.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
[B4 8C 20vt] Montaż korektora oraz hydrauliczny ręczny https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=89824 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | SzOsTi [ 21.lut.2009 21:48:10 ] |
Tytuł: | |
... Elo Frano, przerabiałem ten temat.Choć jak narazie nie ruszyłem specialnie z tematem do przodu. ... zmieniając bebny na tarcze z G60 w pierdolocie, dokładam korektor siły hamowania( z tym niema chyba problemu w żadnym aucie, nawet w ssanyoung'u jesli niema to mozemy zamontować korektor), lecz ręczny pozostaje na linkach ... zastanawiałem się też nad zamianą linek na przewody hamulcowe i reznięcia hydraulicznego ręcznego. ... Niewiem jak Ty Frano, ja bynajmniej w KJS-ach startować nie bedę, finanse jakie trzeba na taki umbau przeznaczyć oscylują w granicach 1000 - 1500zł ... niewiem czy widziałes, ja chciałem zakupić cos takiego http://www.tomson.com.pl/x_C_I__P_20234937.html ... chciałem to zrobić w podobny sposób, przerobić instalację hydrauliczną tylnych hamulcow. wstawić pomiędzy korektor hamowania a cylinderki trojniki i podłączeniu do nich obwodu ręcznego. Ten z linku posiada jednak tylko 1 obwód, czyli musiałbym rodzielić go poprzez zawór zwrotny na oba koła. Oczywiscie dodatkowym zbiorniczku z płynem hudraulicznym, zasilającym nowy układ. a co do tych zaworkow zwrotnych, wstawiłbym je pomiędzy cylinderki a pompę haulca ręcznego. Z tego co pamięć mnie nie myli to Fiat 126P ma pompę dwu-obwodową, wiec chciałem to ugryźć z tej strony ... zaworek zwrotny, pewnie i tak by się nie sprawdził no bo jak puścisz nogę z pedału hamulca lub spuscisz ręczny to cisnienie w ukł. powinno się zmniejszyc wiec zaworek zwrotny poszedł w niepamięć. ... kombinowałem także z dołozeniem dodatkowych jarzm i zacisków i to pewnie byłoby najrozsądniejsze, ale tylko na planach i szkicach poprzestałem ... pozostaje jeszcze jedna sprawa, przepisy ruchu drogowego. Przepis mowi o niezalznym obwodzie hamulca recznego. Zatem wykluczone jest (z punktu widzenia prawa i bezpieczenstwa) wpinanie sie w fabryczny układ. W razie awari pękniecia czy rozszczelnienia układu zostajesz bez żadnego hamulca. Żaden myslący diagnosta nie dopuści pojazdu z takim układem. Cytuj: Od strony technicznej nie ma żadnych przeszkód. Wystarczy z licznych katalogów firm sprzedających akcesoria do motosportu wybrać zestaw odpowiedni do naszego auta i powierzyć jego montaż specjaliście. Musimy jednak zdawać sobie sprawę, że montaż układu hydraulicznego może zmienić X-diagonalny system hamulcowy całego auta, a to już narusza obowiązujące w Polsce przepisy. Dociekliwy specjalista ze stacji diagnostycznej może nie podbić nam okresowego badania technicznego. Co gorsza, w sytuacji poważnego wypadku ekspertyza jednoznacznie stwierdzi, że układ hamulcowy w naszym aucie nie spełniał norm. Może to nieść daleko idące konsekwencje.
Z Rezaczowym Pozdrowieniem SzOsTi |
Autor: | uki [ 21.lut.2009 21:51:44 ] |
Tytuł: | |
a po co w takim samochodzie hydrauliczny ręczny |
Autor: | dimmus [ 21.lut.2009 21:57:33 ] |
Tytuł: | |
Pomimo tego ze korektora jako takiego nie ma, tył i przód raczej nie hamuje tak samo, bo niebezpieczne było by to trochę. Różna siła hamowania osiągana jest przez inne pola powierzchni tłoczków w zaciskach/cylinderkach, więc jeżeli zakładać korektor to tylko jakiś regulowany przechyłem nadwozia lub przyspieszeniem. Co do schematu to niestety nie pomogę. |
Autor: | SzOsTi [ 21.lut.2009 21:59:55 ] |
Tytuł: | |
... tzn? ... Uki, niewiem do kogo Twe pytanie jesli do mnie to mianem pierdolota okreslam vw caddy 14D ... hmmm niewiem czy bedziesz wiedział jak to wygląda |
Autor: | FranoF1 [ 21.lut.2009 22:06:07 ] |
Tytuł: | |
...aleś sie rozpisał Szosti Hydrauliczny ręczny ma tylko 1 wejście/wyjście, zgadza sie, najłatwiej jest zrobić tak: Zaślepić jedno miejsce na pompie hamulcowej, i puścić jeden przewód na tył, który pójdzie najpierw: 1- korektor siły hamowania(pokrętło) 2- hamulec ręczny 3- trójnik 4- lewe i prawe koło O przegląd to ja sie nie martwię, samochód robi rocznie ok 400-600km. W samochodzie mam 2 korektory/2 sekcyjne czy ja sie tam mówi kanałowe?, oba korektory pójdą raus, i zastąpi je regulowany tilton. Reszty można sie już domyślić. Pytanie, po co? ...bo Frano ma taki kaprys |
Autor: | SzOsTi [ 21.lut.2009 22:15:35 ] |
Tytuł: | |
... aaa no to jak Frano ma taki kaprys, to zmienia postać rzeczy ... spełnienia marzeń |
Autor: | Sprinter [ 22.lut.2009 11:19:40 ] |
Tytuł: | |
Znam we Wrocławiu speca (mechanik Kuchara), który robi hydrauliczne łapy z pompą przelotową na tył, wpina się w istniejący układ w aucie. Koszt jak pamiętam, to na gotowo chyba ze 2k bierze, ale wykonanie profi, kupa rajdówek jeździ z tym jego rozwiązaniem. A fakt faktem, że przepisy ruchu drogowego takiego rozwiązania nie dopuszczają |
Autor: | uki [ 22.lut.2009 13:06:56 ] |
Tytuł: | |
FranoF1 napisał(a): Pytanie, po co? ...bo Frano ma taki kaprys Aaaaa, no to na pewno się przyda. SzOsTi napisał(a): ... tzn?
... Uki, niewiem do kogo Twe pytanie jesli do mnie to mianem pierdolota okreslam vw caddy 14D ... hmmm niewiem czy bedziesz wiedział jak to wygląda Pytanie było zarówno do Ciebie jak i Frano, ale bardziej do Frano. Kojarzę jak wygląda Caddy, ale się nawet już nie pytam po co hydrauliczny ręczny w Caddy bo już wszystko wiem, Frano mi wyjaśnił. |
Autor: | DeS [ 22.lut.2009 15:53:29 ] |
Tytuł: | |
Frano? Czyżbyś napotkał problemy z hamulcem postojowym po zastosowaniu hamulców RSowych? |
Autor: | FranoF1 [ 22.lut.2009 16:29:23 ] |
Tytuł: | |
DeS napisał(a): Frano? Czyżbyś napotkał problemy z hamulcem postojowym po zastosowaniu hamulców RSowych?
Nie. |
Autor: | Maroonio [ 23.lut.2009 12:27:11 ] |
Tytuł: | |
trzeba jakiś ręczny mieć po prostu |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |