.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
zmiana na manual A8 https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=8&t=97564 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Dumle88 [ 09.lis.2009 15:33:22 ] |
Tytuł: | zmiana na manual A8 |
witam, mam pytanie czy ktoś z forumowiczów może polecić zakład w woj. mazowieckim lub łódzkim który podjął by się wymiany skrzyni automatycznej na manualną. Silnik to 4.2 ABZ skrzynia 5hp24, chciałbym wsadzić skrzynię od s-ki. może ktoś z forumowiczów przeprowadzał taki zabieg? Jakieś uwagi, porady? wszystko mile widziane. dla ciekawskich dodam iż chce zmienić dlatego że moja jest już na wykończeniu a jej remont to ponad 5000zł więc nie za bardzo mi się to opłaca a manualną znalazłem za połowę tego |
Autor: | Bobo [ 09.lis.2009 17:57:47 ] |
Tytuł: | Re: zmiana na manual A8 |
Dumle88 napisał(a): 5000zł więc nie za bardzo mi się to opłaca a manualną znalazłem za połowę tego
Ze sprzęgłem kołem zamachowym pedałami itd ? |
Autor: | Dumle88 [ 09.lis.2009 18:06:28 ] |
Tytuł: | |
samą skrzynie, ale na forum a8 dostałem namiar na goscia który podobno ma całość za 3000zł |
Autor: | martab99 [ 09.lis.2009 18:18:00 ] |
Tytuł: | |
Czy przy takiej konwersji trzeba też wymienić ECU na "manualne"? |
Autor: | Mauzer [ 09.lis.2009 19:23:25 ] |
Tytuł: | |
nie, ale możliwe że trzeba porzeźbić ze szczytywaniem impulsów obr. z wieńca i napewno przerezać rodzaj skrzyni w ECU. |
Autor: | Kornel [ 09.lis.2009 19:34:19 ] |
Tytuł: | |
martab99 napisał(a): Czy przy takiej konwersji trzeba też wymienić ECU na "manualne"?
Kodowanie sterownika, powinno wystarczyć, a pojedzie i tak tylko pewnie będzie pluł błędem. |
Autor: | kojot2 [ 09.lis.2009 19:35:34 ] |
Tytuł: | |
mojemu znajomemu padl silnik 2.8 30v w pasacie b5, i kupil drugi co latal na automacie a on mial tego paska w manualu i wiem ze nie pasowal ten silnik, jakies inne wyjscie walu bylo czy cos takiego nie pamietam dokladnie ale trzeba bylo rozbierac silnik zeby to zrobic ,nie wiem czy tak napewno jest w a8 ale zanim cos zaczniesz robic dowiedz sie dokaldnie zebys pozniej nie zostal z tym manualem pozdro. |
Autor: | Mauzer [ 09.lis.2009 19:43:27 ] |
Tytuł: | |
kojot2 napisał(a): mojemu znajomemu padl silnik 2.8 30v w pasacie b5, i kupil drugi co latal na automacie a on mial tego paska w manualu i wiem ze nie pasowal ten silnik, jakies inne wyjscie walu bylo czy cos takiego nie pamietam dokladnie ale trzeba bylo rozbierac silnik zeby to zrobic ,nie wiem czy tak napewno jest w a8 ale zanim cos zaczniesz robic dowiedz sie dokaldnie zebys pozniej nie zostal z tym manualem
pozdro. pasek lol, nie zostanie |
Autor: | Bobo [ 09.lis.2009 20:55:52 ] |
Tytuł: | |
Mauzer napisał(a): kojot2 napisał(a): mojemu znajomemu padl silnik 2.8 30v w pasacie b5, i kupil drugi co latal na automacie a on mial tego paska w manualu i wiem ze nie pasowal ten silnik, jakies inne wyjscie walu bylo czy cos takiego nie pamietam dokladnie ale trzeba bylo rozbierac silnik zeby to zrobic ,nie wiem czy tak napewno jest w a8 ale zanim cos zaczniesz robic dowiedz sie dokaldnie zebys pozniej nie zostal z tym manualem pozdro. pasek lol, nie zostanie Mauzer nie hihraj się tak niektóre tdiki pd też tak ponoć mają i jest zonk. |
Autor: | Mauzer [ 09.lis.2009 21:30:02 ] |
Tytuł: | |
a co nas tutaj obchodza jakieś gnojociągi? z ciekawości zlokałem etke ale żadnych nowości w mocowaniu koła zamachowego (il. śrub, rozstaw, nr'y częsci) i mocowania wieńca asb nie widze bo niby po co p.s drążąc mimo wszystko dalej temat 4.2 to napewno jest różnica w tylnym czopie wału między silnikami 32V a 40V! |
Autor: | Kornel [ 09.lis.2009 21:33:19 ] |
Tytuł: | |
Bobo napisał(a): Mauzer napisał(a): kojot2 napisał(a): mojemu znajomemu padl silnik 2.8 30v w pasacie b5, i kupil drugi co latal na automacie a on mial tego paska w manualu i wiem ze nie pasowal ten silnik, jakies inne wyjscie walu bylo czy cos takiego nie pamietam dokladnie ale trzeba bylo rozbierac silnik zeby to zrobic ,nie wiem czy tak napewno jest w a8 ale zanim cos zaczniesz robic dowiedz sie dokaldnie zebys pozniej nie zostal z tym manualem pozdro. pasek lol, nie zostanie Mauzer nie hihraj się tak niektóre tdiki pd też tak ponoć mają i jest zonk. Tak już poza tematem ostatni matrixowi włożyłem AFN-a- bez osprzętu, do A6 C4 gdzie wcześniej siedział 1z. AFN był z C5 automat. Problemów nie było poza łapą pompy wody, termostatu i pompy wspomagania- wszystko siedzi na jednej. |
Autor: | Bobo [ 09.lis.2009 22:01:38 ] |
Tytuł: | |
Kornel napisał(a): Bobo napisał(a): Mauzer napisał(a): kojot2 napisał(a): mojemu znajomemu padl silnik 2.8 30v w pasacie b5, i kupil drugi co latal na automacie a on mial tego paska w manualu i wiem ze nie pasowal ten silnik, jakies inne wyjscie walu bylo czy cos takiego nie pamietam dokladnie ale trzeba bylo rozbierac silnik zeby to zrobic ,nie wiem czy tak napewno jest w a8 ale zanim cos zaczniesz robic dowiedz sie dokaldnie zebys pozniej nie zostal z tym manualem pozdro. pasek lol, nie zostanie Mauzer nie hihraj się tak niektóre tdiki pd też tak ponoć mają i jest zonk. Tak już poza tematem ostatni matrixowi włożyłem AFN-a- bez osprzętu, do A6 C4 gdzie wcześniej siedział 1z. AFN był z C5 automat. Problemów nie było poza łapą pompy wody, termostatu i pompy wspomagania- wszystko siedzi na jednej. Pisałem o Pd i nie, ze wszystkie, ale przyznasz, że lepiej wiedzieć taka rzecz niż nie wiedzieć Sam sie przypadkiem dowiedziałem niedawno, jak znajomy znajomego silnik kupował to uraczył go taką informacją. Niektóre silniki pewnie się różnią, niektóre nie, ale zawsze lepiej dmuchać na zimne. V8 to nie dotyczy bo v8 jest de best. Mauzer wybacz zgrzeszyłem |
Autor: | guziq [ 09.lis.2009 22:38:51 ] |
Tytuł: | |
Przerabiałem temat przeróbki ABZta pod manual - bo taki silnik bedzie trafial do 90Q. Wał jest inaczej zakonczony - nie ma podparcia pod walek skrzyni. Trzeba nagwintowac koncowke walu, wkreci w nie srube zeby wyciagnac taką "zaslepke" a potem w zaleznosci od tego jaki mamy zamach, plaski czy garnkowy, dorobic tuleje z miejscem na lozysko (wszystko trzeba sobie wymierzyc) ew. tak zostawic, bo kolo garnkowe ma lozysko w sobie. |
Autor: | Dumle88 [ 10.lis.2009 09:28:32 ] |
Tytuł: | |
wow, dzięki za wszystkie uwagi. a ma ktoś może kontakt do speca który podjął by się takiego zadania |
Autor: | 2rafal7 [ 10.lis.2009 13:03:39 ] |
Tytuł: | |
Skoro w A6 sie da to w A8 też powinno sie udac http://www.youtube.com/watch?v=cJcIMyBMshA |
Autor: | quecksilber [ 11.lis.2009 09:31:31 ] |
Tytuł: | |
nie zapomnij o półoskach w manualu sa inne wewnetrzne przeguby zewnetrzne te same inny wał napedowy do silnika abz nie pasuje koło zamachowe z ski po lifcie inna ilość srób mocujacych.jak co to pisz na priv powinienem miec wszystko oprócz koła zamachowego i sprzęgła. |
Autor: | szogun0 [ 11.lis.2009 14:35:25 ] |
Tytuł: | |
Mauzer napisał(a): nie, ale możliwe że trzeba porzeźbić ze szczytywaniem impulsów obr. z wieńca i napewno przerezać rodzaj skrzyni w ECU.
Raczej będzie trzeba to przerobić. I domontować łożysko igiełkowe w wale korbowym z tyłu. |
Autor: | Mauzer [ 11.lis.2009 20:26:13 ] |
Tytuł: | |
jednym słowem wsio pikuś |
Autor: | Dumle88 [ 11.lis.2009 20:30:41 ] |
Tytuł: | |
no dla mnie to trochę czarna magia dlatego poszukuje kogoś kto podjął by się tego zadania. quecksilber jak się zdecyduję to się odezwe |
Autor: | zioolko [ 11.lis.2009 23:38:50 ] |
Tytuł: | |
Wyjdzie cię to wszystko sporo więcej niż doprowadzenie do porządku automata którego masz. Jak nie jesteś w stanie sam tego zrobić to sobie odpuść bo jak będziesz miał pecha to popłyniesz nawet dychacza - policz sobie zakupy: - skrzynia - sprzęgło, jak bedzie padnięte to musisz drugie kupić (ja bym odrazu nówke wkładał) - pedały - pólośki, zamach - robocizna mechanika - robocizna elektryka - zabawa z elektroniką - tokarz (wg. zaleceń kolegów) zsumuj wszystki dodaja 20% na niespodziewane wydatki |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |