.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 27.lis.2024 20:21:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: opona 205/45 albo 215/40 a może 225/35 na feldze 18x8,5
PostNapisane: 14.lis.2009 16:38:24 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
Witam serdecznie,
Z racji tego, że na aucie zagościły zimówki naszła mnie ochota zmiany ogumienia na felgach letnich.
Felga RH Ran Crossline 8,5x18:
Obrazek
Dotychczasowy rozmiar 225/45/18 był nadwymiarem baloniastym i mam go już dość.
Czy ktoś z Was testował tytułowe konfiguracje?
Będę wdzięczny za opinie.

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2009 18:03:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
W A6 C5 miałem 225/40 R18 i było ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: ...
PostNapisane: 14.lis.2009 18:46:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lip.2006 18:29:05
Posty: 78
Lokalizacja: Gdynia/Tczew
Auto: A6 C7 Avant 3.0 TFSI 460KM/550NM
Opony w rozmiarze 205 i 215 sa za waskie na felge 8,5 ( moze 215 uda sie jakos naciagnac ale to sztukateria juz bedzie ), polecam 225/40 .

_________________
Jest:
A6 C7 Avant 2012` 3.0 TFSI 300KM----> 460KM/550NM by Compsport
S3 8P 2.0 TFSI 07` BHZ 265KM ----> 360KM/450NM by Compsport
Bylo:
BMW E61 535d Touring 07` 286KM
A4 B6 2.5 TDI 02` AYM 155KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2009 19:51:57 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
testowałem już zestaw 225/40 i wiem, że pasuje, jest optymalny etc..., ale bardziej podoba mi się bardziej rozłożona opona typu:
http://www.rezacze.pl/bilu/spoty/kronac ... to460.html

nie zamierzam przeginać na zasadzie -> 215/35 na feldze 9,5"
225/35 na 9" wygląda OK:
Obrazek
215/35 na 8" tez OK:
Obrazek

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lis.2009 22:40:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Weź pod uwagę, że felgi skręcane lubią pekąć lub w najlepszym wypadku wyginają się... nie polecam poważnego ograniczania tego jednak elastycznego plastra jakim jest opona ;)

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: ...
PostNapisane: 15.lis.2009 10:57:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lip.2006 18:29:05
Posty: 78
Lokalizacja: Gdynia/Tczew
Auto: A6 C7 Avant 3.0 TFSI 460KM/550NM
Bilu to nie jest ok, wiem ze oponka tak naciagnieta wyglada fajnie ale to jest naprawde dosc ryzykowne. Z tego co sie orientowalem to na felge 18/8,0 najmniejsza zalecana szerokoscia jest 225 powiedzmy ze na 8,5 ta szerokosc jeszcze tez przypasuje ale juz mniej to niepotrzebne ryzykowanie. Sam mam na 18/7,5 zalozone gumy 225/40 i naprawde wyglada to super.

_________________
Jest:
A6 C7 Avant 2012` 3.0 TFSI 300KM----> 460KM/550NM by Compsport
S3 8P 2.0 TFSI 07` BHZ 265KM ----> 360KM/450NM by Compsport
Bylo:
BMW E61 535d Touring 07` 286KM
A4 B6 2.5 TDI 02` AYM 155KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2009 14:12:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2006 16:00:20
Posty: 742
Lokalizacja: oplszczyzna/NL
ja proponuje szersze i nizsza opone na taka felge. Przynajmniej rant felgi w jakis sposob Ci ochronia takie szersze oponki...

_________________
Audi A6 '99 2.5TDI 150PS "AKN", oczywiście czarna na 19''
http://img827.imageshack.us/img827/5656/ywwn.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2009 14:48:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 02:56:05
Posty: 1270
Lokalizacja: Wrocław
DeS napisał(a):
Weź pod uwagę, że felgi skręcane lubią pekąć lub w najlepszym wypadku wyginają się... nie polecam poważnego ograniczania tego jednak elastycznego plastra jakim jest opona ;)


Lubią pękać? które? Przytrafiło Ci sie to, czy tylko słyszałeś? :diabel:

Igloo napisał(a):
Bilu to nie jest ok, wiem ze oponka tak naciagnieta wyglada fajnie ale to jest naprawde dosc ryzykowne. Z tego co sie orientowalem to na felge 18/8,0 najmniejsza zalecana szerokoscia jest 225 powiedzmy ze na 8,5 ta szerokosc jeszcze tez przypasuje ale juz mniej to niepotrzebne ryzykowanie. Sam mam na 18/7,5 zalozone gumy 225/40 i naprawde wyglada to super.


Co jest ryzykowne? Zsunęła Ci się opona z rantu? Czy tez słyszałeś? :): :): :):

Jak na 7,5" założysz 225/40 to wygląda to fatalnie, opona jest max ubita na feldze.

Sam jeżdżę na 8,5" i oponie 215/40 i jest minimalny stożek.

Obrazek

Bilu spokojnie zakładaj 225/35 ponieważ jest łatwiej zdobyć niż 215/40[/img][/url]

_________________
DS, AAH, JS, AVF, PJ, ANJ, AXG, PM"Q", ACK, ANJ, CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2009 16:01:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lip.2006 18:29:05
Posty: 78
Lokalizacja: Gdynia/Tczew
Auto: A6 C7 Avant 3.0 TFSI 460KM/550NM
Gdzie widziales ubita 225 na feldze 7,5 ?? Czy tez moze slyszales ??



Obrazek

Zsunac raczej sie nie zsunie ( choc cholera wie nie takie rzeczy sie ludziom przytrafiaja po co byc jednym z tych o ktorych pozniej ktos powie a jemu spadla ), ale zarznac felge sporo latwiej ( a na naszych drogach to juz zupelnie latwizna ), moze spierdzielac powietrze ( bardzo czesty przypadek ), i przyleganie opony do jezdni w sposob inny niz przewidzial to producent co doprowadza do gorszego prowadzenia sie samochodu jak i scierania sie opon nierównomiernie. 4 opony to tak naprawde jedyne miejsca styku samochodu z asfaltem, od nich zalezy jak samochod bedzie hamowal. Ryzykowac zeby trapezik byl ?? Diaaaa

_________________
Jest:
A6 C7 Avant 2012` 3.0 TFSI 300KM----> 460KM/550NM by Compsport
S3 8P 2.0 TFSI 07` BHZ 265KM ----> 360KM/450NM by Compsport
Bylo:
BMW E61 535d Touring 07` 286KM
A4 B6 2.5 TDI 02` AYM 155KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2009 16:14:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 02:56:05
Posty: 1270
Lokalizacja: Wrocław
Igloo napisał(a):
Gdzie widziales ubita 225 na feldze 7,5 ?? Czy tez moze slyszales ??



Obrazek

Zsunac raczej sie nie zsunie ( choc cholera wie nie takie rzeczy sie ludziom przytrafiaja po co byc jednym z tych o ktorych pozniej ktos powie a jemu spadla ), ale zarznac felge sporo latwiej ( a na naszych drogach to juz zupelnie latwizna ), moze spierdzielac powietrze ( bardzo czesty przypadek ), i przyleganie opony do jezdni w sposob inny niz przewidzial to producent co doprowadza do gorszego prowadzenia sie samochodu jak i scierania sie opon nierównomiernie. 4 opony to tak naprawde jedyne miejsca styku samochodu z asfaltem, od nich zalezy jak samochod bedzie hamowal. Ryzykowac zeby trapezik byl ?? Diaaaa


widzę na co dzień ;) o to mi właśnie chodziło jak jest na zdjęciu. Gdzie opona wystaje poza felgę. W sumie jedynie wtedy rant ochronny felgi spełnia swoje zadanie, ale za to nie wygląda.

hmm utraty powietrza ani ja, ani ludzie mi znani, jeżdżący bardziej extremalnie np : 10" i 185/35/17 również nie zauważyli ;)
Opona przylega do jezdni prawidłowo, jedyna wada tego jest, ze opona nie pracuje na ściankach bocznych w swoich miejscach, co skutkuje do uszkodzeń boków opony od wewnętrzny strony.

_________________
DS, AAH, JS, AVF, PJ, ANJ, AXG, PM"Q", ACK, ANJ, CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2009 17:02:11 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
miałem 225/45/17 na feldze o szerokości 7,5" i faktycznie jest idealnie zapełniona, aż nieco wystaje poza felgę - to o czym pisze własnie Góral. takiego "ubicia" chcę właśnie uniknąć.
Góral - jaka jest różnica między 215/40 a 225/35 na feldze 18x8,5?

ps. Igloo - przydałoby się mniejsze ET ;)

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2009 17:08:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 02:56:05
Posty: 1270
Lokalizacja: Wrocław
BiLu napisał(a):
miałem 225/45/17 na feldze o szerokości 7,5" i faktycznie jest idealnie zapełniona, aż nieco wystaje poza felgę - to o czym pisze własnie Góral. takiego "ubicia" chcę właśnie uniknąć.
Góral - jaka jest różnica między 215/40 a 225/35 na feldze 18x8,5?

ps. Igloo - przydałoby się mniejsze ET ;)


215/40 będą 15mm wyższe i lekki stożek, natomiast 225/35 będzie bardzo ładny naleśnik :peace:

_________________
DS, AAH, JS, AVF, PJ, ANJ, AXG, PM"Q", ACK, ANJ, CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2009 19:32:24 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.lip.2003 13:18:26
Posty: 6615
Lokalizacja: Warszawa
Auto: S2 Coupe
Cytuj:
Weź pod uwagę, że felgi skręcane lubią pekąć lub w najlepszym wypadku wyginają się... nie polecam poważnego ograniczania tego jednak elastycznego plastra jakim jest opona ;)

Lubią pękać? które? Przytrafiło Ci sie to, czy tylko słyszałeś? :diabel:


Kpisz czy brałeś coś? Co Ty jeden tylko na 18stkach pomykasz, czy wydaje Ci się jesteś pionierem "blendowego tjuniku" ?? Trochę pokory i szacunku, bo nie życzę sobie tego typu odzywek.

Tak się składa, ża pogniotły mi się skręcane 18stki.. 17stki na Mercedesie dawno popękały... 3 sztuki... ale to może przez Warszawskiego drogi.. ale od Was do Warszawy daleko..

_________________
S2 Coupe, Coupe quattro, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D(5)

Piszę poprawnie po polsku


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lis.2009 21:39:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 02:56:05
Posty: 1270
Lokalizacja: Wrocław
DeS napisał(a):
Cytuj:
Weź pod uwagę, że felgi skręcane lubią pekąć lub w najlepszym wypadku wyginają się... nie polecam poważnego ograniczania tego jednak elastycznego plastra jakim jest opona ;)

Lubią pękać? które? Przytrafiło Ci sie to, czy tylko słyszałeś? :diabel:


Kpisz czy brałeś coś? Co Ty jeden tylko na 18stkach pomykasz, czy wydaje Ci się jesteś pionierem "blendowego tjuniku" ?? Trochę pokory i szacunku, bo nie życzę sobie tego typu odzywek.

Tak się składa, ża pogniotły mi się skręcane 18stki.. 17stki na Mercedesie dawno popękały... 3 sztuki... ale to może przez Warszawskiego drogi.. ale od Was do Warszawy daleko..


to jednak wynika z użytkowania felg, a nie naciagu opon :peace:

_________________
DS, AAH, JS, AVF, PJ, ANJ, AXG, PM"Q", ACK, ANJ, CAHA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2009 10:18:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.paź.2004 13:33:42
Posty: 855
Lokalizacja: Warszawa
Jest taka stronka http://www.tyrestretch.com/index.php

na której mozna sobie zobaczyć jak poszczególne rozmiary się rozciągają. Na 8,5 18 najlepiej wygląda 215/35/18 w ostateczności 215/40/18. Sam się wacham który z tych rozmiarów wybrać - muszę zrobić przymiarkę ale pewnie będzie ten pierwszy.

_________________
Audi Coupe Quattro MC/3B/7A Hybrid Powered
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2009 12:36:36 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 16:20:52
Posty: 4190
Lokalizacja: Wroclaw
dobra stronka i niezle ekstrema 175 na felge 10" :D

_________________
było Audi 80 B4 2.0 16v ACE
było Audi A3 1.9 TDi
było Audi A6 C4 AEL Avant quattro
Audi A6c4 Ael Avant Quattro ECO Power by' To JA !
Audi 100 C4 red
Audi A3 1.9 8L
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2009 12:44:50 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8307
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
właśnie to zdjęcie oglądałem - hardcore

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2009 19:40:25 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.lut.2007 13:19:17
Posty: 210
Lokalizacja: okolice Puław
Może i delikatnie naciągnięta opona nie wygląda źle, ale nie uwierzę, że w szczególności w skręcie będzie ona pracowała prawidłowo.
Ale jak lans, to lans :peace:


Pozdro

_________________
jest B6 AVF quattro, pierwszy diesel i chyba jednak ostatni ;)
było B5 AAH quattro
krótko był Ford Thunderbird Lx 4.6 v8
było B4 AAH quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2009 19:52:16 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11650
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Q7 4M
Maroonio napisał(a):
Jest taka stronka http://www.tyrestretch.com/index.php

na której mozna sobie zobaczyć jak poszczególne rozmiary się rozciągają. Na 8,5 18 najlepiej wygląda 215/35/18 w ostateczności 215/40/18. Sam się wacham który z tych rozmiarów wybrać - muszę zrobić przymiarkę ale pewnie będzie ten pierwszy.

z tej stronki linkowałem powyżej zdjęcia ;)
nie ma niestety 225/35 na feldze 8,5
215/40 wygląda przyzwoicie :peace:

_________________

jest:
Q7 4M 3,0 TFSI 419 PS/512 Nm
było:
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.lis.2009 20:04:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
Igloo napisał(a):
Gdzie widziales ubita 225 na feldze 7,5 ?? Czy tez moze slyszales ??



Obrazek

Zsunac raczej sie nie zsunie ( choc cholera wie nie takie rzeczy sie ludziom przytrafiaja po co byc jednym z tych o ktorych pozniej ktos powie a jemu spadla ), ale zarznac felge sporo latwiej ( a na naszych drogach to juz zupelnie latwizna ), moze spierdzielac powietrze ( bardzo czesty przypadek ), i przyleganie opony do jezdni w sposob inny niz przewidzial to producent co doprowadza do gorszego prowadzenia sie samochodu jak i scierania sie opon nierównomiernie. 4 opony to tak naprawde jedyne miejsca styku samochodu z asfaltem, od nich zalezy jak samochod bedzie hamowal. Ryzykowac zeby trapezik byl ?? Diaaaa


Coś mi się jednak nie zdaje! Oto zdjęcie opony 205/50R15 na feldze 7,5J
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Aud ... 344,324261
Jak widać, jest już lekko ubita, więc jak damy 225 w dodatku <45profilu to będzie nzacznie gorzej.
Opona z przodu ma ten sam rozmiar, ale nie ma tej gumowej fałdy do ochrony rantu i wyglądała jeszcze gorzej (balon, w dodatku zaokrąglony). Jak chcecie, to gdzieś w domu mam dokładne foto opony z bliska na tej feldze, przedstawiający dokładnie element sporu.

EDIT: o tutaj: Obrazek
A tutaj przednia opona bez systemu ochrony rantu:
Obrazek
oczywiście również 7,5J/205mm wygląda jeszcze gorzej.

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: