.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

[B5 Avant 1.9TDi] Podniesienie osiągów...
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=95666
Strona 1 z 1

Autor:  Etheral [ 27.sie.2009 22:00:44 ]
Tytuł:  [B5 Avant 1.9TDi] Podniesienie osiągów...

Dałem sobie spokój z "wieśkitami" i innymi zbędnymi listwami... Żal jak się słyszy teraz na ten temat :D Ale do rzeczy...

Zmierzam teraz w kierunku modyfikacji silnika, bo teraz to jest ważne....
Jaką najlepszą i najpewniejszą turbosprężarkę dobrać do Silnika 1,9 TDi 110 PS ?
Tak samo w kwestii ic, wtrysków, pompy itp. Chip jak na razie nie wiem...
110 To trochę za mało jak na tą budę, która ma prawie 1900kg

Czekam na Wasze informacje ;)

Autor:  2rafal7 [ 27.sie.2009 22:06:54 ]
Tytuł: 

1900 kg?? skad ta wartość? :D

Autor:  przemik [ 27.sie.2009 22:43:32 ]
Tytuł:  Re: [B5 Avant 1.9TDi] Podniesienie osiągów...

Etheral napisał(a):
Dałem sobie spokój z "wieśkitami" i innymi zbędnymi listwami... Żal jak się słyszy teraz na ten temat :D Ale do rzeczy...

Zmierzam teraz w kierunku modyfikacji silnika, bo teraz to jest ważne....
Jaką najlepszą i najpewniejszą turbosprężarkę dobrać do Silnika 1,9 TDi 110 PS ?
Tak samo w kwestii ic, wtrysków, pompy itp. Chip jak na razie nie wiem...
110 To trochę za mało jak na tą budę, która ma prawie 1900kg

Czekam na Wasze informacje ;)


Z jaką mocą chcesz sie zmierzyc ?
Czemu to jest teraz wazne ?

Autor:  Adamer [ 27.sie.2009 22:57:11 ]
Tytuł: 

Samym chipem możesz zrobic gdzieś w granicach 130km
potem już większa moc to wymiana tych rzeczy które wymieniłeś w poście .. :D

Autor:  Etheral [ 27.sie.2009 23:04:44 ]
Tytuł: 

2rafal7 napisał(a):
1900 kg?? skad ta wartość? :D


rafal - Sam się zastanawiam ... Niby waga cyfrowa nie kłamie ....


przemik - To co wyjdzie to wyjdzie... sam nie wiem jak duzo przyniosa w/w podzespoly... Czemu ważne ? A bo teraz wyższa kwota się trafiła to chce jak najszybciej podjąć pewne działania...
Adamer - To wiem :D Ale pytanie teraz jest jakie ? :D Żeby nie miały ubocznego wpływu na samo serce pojazdu.

Autor:  Morgi [ 28.sie.2009 06:24:54 ]
Tytuł: 

1820 kg waży A8 4.2 z pełnym w 4/5 bakiem - ważyłem na wadze dla tirów o dokładności +/- 10kg....

Autor:  2rafal7 [ 28.sie.2009 07:32:26 ]
Tytuł: 

W danych technicznych jest napisane ok 1285kg, wiec to jest nie możliwe, ze 1900kg :). Na pocątek radze Ci zrobienie dobrego programu na 130-135km i powinno na jakis czas zaspokoić Twoje oczekiwania :D

Autor:  Adamer [ 28.sie.2009 08:43:11 ]
Tytuł: 

2rafal7 napisał(a):
W danych technicznych jest napisane ok 1285kg, wiec to jest nie możliwe, ze 1900kg :). Na pocątek radze Ci zrobienie dobrego programu na 130-135km i powinno na jakis czas zaspokoić Twoje oczekiwania :D


Może on ma jakąś wersje "Panzer Wagen" :peace:

Autor:  przemik [ 28.sie.2009 09:01:27 ]
Tytuł: 

Etheral napisał(a):
2rafal7 napisał(a):
1900 kg?? skad ta wartość? :D


rafal - Sam się zastanawiam ... Niby waga cyfrowa nie kłamie ....


przemik - To co wyjdzie to wyjdzie... sam nie wiem jak duzo przyniosa w/w podzespoly... Czemu ważne ? A bo teraz wyższa kwota się trafiła to chce jak najszybciej podjąć pewne działania...
Adamer - To wiem :D Ale pytanie teraz jest jakie ? :D Żeby nie miały ubocznego wpływu na samo serce pojazdu.


Samym softem mozna atakowac ok. 130/310 - przyzalozeniu ze stan turbiny i pompy wtryskowej jest OK.

Po zalozeniu wiekszej sprezarki (AVF/AWX/BLB/BRD) mozna probowac wiecej...
Powyzej 150 KM - trzeba sie liczyc z wydatkami na wydajniejsza pompe wtryskową, wtryki oraz wydajniejszy intercooler tyou FMIC.

Zerknij tez tutaj - lektury na caly weekend:
http://www.a4-klub.pl/smf/turbo_chiptun ... czny-b7.0/

Pozdrawiam

Autor:  Morgi [ 28.sie.2009 09:09:26 ]
Tytuł: 

1Z - czyli silnik 90 KM po przełożeniu wtrysków od ASV i "regulacji" u rogala wypluł raz 126 KM, a potem z kompem od AFN (czyli takim jak Twój 110 KM) wypluł 131 KM oraz 295 Nm.
Na swoich gratach spokojnie dłubniesz w te granice.... (wtryski możesz zmienić), u mnie oporem była pompa, ona hamowała dalsze przyrosty, turbo seryjne z 90KM miało większy potencjał.

Generalnie jedź na "czipa" i dowiedz się co Cię hamuje (jak czip nie wystarczy)
pompa? --> 11mm trzeba zdobyć
wtryski? --> ASV (u mnie) ale te u Ciebie są juz OK
turbo? --> bierz z AWX albo hybrydę
komp? --> raczej nie, w 110KM jest juz ten co trzeba
IC? --> trzeba przerabiać, może puchnąć latem

Przy dużych mocach patrz też na przeguby, sprzęgło, hamulce...

Autor:  Pawlo [ 28.sie.2009 12:29:51 ]
Tytuł: 

A może by tak na początek zrobic jakies Diagno co by sprawdzić czy seryjne 110 jeszcze tam ciagle jest :):

Autor:  przemik [ 28.sie.2009 23:57:06 ]
Tytuł: 

pawlo5 napisał(a):
A może by tak na początek zrobic jakies Diagno co by sprawdzić czy seryjne 110 jeszcze tam ciagle jest :):


O rzeczach oczywistych nie wspominamy... ;)

Autor:  qidok [ 30.sie.2009 20:59:52 ]
Tytuł:  :-)

Witam serdecznie z tej strony jurek...
ja od ok 3 lat mam A4 AVANT 1.9Tdi AFN 110KM automacik... skrzynia AG4
od nowości (pierwszy właściciel mój tatko) turbinka w nim gwiżdże jak w pożądnej ciężarówce :-) czasami jak jadę to ludzie z przystanków wychodzą, bo myślą, że podmiejski jedzie:-);-). czy ja (zważywszy, że to automat) coś jeszcze mogę w nim "ulepszyć", dodać mu paru kucyków??

Autor:  Bobo [ 30.sie.2009 21:14:19 ]
Tytuł:  Re: :-)

qidok napisał(a):
Witam serdecznie z tej strony jurek...
ja od ok 3 lat mam A4 AVANT 1.9Tdi AFN 110KM automacik... skrzynia AG4
od nowości (pierwszy właściciel mój tatko) turbinka w nim gwiżdże jak w pożądnej ciężarówce :-) czasami jak jadę to ludzie z przystanków wychodzą, bo myślą, że podmiejski jedzie:-);-). czy ja (zważywszy, że to automat) coś jeszcze mogę w nim "ulepszyć", dodać mu paru kucyków??


możesz j.w

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/