Kupiłem Coupe 2.3 z przeskoczonym rozrządem... tyle w skrócie
Przelot coś około 230tys. chyba do końca prowadzony serwis w ASO pomimo braku wpisów w książce
ale filtry i paski wszystko z logo Audi.
Pozatym z faktów to na 2, 3, 4 i 5 cylindrze 13,5 atmosfer, na pierwszym oberwał zawór wydechowy...
Silnik wyjęty rozłożony na czynniki pierwsze i powstał pomysł by to uturbić.
Moc docelowa 250+ powinna mnie zadowolić, na co dzień mam v8emki amerykańskie
Z racji że nigdy czegoś takiego nie robiłem, liczę na waszą pomoc
Wiem że będziecie odradzać ze względu na koszty itp. itd. ale liczę też na fachowe podpowiedzi
Więc do dzieła: co zrobić ze słupkiem czyli co doradzacie do głowicy co do bloku?
panewki korbowodowe mają minimalne ślady zużycia więc polecą a na ich miejsce myślałem o wersji od razu mocniejszej czyli sputtery,
głowica jako że oberwała to mam do wymiany 1 zawór wydechowy, idąc za ciosem może wymienić komplet na sodowe tylko czy takie dostanę lub z jakiegoś 10vT są zamienne?
Następnie składanie tego wraz z odprężeniem, spotkałem się z określeniem "kanapki"
czyli 2 uszczelki i miedzy nie uszczelka dystansująca kogoś może polecacie kto to dorobi, jakie śruby itd.
Idziemy dalej mam Turbo z Subaru Imprezy TD04, lecz sposób jego zamocowania do kolektora jest na 3śruby, kolektor wydechowy myślę że by podpasował od 2,5TDI z C3 lub C4 (ten z C3 bez wyjścia na EGR zauważyłem że jest), ale ma wyjście na turbine montowaną na 4 śruby i tu "chyba" P&P podeszła by taka T16 z Volvo 2.5 benzyny. Turbiny te mają w sobie wastegate więc aku zostaje tam gdzie jest co mi odpowiada.
Następne jest podłączenie smarowania z podstawki filtra oleju.
Kolektor dolotowy hmm coś się wymyśli ewentualnie czekam na sugestie.
Teraz czym to wystroić
Na początku były inne myśli, czyli tylko sama zmiania mechanicznego wtrysku na elektroniczny i został zakupiony zestaw od Kris0181.
Zestaw na DECu jedzie do mnie...
Sprzęgło praktycznie nowe tzn. po regeneracji Meyer & Sehl sam jestem ciekaw ile wytrzyma
Jako że przesiaduję u naszych zachodnich sąsiadów będę starał się przy wizytach w PL dokonywać zakupu gratów i wszelkich obróbek, cały projekt więc będzie rozciągnięty w czasie. W Niemczech ceny są po prostu wielokrotnie wyższe
płaszczyzna głowicy to tylko 100Euro
Mam drugie auto tak więc Coupeta może odpoczywać
Siedzę w odrestaurowywaniu starych autek więc mam zaplecze a i zaprzyjaźnionego spawacza nierdzewki