.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
[B4 quattro sedan] Używane czerwone H&R czy TA Technix? https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=95080 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | mAr$zx [ 03.sie.2009 15:27:02 ] |
Tytuł: | [B4 quattro sedan] Używane czerwone H&R czy TA Technix? |
Mam taki dylemat chcę usztywnić swoje b4 quattro i ze sprężyn mam do wyboru albo używane czerwone H&R -40 za około 500zł albo za 450 nowe TA Technix -35 co byście polecali słyszałem, ze czerwone H&R są bardzo twarde te TA Technix będą pewnie mniej twarde ma ktoś czerwone H&R i czy są naprawdę takie na maxa twarde? bo wątpię żeby ktoś miał TA Technix ale jak ma to proszę o opinię. Seria jest dla mnie za miękka i za bardzo przechyla na zakrętach. |
Autor: | 2rafal7 [ 03.sie.2009 16:38:16 ] |
Tytuł: | |
"Powiem" tak, ja w tym tygodniu będe zakładał Ta-Technix -40mm do Golfa(za 300zł). Poczytałem nieco o tych spręzynach i podobno są całkiem niezłe. Elegancko usztywniają, ale nie za mocno - w sam raz. Trwałość szacują na ok 150tkm czyli naprawde przywoicie jak za taką cene. Napisze co i jak kiedy "wylądują" w aucie. Nie zmieniał bym spręzyn na niższe gdybym nie kupił felg 17" |
Autor: | DeS [ 03.sie.2009 16:57:02 ] |
Tytuł: | |
Panowie.. sprężyna nie ma nic do usztywnienia. Za sztywność odpowiada amortyzator. Sprężyna musi pracować, ale co do zasady odpowiada za zawieszenie pojazdu "nad ziemią". Jeśli tak na powaznie chcecie walczyć z sztywnością/twardością to kupcie sobie regulowane amorki KONI i wtedy będzie jak znalazł |
Autor: | sebolec [ 03.sie.2009 17:05:32 ] |
Tytuł: | |
Z tego co wiem, te kolory odnoszą się do wersji silnikowej, nie mają przełożenia w twardości samej sprężyny: Kod: 29543-1 Audi 80 III (81) 4-zyl.
color red, lowering [mm] 30 - 45 29545-1 Audi 80 III Quattro (85Q) color red, lowering [mm] 30 29553-1 Audi 80 III (81, 85) color red, lowering [mm] 45 - 55 29643-1 Audi 80 (89), 4-zyl. color red, lowering [mm] 40 - 50, year: ab: 09.1986 up to: 10.1991 29654-1 Audi 80 Quattro (89Q) color green, lowering [mm] 45, year: ab: 09.1986 up to: 1991 29859-1 Audi 80 (B4) 4-zyl. color blue, lowering [mm] 35, year: ab: 09.1991 up to: 12.1994 29859-2 Audi 80 (B4) 5-+6-zyl. + Tdi color blue, lowering [mm] 35, year: ab: 09.1991 up to: 12.1994 29867-1 Audi 80 Quattro (B4) color red, lowering [mm] 40, year: ab: 09.1991 up to: 1994 29893-1 Audi 80 Avant type B4, 4-, 5- + 6-zyl., 2WD color violett, lowering [mm] 35, year: ab: 09.1991 up to: 1995 29969-1 Audi 80 Avant RS2 (P1) 2.2 RS2 Turbo Quattro color black, lowering [mm] 30, year: ab: 03.1994 up to: 05.1995 H&R ogólnie są dość twarde, ale ta cena 500 zł to jest trochę na wyrost. Ja bym wybrał H&R, ale nie za tę cenę - no chyba, że springi prawie nówki, to może bym się zastanowił. DeS napisał(a): Panowie.. sprężyna nie ma nic do usztywnienia. Za sztywność odpowiada amortyzator. Sprężyna musi pracować, ale co do zasady odpowiada za zawieszenie pojazdu "nad ziemią". Jeśli tak na powaznie chcecie walczyć z sztywnością/twardością to kupcie sobie regulowane amorki KONI i wtedy będzie jak znalazł
Montując sportowe sprężyny obniża się środek ciężkości pojazdu, do tego taka sprężyna ma krótszy skok, pracuje w innym zakresie niż seryjna i samochód staje się odczuwalnie sztywniejszy. Efekt i tak jest bardziej wizualny niż "sportowy", ale mówienie, że "sprężyna nie ma nic do usztywniania", to nadużycie. |
Autor: | DeS [ 03.sie.2009 17:43:10 ] |
Tytuł: | |
Słusznie zauważyłeś, że zmiejsza się zakres pracy i skok, ale amortyzatora Spręzyna nie ma tutaj nic do rzeczy. Jeśli ktoś po założeniu sprężyn uważa, że auto jest sztywniejsze to znaczy, że one poprostu siedzą, amorki pracują w nienaturalnym zakresie Kupujcie tylko oryginalne sprężyny dobrych marek, reszta to tylko kawałek drutu odpowiednio nawiniętego |
Autor: | myszon90 [ 03.sie.2009 21:16:47 ] |
Tytuł: | |
A ja podpowiem tylko tyle, że jak chcesz mieć oprócz sztywnego, to jeszcze ładnie wyglądającego rumaka to obniżaj przód o 60mm a tył o 40mm.. Bo inaczej Panie to tarpan wychodzi.... |
Autor: | mAr$zx [ 03.sie.2009 21:32:58 ] |
Tytuł: | |
u mnie na serii przód i tak siedzi niżej niż tył wiec jak i przód i tył pójdzie o tyle samo to będzie OK chociaż jakbym trafił taki zestaw sprężyn dedykowanych do mojego autka to bym się też nad tym zastanowił puki co szukam H&R'ów nowych czerwonych albo niebieskich jakby ktoś miał to proszę o kontakt. Bo zdecydowałem że wole dołożyć parę złotych i będę szukał czegoś markowego. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |