http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=64847
ktos widac tam juz robil i byl chyba nawet zadowolony z tym, ze pytanie co chcesz robic... jezeli jakiegos starego dziadka koksuje sie typu 1,9 Vp37 to raczej kazdy tuner to zrobi natomiast z Q7 do kogos bez historii bym sie nie wybral (q7 to malo popularne auto wiec ryzyko ze tuner bedzoe sie uczyl wlasnie na Twoim)
Obstawiam jednka ze idziesz z 2.5V6tdi bau w automacie... uczulam na:
- w tym modelu silnika nie wiem czy nie ma tzw "blokady na pompie" => czy tuner to potrafi obejsc (o ile model AFB/AKE zrobi kazdy to BAU juz nie wiem), inaczej nie uzyskasz wiele
- czasem tiptronici wymagaja przeprogramowania (pewnie wiekszosc tunerow tego nie robi/nie umie) => problem moze wystapic taki ze przy pelnym bucie jak idziesz to skrzyniia glupieje przy przejsciu 4->5 (ja tego problemu nie mialem ale w niektorych odmianach tak jest)=> po czipie wyskakuj na trase i testuj
- jezeli ta hamownia to jest hamownia drogowa (kolko zakladane na kolo) to szkoda paliwa zeby mierzyc auto w automacie
- hamownia nawet najlepsza rolkowa zawyza moment i zaniza moc auta w automacie (nawet kiedys w instrukcji obslugi hamowania wg audi widzialem, ze zalecalo podbic wynik o pare procent + adnotacja ze pomiar ta metoda nie bedzie zgodny w jakas tam norma)=> inaczej: wynik ktory uzyskasz nie bedzie tak dokladny jak w przypadku manuala
Obowiazkowo co musisz zrobic to
- zrobic logi auta przed czipowaniem (pewnie sa w cenie ale dopytaj)
- zrobic logi auta po czipowanu (analogicznie)
Logi koniecznie "dynamiczne" 003, 008, 004, 011
log z tiptronica 009 (tam masz szacowany przez skrzyncie moment obrotowy) - wartosc zawyzona (wiec bez jarania sie:) ) ale wyniki powtarzalne
Pozdrawiam,
Przemek