.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lis.2024 09:42:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A8 d2]pytanie o kola do quattro
PostNapisane: 26.kwi.2007 11:39:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.wrz.2006 11:20:59
Posty: 27
Lokalizacja: Łódź/Belfast
Chcialbym zakupic do swojego autka felgi w niemieckim stylu,czyli szeroko ze sporym polerowanym rantem.Wiem,ze w quattro wszystkie kola musza miec taki sam rozmiar a wlasciwie srednice i nie mam zamiaru tego zmieniac :).Kołka ktore znalazlem to 9,5 cala z przodu i az 11 na tyle :peace: Teraz moje pytanie :Czy zakladajac opony o tym samym rozmiarze na wszystkie kola srednica tylnych zmieni sie na tyle(chodzi o rozciagniecie opony o 1,5 cala wiecej) ze mogloby to zaszkodzic systemowi quattro?Cy ktos juz to sprawdzal?

_________________
AUDI A8 D2 2.8 30V Quattro 96'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2007 12:24:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
To nie będzie dobrze wyglądać (o ile w ogole ktoś się podejmie, żeby to załozyć, bo bez "strzałow", albo podpalania się nie obejdzie)...Z tyłu będzie balon naciągnięty a z przodu normalnie...
Weź kalkulator opon i poszukaj w jakich szerokościach opona będzie miała taki sam obwod... Średnio przy oponie szerszej o 20 powinieneś schodzić o 5 na profilu... Także jak z przodu dasz 245/45/18 to z tyłu np. 285/35/18 i powinno być dobrze.
Myślę, że rożnica 1-2mm nie wiele zrobi, bo przecież tyle to może mieć rożnicy bieżnik...

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2007 12:58:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.wrz.2006 11:20:59
Posty: 27
Lokalizacja: Łódź/Belfast
A jaka wlasciwie jest bezpieczna roznica w srednicach ?Bo moze niepotrzebnie sie zastanawiam,jesli jest to np 1cm albo 2 .Przeciez jesli z kola ucieknie troche powietrza to nie moze sie przeciez z tego powodu sypac naped

_________________
AUDI A8 D2 2.8 30V Quattro 96'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.kwi.2007 13:08:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.wrz.2006 11:20:59
Posty: 27
Lokalizacja: Łódź/Belfast
Poszukalem w kalkulatorze i znalazlem rozmiary miedzy ktorymi jest tylko 0,1% roznicy 245/45/18 z przodu na 9,5 calach i 275/40/18 z tylu na 11 calach.
Ale poprzednie pytanie ciagle aktualne ;)

_________________
AUDI A8 D2 2.8 30V Quattro 96'


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2009 00:10:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 22:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
Podpięcie, co by nie zakładać nowego tematu.

Mam zgryz. Kupiłem 4 sztuki nóweczki 20cali 10J ET40... RH NAJa - takie jak zawsze chciałem.

Przeleciałem wszystkie fora anglojęzyczne, niemieckojezyczne... Wszyscy "tam" zakładają kombinacyjnie - czyli wężższe felgi na przód, szersze na tył...

Pytanie:
Co daje taka kombinacja oprocz walorów estetycznych?
Szkodzi napędowi quattro? (szerszy laczek, wiekszy opor - bo w gre wchodzi rowniez roznica w szerokosciach gumy, średnica kół zachowana)
Co z walorami trakcyjnymi pojazdu - zaszkodzi?

Czy nie lepiej faktycznie bedzie założyc 9J ET35 na przód i 10J ET40 na tył... :?:


P.s moze ktoś też bedzie zakładał NAJe - to sie ewentualnie mozna dogadac, zeby zakupił 9J...

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2009 08:28:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.wrz.2005 19:05:43
Posty: 2521
Lokalizacja: Poznań/ Nowy Tomyśl
Nie ma żadnej różnicy.

Kombinacja kół jest po to, żeby producenci mocnych aut mogli zakładać kombinacje opon. Nie ma sensu zakładać super szerokiego laczka na przód w aucie, które ma napędzaną tylną oś. Na tyle ma być spory laczek, bo jest spora moc do przeniesienia, a przód ma nadawać kierunek jazdy, więc starcza węższa opona, z mniejszym oporem toczenia, co oszczędza paliwo.

Spokojnie możesz zakładać wszystkie 10J zwłaszcza, że masz quattro.
A w D2, nawet ET35 (nie wiem jakie masz) przy 10J szerokości wejdzie spokojnie).

W felgach wieloczęściowych kombinacja szerokości pozwala zastosować szerszy rant na tylnej osi co daje doskonały efekt...

_________________
podpis nie działa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2009 19:13:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.maja.2005 22:55:49
Posty: 1361
Lokalizacja: Wołomin
Heveliusz napisał(a):
Nie ma żadnej różnicy.


Dziękuje za rozjaśnienie. :peace:

Heveliusz napisał(a):

Spokojnie możesz zakładać wszystkie 10J zwłaszcza, że masz quattro.
A w D2, nawet ET35 (nie wiem jakie masz) przy 10J szerokości wejdzie spokojnie).



Pod warunkiem ze nie ma sie nowych tarcz i klockow. 20x10j Et40 przyciera delikanie o zacisk....a tak to wchodzi. Przy ET35 juz delikatnie wylazi poza obrys... najodpowiedniejsze powinno być ET37-38 ;)

_________________
D11 ABH 4.2 6G
D2F AQF 4.2 AT

TRIUMPH Tiger 1050


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: