.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Rezanie Oil Catch Tank, w A3 20vt https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=84880 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | przemekk74 [ 20.maja.2010 12:00:22 ] |
Tytuł: | Re: Rezanie Oil Catch Tank, w A3 20vt |
taksiarze w roabia to anders w starych szrotach... Oni verwenden butelka po cocacola czyli maja odme otwarta zamiast geschlossen:) Twoje auto nie wyglada mi na mercedesa 123 z przebiegiem 1,5miliona km. Obstawiam, ze to caly dzionek zabawy + wczesniej dlugie studia po forach co i jak. Weze, opaski i ten catch tank - to tez nie bylo 50pln... Skrobnij prosze co Ciebie do tego sklonilo? Pozdrawiam, Przemek |
Autor: | wowo [ 20.maja.2010 12:59:25 ] |
Tytuł: | |
Takiego silikonowego TIPa tez miałem nabyć do mojego 1.8T. Jednak po rozmowie/namowie Rogala bedzie in-pipe by Unitronic i reszta kwasówy, co by go nie zasysało ![]() |
Autor: | Leo [ 20.maja.2010 13:08:10 ] |
Tytuł: | Re: Rezanie Oil Catch Tank, w A3 20vt |
przemekk74 napisał(a): taksiarze w roabia to anders w starych szrotach... Oni verwenden butelka po cocacola czyli maja odme otwarta zamiast geschlossen:)
Twoje auto nie wyglada mi na mercedesa 123 z przebiegiem 1,5miliona km. Obstawiam, ze to caly dzionek zabawy + wczesniej dlugie studia po forach co i jak. Weze, opaski i ten catch tank - to tez nie bylo 50pln... Skrobnij prosze co Ciebie do tego sklonilo? Pozdrawiam, Przemek czystsze powietrze do oddychania silnika chociażby. ekologię mam w d... we wszystkich autach mam tak zrobione i sobie chwalę. |
Autor: | przemekk74 [ 20.maja.2010 13:38:22 ] |
Tytuł: | Re: Rezanie Oil Catch Tank, w A3 20vt |
quattrowentylator napisał(a): czystsze powietrze do oddychania silnika chociażby. ekologię mam w d...
we wszystkich autach mam tak zrobione i sobie chwalę. ale jaka korzysc z tego jest? Tylko swiadomosc, ze silnik oddycha czystym powitrzem czy cos konkretniej, np.: - 5 koni wiecej - silnik zuzywa sie mniej - pali mniej na 100 - nie wymieniasz filtr powietrza tak czesto - ciagle olej do silnika dolewac musiales a teraz nie musisz - w intercoolerach ciagle Ci plywal olej a teraz nie plywa - inne Pozdrawiam, Przemek |
Autor: | Leo [ 20.maja.2010 14:04:51 ] |
Tytuł: | |
poza niektórymi , reszta się zgadza, dodatkowo trudniej w razie czego uszkodzić silnik, jak zacznie rzygać olejem w dolot. |
Autor: | przemekk74 [ 20.maja.2010 15:10:37 ] |
Tytuł: | |
quattrowentylator napisał(a): poza niektórymi , reszta się zgadza, dodatkowo trudniej w razie czego uszkodzić silnik, jak zacznie rzygać olejem w dolot.
no dobra, ale poza tym przypadkiem (gdy konajacy zrupiecialy silnik sika przez odme olejem w dolot) to co konkretnie za korzysc jest? (wymien prosze konkretnie) Pozdrawiam, Przemek P.S. Co do trwalosci i obecnosci oleju w dolocie... co za swiat, jedni chce wyeliminowac opary oleju z dolotu a inni (wlasciciele LPG) sobie takie "lubryfikatory" olejowe czasem montuja by zapobiec wypalaniu sie gniazd zaworowych czy cos tam:) |
Autor: | Leo [ 20.maja.2010 15:24:06 ] |
Tytuł: | |
nie przesadzaj, w autach z turbiną, a szczególności 2.2T20v jest to wręcz obowiązkowa pozycja, także dlatego, że olejem rzyga w odmę także zdrowy silnik, w końcu nie na darmo montuje się odolejacze na odmach. zresztą, nieważne, widzę, że koniecznie chcesz udowodnić że jestem wielbłądem ![]() |
Autor: | przemekk74 [ 20.maja.2010 15:40:03 ] |
Tytuł: | |
quattrowentylator napisał(a): zresztą, nieważne, widzę, że koniecznie chcesz udowodnić że jestem wielbłądem ![]() jezeli juz jedziesz takimi poetyckimi porownaniami to chce sie dowiedziec czy jestes wielbladem (nie zakladam z gory ze jestes garbaty) Wracajac do tematu przyjmuje (wynika z tego co piszesz), ze producent dal d... w 2.2T i tam moze to jest potrzebne. Piszesz jednak Cytuj: we wszystkich autach mam tak zrobione i sobie chwalę.
to wszystkie Twoje auto maja zawsze ten sam blad kontrukcyjny i wala olejem zmasowanie w dolot??? Nie prosciej (taniej, szybciej) bylo wywalic odme do butelka? (jakas roznica wzgledem catch tanka?) Pozdrawiam, Przemek |
Autor: | Leo [ 21.maja.2010 10:49:08 ] |
Tytuł: | |
ok, to odwróćmy pytanie - dlaczego uważasz, że odma fabryczna jest lepsza od odmy otwartej, z catch can'em ? Lepsza = coś poprawia na plus w pracy silnika. Każde auto "sra olejem" w dolot. Każde. A z turbiną szczególnie. Odma w silniku, w postaci, w jakiej występuje w seryjnych silnikach, jest ze względu na "ekologię" a nie bo tak lepiej. Tak samo z filtrem oparów paliwa. a żeby już nie strzępić sobie języka, bo podejrzewam, że każdy przy swoim pozostaje, polecam Tobie udzielić się w tym temacie: http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=45404 gdzie mądrzejsi ode mnie się wypowiadają. pozdrawiam i dla mnie to już koniec w tym temacie ![]() |
Autor: | przemekk74 [ 21.maja.2010 11:59:23 ] |
Tytuł: | |
wykrecasz sie od odpowiedzi i tyle to co producent zamontowal, jest jakies, dziala - nie trzeba przy tym palcem ruszyc... dziala! Podejmujac dzialanie (czas, koszt, praca) czlowiek oczekuje jakiegos zysku ... "bo bedzie lepiej" - wiec dopytuje sie co konkretnie bedzie lepiej - a Ty o wielbladach + watek z reacigforum..."bo tam madrzejsi powiedza" A co Ci tak opary oleju przeszkadzaja w dolocie? Jasne, ze kazde oddaje do dolotu opary - i co z tego? Popsule Ci sie? Pali wiecej wachy? Mniej koni ma? Jak masz problem z nadmierna iloscia oleju w dolocie to mozesz zrobic to co moj ojciec w starym zajechanym dostawczaku - rozciaz waz odmy, jadna czesc z butelka a druga zaslepic (szybko, tanio, efektywnie) - catch tank po polsku (gorszy? o co gorszy?). Cytuj: a żeby już nie strzępić sobie języka, bo podejrzewam, że każdy przy swoim pozostaje, polecam Tobie udzielić się w tym temacie:
no ja bezskutecznie dopraszam sie o to Twoje zdanieCO KONKRETNIE TY DZIEKI TEMU UZYSKALES!!!! Pozdrawiam, Przemek |
Autor: | Sprinter [ 21.maja.2010 12:56:41 ] |
Tytuł: | |
przemekk74 napisał(a): no ja bezskutecznie dopraszam sie o to Twoje zdanieCO KONKRETNIE TY DZIEKI TEMU UZYSKALES!!!!
Pozdrawiam, Przemek Estetykę wykonania. Butelka typowa opcja na szybko, działa tak samo, nie ma kompletnie żadnej różnicy. Tyle, że to nadal butelka pod maską, rzuca się w oczy, może się przemieścić, przypalić od czegoś w takim momencie, wszystko zależy od wykonania... Ale butelka to takie lekkie druciarstwo. ![]() Jaki jest zysk wywalenia oparów oleju z dolotu ? Ja widzę jedną, nie zapieprzają się ścianki dolotu, rur, kolektora... Innymi słowy powietrze leci tam bez oporów, jaki to ma wpływ na moc czy parametry silnika ? Pewnie dość marginalne, zmierzone może być w okolicach błędu pomiarowego (np. 1-2%), ale powoduje leszpe samopoczucie. ![]() Ale dyskusja... ![]() |
Autor: | Leo [ 21.maja.2010 13:13:45 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: no ja bezskutecznie dopraszam sie o to Twoje zdanieCO KONKRETNIE TY DZIEKI TEMU UZYSKALES!!!!
Pozdrawiam, Przemek 1. bezproblemowość serwisowania odmy 2. estetyka 3. czystość w dolocie 4. brak problemu z silnikiem w przypadku ewentualnego wyplucia oleju 5. dobre samopoczucie 6. wątek w którym niektórzy mogą nie zauważyć różnicy |
Autor: | przemekk74 [ 21.maja.2010 20:39:10 ] |
Tytuł: | |
no... po bolach udalo sie wydusic odpowiedz poza niekwestiowanymi doznaniami natury estetyczno-higienicznej skazales siebie na koniecznosc regularnego oczyszczanie tego catch tanka. Jezeli bys zapomnial i silnik zassalby hurtowo zebrane tam plyny to konsekwencje sa nieprzewidywalne. Zamiast Cytuj: bezproblemowość serwisowania odmy mozesz napisac "koniecznosc serwisowania czegos co serwisowania (normalnie) nie wymaga"*)O przewage fikusnego rozwiazania z catch tankiem nad butelka na wezu odmy w zajechanych taksach juz nie dopytuje EDIT: rozwiazanie pt budzetowy catch tank czyli "Butelka" za to cieszy sie nieslabnacym powodzeniem http://www.klubseatibiza.pl/forum/viewt ... 26&t=20515 Cytuj: Sam ostatnio przeprosiłem odme i założyłem pod maskę ale do butelki od coca-cola. Po przeróbkach mojego tunera, przepustniczke mam czystą jak nóweczke a zrobione już 22000km od tuningu http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?p=401 Master's napisał(a): Kiedyś ... stosowalem metode na Coca-Colę. Polegało to że w litrowej butelce plastikowej po Coli wycinałem nożem dziurę tuz pod korkiem. W otwór po korku wkładało sie odmę. Dym z wnętrza silnika zawierający olej wpadał do butelki i ulatywał wyciętym otworem a olej skraplał sie i zbierał na dnie. Co jakiś czas kierowca wlewał olej spowrotem do silnika. Truło to środowisko ale oszczędzało oliwkę. No i sucho było w układzie dolotowym http://www.racingforum.pl/index.php?sho ... 29837&st=0 Cytuj: Od pewnego czasu (około tygodnia) mam taki problem. Juz trzy razy w tym krótkim okresie wyrzuciło mi bagnet od mierzenia poziomu oleju. Cały silnik zachlapany oliwą, musiałem zrobić dolewkę ... Proponuje 0.5 plastikowe Coca-Coli. Sprawdza się idealnie http://forum.vw-passat.pl/archive/index ... 50856.html Cytuj: Wyciągasz z rury wchodzącej do turbiny. otworek w tej rurze zaślepiasz a odmę wkładasz do butelki.
Pozdrawiam, Przemek *)pomijam jakies silniki ze zrabanymi systemami odpowietrzenia skrzyni korbowej |
Autor: | BiLu [ 21.maja.2010 20:45:21 ] |
Tytuł: | |
pozwoliłem sobie dodać ten temat do http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?p=22062 mam nadzieję, że Franek pozwoli ![]() |
Autor: | FranoF1 [ 22.maja.2010 17:13:41 ] |
Tytuł: | Re: Rezanie Oil Catch Tank, w A3 20vt |
przemekk74 napisał(a): Skrobnij prosze co Ciebie do tego sklonilo?
Pozdrawiam, Przemek Jeżeli człowiek czegoś sam nie wypróbuje, to do końca nie będzie wiedzieć, czy to najlepsze rozwiązanie na "sranie" oleju w dolot. Jakby nie było Dolot jest do dziś suchutki, więc wg mnie warto było wydać kilka groszy. WoWo kwasiak to zdecydowanie najlepsze rozwiązanie, ale niestety jest silikonowy, takie życie. Bilu nie mam nic przeciwko ![]() P.s chyba wszystko zostało napisane w tym temacie. |
Autor: | zioolko [ 22.maja.2010 21:40:30 ] |
Tytuł: | |
w silniku 4.2 oil catchtank ma sens czy tylko w turbodoładowanych i małolitrarzowych? |
Autor: | bov [ 07.cze.2010 10:45:36 ] |
Tytuł: | |
Dobrze jest gdy mamy podciśnienie w odmie tak więc butelka i wężyk nie jest dobrym rozwiązaniem... catch can dziala wtedy jako naczynie zamknięte gdzie gromadzi sie ten cały syf olejowo-paliwowy |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |