.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.mar.2025 07:46:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Bilstein B8 - regulacja
PostNapisane: 09.lis.2004 22:48:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lis.2004 19:31:01
Posty: 179
Lokalizacja: Lublin
Wreszcie przyszły do mnie upragnione B8, z tego co wiem posiadają one regulacje twardości, pytanie jak się ją ustawia, w instukcji nic niepisze, na stronie Bilsteina niemoge się doszukać, może ktoś z forumowiczów miał doczynienia z tymi amorkami...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2004 10:06:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
A nie masz jakiś śrub na górze amorka? Twardość można jedynie ustawić przez skrócenie skoku.

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2004 10:33:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Twardość, a skrócenie skoku raczej niewiele ma ze sobą wspólnego, chyba że mówimy o seryjnych amorach i niskich sprężynach. Tu chodzi chyba o wewnętrzny system cisnieniowy amorka, którym sie reguluje siłe dobici i odbicia. (prędkość ruchu tłoczyska góra, dół)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2004 11:19:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
wowo napisał(a):
Twardość, a skrócenie skoku raczej niewiele ma ze sobą wspólnego, chyba że mówimy o seryjnych amorach i niskich sprężynach. Tu chodzi chyba o wewnętrzny system cisnieniowy amorka, którym sie reguluje siłe dobici i odbicia. (prędkość ruchu tłoczyska góra, dół)


Chyba ciśnienie możesz zwiększyć jak zmniejszysz objętość, nieprawdaż ? Będzie większe ciśnienie, to mniej będzie się "uginał".

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2004 14:34:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
To na pewno nie jest tak. Mam zawieche KW z regulacją twardości, więc wiem jak to wygląda.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2004 15:55:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
No to powiedz jak to u Ciebie wygląda. Bo jestem ciekaw na jakiej zasadzie działa taki wewnętrzny system ciśnieniowy?

Zerknijcie tu http://www.republika.pl/mtsbilstein/0004.html w opisach jest napisane że tylko gwintowane mają regulację twardości (stąd ta moja teoria).

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Ostatnio edytowano 10.lis.2004 16:01:51 przez Megster, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2004 15:55:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.sie.2003 15:03:17
Posty: 1803
Lokalizacja: Gorzow wlkp.
Sorry , ze wchodze w temat ale nie wiecie czy amory Koni posiadaja taka regulacje?? Dokladnie mowiac kolor pomaranczowy :)

_________________
Obrazek

S6 C5 4.2 V8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2004 16:47:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.cze.2004 12:27:57
Posty: 2609
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 80 Avant
Timo napisał(a):
Sorry , ze wchodze w temat ale nie wiecie czy amory Koni posiadaja taka regulacje?? Dokladnie mowiac kolor pomaranczowy :)


http://www.herkules.auto.pl/amortyzatory.htm przy pokazanych tutaj napisane jest że wszystkie mjaą regulację, z tym że nie widzę pomarańczowych :)

_________________
Golf 7 Variant 1.4 TSI DSG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.lis.2004 17:11:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Tak Koni posiadają regulacje, ale tylko siły tłumienia (ale nie wszytkie modele) Jak widać na fotce na końcu tłoczyska jest pokrętło, którym zmienia sie nastawy.
W KW jest podobnie:
I wariant - tylo gwintowane (regulacja wysokości)
II wariant - gwint , regulacja siłu odbicia
III wariant - gwint, regulacja siłu odbici i tłumienia.

Wygląda to tak:
http://www.kwsuspensions.com/v3tuning.htm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Bilstein B8 - regulacja
PostNapisane: 11.lis.2004 07:16:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.gru.2003 01:32:22
Posty: 843
Lokalizacja: Lublin
Macior napisał(a):
Wreszcie przyszły do mnie upragnione B8, z tego co wiem posiadają one regulacje twardości, pytanie jak się ją ustawia, w instukcji nic niepisze, na stronie Bilsteina niemoge się doszukać, może ktoś z forumowiczów miał doczynienia z tymi amorkami...

A nie zapytałeś tam gdzie je kupowałeś??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Bilstein B8 - regulacja
PostNapisane: 11.lis.2004 16:42:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lis.2004 19:31:01
Posty: 179
Lokalizacja: Lublin
pilachgt napisał(a):
Macior napisał(a):
Wreszcie przyszły do mnie upragnione B8, z tego co wiem posiadają one regulacje twardości, pytanie jak się ją ustawia, w instukcji nic niepisze, na stronie Bilsteina niemoge się doszukać, może ktoś z forumowiczów miał doczynienia z tymi amorkami...

A nie zapytałeś tam gdzie je kupowałeś??



Nie wiedzą :D Jako pierwszy kupiłem takie amory od 9 lat istnienia firmy która mi je sprzedała :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: witam
PostNapisane: 17.lis.2004 12:44:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2004 12:37:31
Posty: 337
Lokalizacja: małopolska
witam wszystkich forumowiczów :D

jeżeli chodzi o te Bilsteiny to pozazdrościć , ja też o takich marze...
jeżeli chodzi o regulację to jest jedna firma w polsce która się tym zajmuje - jest to firma Zerkopol z Warszawy - wyłączny przedstawiciel Bilsteina na polskę. Wysyłasz im amory i mówisz czego oczekujesz od samochodu a oni ci to robią :peace:

jest to ingerencja w sam amortyzator zmieniają jakieś uszczelnienia i ciśnienia w komorach więc sam tego nie zrobisz.
tak samo z regeneracją jak ci padną to wysyłasz i za niewielką kaśe masz funkiel nuffki :diabel:

napisz jak Ci sie jeździ na tych B8

_________________
pozdrawiam
lolek.. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2004 13:15:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Chyba jesteś w błędzie. B8 ustawia sie bez ingerencji w amor. Ustawia sie chyba podobnie jak niektóre modele koni, tzn. amorek musi być wyciągnięty z auta. Dolną część mocuje sie, np. w imadełku następnie amor ściskamy na maxa i kręcimy nimi w prawo lub w lewo, tym samym zmieniając charakterystykę. Później rozsprzęglamy i zakładamy do auta. troche to zamotane, no i ból ten że trzeba amor demontować, a następnie zbierznośc i geometrie ustawiać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2004 13:46:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2004 12:37:31
Posty: 337
Lokalizacja: małopolska
wowo napisał(a):
Chyba jesteś w błędzie. B8 ustawia sie bez ingerencji w amor. Ustawia sie chyba podobnie jak niektóre modele koni, tzn. amorek musi być wyciągnięty z auta. Dolną część mocuje sie, np. w imadełku następnie amor ściskamy na maxa i kręcimy nimi w prawo lub w lewo, tym samym zmieniając charakterystykę. Później rozsprzęglamy i zakładamy do auta. troche to zamotane, no i ból ten że trzeba amor demontować, a następnie zbierznośc i geometrie ustawiać.


hyba jednak nie jestem w błędzie .... :551:

temat wielokrotnie wałkowany na forum tuning.pl

samemu tego nie zrobisz

mnie to też przeraziło i pomyślałem sobie że to shit piękny i że wole koni kupić ale mam znajomego rajdowca który bardzo szybko mi to wybił z głowy :peace:
powiem tylko że w sporcie nikt prawie nie jeździ na koni a na bilsteinach to owszem , prawie wszyscy albo duża część , mimo że regulacja kłopotliwa... :D

na koniec masz linka do tej firmy z wa-wy
http://www.bilstein.zerkopol.pl/strona/kontakt.html
zadzwoń zapytaj i wtedy Ci sie rozjaśni :509:

_________________
pozdrawiam
lolek.. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2004 14:01:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Firmę znam, a co do tej regulacji to nie jestem pewien tego na 100%. Dzwonić nie musze, bo mam inną zawieche.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lis.2004 14:14:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2004 12:37:31
Posty: 337
Lokalizacja: małopolska
wowo napisał(a):
Firmę znam, a co do tej regulacji to nie jestem pewien tego na 100%. Dzwonić nie musze, bo mam inną zawieche.


a ja jestem pewien, że reguluje się napewno nie tak jak mówiłeś wcześniej :diabel:

...jak nie jestem pewien, to sie nie wypowiadam :peace:

_________________
pozdrawiam
lolek.. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2004 01:15:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.lis.2004 19:31:01
Posty: 179
Lokalizacja: Lublin
Dziś założyłem, auto ugina się tylko na oponach ale jazda po zakrętach to poezja, wreszcie ta podsterowność ustąpiła miejsca nadsterowności i jest ciekawie, twardo jest, przewiozłem kumpla to troszke plecki go rozbolały ale on jeździ MB. Co do regulacji to sam sobie nic niezrobisz, wieziesz do zerkopolu i za 150zł od sztuki masz ustawianie twardości, przy zakupie u nich montaż i ustawianie gratis, dziś dzwoniłem więc info jeszcze ciepłe.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2004 10:25:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2004 12:37:31
Posty: 337
Lokalizacja: małopolska
hyhy chciałobysię powiedzieć a nie muwiłem..... :diabel:

no, że poezja to juz słyszałem , a powiedz jakie springi założyłeś serje czy jakieś progresywne ??

_________________
pozdrawiam
lolek.. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2004 10:53:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
springi progresywne H@R -40mm :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.lis.2004 11:17:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lis.2004 12:37:31
Posty: 337
Lokalizacja: małopolska
wowo napisał(a):
springi progresywne H@R -40mm :peace:


Maciora pytam i jemu podpowiadam :wpale:

_________________
pozdrawiam
lolek.. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: