.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

audi a 6 2.5 tdi 150 km AKN tuning silnika
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=92713
Strona 1 z 1

Autor:  jaroo1985 [ 14.maja.2009 21:24:15 ]
Tytuł:  audi a 6 2.5 tdi 150 km AKN tuning silnika

mam takie pytanko co myslicie o załozeniu 2 turbin ze zmiennymi geomatriami łopat od wolkswagena i czy to wytrzyma silnik
co ewentualnie trzebabyło by przerobc
i czy wogule jest sęs
CO O TYM MYSLICIE

Autor:  Bobo [ 14.maja.2009 21:26:54 ]
Tytuł: 

sęsu nie ma

Autor:  jaroo1985 [ 14.maja.2009 22:08:46 ]
Tytuł: 

co to jest ta hybryda jesli mozna

Autor:  Sprinter [ 15.maja.2009 15:57:40 ]
Tytuł: 

A masz do tego mocniejsze wtryski ?

Autor:  meszrum [ 15.maja.2009 22:04:15 ]
Tytuł: 

wtryski jak wstryski, ale pompa...
IC nie daje rady w ciepłe dni z jedną T, a co dopiero BiT...
gdzie zmieścić drugi IC? a może jak Masters w A200 :): ...

poza tym, jestem ciekaw kto podjąłby się napisania programu do czegoś takiego. do tego przebudowa całego układu dolotowego, która wydaje się sama w sobie niemożliwa.
koszty przekroczyłyby dwukrotną wartość całego samochodu.

nierealne.

Autor:  Sprinter [ 15.maja.2009 22:11:50 ]
Tytuł: 

meszrum napisał(a):
wtryski jak wstryski, ale pompa...
IC nie daje rady w ciepłe dni z jedną T, a co dopiero BiT...
gdzie zmieścić drugi IC? a może jak Masters w A200 :): ...


Nic nie rozumiem, przecież ma już dwa IC... Zawsze można zrobić skrzela S4, ewentualnie reznąć inny pomysł. Znajdź wtryski to pompa się obroni.

Autor:  meszrum [ 16.maja.2009 00:47:47 ]
Tytuł: 

w C5 jest tylko jeden IC - bardzo niewydajny.

co do układu paliwowego, to największą bolączką 2.5TDI V6 jest VP44, która nie jest wydajna jeżeli chodzi o podnoszenie mocy.

Autor:  przemekk74 [ 16.maja.2009 11:52:23 ]
Tytuł: 

meszrum napisał(a):
co do układu paliwowego, to największą bolączką 2.5TDI V6 jest VP44, która nie jest wydajna jeżeli chodzi o podnoszenie mocy.

to nie "niewydajna pompa" jest winna ale problem lezy po stronie oprogramowania sterownika pompy wtryskowej. Tunerzy tego softu nie zmieniaja i tyle (nie potrafia/potrafia ale brak mozliwosci technicznych - drogi programator itp). Zmiana po stronie ECU auta jest wiec limitowana (ma sens) tym na co pozwala czesc oprogramowania po stronie pompy
Byc moze analogowy powerbox wpiety za elektronika pompy rozwiazalby ten problem (hybryda box na pompie & chip w ECU) - kiedys cos takigo zasugerowal jeden z pierwszoligowych tunerow w jakism tam megaopisie VP44
Pozdrawiam,
Przemek

Autor:  jaroo1985 [ 16.maja.2009 16:40:54 ]
Tytuł: 

a co sądzicie o audi a4 2.5 tdi 180ps
wszyscy piszą ze to auta awaryjne i do dup.....
ale ja mam a6 2.5 150ps i nienazekam tyle ze chce zmienic na nowsze
i na ile mozna TAK BEZPIECZNIE PRZEROBIC TEN SILNIK 2.5 180KM JAKI HIP I GDZIE NAJLEPIEJ

Autor:  Bobo [ 16.maja.2009 16:56:32 ]
Tytuł: 

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=86937
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=77612

sporo info

Autor:  meszrum [ 17.maja.2009 01:26:34 ]
Tytuł: 

przemekk74 napisał(a):
meszrum napisał(a):
co do układu paliwowego, to największą bolączką 2.5TDI V6 jest VP44, która nie jest wydajna jeżeli chodzi o podnoszenie mocy.

to nie "niewydajna pompa" jest winna ale problem lezy po stronie oprogramowania sterownika pompy wtryskowej. Tunerzy tego softu nie zmieniaja i tyle (nie potrafia/potrafia ale brak mozliwosci technicznych - drogi programator itp). Zmiana po stronie ECU auta jest wiec limitowana (ma sens) tym na co pozwala czesc oprogramowania po stronie pompy
Byc moze analogowy powerbox wpiety za elektronika pompy rozwiazalby ten problem (hybryda box na pompie & chip w ECU) - kiedys cos takigo zasugerowal jeden z pierwszoligowych tunerow w jakism tam megaopisie VP44
Pozdrawiam,
Przemek



Przemku,

podzieliłeś włos na 27...
skoro sterownik jest integralną częścią pompy [której nikt nie modyfikował i już nie będzie tego robić, gdyż to stary rupieć], to co jest niewydajne? sterownik, czy pompa? zawsze gdzieś leży przyczyna braku wydajności danego urządzenia - w tym przypadku jest to akurat sterownik. ale niewydajna jest pompa i to ona, jako całość odpowiedzialna za dostarczanie gnoju, stoi na przeszkodzie prawdziwych modyfikacji rodem z Czernicy [265 @550].
wszak sam sterownik paliwa nie tłoczy... ba, nawet osadzony jest w pompie.

to tak jakby o lmm Bosch'a napisać, że nie, to nie lmm się psuje, to drucik się brudzi [zaszkliwia]...
efekt jest taki, że piszemy, iż to lmm słabo mierzy, zamiast masz drucik w kamieniu.


;)

Autor:  Sprinter [ 17.maja.2009 10:51:17 ]
Tytuł: 

Fakt mowa o C5, przy czym ten jeden cooler można zastąpić innym sensownym tylko trochę pracy trzeba włożyć w zgranie ze zderzakiem. W kwestii pompy, nadal twierdzę, że nie jest na wejściu tak wąskim gardłem jak wtryski. Pozatem trudniej jest w nowszych VP44, gdzie mogą być nawet 4 cykle wtrysku na jeden suw silnika, a to dopiero powoduje kłopot w wydajności...

Autor:  przemekk74 [ 17.maja.2009 20:38:10 ]
Tytuł: 

meszrum napisał(a):
skoro sterownik jest integralną częścią pompy [której nikt nie modyfikował i już nie będzie tego robić, gdyż to stary rupieć], to co jest niewydajne?

Mylisz tu pojecie "niewydajna" i "zabezpieczona"
Pozdrawiam,
Przemek

Autor:  Bobo [ 17.maja.2009 20:40:05 ]
Tytuł: 

przemekk74 napisał(a):
meszrum napisał(a):
skoro sterownik jest integralną częścią pompy [której nikt nie modyfikował i już nie będzie tego robić, gdyż to stary rupieć], to co jest niewydajne?

Mylisz tu pojecie "niewydajna" i "zabezpieczona"
Pozdrawiam,
Przemek


Jak zwał tak zwał, w skrócie kibel.

Autor:  meszrum [ 17.maja.2009 21:29:10 ]
Tytuł: 

przemekk74 napisał(a):
meszrum napisał(a):
skoro sterownik jest integralną częścią pompy [której nikt nie modyfikował i już nie będzie tego robić, gdyż to stary rupieć], to co jest niewydajne?

Mylisz tu pojecie "niewydajna" i "zabezpieczona"
Pozdrawiam,
Przemek



Przemku,

w AKN'ie nie było limiterów - dlatego razem z AFB i AYM kręcą się do 200PS, co pozostaje w sferze marzeń 95% AKE i następnych.

Autor:  przemekk74 [ 17.maja.2009 22:57:00 ]
Tytuł: 

meszrum napisał(a):
w AKN'ie nie było limiterów - dlatego razem z AFB i AYM kręcą się do 200PS, co pozostaje w sferze marzeń 95% AKE i następnych.

obrazowo jescze:
zalozmy, ze jest pewna "mapka" w sterowniku pompy (np z osiami - X: "dawka do wtrysniecia", Y: "obroty", Z: "prad") gdzie producent zapisal jak nalezy "potraktowac pradem" jakis tam element wykonawczy/sterujacy w pompie aby ta wtrysnela zadana (z logu 008) dawke paliwa (taki "konwerter cyfrowo-analogowy"). Ta "mapka" konczy sie np na np wartosci dla "55 jednostek paliwa" a Ty chcesz wtrysnac "70 jednostek". Mimo, ze pompa byc moze moglaby wtrysnac "100 jednostek" wtrysnie max 55 -> zostala ona skonfigurowana po prostu tak by wspolgrala z ECU gdzie np w seryjnym sofcie wystepuje np max 45 jednostek. Tuner rekonfiguruje ECU (45->70) a nie rekonfiguruje sterownika pompy bo zwyczajnie tego "nie umie"
Bardzo prawdopodobny moim zdaniem scenariusz.

Co do tej slynnej blokady w nowszych V6tdi
Zalozmy, ze w samym ECU auta (nawet nie pompy) pod adresem XXXX np. na 2 bajtach zapisano max wartosc (moze nawet nie wprost dla utrudnienia) , ktora moze byc podana. Zalozmy, ze dziala to tak, ze minimalna wartosc z 008 (czyli do wtrysniecia) jest "obcinana" do tej tajemnej wartosci (taki wredny limier nie majacy bezposrednio nic wspolnego z logika sterowania EDCxx). Nie jest to "mapka", ktora tuner-stary wyga moze rozpoznac po ksztalcie/wygladzie "i sie domyslic" wiec jezeli tego po prostu nie wie to lezy (tunerzy nie zmieniaja/analizuja kodu programu bo sie najczesciej na tym nie znaja: oni zmieniaja mapki=> czyli parametry programu). Co najsmieszniejsze takie zabezpieczenie nie musialoby miec absolutnie nic wspolnego z pompa wtryskowa
Teraz na czysta logike: sa tunerzy, ktorzy potrafia czipowac te wersje "z blokada na pompie" - jezeli robia to "przez kabelek" to jest to ta blokada na pompie to jeden pic na wode bo "przez kabelek" oprogramowania pompy sie nie zmieni
Pozdrawiam,
Przemek

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/