.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

[all]jaki silnik wybrac tdi czy pb do podkrecenia?
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=97101
Strona 1 z 3

Autor:  gibon_81 [ 22.paź.2009 19:32:33 ]
Tytuł:  [all]jaki silnik wybrac tdi czy pb do podkrecenia?

Witam od dłuższego czasu zastanawiam sie nad kupnem a4 Q. autko ma służyc do codziennej jazdy pozatym ma byc szybkie :D Mozliwosci mam dwie kupic klekota albo turbo benzyne. pytanie co lepiej bedzie ciagnać po modach typu chip wtryski, ble ble prosze o konkretne oznaczenia silników. na fure moge wydac okolo 20 tysiecy.

Autor:  emge [ 22.paź.2009 20:47:18 ]
Tytuł: 

No nie masz dużego wyboru. Albo 1.9 TDIq, albo 1.8Tq. Na pewno to drugie będzie zdrowsze za 20kpln.

Autor:  Bobo [ 22.paź.2009 21:08:07 ]
Tytuł: 

zależy co dla ciebie znaczy "szybkie"

Autor:  BiLu [ 22.paź.2009 21:28:35 ]
Tytuł: 

chyba lepiej kupić jakieś B4 2.3(NG) z quattro (7-10 tys. PLN) i wpakować resztę w 2.2T 20V AAN/ABY (10-13 tys PLN powinno wystarczyć).
całość wyszłaby całkiem "szybka" ;) z możliwością do dalszego "przyspieszania"...

Autor:  Bobo [ 22.paź.2009 21:36:18 ]
Tytuł: 

BiLu napisał(a):
chyba lepiej kupić jakieś B4 2.3(NG) z quattro (7-10 tys. PLN) i wpakować resztę w 2.2T 20V AAN/ABY (10-13 tys PLN powinno wystarczyć).
całość wyszłaby całkiem "szybka" ;) z możliwością do dalszego "przyspieszania"...


Bardzo zły pomysł. Jak się pchać to w 1.8 t. Taniej, bez remontu przed włożeniem sie obejdzie, taniej się dłubie i przede wszystkim dużo młodszy silnik z mniejszym przelotem.

2.2t to kultowa jednostka, ale ekonomicznie do codziennej jazdy słabo wypada z 1.8t

Autor:  gibon_81 [ 22.paź.2009 23:23:53 ]
Tytuł: 

jezdze a8 ma 260 km i to zdecydowanie nie robi na mnie wrazenia :( no wlasnie 1.8 t sa tansze ale nie wiem czy diesel nie bedzie jezdzil lepiej. ostatnio brykalem leonem kolegi. standard 1.9 ARL(150) plus wirus na 195 km i powiem ze to juz jedzie :) dla porownania w irlandii jezdzilem a4 18 bez Q mialo turbawke od s3 i dobry program moc 260. efekt podobny do leona :( stad moje rozterki...

Autor:  rob555 [ 22.paź.2009 23:26:41 ]
Tytuł: 

BOBO prawde pisze....
wiem bo mam S2 i mialem a3 1.8t.....eska wiecznie chimerna a do a3 zapodalem graty od s3 zestroilem na 250KM i jezdzilo bezawaryjnie pol roku az je sprzedalem.

Jak masz ciezka noge kup TDI. On Ci przy katowaniu spali rosadne ilosci. Turbo benzyna potrafi byc akceptowalnie ekonomiczna ale wtedy zapomnij o cisnieniu gazu. Jak zaczniesz deptac to koszy paliwa beda 2x albo 3x wyzsze niz analogiczny styl jazdy w TDI.

Autor:  2rafal7 [ 23.paź.2009 09:26:45 ]
Tytuł: 

Dozbieraj i kup do S4 B5 :peace:

Autor:  designer [ 23.paź.2009 11:11:38 ]
Tytuł: 

2rafal7 napisał(a):
Dozbieraj i kup do S4 B5 :peace:


Można kupić za 20k, ale.......................trzeba mieć jeszcze z 10k na odchwaszczenie. Np ten -> http://moto.allegro.pl/item784561150_au ... o_abt.html albo ten ( ładny kolor ) -> http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C10323398

Ogólnie fura bardzo rozwojowa o której dużo można poczytać na stronie SID'a -> http://s4sid.pl/. Można zrobić z niej furę która objedzie seryjne RS4 B5 czy RS6 C5 tylko trzeba $$ i jeszcze raz $......

Autor:  gibon_81 [ 23.paź.2009 15:52:06 ]
Tytuł: 

kombi odpada chce sedana :) paliwo wazna kwestia dlatego pisze o dieslu. s4 to sobie sam zrobie :) zderzaczki juz sa przód i tyl :D a jaki silnik konkretnie wybrac przy opcji diesel i jaki przy pb chodzi o symbole. slyszalem ze podobno AEB jest bardzo dobry...

Autor:  Igloo [ 14.lis.2009 18:52:35 ]
Tytuł:  ....

Z takim budzetem to ciezko bedzie dostac wmiare zdrowe 1.8T nie mowiac juz pozniej o inwestowaniu w przerobki.

Autor:  BartG60 [ 14.lis.2009 22:26:09 ]
Tytuł: 

jezeli zdecydujesz sie na PB to mogę Ci polecic
1.8T (w A6 seria AJL 180KM przyspiesza do setki w 8s.)
Co do 1.8T 150KM to również są ok, mój szwagier zrobił sobie
taki silnik w A4 na 200KM na lajtowym doladowaniu 0.8 bara
(turbine wrzucił taką jak w AJL K03s) do tego wydech i silniczek
ładnie wystrojony w DYNOSOFT.
Przyspiesza to naprawdę super i juz nie daje rady go dogonic
moja A6 AJL. Poprostu odjezdza jak cholera :D
Co do spalania to 11-13 w duzym miescie wciagnie,
na trasie 8-10na setke. Ale nie ma co porównywac do klekota.

Poniżej wykres obu silników, seria w A6 AJL 180KM
oraz A4 1.8T (150KM) AWT,
ale jest naprawdę na lajtowym sofcie.

Obrazek

Autor:  Siwy981 [ 05.gru.2009 08:03:47 ]
Tytuł: 

kolego sam mam A4 1.8T AEB pomału zaczyna sam dłubać przy nim ECU wydech bierzące modyfikacje w przyszłości pójdzie do rezania turbina i zobaczymy co jeszcze.

Ja po swoją AEB latałem do germanii i warto było bo mnie wyszła 15t z opłatami

jeżeli ja miałbym wybierać między 1.9tdi a 1.8T
1.8T

Autor:  Gustav [ 05.gru.2009 08:29:42 ]
Tytuł: 

a Mój typ to AFN [Może ATJ] w B5 z Quattro który po odpowiednim przygotowaniu zmiecie nie jedną turbobenzynę ;)

Autor:  szogun0 [ 05.gru.2009 08:48:13 ]
Tytuł: 

Po odpowiednim przygotowaniu. :peace:
Jakbyś turbo benzynę "odpowiednio przygotował" to wciąga lewą dziurką od nosa takie TDI.

Autor:  Siwy981 [ 05.gru.2009 11:20:37 ]
Tytuł: 

Gustav napisał(a):
a Mój typ to AFN [Może ATJ] w B5 z Quattro który po odpowiednim przygotowaniu zmiecie nie jedną turbobenzynę ;)


Gustaw ty tutaj nie kombinuj turbobenzynka to jest to za tydzien na spocie zobaczysz jak objade twoją srebrną strzałe :) a tylko wymienie wydech

Autor:  Gustav [ 05.gru.2009 16:33:07 ]
Tytuł: 

200KM w 1.8T vs 200km w 1.9TDi ;) wynik jest zanany :diabel:

Autor:  emge [ 05.gru.2009 16:52:07 ]
Tytuł: 

Zwłaszcza jak kupisz AFN-a w q za 20 koła i jeszcze go tanio podciągniesz do tych 200KM :diabel:

Autor:  Siwy981 [ 05.gru.2009 18:04:19 ]
Tytuł: 

Gustav napisał(a):
200KM w 1.8T vs 200km w 1.9TDi ;) wynik jest zanany :diabel:


:D nie miałem na myśli 1.9TDi :D :diabel:

pozdro Gustav

Autor:  Bobo [ 05.gru.2009 19:59:33 ]
Tytuł: 

Gustav napisał(a):
200KM w 1.8T vs 200km w 1.9TDi ;) wynik jest zanany :diabel:


To znaczy jaki ?

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/