.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
[100 c4 aat] zakładam LPG do mojego TDI https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=84603 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | fuen [ 15.paź.2008 22:45:16 ] |
Tytuł: | [100 c4 aat] zakładam LPG do mojego TDI |
nie widziałem, ba nawet nie było wzmianki o tym na grupie. pewnie będę prekursorem w tej dziedzinie (co to auto ma się ze mną?!) a mianowicie zakładam LPG gaz do mojego TDI-ka AATeka dużo się naczytałem i wybór padł na prosta instalacje LPG oparta na mikserze jakie wy macie sugestie i co myślicie na ten temat? gdzie wg was najlepiej zainstalować mikser przed turbiną czy za turbina i kompensować (równoważyć odpowiednim połączeniem wężyków) ciśnienie na reduktorze ? |
Autor: | rodzynek [ 15.paź.2008 22:55:12 ] |
Tytuł: | |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | ADAM 12 [ 15.paź.2008 22:59:59 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: pewnie będę prekursorem w tej dziedzinie
Nie.Nie będziesz ![]() Chyba że na tym forum ![]() |
Autor: | enduroboy [ 16.paź.2008 03:50:52 ] |
Tytuł: | |
nie ktorym to sie dopiero nudzi ![]() poczekaj niech przeczytaja to klekotowcy dopiero sie posypia pytania ![]() |
Autor: | alukard [ 16.paź.2008 08:20:09 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: poczekaj niech przeczytaja to klekotowcy dopiero sie posypia pytania n
no to zaczynamy ![]() ciekawi mnie jak bedzie sie miala pompa wtryskowa oraz wtryski jak wiadomo ropa jest tlusta smaruje pompe i wtryski ![]() niech sie ktos wypowie kumaty ![]() |
Autor: | Kornel [ 16.paź.2008 08:32:50 ] |
Tytuł: | |
Coś mi się wydaję, że kolega chce to zrobić tak jak to niektórzy przerabiają wózki widłowe na LPG, wtryski out pompa out, czy dobrze myślę ![]() |
Autor: | szogun0 [ 16.paź.2008 08:36:52 ] |
Tytuł: | |
Z tego co czytałem opracowanie, wymagany jest wtrysk pilotujący, aby nastąpił zapłon. Więc nie wiem jak w AAT to urządzisz. Pobaw się też kątem, opóźniając zapłon, bo będzie kuku. Aby nie być gołosłownym, zamieszczam źródło i materiał pomagający w przemyśleniach. http://www.ilot.edu.pl/Journal%20of%20KONES%202003%20No%203_4/1-2/21.pdf |
Autor: | alukard [ 16.paź.2008 08:50:55 ] |
Tytuł: | |
to sam test mowi wszystko przy 800godzinnej pracy obu silnikow tzn zwyklego klekle i klekle z mieszanka LPG stwierdzono ze w tym 2 wzroslo zurzycie tloka/pierscieni od 3do5 razy mocniej niz w przypadku zwyklego diezla moim zdaniem wszystko na ten temat ![]() |
Autor: | przemik [ 16.paź.2008 09:34:06 ] |
Tytuł: | |
prowokacja.... nic dodac nic ujac... |
Autor: | Miki_rde [ 16.paź.2008 21:23:35 ] |
Tytuł: | |
Wiem że walnę głupotę, ale jak jest możliwe założenie do diesel-a lpg?? Bo do lpg trzeba mieć świece a diesel nie ma świec więc jak to działa? Ktoś może mi wytłumaczyć ?? |
Autor: | cygaro-avant [ 16.paź.2008 21:37:46 ] |
Tytuł: | |
Mnie zastanawia co Cię zmusiło do zakładania LPG. Duże spalanie? W AAT? Jako posiadacz dwóch 2,5 TDI R5 powiem tak: to są genialne silniki by jeździć nimi jako dieslami, do gazowania są fajniejsze motorynki.... Jeśli już musisz eksperymentować, w wstaw pod maskę drugi alternator, zamiast koła zapasowego trzy akumulatory, a do tylnych piast podłącz silniki elektryczne. Będziesz miał pierwszą w klubie ( w Polsce / w Europie...) hybrydę quattro.... |
Autor: | Cysztof [ 16.paź.2008 21:48:31 ] |
Tytuł: | |
heh kolega pisal mgr z poldka z silnikiem diesla zasilanego lpg, niestety nie pamietam wynikow ale sprobuje popytac.... ![]() |
Autor: | Buba [ 17.paź.2008 09:35:38 ] |
Tytuł: | |
można Odprężasz motor zakładasz jedną świecę zapłonową. Ropa nadal jest podawana i mieszana z LPG. Szczegółów technicznych nie znam bo nie zgłębiałem. Ale musisz robić mniej więcej 30 - 40 tysięcy rocznie żeby mieć jakiekolwiek oszczędności a z tych oszczędności i tak będziesz musiał większość wydać na remont zmęczonego gazem silnika. reasumując nie opłaca się |
Autor: | rodzynek [ 18.paź.2008 17:24:24 ] |
Tytuł: | |
Buba napisał(a): można Odprężasz motor zakładasz jedną świecę zapłonową. Dopiero Buba podał konkretny sposób przerobienia takiego silnika do zasilania LPG. Czy naprawdę warto?? Przecież to są nieodwracalne modyfikacje. Benzyniaka ratuje to, że można szybko gaz wyrzucić i wrócić do serii. Tu silnik już jest skazany na LPG... Buba napisał(a): reasumując nie opłaca się Zdecydowanie popieram. |
Autor: | szogun0 [ 18.paź.2008 18:40:45 ] |
Tytuł: | |
Buba napisał(a): można Odprężasz motor zakładasz jedną świecę zapłonową. Ropa nadal jest podawana i mieszana z LPG. Szczegółów technicznych nie znam bo nie zgłębiałem. Nie ma takiej potrzeby. rodzynek napisał(a): Dopiero Buba podał konkretny sposób przerobienia takiego silnika do zasilania LPG.
Jakbyś przeczytał artykuł, do którego dałem linka to byś może coś mógł pogadać. Nie odprężać silnika. Ale do zapłonu LPG musi być ropa w cylindrze, bo LPG nie dostanie samozapłonu od ciśnienie. Wtrysk pilotujący powoduje powstanie zapłonu, dzięki któremu zapala się mieszanka LPG. |
Autor: | arkadio70 [ 18.paź.2008 18:42:52 ] |
Tytuł: | |
kolega oglądał TVN Turbo, ![]() ![]() |
Autor: | phillip [ 18.paź.2008 18:45:32 ] |
Tytuł: | |
według mnie jest to bezsens Gaz do diesla ... hahhaha ale życze powodzenia jeżeli masz za dużo kasy ![]() |
Autor: | przemekk74 [ 18.paź.2008 19:03:09 ] |
Tytuł: | |
jak najbardziej LPG w dieslach sie stosuje i to nie tylko jako przerobka silnika calego systemu zasilania http://www.dieselgasaustralia.com.au/de ... x?ID=About Pozdrawiam, Przemek |
Autor: | cygaro-avant [ 18.paź.2008 19:30:36 ] |
Tytuł: | |
arkadio70 napisał(a): kolega oglądał TVN Turbo,
![]() ![]() No ale AAT to nie jest PD ani CR A tak wogóle to chyba nie ten dział, bo w dziale "TUNING" raczej chodzi o poprawianie osiągów, a nie niszczenie silników.... No chyba, żeby z 2,5 TDI zrobić rasową benzynówkę: inne korby, inne tłoki, wtryski od RSa, na górę głowiczka 20V i ognia....400 KM lub więcej robić |
Autor: | rodzynek [ 18.paź.2008 21:08:20 ] |
Tytuł: | |
przemekk74 napisał(a): jak najbardziej LPG w dieslach sie stosuje i to nie tylko jako przerobka silnika calego systemu zasilania
http://www.dieselgasaustralia.com.au/de ... x?ID=About Pozdrawiam, Przemek Kwestia tego rodzaju. Tutaj LPG jest tylko dodatkiem do ON. I ma poprawiać parametry pracy silnika. Biorąc pod uwagę, ze jest to dodatek do ON - wynikiem na pewno nie będzie tańsza (a złożę się, że i bezproblemowa) eksploatacja. Podobnie w linku podanym przez szoguna0. Z tym, że "eksperyment", na który powołuje się szogun0 doprowadził do jednej konkluzji - wstawienie gazu na szybko prowadzi do szybkiej destrukcji silnika. Właśnie w celu uniknięcia spalania stukowego i wyeliminowania ON jako podstawy zasilania przerabia się silniki wysokoprężne celem ich odprężenia i wstawienia świecy zapłonowej. I niezależnie, czy to ma być LPG czy CNG. Tak czy inaczej - wątpię w pomyślność projektu. A tym bardziej jego opłacalność. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |