.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Bilstein B8 - regulacja
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=9481
Strona 1 z 2

Autor:  Macior [ 09.lis.2004 22:48:49 ]
Tytuł:  Bilstein B8 - regulacja

Wreszcie przyszły do mnie upragnione B8, z tego co wiem posiadają one regulacje twardości, pytanie jak się ją ustawia, w instukcji nic niepisze, na stronie Bilsteina niemoge się doszukać, może ktoś z forumowiczów miał doczynienia z tymi amorkami...

Autor:  Megster [ 10.lis.2004 10:06:59 ]
Tytuł: 

A nie masz jakiś śrub na górze amorka? Twardość można jedynie ustawić przez skrócenie skoku.

Autor:  wowo [ 10.lis.2004 10:33:07 ]
Tytuł: 

Twardość, a skrócenie skoku raczej niewiele ma ze sobą wspólnego, chyba że mówimy o seryjnych amorach i niskich sprężynach. Tu chodzi chyba o wewnętrzny system cisnieniowy amorka, którym sie reguluje siłe dobici i odbicia. (prędkość ruchu tłoczyska góra, dół)

Autor:  Megster [ 10.lis.2004 11:19:30 ]
Tytuł: 

wowo napisał(a):
Twardość, a skrócenie skoku raczej niewiele ma ze sobą wspólnego, chyba że mówimy o seryjnych amorach i niskich sprężynach. Tu chodzi chyba o wewnętrzny system cisnieniowy amorka, którym sie reguluje siłe dobici i odbicia. (prędkość ruchu tłoczyska góra, dół)


Chyba ciśnienie możesz zwiększyć jak zmniejszysz objętość, nieprawdaż ? Będzie większe ciśnienie, to mniej będzie się "uginał".

Autor:  wowo [ 10.lis.2004 14:34:46 ]
Tytuł: 

To na pewno nie jest tak. Mam zawieche KW z regulacją twardości, więc wiem jak to wygląda.

Autor:  Megster [ 10.lis.2004 15:55:25 ]
Tytuł: 

No to powiedz jak to u Ciebie wygląda. Bo jestem ciekaw na jakiej zasadzie działa taki wewnętrzny system ciśnieniowy?

Zerknijcie tu http://www.republika.pl/mtsbilstein/0004.html w opisach jest napisane że tylko gwintowane mają regulację twardości (stąd ta moja teoria).

Autor:  Timo [ 10.lis.2004 15:55:28 ]
Tytuł: 

Sorry , ze wchodze w temat ale nie wiecie czy amory Koni posiadaja taka regulacje?? Dokladnie mowiac kolor pomaranczowy :)

Autor:  Megster [ 10.lis.2004 16:47:13 ]
Tytuł: 

Timo napisał(a):
Sorry , ze wchodze w temat ale nie wiecie czy amory Koni posiadaja taka regulacje?? Dokladnie mowiac kolor pomaranczowy :)


http://www.herkules.auto.pl/amortyzatory.htm przy pokazanych tutaj napisane jest że wszystkie mjaą regulację, z tym że nie widzę pomarańczowych :)

Autor:  wowo [ 10.lis.2004 17:11:04 ]
Tytuł: 

Tak Koni posiadają regulacje, ale tylko siły tłumienia (ale nie wszytkie modele) Jak widać na fotce na końcu tłoczyska jest pokrętło, którym zmienia sie nastawy.
W KW jest podobnie:
I wariant - tylo gwintowane (regulacja wysokości)
II wariant - gwint , regulacja siłu odbicia
III wariant - gwint, regulacja siłu odbici i tłumienia.

Wygląda to tak:
http://www.kwsuspensions.com/v3tuning.htm

Autor:  pilachgt [ 11.lis.2004 07:16:05 ]
Tytuł:  Re: Bilstein B8 - regulacja

Macior napisał(a):
Wreszcie przyszły do mnie upragnione B8, z tego co wiem posiadają one regulacje twardości, pytanie jak się ją ustawia, w instukcji nic niepisze, na stronie Bilsteina niemoge się doszukać, może ktoś z forumowiczów miał doczynienia z tymi amorkami...

A nie zapytałeś tam gdzie je kupowałeś??

Autor:  Macior [ 11.lis.2004 16:42:45 ]
Tytuł:  Re: Bilstein B8 - regulacja

pilachgt napisał(a):
Macior napisał(a):
Wreszcie przyszły do mnie upragnione B8, z tego co wiem posiadają one regulacje twardości, pytanie jak się ją ustawia, w instukcji nic niepisze, na stronie Bilsteina niemoge się doszukać, może ktoś z forumowiczów miał doczynienia z tymi amorkami...

A nie zapytałeś tam gdzie je kupowałeś??



Nie wiedzą :D Jako pierwszy kupiłem takie amory od 9 lat istnienia firmy która mi je sprzedała :D

Autor:  lolek2 [ 17.lis.2004 12:44:46 ]
Tytuł:  witam

witam wszystkich forumowiczów :D

jeżeli chodzi o te Bilsteiny to pozazdrościć , ja też o takich marze...
jeżeli chodzi o regulację to jest jedna firma w polsce która się tym zajmuje - jest to firma Zerkopol z Warszawy - wyłączny przedstawiciel Bilsteina na polskę. Wysyłasz im amory i mówisz czego oczekujesz od samochodu a oni ci to robią :peace:

jest to ingerencja w sam amortyzator zmieniają jakieś uszczelnienia i ciśnienia w komorach więc sam tego nie zrobisz.
tak samo z regeneracją jak ci padną to wysyłasz i za niewielką kaśe masz funkiel nuffki :diabel:

napisz jak Ci sie jeździ na tych B8

Autor:  wowo [ 17.lis.2004 13:15:32 ]
Tytuł: 

Chyba jesteś w błędzie. B8 ustawia sie bez ingerencji w amor. Ustawia sie chyba podobnie jak niektóre modele koni, tzn. amorek musi być wyciągnięty z auta. Dolną część mocuje sie, np. w imadełku następnie amor ściskamy na maxa i kręcimy nimi w prawo lub w lewo, tym samym zmieniając charakterystykę. Później rozsprzęglamy i zakładamy do auta. troche to zamotane, no i ból ten że trzeba amor demontować, a następnie zbierznośc i geometrie ustawiać.

Autor:  lolek2 [ 17.lis.2004 13:46:37 ]
Tytuł: 

wowo napisał(a):
Chyba jesteś w błędzie. B8 ustawia sie bez ingerencji w amor. Ustawia sie chyba podobnie jak niektóre modele koni, tzn. amorek musi być wyciągnięty z auta. Dolną część mocuje sie, np. w imadełku następnie amor ściskamy na maxa i kręcimy nimi w prawo lub w lewo, tym samym zmieniając charakterystykę. Później rozsprzęglamy i zakładamy do auta. troche to zamotane, no i ból ten że trzeba amor demontować, a następnie zbierznośc i geometrie ustawiać.


hyba jednak nie jestem w błędzie .... :551:

temat wielokrotnie wałkowany na forum tuning.pl

samemu tego nie zrobisz

mnie to też przeraziło i pomyślałem sobie że to shit piękny i że wole koni kupić ale mam znajomego rajdowca który bardzo szybko mi to wybił z głowy :peace:
powiem tylko że w sporcie nikt prawie nie jeździ na koni a na bilsteinach to owszem , prawie wszyscy albo duża część , mimo że regulacja kłopotliwa... :D

na koniec masz linka do tej firmy z wa-wy
http://www.bilstein.zerkopol.pl/strona/kontakt.html
zadzwoń zapytaj i wtedy Ci sie rozjaśni :509:

Autor:  wowo [ 17.lis.2004 14:01:01 ]
Tytuł: 

Firmę znam, a co do tej regulacji to nie jestem pewien tego na 100%. Dzwonić nie musze, bo mam inną zawieche.

Autor:  lolek2 [ 17.lis.2004 14:14:49 ]
Tytuł: 

wowo napisał(a):
Firmę znam, a co do tej regulacji to nie jestem pewien tego na 100%. Dzwonić nie musze, bo mam inną zawieche.


a ja jestem pewien, że reguluje się napewno nie tak jak mówiłeś wcześniej :diabel:

...jak nie jestem pewien, to sie nie wypowiadam :peace:

Autor:  Macior [ 19.lis.2004 01:15:31 ]
Tytuł: 

Dziś założyłem, auto ugina się tylko na oponach ale jazda po zakrętach to poezja, wreszcie ta podsterowność ustąpiła miejsca nadsterowności i jest ciekawie, twardo jest, przewiozłem kumpla to troszke plecki go rozbolały ale on jeździ MB. Co do regulacji to sam sobie nic niezrobisz, wieziesz do zerkopolu i za 150zł od sztuki masz ustawianie twardości, przy zakupie u nich montaż i ustawianie gratis, dziś dzwoniłem więc info jeszcze ciepłe.

Autor:  lolek2 [ 19.lis.2004 10:25:24 ]
Tytuł: 

hyhy chciałobysię powiedzieć a nie muwiłem..... :diabel:

no, że poezja to juz słyszałem , a powiedz jakie springi założyłeś serje czy jakieś progresywne ??

Autor:  wowo [ 19.lis.2004 10:53:58 ]
Tytuł: 

springi progresywne H@R -40mm :peace:

Autor:  lolek2 [ 19.lis.2004 11:17:06 ]
Tytuł: 

wowo napisał(a):
springi progresywne H@R -40mm :peace:


Maciora pytam i jemu podpowiadam :wpale:

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/