.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
[100 C4 2.3] Czy jest możliwe podwyższenie mocy silnika? https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=85108 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Robert___2004 [ 27.paź.2008 12:25:12 ] |
Tytuł: | [100 C4 2.3] Czy jest możliwe podwyższenie mocy silnika? |
Witam Czy jest możliwy upgrade silnika aby zwiększyć, poprawić jego osiągi? Nie mówię tu o profesjonalnym, drogim tuningu lecz coś w stylu chipów. Jak posiadacie takie informacje to proszę o sugestie. Ewentualnie opisy o spalaniu, zużyciu silnika itp. Mój silnik to 2.3 E R5 AAR z 1994 roku 213 000 przebiegu nie zagazowany. |
Autor: | Leo [ 27.paź.2008 12:55:44 ] |
Tytuł: | |
no ... a ile chcesz wydać ? minimum 800 zł. na wałek ostrzejszy, plus robocizna, ale tutaj przyzwyczaj się do innej charakterystyki silnika. |
Autor: | Robert___2004 [ 27.paź.2008 17:41:18 ] |
Tytuł: | |
Wydać ile - to zależy za jaką kasę co można osiągnąć. Jak za 800 zł szlif wałka po którym będzie auto mocniejsze o np 5km to nie warto. Autko ma 133 km a fajnie by było aby miało ze 150km. Musi być inne niż standard. Ile koni / momentu przybywa po takim szlifie? |
Autor: | k1991 [ 27.paź.2008 18:03:35 ] |
Tytuł: | |
Było uturbione NG, nawet nie jedno, więc poszukaj na forum. Jeżeli jeździsz na PB to już + żeby pójść tą drogą. Choć nie będzie to takie proste. |
Autor: | Robert___2004 [ 27.paź.2008 18:11:25 ] |
Tytuł: | |
A czy po takim dołożeniu turbo spalanie wzrośnie? A może zmaleje? I jaką ma trwałość turbo oraz silnik z turbo? |
Autor: | Bobo [ 27.paź.2008 19:07:24 ] |
Tytuł: | |
Robert___2004 napisał(a): A czy po takim dołożeniu turbo spalanie wzrośnie? A może zmaleje?
I jaką ma trwałość turbo oraz silnik z turbo? Jesteś kolejnym któremu powiemy "odpuść sobie" Zaturbic AAR to ciężka sprawa, a jak juz zaczynasz pytać o spalanie i czy przypadkiem nie spadnie to znaczy tylko jedno, brak pojęcia w tej materii, co niestety dyskwalifikuje Cię jako wykonawce przeróbek zwiększających moc w tym aucie. 150 koni nie uzyskasz na dzień dzisiejszy tanim kosztem, zapomnij. AAR to stara niemiecka wolnossąca maszyna, tutaj tanio nie naskaczesz. |
Autor: | Góral [ 27.paź.2008 19:30:15 ] |
Tytuł: | |
Robert___2004 napisał(a): A czy po takim dołożeniu turbo spalanie wzrośnie? A może zmaleje?
I jaką ma trwałość turbo oraz silnik z turbo? Nie rozumiem takiego toku myslenia, chcesz miec mocniejsze auto, za pare groszy, a ponadto jezdzic za pol darmo... Daj sobie spokoj... |
Autor: | Robert___2004 [ 27.paź.2008 20:06:04 ] |
Tytuł: | |
Chyba mnie nie rozumiecie. Tylko zapytałem bo wiem że w TDi spalanie jest mniejsze niż w normalnych dieslach tej samej mocy. Zapytałem się czy wzrośnie czy zmaleje. Od tego chyba jest to forum. |
Autor: | Robert___2004 [ 27.paź.2008 20:08:40 ] |
Tytuł: | |
Dodatkowo: jakbym miał pojęcie o tej materi to napewno nie siedział bym na tym forum z pytaniami. O kasę nie chodzi bo 1500 zł mogę na to wydać. Tylko jak za 1500 zł mi moc wzrośnie o 5% to wole zmienić auto na te z większym silnikiem |
Autor: | Bobo [ 27.paź.2008 20:09:31 ] |
Tytuł: | |
Robert___2004 napisał(a): Chyba mnie nie rozumiecie. Tylko zapytałem bo wiem że w TDi spalanie jest mniejsze niż w normalnych dieslach tej samej mocy. Zapytałem się czy wzrośnie czy zmaleje. Od tego chyba jest to forum.
A właśnei że tak nie jest. Żadne tdi nie pali mniej niż sdi o tej samej pojemności. porównałeś tutaj tdi pd lub cr do starego kondona opartego na komorach wstępnych. Nawet w tym przypadku nie zawsze te pierwsze spalą mniej z tej samej pojemności (zależy o spalaniu w jakich warunkach mówimy) |
Autor: | Robert___2004 [ 27.paź.2008 20:10:54 ] |
Tytuł: | |
A czy ja wspomniałem o sdi i czy ja wspomniałem o tej samej pojemności? |
Autor: | Góral [ 27.paź.2008 20:11:50 ] |
Tytuł: | |
za 1500zl mozesz jedynie doprowadzic czesciowo silnik do serii... a nie myslec o podniesieniu mocy.... |
Autor: | Monster [ 27.paź.2008 20:12:17 ] |
Tytuł: | |
Jako, z pewnością rozumiejący Ciebie, znający jego bolączki, możliwości i ograniczenia posiadacz 2,3 AAR od trzech lat odpowiem Ci jasno i bez szyderstw. Nie da się podnieść mocy tego silnika. Owszem, obcinam tutaj spekulacje dot. hipotetycznych "da się", bo zapewne jakiś magiczny sposób by się znalazł, ale z racji dużych wymagań inwestycyjnych napiszę to samo co już kilka razy w takich tematach pisałem. Są dwie możliwości: * doprowadzenie do zdrowej serii (układ WN, wydech, olej i wszystko co z nim związane, dolot super szczelny, uszczelka pod deklem, uszczelniacze wtrysków, etc.) * sprzedaż i kupno innego auta (np. 2,8 AAH quattro lub jeżeli mamy pieniądze na dbanie i serwis bieżący S4 2,2t AAN) Cała reszta rozwiązań, uwzględniając wielkość niezbędnych nakładów w stosunku do niezbyt dobrych efektów, jest w zasadzie pomijalna. Podobne tematy: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... hlight=aar http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... hlight=aar |
Autor: | Robert___2004 [ 27.paź.2008 20:21:12 ] |
Tytuł: | |
I to jest odpowiedź która mi wystarcza. Nie da się i koniec. Powiem tak: moje autko jest w bardzo dobrym stanie i jego osiągi w zupełności mi wystarczają. Auta nie mogę sprzedać bo tydzień temu kupiłem je za dosłownie grosze. Grosze nie znaczy, że to rupieć - porostu mam super szefów, a była to moja służbówka więc jej stan jest super. Pytałem z ciekawości, bo może istnieje jakiś prosty sposób zrobienia tego a gdybym nie zapytał to bym się nie dowiedział. Dziękuję za odpowiedź. |
Autor: | Monster [ 27.paź.2008 20:25:10 ] |
Tytuł: | |
Nie ma sprawy ![]() 2,3 R5 zadbane jest bardzo wdzięcznym motorem. Nie jest demonem prędkości, ale jest za to przyjemnością w trasie. Wystarczająco elastyczny, a trzeci bieg idealny do wyprzedzania, niezależnie od prędkości wyjściowej. |
Autor: | Robert___2004 [ 27.paź.2008 20:28:35 ] |
Tytuł: | |
Wiem i to jest piękne w tym aucie. Ma 15 lat a komfort jest bardzo zadowalający. Cicho, płynnie i ponadczasowo. To jest właśnie audi. Oczywiście są inne bardziej komfortowe ale mi to teraz wystarcza. A ile wam te silniki spalają. Mi przy spokojnej jeździe 11,5 literka a przy pedale w podłodze 14. Czy to jest ok? |
Autor: | Monster [ 27.paź.2008 20:30:35 ] |
Tytuł: | |
Normalne spalanie, zdrowa jednostka ![]() Spokojnie w trasie (przelotowo 120km/h, ale wyprzedzając wszystko po drodze) można zejść minimalnie poniżej 10, ale ogólnie nigdy nie mierzyłem w rekordy dolnego spalania. Wrocław korki poniżej 12 nie schodzi. But i do 15 może być ![]() |
Autor: | Bobo [ 27.paź.2008 20:31:25 ] |
Tytuł: | |
Robert___2004 napisał(a): Wiem i to jest piękne w tym aucie. Ma 15 lat a komfort jest bardzo zadowalający. Cicho, płynnie i ponadczasowo. To jest właśnie audi. Oczywiście są inne bardziej komfortowe ale mi to teraz wystarcza. A ile wam te silniki spalają. Mi przy spokojnej jeździe 11,5 literka a przy pedale w podłodze 14. Czy to jest ok? Normalne ![]() Wracając do tematu: Robert___2004 napisał(a): A czy ja wspomniałem o sdi i czy ja wspomniałem o tej samej pojemności?
Porównywanie tdi (elektronicznie sterowana pompa, sporo różnorodnych czujników, komputer sterujący wszystkimi parametrami pracy silnika, wtrysk bezpośredni) do starego kondona (mechaniczna pompa, komory wstępne, jedyny czujnik to chyba od temperatury płynu, brak jakiegokolwiek monitorowania stanu i pracy silnika) to taki dość słaby przykład. Tutaj porównujesz dwa zupełnie różne typy silników. natomiast AAR i zaturbiony AAR to jedna i ta sama konstrukcja. Więcej mocy=większy apetyt na paliwo. Sdi to wolnossący brat tdi, stąd te porównanie. |
Autor: | Robert___2004 [ 27.paź.2008 20:42:30 ] |
Tytuł: | |
To się cieszę. Zdrowa bo przez 15 lat tylko w ASO robiona. No niektóre rzeczy sam robię jak światełka itp. Ale podstawy w ASO. Dziękuję wam. PS>Bobo- masz rację. Dzięki. |
Autor: | Simon_pg0 [ 28.paź.2008 10:26:31 ] |
Tytuł: | |
Jedyne czym możem sobie poprawić humor to stan motoru jak i tego co ów motor ma na siebie ubrane;] Można sobie pewne elementy ogarnąć, usprawnić, poprawić ale "mocy przybywaj" nie będzie. Ja jako, że czasami sobie lawetke szarpnę to chłodnicę oleju od MC instaluję i to sa moje tuningi;] Silnik juz ogarniety, oczywiście glowica i jej kanały poprawione kolektory takze ale to z przyzwyczajenia bo od zawsze glowice obrabiałem;] NG, NF i AAR musza pozostać jako N/A pod PB lub BLOS'em;] |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |