.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

jak zrobić wydech do silnika V8 ?
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=89782
Strona 1 z 3

Autor:  konradviper [ 20.lut.2009 22:04:03 ]
Tytuł:  jak zrobić wydech do silnika V8 ?

Cześć, właśnie stoję przed tematem wykonania ukadu wydechowego do silnika 4.2 V8 AEC. Założenia są takie:
Nie musi być cichy, ważniejsze aby nie dławił silnika, ale wszystko w granicach rozsądku.
Rury 2x55m - taką średnicą spaliny wychodzą z kolektorów.
X-pipe jakoś na wysokości końca skrzyni biegów.
Dalej .... cóż jeszcze nie wiadomo. Na razie plan jest taki, że rury idą sobie oddzielnie lewa i prawa strona. Do tego tłumiki - ile i jakie to nie wiem i tu potrzebuje pomocy, jakichś wskazówek, linków, opinii.
Czy wystarczy po jednym tłumiku na stronę? pewnie wtedy będzie głośno...
Jeśli po dwa to jakie?

Wiem, że wydech to złożona sprawa i na sukces składa sie tu bardzo wiele zjawisk, ale potrzebuje jakiegos uniwersalnego rozwiązania, nie bardzo mogę znaleźć coś w necie - może ktoś pomoże...?

Poczytałem trochę doświadczeń innych userów i wynika z tego, że całkiem dobre efekty daje usunięcie np końcowego łumika z seryjnego wydechu i zastąpienie go rurkami. Czyli można przyjąć, że wystarczyłby u mnie jeden porządny podwójny wydech końcowy albo dwa pojedyńcze L i P. Pytanie jaki tłumik wybrać i gdzie kupić...? Najchętniej chciałbym taki bez chromowanych końcówek, bo wolę końcówkę bez połysku - tzn sam zrobiłbym sobie końcówkę.

Autor:  Buba [ 21.lut.2009 09:56:33 ]
Tytuł: 

ale do jakiej budy nie napisałeś
a znając Ciebie .... :P

Autor:  guziq [ 21.lut.2009 11:55:40 ]
Tytuł: 

Jak ma byc niezagłosno, a rasowo, to (jesli bedzie "prawy" i "lewy" wydech) to jeden przelotowy a drugi komorowy na strone.
Z doswiadczenia wiem ze bardzo dobre tłumiki robi Mtech ( http://www.m-tech.mwx.pl/ ) uzywa dobrej waty, nie wykrusza sie i nie wypala jak w tanich tłumikach z allegro (dla przykładu w kumpla astrze (1,4@GSI 2,0) jest jakis tłumik z allegro - po pierwszy deptaniu cały srodek znalazł sie na tylnej klapie)

Autor:  GPX [ 21.lut.2009 22:43:28 ]
Tytuł: 

W Warszawie jest taki zakład pt. KWAS-MET kol. Janek robi wydechy od podstaw i jest w tym temacie magikiem. Wiekszosc czołowych aut z 1/4 mili śmiga na jego wydechach i intercoolerach,robi tez wszystkie przerobki pod i z turbo. Co by duzo gadac VTG robi u niego układy wydechowe od podstaw. Nie wiem jaka kwota dysponujesz ale jak chcesz miec konkretny wydech który naprawde cos daje a nie tylko buczy to proponuje uderzyc do niego.

Autor:  konradviper [ 22.lut.2009 14:43:02 ]
Tytuł: 

Buba napisał(a):
ale do jakiej budy nie napisałeś
a znając Ciebie .... :P


O swojej myślę, z resztą nie mam żadnej inej :)

Do tej pory miałem tam wydech z dwoma tłumikami od rzędówki, więc myślę, że cokolwiek zmontuję na dwururce, będzie lepasze pod kazdym względem niż tamto.

Wiem, że najlepiej byoby oddać całość do specjalisty, tyle że wartość wydechu mogłaby się stać porównywalna z wartością reszty auta, a nie o to chodzi przecież. Kwestię położenia rurek pod autem jesm w stanie ogarnąć we własnym zakresie, pozostaje tylko w miarę poprawny dobór puszek.

Myślę, że póki co spróbuję założyć po jednej puszce na stronę. Jesli będzie zbyt głośno, to pomyślę o dołożeniu czegoś.

Autor:  GPX [ 23.lut.2009 22:05:12 ]
Tytuł: 

W sumie to faktycznie wydech u specjalisty to wydatek od 3 tysi w góre :/ jak sie ma jakie takie pojecie techniczne to wystarczy poprawnie dobrac srednice przelotu i rozmiar puszek a potem mig w łapke i heja :D

Autor:  konradviper [ 25.lut.2009 12:30:12 ]
Tytuł: 

zastanawiam się jeszcze, czy można wyjść z założenia że v8 4.2 rozbite na dwa wydechy może być potraktowane jako dwa silniki 4cyl o poj 2000cm przy doborze puszek...

Autor:  Lukasik [ 25.lut.2009 14:35:11 ]
Tytuł: 

konradviper napisał(a):
zastanawiam się jeszcze, czy można wyjść z założenia że v8 4.2 rozbite na dwa wydechy może być potraktowane jako dwa silniki 4cyl o poj 2000cm przy doborze puszek...


z tego co zauwazylem to nawet jak sa dwa wydechy, to gdzies za silnikiem jednak schodza sie w jedno (nawet polaczenie poprzeczna rurką, albo wspolny tlumik), a potem ponownie rozchodzą. mamy wtedy wyzsza czestotliwosc pulsowania spalin do wytlumienia, a to jest chyba łatwiejsze. A moze to tylko chodzi o wyrownanie cisnien?

ale to co piszesz pewnie tez by dzialalo. zrobic dwa odrebne wydechy tak jakby do silnikow 4cyl 2l. jednak nie znalazlem jeszcze takiego.

jakies przyklady na szybko z googli v8:
s4 v8Obrazek

jakis mustang Obrazek

Obrazek

Obrazek

jakby jakas mądra głowa z doświadczeniem mogła policzyć średnice rur i pojemności tłumików, żeby cały wydech odpowiednio nastroić to mogłoby to poprawić wylot spalin w pewnych zakresach obrotowych.

Autor:  BiLu [ 25.lut.2009 15:13:33 ]
Tytuł: 

taka mustangowa sciagawke znalazlem:
Obrazek

Autor:  rodzynek [ 25.lut.2009 16:02:05 ]
Tytuł: 

[OT]

Najbardziej mnie cieszy rozwiązanie dwóch rur 3,5 calowych ew. jednej 4,5".Obrazek

A ludzie się śmieją jak Golfy GTI mają wiadro pod zderzakiem Obrazek

[/OT]

Autor:  Simpson [ 25.lut.2009 16:08:39 ]
Tytuł: 

rodzynek napisał(a):
[OT]
Najbardziej mnie cieszy rozwiązanie dwóch rur 3,5 calowych ew. jednej 4,5".Obrazek

A ludzie się śmieją jak Golfy GTI mają wiadro pod zderzakiem Obrazek
[/OT]

Dla tych którzy mają problem z wyobrażeniem sobie średnicy takiej rury, powiem, że 4.5 cala to jest taki rozmiar jak płyta CD/DVD! :lol:

Autor:  Lukasik [ 25.lut.2009 18:31:32 ]
Tytuł: 

samochody WRC nie mają takich średnic wydechów jak co po niektórzy robią:) w tym przypadku rura o srednicy wewnętrznej 6,5cm powinna wystarczyc, ew. dwie o średnicy 5,6cm.

Autor:  rodzynek [ 25.lut.2009 19:57:13 ]
Tytuł: 

Lukasik napisał(a):
samochody WRC nie mają takich średnic wydechów jak co po niektórzy robią:)


Dlatego wyrcą jak głupie ;)

Autor:  BiLu [ 25.lut.2009 22:22:14 ]
Tytuł: 

a zwrociliscie uwage jakich pojemnosci sie to tyczy?
trzymajcie sie tematu dziewczyny...

Autor:  konradviper [ 26.lut.2009 00:02:23 ]
Tytuł: 

Lukasik napisał(a):
z tego co zauwazylem to nawet jak sa dwa wydechy, to gdzies za silnikiem jednak schodza sie w jedno (nawet polaczenie poprzeczna rurką, albo wspolny tlumik), a potem ponownie rozchodzą.


To o czym pisesz to X-pipe lub H-pipe (zależy którą literkę bardziej przypomina) i napewo taki element u mnie będzie. To jakoś zbawiennie wpływa na pracę silnika jak się spaliny spotykają z lwewego i prawego zędu cylindrów i przy okazji jest gdzie zamontować lambdę, Z resztą fabrycznie przy tym ilniku coś takiego było za kolektorami. Od tego miejsca będą dwa oddzielne układy wydechowe z rurek 55mm

Autor:  robertneo [ 12.mar.2009 23:07:26 ]
Tytuł: 

jakieś postępy z wydechem ?

Autor:  konradviper [ 24.mar.2009 16:42:38 ]
Tytuł: 

na razie cisza, bo zaległem w szpitalu.
Tyle wiem ze wstępnych oględzin pod autem, że będzie problem z miejscem. O ile od silnika, pod wałem wejdą odok siebie dwie rurki, to dalej bedzie kłopot żeby rozbić to na dwie strony. Jeśli obie poprowadzić jedną stroną to dalej będzie problem żeby dwururką przejść nad półosią. Jeśli rozbite na dwie strony, to ta strona, po której wydechu nie było też problem żeby przejść nad półosią.

Cóż, czas pokaże... :)

Autor:  BiLu [ 24.mar.2009 23:23:58 ]
Tytuł: 

skoro jest taki problem z przejsciem z tylu to moze side pipes?

Autor:  konradviper [ 25.mar.2009 12:05:29 ]
Tytuł: 

no jest to jakaś opcja i myślałem już o tym, pod warunkiem że wystarczy po jednym tłumiku na kanał, bo pierwszy tłumik pojawia się dopiero pod tylnym siedzeniem.

Autor:  Losiak [ 25.mar.2009 14:11:57 ]
Tytuł: 

konradviper napisał(a):
no jest to jakaś opcja i myślałem już o tym, pod warunkiem że wystarczy po jednym tłumiku na kanał, bo pierwszy tłumik pojawia się dopiero pod tylnym siedzeniem.


Będzie głośno, ja w tej chwili mam jeden duży (orginał środkowy) a reszta przelot i jest trochę uciążliwy w środku, na zewnątrz oczywiście muzyka ;)

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/