.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Bilstein B8 - regulacja https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=9481 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Macior [ 09.lis.2004 22:48:49 ] |
Tytuł: | Bilstein B8 - regulacja |
Wreszcie przyszły do mnie upragnione B8, z tego co wiem posiadają one regulacje twardości, pytanie jak się ją ustawia, w instukcji nic niepisze, na stronie Bilsteina niemoge się doszukać, może ktoś z forumowiczów miał doczynienia z tymi amorkami... |
Autor: | Megster [ 10.lis.2004 10:06:59 ] |
Tytuł: | |
A nie masz jakiś śrub na górze amorka? Twardość można jedynie ustawić przez skrócenie skoku. |
Autor: | wowo [ 10.lis.2004 10:33:07 ] |
Tytuł: | |
Twardość, a skrócenie skoku raczej niewiele ma ze sobą wspólnego, chyba że mówimy o seryjnych amorach i niskich sprężynach. Tu chodzi chyba o wewnętrzny system cisnieniowy amorka, którym sie reguluje siłe dobici i odbicia. (prędkość ruchu tłoczyska góra, dół) |
Autor: | Megster [ 10.lis.2004 11:19:30 ] |
Tytuł: | |
wowo napisał(a): Twardość, a skrócenie skoku raczej niewiele ma ze sobą wspólnego, chyba że mówimy o seryjnych amorach i niskich sprężynach. Tu chodzi chyba o wewnętrzny system cisnieniowy amorka, którym sie reguluje siłe dobici i odbicia. (prędkość ruchu tłoczyska góra, dół)
Chyba ciśnienie możesz zwiększyć jak zmniejszysz objętość, nieprawdaż ? Będzie większe ciśnienie, to mniej będzie się "uginał". |
Autor: | wowo [ 10.lis.2004 14:34:46 ] |
Tytuł: | |
To na pewno nie jest tak. Mam zawieche KW z regulacją twardości, więc wiem jak to wygląda. |
Autor: | Megster [ 10.lis.2004 15:55:25 ] |
Tytuł: | |
No to powiedz jak to u Ciebie wygląda. Bo jestem ciekaw na jakiej zasadzie działa taki wewnętrzny system ciśnieniowy? Zerknijcie tu http://www.republika.pl/mtsbilstein/0004.html w opisach jest napisane że tylko gwintowane mają regulację twardości (stąd ta moja teoria). |
Autor: | Timo [ 10.lis.2004 15:55:28 ] |
Tytuł: | |
Sorry , ze wchodze w temat ale nie wiecie czy amory Koni posiadaja taka regulacje?? Dokladnie mowiac kolor pomaranczowy ![]() |
Autor: | Megster [ 10.lis.2004 16:47:13 ] |
Tytuł: | |
Timo napisał(a): Sorry , ze wchodze w temat ale nie wiecie czy amory Koni posiadaja taka regulacje?? Dokladnie mowiac kolor pomaranczowy
![]() http://www.herkules.auto.pl/amortyzatory.htm przy pokazanych tutaj napisane jest że wszystkie mjaą regulację, z tym że nie widzę pomarańczowych ![]() |
Autor: | wowo [ 10.lis.2004 17:11:04 ] |
Tytuł: | |
Tak Koni posiadają regulacje, ale tylko siły tłumienia (ale nie wszytkie modele) Jak widać na fotce na końcu tłoczyska jest pokrętło, którym zmienia sie nastawy. W KW jest podobnie: I wariant - tylo gwintowane (regulacja wysokości) II wariant - gwint , regulacja siłu odbicia III wariant - gwint, regulacja siłu odbici i tłumienia. Wygląda to tak: http://www.kwsuspensions.com/v3tuning.htm |
Autor: | pilachgt [ 11.lis.2004 07:16:05 ] |
Tytuł: | Re: Bilstein B8 - regulacja |
Macior napisał(a): Wreszcie przyszły do mnie upragnione B8, z tego co wiem posiadają one regulacje twardości, pytanie jak się ją ustawia, w instukcji nic niepisze, na stronie Bilsteina niemoge się doszukać, może ktoś z forumowiczów miał doczynienia z tymi amorkami...
A nie zapytałeś tam gdzie je kupowałeś?? |
Autor: | Macior [ 11.lis.2004 16:42:45 ] |
Tytuł: | Re: Bilstein B8 - regulacja |
pilachgt napisał(a): Macior napisał(a): Wreszcie przyszły do mnie upragnione B8, z tego co wiem posiadają one regulacje twardości, pytanie jak się ją ustawia, w instukcji nic niepisze, na stronie Bilsteina niemoge się doszukać, może ktoś z forumowiczów miał doczynienia z tymi amorkami... A nie zapytałeś tam gdzie je kupowałeś?? Nie wiedzą ![]() ![]() |
Autor: | lolek2 [ 17.lis.2004 12:44:46 ] |
Tytuł: | witam |
witam wszystkich forumowiczów ![]() jeżeli chodzi o te Bilsteiny to pozazdrościć , ja też o takich marze... jeżeli chodzi o regulację to jest jedna firma w polsce która się tym zajmuje - jest to firma Zerkopol z Warszawy - wyłączny przedstawiciel Bilsteina na polskę. Wysyłasz im amory i mówisz czego oczekujesz od samochodu a oni ci to robią ![]() jest to ingerencja w sam amortyzator zmieniają jakieś uszczelnienia i ciśnienia w komorach więc sam tego nie zrobisz. tak samo z regeneracją jak ci padną to wysyłasz i za niewielką kaśe masz funkiel nuffki ![]() napisz jak Ci sie jeździ na tych B8 |
Autor: | wowo [ 17.lis.2004 13:15:32 ] |
Tytuł: | |
Chyba jesteś w błędzie. B8 ustawia sie bez ingerencji w amor. Ustawia sie chyba podobnie jak niektóre modele koni, tzn. amorek musi być wyciągnięty z auta. Dolną część mocuje sie, np. w imadełku następnie amor ściskamy na maxa i kręcimy nimi w prawo lub w lewo, tym samym zmieniając charakterystykę. Później rozsprzęglamy i zakładamy do auta. troche to zamotane, no i ból ten że trzeba amor demontować, a następnie zbierznośc i geometrie ustawiać. |
Autor: | lolek2 [ 17.lis.2004 13:46:37 ] |
Tytuł: | |
wowo napisał(a): Chyba jesteś w błędzie. B8 ustawia sie bez ingerencji w amor. Ustawia sie chyba podobnie jak niektóre modele koni, tzn. amorek musi być wyciągnięty z auta. Dolną część mocuje sie, np. w imadełku następnie amor ściskamy na maxa i kręcimy nimi w prawo lub w lewo, tym samym zmieniając charakterystykę. Później rozsprzęglamy i zakładamy do auta. troche to zamotane, no i ból ten że trzeba amor demontować, a następnie zbierznośc i geometrie ustawiać.
hyba jednak nie jestem w błędzie .... ![]() temat wielokrotnie wałkowany na forum tuning.pl samemu tego nie zrobisz mnie to też przeraziło i pomyślałem sobie że to shit piękny i że wole koni kupić ale mam znajomego rajdowca który bardzo szybko mi to wybił z głowy ![]() powiem tylko że w sporcie nikt prawie nie jeździ na koni a na bilsteinach to owszem , prawie wszyscy albo duża część , mimo że regulacja kłopotliwa... ![]() na koniec masz linka do tej firmy z wa-wy http://www.bilstein.zerkopol.pl/strona/kontakt.html zadzwoń zapytaj i wtedy Ci sie rozjaśni ![]() |
Autor: | wowo [ 17.lis.2004 14:01:01 ] |
Tytuł: | |
Firmę znam, a co do tej regulacji to nie jestem pewien tego na 100%. Dzwonić nie musze, bo mam inną zawieche. |
Autor: | lolek2 [ 17.lis.2004 14:14:49 ] |
Tytuł: | |
wowo napisał(a): Firmę znam, a co do tej regulacji to nie jestem pewien tego na 100%. Dzwonić nie musze, bo mam inną zawieche.
a ja jestem pewien, że reguluje się napewno nie tak jak mówiłeś wcześniej ![]() ...jak nie jestem pewien, to sie nie wypowiadam ![]() |
Autor: | Macior [ 19.lis.2004 01:15:31 ] |
Tytuł: | |
Dziś założyłem, auto ugina się tylko na oponach ale jazda po zakrętach to poezja, wreszcie ta podsterowność ustąpiła miejsca nadsterowności i jest ciekawie, twardo jest, przewiozłem kumpla to troszke plecki go rozbolały ale on jeździ MB. Co do regulacji to sam sobie nic niezrobisz, wieziesz do zerkopolu i za 150zł od sztuki masz ustawianie twardości, przy zakupie u nich montaż i ustawianie gratis, dziś dzwoniłem więc info jeszcze ciepłe. |
Autor: | lolek2 [ 19.lis.2004 10:25:24 ] |
Tytuł: | |
hyhy chciałobysię powiedzieć a nie muwiłem..... ![]() no, że poezja to juz słyszałem , a powiedz jakie springi założyłeś serje czy jakieś progresywne ?? |
Autor: | wowo [ 19.lis.2004 10:53:58 ] |
Tytuł: | |
springi progresywne H@R -40mm ![]() |
Autor: | lolek2 [ 19.lis.2004 11:17:06 ] |
Tytuł: | |
wowo napisał(a): springi progresywne H@R -40mm
![]() Maciora pytam i jemu podpowiadam ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |