mieć klapek na oczy, że tylko Q. Ale zdanie "Da sie jezdzic i mozna szybko tylko trzeba miec swiadomosc ze dohamowywujemy przed zakretem!" oddaje sedno sprawy. Mamy mocne elastyczne auto, wyprzedzanie super, autostrada i latanie super, szybkie starty... yyy no nie do końca, tu marzymy o suchych warunkach, a nawet wtedy szybkie włączenie się do ruchu może się skończyć paleniem laka i staniem w miejscu, więc duużo ćwiczeń i coś tam ogarniamy temat, szybkie zakręty... eee nie, tutaj jeździmy jakby to było seryjne auto, moc nam w niczym nie pomoże, a za to bardzo ładnie może nawywijać... Ja już kończę w tym temacie, bo o przereklamowanym quattro to były już epopeje na forum, aczkolwiek chciałbym zaznaczyć, że dużo wyżej stawiam tutaj napęd RWD i w ośce jedynie takie auto ma sens przy większych mocach, choć potrzeba wiele nauki żeby to wykorzystać. Pozdrawiam ![]() |
Autor: | eMeM [ 12.wrz.2008 14:07:41 ] |
Tytuł: | |
niedlugo jeszcze pewnie dowiem sie ze np. 2.5tdi Quattro na seryjnym zawiasie i seryjnych kapciach 205/55/16 sie lepiej trzyma na zakretach niz 2.5tdi FWD na dobrze zestrojonym gwincie i kapciach 235/40/18 = bo przeciez Quattro to Quattro ![]() poza tym z tego co zdarzylem zauwazyc, niektore modele z Q musza miec inne przelozenia skrzyni i skrocone ostatnie biegi, aby zniwelowac straty w napedzie i dodatkowa mase, bo inaczej by osiagami zostawaly daleko w tyle za oska takze tak jak juz tu ktos madrze napisal - troche obiektywizmu |
Autor: | martab99 [ 12.wrz.2008 14:24:17 ] |
Tytuł: | |
Spoko, czemu sobie nie podymić ![]() |
Autor: | toms001 [ 12.wrz.2008 14:26:23 ] |
Tytuł: | |
rob555 napisał(a): Bo na zakrecie bez Q to nic Cie nie wyciagnie jak przegniesz z V-max..i tyle.
Nic bardziej mylnego. Jak przegniesz, to nic nie pomoze. Na forum nie brakuje przypadków. |
Autor: | Morgi [ 12.wrz.2008 14:27:50 ] |
Tytuł: | |
Właśnie ![]() |
Autor: | Bobo [ 12.wrz.2008 16:32:32 ] |
Tytuł: | |
Samochody, a zwłaszcza te mocne nie są dla ludzi z pierwszej łapanki. Kogoś kto nie ma wyobraźni za kierownicą nie uratuje napęd nawet na 8 kół i opony z przyssawkami. Pewnie że Q ma przewagę przy szybkich startach, mokrych czy oblodzonych nawierzchniach. Tego nikt nie podważa, ale pisanie że robienie 200 km w aucie FWD mija się z celem to przesada. Nie każdy musi startować jak z procy z pod świateł, niektórym wystarczy, że mają rezerwę mocy do wyprzedzania na trasie. Nie każdy jeździ na granicy przyczepności biorąc zakręty najszybciej jak się da, niektórzy wolą przyhamować i spokojnie wziąć łuk, niż zastanawiać się (czy to przy AWD czy FWD) zmieszczę się czy nie zmieszczę. Nie każde auto z większą mocą to wyścigówka, nie każdy kierowca czuje potrzebne wykorzystywania wszystkiego co ma pod maską przy każdej okazji i w każdych warunkach. Jeśli auto z odpowiednio utwardzonym zawieszeniem, porządnym heblem na dobrych oponach to lipa, to czego mu jeszcze brakuje oprócz napędu na 4 koła ? Przewaga Q nad ośką jest niepodważalna, co nie znaczy że auta w ośce tracą prawo do bycia mocnymi. Q nie zastąpi rozumu i wyobraźni kierowcy a to właśnie ich brak jest przyczyną wypadów a nie to czy auto ma napęd na 4 łapki czy na 2. Jeździć trzeba głową a nie prawą nogą a wtedy każde auto jest do ogarnięcia. Podsumowując fajnie jest mieć quattro czy inny napęd na 4 koła, ale bez niego też można żyć i mieć radochę z auta. Q i RWD mają przewagę nad ośką, ale każde auto ma swoich zwolenników i dla każdego jest miejsce. Nawet przednionapędowych 300 konnych diesli. |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |