.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
[C4 aah] delikatne modyfikacje? https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=96241 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | korzenny [ 19.wrz.2009 10:40:42 ] |
Tytuł: | [C4 aah] delikatne modyfikacje? |
Witam! Na wstępie przeproszę za poruszanie po raz kolejny tematu, ale czytam, czytam wszystko co wyszukałem i nie mogę się doczekać tego co chciałbym... 1 - chciałbym uzyskać bardziej rasowe brzmienie, nie za głośne, a przede wszystkim nie ujmujące mocy. Wiem, najlepszy sposób to wyspawanie u profesjonalisty przeliczonego wydechu z kwasówki, niestety ta opcja to lekką ręką 2000PLNów (jak kto taniej robi proszę na pw kontakt, hehe). Czy wyrzucenie katów zmieni brzmienie? Albo zastąpienie ich strumiennicami? Środkowe tłumiki ponoć koszmarnie zwiększają głośność, ale usunięcie ich to dosyć znaczna zmiana pojemności układu.... 2 - czy ktoś robi mody softa, czy to coś daje. W turbo wiadomo efekt uzyskać łatwo jest bardzo widoczny. Tu z tego co czytam to 5KM i jakiś tam wpływ na ekonomię, ale zawsze coś, w myśl zasady mieć, żeby mieć i już... 3 - to na razie czysto teoretycznie... czy przerobienie 12v na 30v to wykonalno opłacalny zabieg, czy raczej kosztowo porównywalny z zakupem motoru 30v i wstawieniem go. I na koniec kolegom, którzy mi polecą zakup audi 2,2T lub 4,2 albo nawet choćby 2,8 30v, powiem POWODZENIA!!! Szukałem, zjeździłem prawie 2500km w kategorii cenowej do 16000PLN wszystko tak zeszrocone. A jeżeli nawet mechanicznie OK to tak zaniedbany, ze trzebaby całkowicie wnętrze wymieniać. Owszem, mają koledzy rację i będę polował za jakiś czas na na prawdę ślicznie utrzymane S6 4,2 manual a najlepiej S6plus. Ale na razie mam to co mam i tym jeździć będę... Jeżeli ktoś nie ma nic konstruktywnego do powiedzenia to niech komentarze krytyczne zachowa dla siebie, uprzejmie proszę... |
Autor: | ZiPi [ 19.wrz.2009 20:26:11 ] |
Tytuł: | |
Za duzo na raz kombinujesz. Na początek zrób ostatni tłumik przelotowym - usuń bebechy, zostaw pustą puche, to najtańszy sposob dający najlepsze efekty i wcale nie zwiększa pojemności wydechu. w tym przypadku cały dzwięk będziesz miał za plecami. Na temat katalizatorów napisano tu epopeje. W v6 AAH najlepiej zostawić puste puchy i w środek wspawać rury ale nie radzę tego robić w ACK i innych nowszych konstrukcjach, bo będą problemy z sondami. Softy w wolnossącym silniku to nieopłacalny zabieg. Nie kombinuj nic z innymi głowicami, bo nie wyleziesz z kosztów. Moim zdaniem od V6-ek lepiej brzmią silniki 5 cylindrowe ale V8 ( zwlaszcza amerykańskiej ) nic nie przebije |
Autor: | mały v8 [ 19.wrz.2009 20:53:37 ] |
Tytuł: | |
Jako że prosiłeś o zachowanie komentarzy krytycznych odnośnie Twojego tuningu dla siebie więc zachowuje i daje dobrą rade....jeżdzij dalej, szukaj , gdzieś jest dla Ciebie to 4,2 , a w międzyczasie dozbieraj jeszcze kilka tysiączków to będzie łatwiej kupić lale. |
Autor: | korzenny [ 20.wrz.2009 12:57:25 ] |
Tytuł: | |
mały v8 napisał(a): Jako że prosiłeś o zachowanie komentarzy krytycznych odnośnie Twojego tuningu dla siebie więc zachowuje i daje dobrą rade....jeżdzij dalej, szukaj , gdzieś jest dla Ciebie to 4,2 , a w międzyczasie dozbieraj jeszcze kilka tysiączków to będzie łatwiej kupić lale.
Taki właśnie mam zamiar... Ale umówmy się 2,8 to już jest kawałek silniczka i to sympatycznie brzmiącego a auto i tak jest całkiem dynamiczne... A jeżeli coś jeździ i ma fajny motorek to miło byłoby uzyskać trochę bardziej rasowe brzmienie... A czy wywalenie katów nie wzmocni trochę silnika... Z tego co pamiętam z aut starszych kiedy katy dopiero wchodziły (np. garbus z lat 90tych z Meksyku) to wersje kat. miały przy tym samym silniku mniej mocy (wspomniany garbus 46KM zamiast 50KM) |
Autor: | Kornel [ 20.wrz.2009 13:06:10 ] |
Tytuł: | |
ZiPi napisał(a): W v6 AAH najlepiej zostawić puste puchy i w środek wspawać rury ale nie radzę tego robić w ACK i innych nowszych konstrukcjach, bo będą problemy z sondami.
Etam ZiPi zaworówka jeździ już dłuższy czas na tłumikach przelotowych i żadnego problemu nie ma. Tam też są tylko dwie sondy jak w AAH. Nic niepokojącego się nie dzieje. |
Autor: | Pawlo [ 20.wrz.2009 19:50:12 ] |
Tytuł: | |
A ja tobie korzenny powiem tak nie rób zadnych modów tylko jezdzij spokojnie i szukaj jeszcze raz szukaj a cierpliwosc zostanie wynagrodzona Jestem tego żywym przykładem |
Autor: | korzenny [ 21.wrz.2009 08:34:03 ] |
Tytuł: | |
Z modów to chyba tylko ten wydech żeby ładnie brzmiało... No i doprowadzenie do stanu jak najlepszego... A z innej beczki... powiedzcie, może na pw gdzie mogę podjechać do kogoś kto dłubie się w audi, coby sprawdzić co jest do wymiany, zrobienia.... A i gdzie LPGa montują dobrze, ja miałem dobre doświadczenia z egp... |
Autor: | Leo [ 21.wrz.2009 08:40:23 ] |
Tytuł: | |
Powodzenia Panu. Dziękujemy Panu. |
Autor: | korzenny [ 21.wrz.2009 09:44:51 ] |
Tytuł: | |
quattrowentylator napisał(a): Powodzenia Panu.
Dziękujemy Panu. hmmmmm.......... |
Autor: | guziq [ 21.wrz.2009 16:42:44 ] |
Tytuł: | |
ZiPi Na problemy z sondami tez jest sposób - i na bank nie wystapia. I nie mowie o zadnych emulatorach sondy. |
Autor: | ZiPi [ 22.wrz.2009 15:10:02 ] |
Tytuł: | |
guziq napisał(a): ZiPi
Na problemy z sondami tez jest sposób - i na bank nie wystapia. I nie mowie o zadnych emulatorach sondy. Wiem, tylko trzeba to wiedzieć, zeby problemy nie wystąpiły. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |