.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
[A4 c5 2,8 30v] co i jak można zrobić? https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=95893 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | korzenny [ 06.wrz.2009 04:46:00 ] |
Tytuł: | [A4 c5 2,8 30v] co i jak można zrobić? |
Noszę sie z zamiarem zakupu A4ki z silnikiem 2,8 30v (lub S6 jeżeli znajdę coś interesującego w podobnej cenie) Ostatnio jeździłem subaru, tam sprawa wzmacniania czy wydechu była prosta, wydech co by nie robić mocy nie ujmie a brzmienia doda, moc - ciśnienie, mapowanie, IC, opdji wiele... Teraz przesiadam się na audi (spowrotem - wcześniej C3 2,2T 10v Q) tylko wolnossak... tu sprawa barziej skomplikowana... Wydech nie może być za bardzo odetkany, w zasadzie powienien być przeliczony żeby brzmienia nie uzyskać kosztem spadku mocy... Wzmocnienie... Jakieś filtry, wydech, można coś zrobić ale wiele się chyba nie zyska... Proszę powiedzcie mi, jezeli macie doświadczenie... -jak zrobić wydech żeby brzmiał a nie odebrał mocy -jak i o ile można wzmocnić silnik 2,8 30v |
Autor: | Adamer [ 06.wrz.2009 08:55:12 ] |
Tytuł: | Re: [A4 c5 2,8 30v] co i jak można zrobić? |
korzenny napisał(a): Noszę sie z zamiarem zakupu A4ki z silnikiem 2,8 30v (lub S6 jeżeli znajdę coś interesującego w podobnej cenie)
Ostatnio jeździłem subaru, tam sprawa wzmacniania czy wydechu była prosta, wydech co by nie robić mocy nie ujmie a brzmienia doda, moc - ciśnienie, mapowanie, IC, opdji wiele... Teraz przesiadam się na audi (spowrotem - wcześniej C3 2,2T 10v Q) tylko wolnossak... tu sprawa barziej skomplikowana... Wydech nie może być za bardzo odetkany, w zasadzie powienien być przeliczony żeby brzmienia nie uzyskać kosztem spadku mocy... Wzmocnienie... Jakieś filtry, wydech, można coś zrobić ale wiele się chyba nie zyska... Proszę powiedzcie mi, jezeli macie doświadczenie... -jak zrobić wydech żeby brzmiał a nie odebrał mocy -jak i o ile można wzmocnić silnik 2,8 30v Najlepiej zrobic wolny wydech tz.: Przelotowy z rur kwaso odpornych Będzie bzmiał pięknie a i spaliny będą wyhodzic bez oporu, przez co może dodac to klika km ![]() Niewiem dokładnie czy filtr stożkowy by coś w tym silniku dał.. Ja bym był za sportową wkładką KN na miejsce seryjnego filtra powietrza. To by było chyba na tyle z "prostych",tanich rzeczy... ![]() |
Autor: | 2rafal7 [ 06.wrz.2009 09:49:23 ] |
Tytuł: | |
Zamontuj kompresor ![]() |
Autor: | Gustav [ 06.wrz.2009 09:54:42 ] |
Tytuł: | |
2rafal7 napisał(a): Zamontuj kompresor
![]() tak , jasne ![]() ![]() |
Autor: | sebolec [ 06.wrz.2009 13:24:07 ] |
Tytuł: | Re: [A4 c5 2,8 30v] co i jak można zrobić? |
Adamer napisał(a): Najlepiej zrobic wolny wydech tz.: Przelotowy z rur kwaso odpornych Będzie bzmiał pięknie a i spaliny będą wyhodzic bez oporu, przez co może dodac to klika km ![]() Adamer, powyższe porady jak nic przypominają mi prehistorię polskiego tuningu i forum tuning.info.pl w 2002 roku. ![]() Zresztą korzenny sam napisał: korzenny napisał(a): wolnossak... tu sprawa barziej skomplikowana... Wydech nie może być za bardzo odetkany, w zasadzie powienien być przeliczony żeby brzmienia nie uzyskać kosztem spadku mocy...
I tyle w temacie tuningu 2.8. Korzenny, jak chcesz modyfikować benzynowe Audi to szukaj S4 lub 1.8T. Charakterystyki S-ki chyba nie trzeba Ci przybliżać, a odnośnie 1.8T nadmienię, że przy adekwatnych nakładach z seryjnych 150KM można wycisnąć ze 250KM. Temat mógłby rozwinąć Marwins lub ktoś inny, kto empirycznie zgłębił zagadnienie. |
Autor: | korzenny [ 06.wrz.2009 15:02:58 ] |
Tytuł: | |
Co do uturbiania to koszty aż takie koszmarne nie są, przynajmniej jeżeli chodzi o same graty, czytałem w wielu wątkach tu straszenia że turbiny po 1000-1500 i to dwie... no jak tak się bawimy to wzrost będzie barrrrdzo widoczny, bo za 1200-1500 turbinkę od Imprezy STI można kupić a z 2 takich dmuchnąć to.... turbinę ze stajni subaru dmuchającą 0,6(forester)-0,8(impreza) można kupić za 350-500... Ale to tylko tak w kwestiach kosztów dla przykłądu... Bo chciałbym dla odmiany wolnego ssaka z większym motorem (jedyny wyjątek to 2,2T 20v w S4, ale znaleźć ładną sztukę to jak 6 w totka, a jak sa to kosztują sporo). Dlatego A4 2,8 30v lub S6 4,2 (ale cenowo i ze względu na dostępność na rynku pierwsza opcja jakby lepiej na chwilę obecną wychodzi) Są jakieś Cipy, które tjuninkują ponoć 2,8 do 210KM za nieduży chajs na allegro, ale czy to faktycznie działa i nie krzaczy silnika.... Wydech... Fajnie byłoby przynajmniej końcowy dedykowany tłumik znaleźć, wywalić środek, ale trzeba by przemyśleć i przeliczyć z kimś żeby nie odetkać za bardzo... |
Autor: | 2rafal7 [ 06.wrz.2009 15:15:43 ] |
Tytuł: | |
Kolego kup sobie 2.7T, tam masz na wyjsciu 265km, a za dodatkowe ok. 2tyś zł będziesz miał 320-330km ok 500nm (program). Po założeniu kompletnego układu wydechowego już będziesz miał ok 350-360km. Póxniej dołożysz turbinu k04 i będziesz miał znowu przyrost ok 50km. Pomyśl nad S4 i tyle ![]() |
Autor: | korzenny [ 06.wrz.2009 16:17:39 ] |
Tytuł: | |
2rafal7 napisał(a): Kolego kup sobie 2.7T, tam masz na wyjsciu 265km, a za dodatkowe ok. 2tyś zł będziesz miał 320-330km ok 500nm (program). Po założeniu kompletnego układu wydechowego już będziesz miał ok 350-360km. Póxniej dołożysz turbinu k04 i będziesz miał znowu przyrost ok 50km. Pomyśl nad S4 i tyle
![]() To jest rozwiązanie... I tak też zrobię... Ale za jakiś czas... Kwestia dołożenia kilku tysiączków. Po prostu na chwilę obecną dysponuję ograniczonym budżetem, A4 V6 jest tańsze... Muszę mieć auto na teraz do jazdy, ale musi to być szynki, komfortowe kombi 4x4. A4 2,8 spełnia te wymogi, zastanawiałem się po prostu czy i co można w nim zrobić. W takim razie pozostanę przy serii, najwyżej coś z wydechem zrobię żeby ładniej brzmiał ale i mocy nie zabrał... A za pół roku, rok, sprzedam dołożę i faktycznie chyba na S4 się skuszę |
Autor: | korzenny [ 06.wrz.2009 17:05:51 ] |
Tytuł: | |
Znalazłem w Wawie S6 C4 ciemnozielone ponoć nie bite... przebieg 315tys to chyba dla v8 nie za dużo... Chyba dziś zobaczę, to to czego szukam... i na własnym podwórku... |
Autor: | korzenny [ 07.wrz.2009 13:59:58 ] |
Tytuł: | |
A powiedzcie mi... Czy jak do wolnossaka v6 czy v8 zapodam jakiś taki uniwersalny tłumik sportowy, co to nie są drogie a dają ładne brzmienie, to nie zdławi silnika? Zastanawiam się jak w prosty niedrogi sposób wydobyć brzmienie silnika, nie zmniajszając jego mocy |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |