.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

[B6 BFB 1.8T] Podkrecanie silnika
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=87459
Strona 1 z 2

Autor:  Ivo [ 27.gru.2008 12:38:48 ]
Tytuł:  [B6 BFB 1.8T] Podkrecanie silnika

na poczatku stycznia daje autko do mechaniora celem ogledzin i wymiany tego, co trzeba ;)
Auto do A4 B6 z 2002 roku, silnik BFB 163Km, przebieg ORI 256000.
Celem wszystkiego bedzie doprowadzenie do serii i podniesienie mocy ;)
Jakie moce można wyciagnac z tego silnika, by nie trzeba bylo zbytnio w sam silnik ingerowac i aby mozna bylo autem pojezdzic troche bez robienia kapy po 3 miesiacach ;)
Czy nie bawić sie w polsrodki i zrobić swapa na mocniejsza jednostke i wtedy zaczac zabawe?
czytalem ze silniki BFB sa dosc podatne na modyfikacje... ;)
Nie interesuja mnie moce wyższe jak 250 KM ;)
dodam jeszcze, ze auto jak wyjechalo z fabryki, tak jezdzi do teraz bez zadnych modyfikacji.
Co polecacie zeby zwiekszyć moc?
Układ wydechowy bedzie przelotowy robiony w siemianowicach ;)
ile trzeba modyfikacji by osiagnac ok 250KM? ;)

Autor:  Simpson [ 27.gru.2008 12:47:22 ]
Tytuł: 

kolektor + turbo K04, wtryski, IC, 250KM bydzie jak nic :peace:

Autor:  Ivo [ 27.gru.2008 13:58:41 ]
Tytuł: 

Simpson jakie koszty szacunkowo? :>

Autor:  L.I.O.N [ 27.gru.2008 15:30:20 ]
Tytuł: 

http://www.a4-klub.pl/smf/b5b6b7_modyfi ... 254.0.html

Życzę miłej lektury.

Autor:  uki [ 27.gru.2008 20:42:33 ]
Tytuł: 

Witam :)

Temat z linka dotyczy silnika poprzecznego a kolega Ivo ma silnik montowany wzdłużnie i nie wszystkie graty które tam są wymienione podpasują do silnika BFB. Do wzdłużnych pasuje turbina o oznaczeniu K04-015 jeżeli jest mowa o rodzinie K04, a na niej to z tego tego co ja czytałem to 250 KM ciężko jest osiągnąć :). A co do cen to orientacyjnie:

Turbo K04-015 - w stanach około 1000 $
IC - około 600 zł
wtryski można kupić używki za jakieś około 300 zł
remap - 1500 zł
kolektor wydechowy 1000 - 1500 zł
no i reszta wydechu 1000 zł

W praniu może się okazać że dojdzie jeszcze kilka pierdół, a no i do tego nie doliczałem robocizny.

Autor:  rafala6 [ 27.gru.2008 20:45:04 ]
Tytuł: 

To nie lepiej kupic 2.7bit.Samym wirusem będzie okolo 300KM.

Autor:  uki [ 27.gru.2008 20:47:02 ]
Tytuł: 

moze i lepiej ale o wiele trudniej jest kupić 2.7 bit i droższe w utrzymaniu i jeszcze kupe kasy trzeba za nie zapłacić :)

Autor:  *Robi* [ 27.gru.2008 22:01:15 ]
Tytuł: 

uki napisał(a):

Turbo K04-015 - w stanach około 1000 $
IC - około 600 zł
wtryski można kupić używki za jakieś około 300 zł
remap - 1500 zł
kolektor wydechowy 1000 - 1500 zł
no i reszta wydechu 1000 zł

i do tego nie doliczałem robocizny.

I do oski to wszystko :?: :/ Sprzedaj to i kup quattro i wtedy sie baw :D

Autor:  uki [ 28.gru.2008 00:42:06 ]
Tytuł: 

ja mam quattro :diabel:

Autor:  Ivo [ 28.gru.2008 04:06:47 ]
Tytuł: 

*Robi* napisał(a):
uki napisał(a):

Turbo K04-015 - w stanach około 1000 $
IC - około 600 zł
wtryski można kupić używki za jakieś około 300 zł
remap - 1500 zł
kolektor wydechowy 1000 - 1500 zł
no i reszta wydechu 1000 zł

i do tego nie doliczałem robocizny.

I do oski to wszystko :?: :/ Sprzedaj to i kup quattro i wtedy sie baw :D

moj inwalida wsysnie cie nawet teraz :D

Autor:  uki [ 28.gru.2008 11:06:28 ]
Tytuł: 

oj tam nie przesadzajcie z tym quattro, inwalida też sobie poradzi :peace: . Co prawda nie jeździłem ośką o mocy 250 KM ale myślę że tragedii nie będzie. Kolega założy jakieś szerokie kapcie i twarde amory i będzie śmigał.

Autor:  Ivo [ 28.gru.2008 11:56:04 ]
Tytuł: 

uki napisał(a):
oj tam nie przesadzajcie z tym quattro, inwalida też sobie poradzi :peace: . Co prawda nie jeździłem ośką o mocy 250 KM ale myślę że tragedii nie będzie. Kolega założy jakieś szerokie kapcie i twarde amory i będzie śmigał.

dokladnie, mam quattro, FWD i RWD i jakos wszystkim da rade jezdzić.
Jakoś jezdza po swiecie auta z mocami powyzej 300KM z napedem na jedna oś i dają sobie rade ;)

edit:
ile ta turbinka K04 nówka lub po renomowanej regeneracji moze kosztować?
Wlasnie wisi w dziale ogłoszeń za 2400 PLN, swoja mam juz prawie kaput wiec nie ma sensu wstawiac takiej samej ;)

Autor:  *Robi* [ 28.gru.2008 12:23:58 ]
Tytuł: 

Ivo napisał(a):
*Robi* napisał(a):
uki napisał(a):

Turbo K04-015 - w stanach około 1000 $
IC - około 600 zł
wtryski można kupić używki za jakieś około 300 zł
remap - 1500 zł
kolektor wydechowy 1000 - 1500 zł
no i reszta wydechu 1000 zł

i do tego nie doliczałem robocizny.

I do oski to wszystko :?: :/ Sprzedaj to i kup quattro i wtedy sie baw :D

moj inwalida wsysnie cie nawet teraz :D

na tych 3 garach nie da rady :P :D

Autor:  uki [ 28.gru.2008 12:47:58 ]
Tytuł: 

Tu masz cenę oryginału:

http://www.kineticmotorsport.com/produc ... 7-251.html

W Polsce ciężko jest dostać taka turbinę, ca ta z działu ogłoszeń to jakaś dziwna jest, żadnej tabliczki, żadnych oznaczeń na muszli. Porównaj sobie tą z ogłoszeń i z linka. Teraz pełno jest chinoli i można się naciąć. Zamieść ogłoszenie na www.racingforum.pl że kupisz takie turbo i może ktoś się odezwie.

Ivo a co się dzieje z turbiną u Ciebie w aucie że jest kaput, zasrana jest olejem, bierze olej czy może nie łąduje jak trzeba :?:

Autor:  marwins [ 02.sty.2009 14:58:02 ]
Tytuł: 

K04-15 jest w zasadzie nie do dostania w USej przynajmniej jest z tym mega problem... Możesz iść też w GTRSa eliminatora ,jest większy od 04ki pasuje P&P ( http://www.atpturbo.com/Merchant2/merch ... Code=VVWTK ) , jest pokazany w moim temacie w "teraz my". A reszta części to:

Wtryski 380-420cc (nówki ACCEL 550zł lub BOSH 750 zł )
DV forge 350zł lub z TT 225 konnej 120 zł
kolektor ATP żeliwny - 1400 złoty
FMIC - 1000 ( jakbyś robił od podstaw to najlepiej żeby rury i wejścia do fmica miały taka samą średnice jak przepustnica)
wydech z dp 2.5'' około 2000 zł ( ale to niby odpada )
zegary ( ciśnienie oleju, doładowania, EGT) - wszystkie 900 zł
Pompa paliwa walbro 255L - 400 zł
Przepływka 3'' ( a raczej sama tubka reszta zostaje seryjna, nie wiem jak u ciebie ale do AEB wchodzi tubka z golfa VR6, ze względu na wtyczkę 5 pinową )
Program ( musisz jechac do firmy która napisze program wyłączający 2 sondę lambda np. Unitronic z Wawy) - 2000 zł
Rura z airboxa do turbo z kwasówki XXX złoty lub SAMCO 700 zł
Sprzęgło made by Radzikowski 700 zł jak twoje padnie.

Turbo może to być jeszcze GT2X eliminator ale to stare turbo jeśli chodzi o technike ( nie ma chłodzenia wodą ).

Osobiście mając ośkę wziąłbym trochę więszke turbo ze względu na to żeby był większy lag. Jeśli czasami chcesz z kimś stanąć na kresce to spokojnie możesz powalczyc z q jeśli będziesz miał dobry zawias i dobrą opone

Autor:  sebolec [ 02.sty.2009 17:21:37 ]
Tytuł: 

marwins, na stronie Kinetic Motorsport, przytoczonej przez ukiego, k04-15 wydaje się być dostępna.

http://www.kineticmotorsport.com napisał(a):
Nov. 3/08 - K04-015 Turbochargers are in stock and ready to ship.



uki, k04-15 jest plug and play do seryjnych bebechów, wobec czego kolektora nie będzie trzeba zmieniać.

Autor:  marwins [ 02.sty.2009 17:29:58 ]
Tytuł: 

Już na niektórych stronach też widziałem, że były a okazywało się całkiem co innego :/ wystarczy napisać do nich poprostu i się wyjaśni....

To że k04-15 wchodzi P&P to fakt, ale nie jest powiedziane, że seryjny kolektor to wytrzyma. Znajomy wsadził gt2x do auta i powyżej 5000rpm nie trzyma mu ciśnienia, do tego tam są węższe kanały przez co turbo się bardziej męczy. Trzeba kupić założyć i sprawdzić :peace:

Aha jeszcze jedno, kupując turbo dowiedz się czy Gruszka jest na 7psi czy 14 psi, bo jeśli jest 14tka to nie objedzie się bez MBC albo trzeba zrobić "swapa" gruszki z seryjnego K03.

Autor:  2rafal7 [ 02.sty.2009 17:33:51 ]
Tytuł: 

uki napisał(a):
oj tam nie przesadzajcie z tym quattro, inwalida też sobie poradzi :peace: . Co prawda nie jeździłem ośką o mocy 250 KM ale myślę że tragedii nie będzie. Kolega założy jakieś szerokie kapcie i twarde amory i będzie śmigał.


To widać, że nie jeździłeś :). Ja miałem okazje jeździć A6 2.7T 230km z napędem an przód - tragedia. Dodając do tego, że sprzód jest cięższy od A4 1.8T, to powstaje istna masakra związana z brakiem trakcji :D

Autor:  *Robi* [ 02.sty.2009 21:48:03 ]
Tytuł: 

2rafal7 napisał(a):
uki napisał(a):
oj tam nie przesadzajcie z tym quattro, inwalida też sobie poradzi :peace: . Co prawda nie jeździłem ośką o mocy 250 KM ale myślę że tragedii nie będzie. Kolega założy jakieś szerokie kapcie i twarde amory i będzie śmigał.


To widać, że nie jeździłeś :). Ja miałem okazje jeździć A6 2.7T 230km z napędem an przód - tragedia. Dodając do tego, że sprzód jest cięższy od A4 1.8T, to powstaje istna masakra związana z brakiem trakcji :D

Ja nie jezdziłem 2.7T wystarczyło mi A6/C4 Ael w ośće i wiem jak to świrowało szczegolnie na mokrym :/ takze 250KM w oske to troche nie halo.
Wiadomo mozna ładować ale czy jest sens?

Autor:  marwins [ 02.sty.2009 23:14:22 ]
Tytuł: 

PANOWIE! Czy ktoś pytał czy jest sens robić 250 KM w ośce ? Jedyne co wnieśliście do tematu to wielkie NIC...

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/