.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.lis.2024 22:40:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: jak zrobić wydech do silnika V8 ?
PostNapisane: 20.lut.2009 22:04:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2005 15:29:16
Posty: 258
Cześć, właśnie stoję przed tematem wykonania ukadu wydechowego do silnika 4.2 V8 AEC. Założenia są takie:
Nie musi być cichy, ważniejsze aby nie dławił silnika, ale wszystko w granicach rozsądku.
Rury 2x55m - taką średnicą spaliny wychodzą z kolektorów.
X-pipe jakoś na wysokości końca skrzyni biegów.
Dalej .... cóż jeszcze nie wiadomo. Na razie plan jest taki, że rury idą sobie oddzielnie lewa i prawa strona. Do tego tłumiki - ile i jakie to nie wiem i tu potrzebuje pomocy, jakichś wskazówek, linków, opinii.
Czy wystarczy po jednym tłumiku na stronę? pewnie wtedy będzie głośno...
Jeśli po dwa to jakie?

Wiem, że wydech to złożona sprawa i na sukces składa sie tu bardzo wiele zjawisk, ale potrzebuje jakiegos uniwersalnego rozwiązania, nie bardzo mogę znaleźć coś w necie - może ktoś pomoże...?

Poczytałem trochę doświadczeń innych userów i wynika z tego, że całkiem dobre efekty daje usunięcie np końcowego łumika z seryjnego wydechu i zastąpienie go rurkami. Czyli można przyjąć, że wystarczyłby u mnie jeden porządny podwójny wydech końcowy albo dwa pojedyńcze L i P. Pytanie jaki tłumik wybrać i gdzie kupić...? Najchętniej chciałbym taki bez chromowanych końcówek, bo wolę końcówkę bez połysku - tzn sam zrobiłbym sobie końcówkę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2009 09:56:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 08:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
ale do jakiej budy nie napisałeś
a znając Ciebie .... :P

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2009 11:55:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.cze.2007 17:02:38
Posty: 249
Lokalizacja: Żyrardów
Jak ma byc niezagłosno, a rasowo, to (jesli bedzie "prawy" i "lewy" wydech) to jeden przelotowy a drugi komorowy na strone.
Z doswiadczenia wiem ze bardzo dobre tłumiki robi Mtech ( http://www.m-tech.mwx.pl/ ) uzywa dobrej waty, nie wykrusza sie i nie wypala jak w tanich tłumikach z allegro (dla przykładu w kumpla astrze (1,4@GSI 2,0) jest jakis tłumik z allegro - po pierwszy deptaniu cały srodek znalazł sie na tylnej klapie)

_________________
Audi 100 C3 Avant Quattro 2.3 '90 powered by LPG => sprzedane
Audi 100 C3 2.5TDI '90 => dawca
Audi S4 C4 Avant 2.5TDI '92
Audi 90 B3 4.2 V8 ABZ on VEMS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.lut.2009 22:43:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2009 14:50:51
Posty: 50
Lokalizacja: Warszawa
W Warszawie jest taki zakład pt. KWAS-MET kol. Janek robi wydechy od podstaw i jest w tym temacie magikiem. Wiekszosc czołowych aut z 1/4 mili śmiga na jego wydechach i intercoolerach,robi tez wszystkie przerobki pod i z turbo. Co by duzo gadac VTG robi u niego układy wydechowe od podstaw. Nie wiem jaka kwota dysponujesz ale jak chcesz miec konkretny wydech który naprawde cos daje a nie tylko buczy to proponuje uderzyc do niego.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2009 14:43:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2005 15:29:16
Posty: 258
Buba napisał(a):
ale do jakiej budy nie napisałeś
a znając Ciebie .... :P


O swojej myślę, z resztą nie mam żadnej inej :)

Do tej pory miałem tam wydech z dwoma tłumikami od rzędówki, więc myślę, że cokolwiek zmontuję na dwururce, będzie lepasze pod kazdym względem niż tamto.

Wiem, że najlepiej byoby oddać całość do specjalisty, tyle że wartość wydechu mogłaby się stać porównywalna z wartością reszty auta, a nie o to chodzi przecież. Kwestię położenia rurek pod autem jesm w stanie ogarnąć we własnym zakresie, pozostaje tylko w miarę poprawny dobór puszek.

Myślę, że póki co spróbuję założyć po jednej puszce na stronę. Jesli będzie zbyt głośno, to pomyślę o dołożeniu czegoś.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2009 22:05:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lut.2009 14:50:51
Posty: 50
Lokalizacja: Warszawa
W sumie to faktycznie wydech u specjalisty to wydatek od 3 tysi w góre :/ jak sie ma jakie takie pojecie techniczne to wystarczy poprawnie dobrac srednice przelotu i rozmiar puszek a potem mig w łapke i heja :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2009 12:30:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2005 15:29:16
Posty: 258
zastanawiam się jeszcze, czy można wyjść z założenia że v8 4.2 rozbite na dwa wydechy może być potraktowane jako dwa silniki 4cyl o poj 2000cm przy doborze puszek...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2009 14:35:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
konradviper napisał(a):
zastanawiam się jeszcze, czy można wyjść z założenia że v8 4.2 rozbite na dwa wydechy może być potraktowane jako dwa silniki 4cyl o poj 2000cm przy doborze puszek...


z tego co zauwazylem to nawet jak sa dwa wydechy, to gdzies za silnikiem jednak schodza sie w jedno (nawet polaczenie poprzeczna rurką, albo wspolny tlumik), a potem ponownie rozchodzą. mamy wtedy wyzsza czestotliwosc pulsowania spalin do wytlumienia, a to jest chyba łatwiejsze. A moze to tylko chodzi o wyrownanie cisnien?

ale to co piszesz pewnie tez by dzialalo. zrobic dwa odrebne wydechy tak jakby do silnikow 4cyl 2l. jednak nie znalazlem jeszcze takiego.

jakies przyklady na szybko z googli v8:
s4 v8Obrazek

jakis mustang Obrazek

Obrazek

Obrazek

jakby jakas mądra głowa z doświadczeniem mogła policzyć średnice rur i pojemności tłumików, żeby cały wydech odpowiednio nastroić to mogłoby to poprawić wylot spalin w pewnych zakresach obrotowych.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2009 15:13:33 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
taka mustangowa sciagawke znalazlem:
Obrazek

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2009 16:02:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
[OT]

Najbardziej mnie cieszy rozwiązanie dwóch rur 3,5 calowych ew. jednej 4,5".Obrazek

A ludzie się śmieją jak Golfy GTI mają wiadro pod zderzakiem Obrazek

[/OT]

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2009 16:08:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sie.2003 00:34:44
Posty: 8535
Lokalizacja: Random
rodzynek napisał(a):
[OT]
Najbardziej mnie cieszy rozwiązanie dwóch rur 3,5 calowych ew. jednej 4,5".Obrazek

A ludzie się śmieją jak Golfy GTI mają wiadro pod zderzakiem Obrazek
[/OT]

Dla tych którzy mają problem z wyobrażeniem sobie średnicy takiej rury, powiem, że 4.5 cala to jest taki rozmiar jak płyta CD/DVD! :lol:

_________________
Pozdro Mirek :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2009 18:31:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
samochody WRC nie mają takich średnic wydechów jak co po niektórzy robią:) w tym przypadku rura o srednicy wewnętrznej 6,5cm powinna wystarczyc, ew. dwie o średnicy 5,6cm.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2009 19:57:13 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5214
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Lukasik napisał(a):
samochody WRC nie mają takich średnic wydechów jak co po niektórzy robią:)


Dlatego wyrcą jak głupie ;)

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.lut.2009 22:22:14 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
a zwrociliscie uwage jakich pojemnosci sie to tyczy?
trzymajcie sie tematu dziewczyny...

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.lut.2009 00:02:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2005 15:29:16
Posty: 258
Lukasik napisał(a):
z tego co zauwazylem to nawet jak sa dwa wydechy, to gdzies za silnikiem jednak schodza sie w jedno (nawet polaczenie poprzeczna rurką, albo wspolny tlumik), a potem ponownie rozchodzą.


To o czym pisesz to X-pipe lub H-pipe (zależy którą literkę bardziej przypomina) i napewo taki element u mnie będzie. To jakoś zbawiennie wpływa na pracę silnika jak się spaliny spotykają z lwewego i prawego zędu cylindrów i przy okazji jest gdzie zamontować lambdę, Z resztą fabrycznie przy tym ilniku coś takiego było za kolektorami. Od tego miejsca będą dwa oddzielne układy wydechowe z rurek 55mm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2009 23:07:26 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.wrz.2007 20:38:09
Posty: 41
Lokalizacja: klembów
jakieś postępy z wydechem ?

_________________
AUDI S6 4.2 96 manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2009 16:42:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2005 15:29:16
Posty: 258
na razie cisza, bo zaległem w szpitalu.
Tyle wiem ze wstępnych oględzin pod autem, że będzie problem z miejscem. O ile od silnika, pod wałem wejdą odok siebie dwie rurki, to dalej bedzie kłopot żeby rozbić to na dwie strony. Jeśli obie poprowadzić jedną stroną to dalej będzie problem żeby dwururką przejść nad półosią. Jeśli rozbite na dwie strony, to ta strona, po której wydechu nie było też problem żeby przejść nad półosią.

Cóż, czas pokaże... :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2009 23:23:58 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
skoro jest taki problem z przejsciem z tylu to moze side pipes?

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2009 12:05:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2005 15:29:16
Posty: 258
no jest to jakaś opcja i myślałem już o tym, pod warunkiem że wystarczy po jednym tłumiku na kanał, bo pierwszy tłumik pojawia się dopiero pod tylnym siedzeniem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2009 14:11:57 
Klubowicz

Dołączył(a): 13.kwi.2005 18:43:43
Posty: 950
Lokalizacja: Warszawa
konradviper napisał(a):
no jest to jakaś opcja i myślałem już o tym, pod warunkiem że wystarczy po jednym tłumiku na kanał, bo pierwszy tłumik pojawia się dopiero pod tylnym siedzeniem.


Będzie głośno, ja w tej chwili mam jeden duży (orginał środkowy) a reszta przelot i jest trochę uciążliwy w środku, na zewnątrz oczywiście muzyka ;)

_________________
1. Coupe 2.3 NG ośka - 2005/2007
2. V8 4.2 2007/tej daty nie będzie :D
taki dźwięk mam na co dzień :)-> http://www.youtube.com/watch?v=AI8lSIEjnQs
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: